Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitää koko päivä päivystää puhelimen ääressä lääkärin soittoa.

Vierailija
25.01.2023 |

Hoitaja ei sanonut mitään aikaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan se hankalaa, jos sulla on vaikka pitkä lento tänään, tai satut olemaan vankilassa, missä ei saa pitää puhelinta.

Tai jos on ihan vaikka työpäivä, jonka aikana voi olla (ajoittain) hankala irrottautua puheluun.

Vierailija
22/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimettoman ongelmia. Olen huomannut, että omassa tuttavapiirissä vain työttömät ja ne joilla ei ole minkäänlaista elämää tekevät tällaisista asioista ongelmia ja valituksen aiheita.

On työssäkin haastavaa kun omia puhelimia ei saisi mukana kantaa. Tai pakkohan sitä joskus on ja puhelu kuitenkin tulee juuri silloin kun on itse potilaan luona eristyshuoneessa ja jättänyt luurin pois. Jonkun toimistotollon helppo soittaa suutaan aina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mutta onneksi oma puhelimeni on mukaanotettavaa mallia. Otin soittoajan tällaiselle päivälle jolloin ei ole palavereja.

Vierailija
24/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laita Maisasta ilmoitusasetukset päälle niin saat kyllä heti viestin luuriin kun Maisaan jotain pamahtaa.

ääliö ei Maisa ole joka paikassa

Vierailija
25/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laita Maisasta ilmoitusasetukset päälle niin saat kyllä heti viestin luuriin kun Maisaan jotain pamahtaa.

ääliö ei Maisa ole joka paikassa

mutta kun kehä 3 takana ei ole elämää

Vierailija
26/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse joudun aina näiden soittojen aikana myös kirjoittaa monta juttua muistiin mm. lääkityksestäni kun annoksia muutellaan jne. Labrojen tulokset tarkistetaan. Puhelut kestävät jonkun 20-30 minuuttia niin kyllä siinä ajassa kerkeää tulla asiaa joka pitää tajuta ja muistaa ja vielä omat kysymyksetkin kysyä. On vähän eri juttu jos lekuri vaan ilmottaa että alat nyt syömään kuuria virtsatietulehdukseen kuin että sulla useampi vakavampi sairaus taustalla joita seurataan ja hoidetaan.

Kyllä se hoitosuunnitelma löytyy myös maisasta tai omakannasta niitä tarvi ylöa kirjoittaa.

Vierailija
27/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi nyyh, kyllä sulla nyt on vaikeaa. 

No ei varmaan monella ole helppoakaan. Itse odotin kirurgin soittoa. Olin kuumeessa, hoidin taaperoa ja käsi oli kantositeessä. Lääkäri soitti juuri, kun taiteilin pyllynpesua ja puhelin hälytti peräti kolmesti. Takaisin ei voinut soittaa, koska numero oli salainen.

Soitin hoitajalle. Hoitaja sanoi, että tämä kirurgi soittaa vain kerran, koeta pysyä puhelimen äärellä. Kysyin, että voisiko yhtään aikaa tietää, että voisin saada jonkun vaikka lapsen seuraksi siksi aikaa. No, aikaa ei voitu sanoa.

Seuraavana päivänä soitti kiturgi. Ekat viisi minuuttia hän haukkui minua. Kertoi, kuinka on kiireinen ja tärkeä henkilö. Hän ei anna hälyttää kuin kolmesti ja jos ei kelpaa vastata, ei hoidolle ole tarvetta. Siinä kuumeessa kivuissa nielin itkua. Asia tuli selväksi, hän ei ollut pätevä minua leikkaamaan vaan siirsi spesialistille.

Jäin miettimään, että olisiko hoitaja voinut tuon kertoa... Spesialisti olikin sitten ihana. Ystävällinen, fiksu ja rauhallinen. Kysyi, miten ihmeessä edes pärjäsin kotona ja sanoi, että kohdallani vitkuteltiin kohtuuttoman kauan.

Vierailija
28/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sama homma, jos saat lähetteen labraan, eikä ole ajanvarausta. Sitten istutaan ja jonotetaan. Että ei se eroa siitä, että odottaa lääkärin puhelua.

Vierailija
29/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan oikea ongelma ja myös yksityisellä puolella. Meillä on työterveys yksityisen lääkäriaseman kautta, ja sieltäkin saa lääkärin soittoajan vain päivän tarkkuudella. Saa sentään sanoa, jos on jokin parin tunnin aikaväli, joka ei käy, mutta muuten lääkäri voi soittaa ihan mihin aikaan tahansa.

