Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitää koko päivä päivystää puhelimen ääressä lääkärin soittoa.

Vierailija
25.01.2023 |

Hoitaja ei sanonut mitään aikaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyyh, kyllä sulla nyt on vaikeaa. 

Vierailija
2/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lankapuhelin vielä? Hommaa pidempi jatkojohto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimettoman ongelmia. Olen huomannut, että omassa tuttavapiirissä vain työttömät ja ne joilla ei ole minkäänlaista elämää tekevät tällaisista asioista ongelmia ja valituksen aiheita.

Vierailija
4/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä työterveydestä soittavat kyllä useamman kerran jos eivät saa kiinni.

Vierailija
5/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kännykkä taskuun niin ei tarvi istua sen vieressä ja oottaa että soi.

Vierailija
6/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi on vääränlainen, jos ihmiset odottavat koko päivän tai se mahdollisuus että kuluu tunteja - eikä voi kunnolla keskittyä muuhun. Osa lekureista soittaa ehkä klo 11 maissa. Mutta varmaksi ei tiedä. 

Vierailija
7/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, onko se puhelin kettingillä kiinni sohvassa?

Vierailija
8/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän päivystät. Jos itse tarvitsen lääkäriä, en soita millekään hoitajalle tai odota takaisinsoittoa. Varaan ajan netissä tai soitan suoraan lääkärille.

Vierailija
9/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi nyyh, kyllä sulla nyt on vaikeaa. 

Ymmärrättekö että osa ihmisistä voi olla niin kipeitä, ettei voi odotella hereillä tuntikausia tai kipeänä edes vastata kunnolla kuumehorkassa. Jos ennen homma toimi paremmin edes vähän, nyt se on vielä huonompi.

Vierailija
10/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän päivystät. Jos itse tarvitsen lääkäriä, en soita millekään hoitajalle tai odota takaisinsoittoa. Varaan ajan netissä tai soitan suoraan lääkärille.

Ei kunnalla tuo onnistu. Se toimii ehkä yksityisellä ja rahalla.

Vierailija
11/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, hah. Ihana, että teillä kaikilla on työ, jossa pystytte vastaamaan aina puhelimeen. Mitä luulette, että minun psykoterapia potilaani pitäisi, jos vastaan ja alan puhua omia terveyshuolia?

Ymmärrän toki sen, että tarkkaa aikaa on vaikea määrittää ja itse sanonkin aina ammattini ja se on soitossa huomioitava.

Vierailija
12/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sen verran fiksu lääkäri että ellei hän tavoita minua niin jättää viestin vastaajaan.

Vierailija
13/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ärsyttävää! Kun voi soittaa jo kasilta aamulla taikka vasta illalla kuudenkin jälkeen. Kun puhuu, pitää olla rauhallinen paikka. En mä ainakaan voi omia juttujani alkaa selittää jos toisia, vieraita ihmisiä on lähellä.

Vierailija
14/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se hankalaa, jos sulla on vaikka pitkä lento tänään, tai satut olemaan vankilassa, missä ei saa pitää puhelinta.

Vierailija
15/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit ne ei soita ees takas vaan pistää Maisaan viestin. Kerran huomasin sen viestin monen viikon päästä.

Vierailija
16/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita Maisasta ilmoitusasetukset päälle niin saat kyllä heti viestin luuriin kun Maisaan jotain pamahtaa.

Vierailija
17/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laita Maisasta ilmoitusasetukset päälle niin saat kyllä heti viestin luuriin kun Maisaan jotain pamahtaa.

Mikä Maisa? Ei ole valtakunnallinen palvelu. Esim. täällä on omasote niminen.

Vierailija
18/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun aina näiden soittojen aikana myös kirjoittaa monta juttua muistiin mm. lääkityksestäni kun annoksia muutellaan jne. Labrojen tulokset tarkistetaan. Puhelut kestävät jonkun 20-30 minuuttia niin kyllä siinä ajassa kerkeää tulla asiaa joka pitää tajuta ja muistaa ja vielä omat kysymyksetkin kysyä. On vähän eri juttu jos lekuri vaan ilmottaa että alat nyt syömään kuuria virtsatietulehdukseen kuin että sulla useampi vakavampi sairaus taustalla joita seurataan ja hoidetaan.

Vierailija
19/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimettoman ongelmia. Olen huomannut, että omassa tuttavapiirissä vain työttömät ja ne joilla ei ole minkäänlaista elämää tekevät tällaisista asioista ongelmia ja valituksen aiheita.

Onnittelut kylmähermoisille tuttavillesi siis! Itse olen myös ärsyyntynyt useamman kerran, kun lääkärit eivät soita, silloin kuin on sovittu ja tärkeä palaveri alkamassa (niinpä niin, olen työelämässä). Tyypillistä on, että soittavat juuri silloin kun ei pääse vastaamaan. Tällä on melko iso merkitys, jos soitosta käynnistyy esim. joku tutkimuspolku, johon pitäisi olla valmis melko nopealla aikataululla, ettei vastaanottoajat mene ohi. Pari kertaa lääkärin soitto on koskenut lapsen epäselvää terveystilannetta ja silloin tämä sekoilu on ottanut huolella päähän. Toinen käsittämätön asia on, että isojen lääkäriasemien (erityisesti Mehiläinen!) puhelinlinjat ovat, kuin lääkärit soittaisivat haudan takaa. Näitä 010 -alkuisia valtakunnallisisa numeroita. Pari kertaa jopa puhelu katkennut ja todella huono linja koko puhelun ajan. WTF? 

Vierailija
20/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Odotin kerran koko päivän.

Ei soittanut koko päivänä. Soitti viikon päästä!