Ymmärrän, että soittoaikaa ei voi sopia minuutin tarkkuudella, mutta minusta olisi kohtuullista, että tietäisi sentään kahden tunnin tarkkuudella, koska lääkäri soittaa.

Joku sanoi varaavansa lääkärille vastaanottoajan. Ainakin minulla tyypillinen tilanne on se, että olen ollut vastaanotolla ja lääkäri on määrännyt jotain tutkimuksia. Lääkäri sitten soittaa tuloksista ja neuvotellaan jatkosta.

Vierailija
30/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii vielä paremmin. "Lääkäri soittaa kahden viikon sisällä". Ei tietoa mikä päivä tai mikä kellon aika edes. Kun tietäisi edes päivän. Meni sitten ohi kun en ennättänyt puhelimeen, vaikka soitteli useamman kerran. Oli laittanut sitten kantaan hoito-ohjeet, vaikka mulla oli muutakin asiaa. Seuraavaa soittoaikaa odottelin 3kk. Näin keusotella. 

Vierailija
31/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten kun menet vessaan niin eikös lääkäri soita just, kun ähellät kakkaa!

Vierailija
32/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimettoman ongelmia. Olen huomannut, että omassa tuttavapiirissä vain työttömät ja ne joilla ei ole minkäänlaista elämää tekevät tällaisista asioista ongelmia ja valituksen aiheita.

On työssäkin haastavaa kun omia puhelimia ei saisi mukana kantaa. Tai pakkohan sitä joskus on ja puhelu kuitenkin tulee juuri silloin kun on itse potilaan luona eristyshuoneessa ja jättänyt luurin pois. Jonkun toimistotollon helppo soittaa suutaan aina. 

Ihan yhtä hyvin se "toimistotollokin" voi olla vaikka palaverissa, jonka aikana ei voi vastata puhelimeen.

Vierailija
33/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta kannattaa ehdottomasti raivota hoitajalle ja syytellä häntä

Terveisin yksityisellä lääkäriasemalla työskentelevä hoitaja

Vierailija
34/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä lääkärien soittojen odottelut on aivan sietämättömiä. Esim. lastenklinikalta ilmoitetaan vain päivä jolloin lääkäri soittaa. Itse työskentelen leikkaussalissa jossa ei todellakaan voi vastata aina puhelimeen kun se soi, kun lähtökohtaisesti meitä on edes kielletty pitämästä omia puhelimia käytössä työaikana. Sama juttu työterveyden soittojen kanssa. Aina joutuu vaihtelemaan soittoaikoja ja yrittää sopia niitä vapaapäiville tai sitten pyytää esim. työkaveria vastaamaan puhelimeen jos se hälyttää, kun itse on vaikkapa leikkauksessa kiinni.

Em. syiden takia delegoin lasta koskevat soitot aina miehelleni, vaikka hän tekee yötyötä ja joutuu heräämään sitten lapsen lääkärin soittoon.

Vierailija
35/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi nyyh, kyllä sulla nyt on vaikeaa. 

Ymmärrättekö että osa ihmisistä voi olla niin kipeitä, ettei voi odotella hereillä tuntikausia tai kipeänä edes vastata kunnolla kuumehorkassa. Jos ennen homma toimi paremmin edes vähän, nyt se on vielä huonompi.

Tämä.

Ja vaikka pääsisi liikkeelle niin Eikä todellakaan huvita keskustella terveysongelmista jossain kaupan kassajonossa, työpaikalla avokonttorissa jne

Puhelua ei voi ottaa myöskään jos on sovittua menoa esim lapsen kuraattorilla käynti, psykologikäynti tms

Millä muulla alalla voisi toimia noin ylimielisesti, soitan kun ehdin/viitsin, en tiedä milloin, et voi soittaa takaisin koska tuntematon numero, deal with it. Saisin potkut jos toimisin samoin asiakkaiden kanssa omalla työpaikallani. Eikö lääkärit osaa aikatauluttaa omaa työtään ?

Vierailija
36/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Odotin kerran koko päivän.

Ei soittanut koko päivänä. Soitti viikon päästä!

Minullepa soitti vasta kun olin kuollut, aloitti puhelun:"Asiani koskee tätä ruumiinavauspöytäkirjanne löydöstä..."