Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on se ikä jolloin voi alkaa opetella olemaan pieniä aikoja yksin kotona?

Vierailija
17.11.2006 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa olla yksin kotona, pyytää että lähtisin jonnekkain, että saisi olla yksin. puolisen tuntia max ollut.

Vierailija
2/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset usein joutuvatkin olemaan yksin kotona joten sitä olisi hyvä alkaa harjoittelemaan eskari-iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lapsi itse haluaa olla, niin voi harjoitella.

Meillä ovat pieniä aikoja keskenään, kun nukutan kuopusta tai haen postin (10-15min) ja lapset nyt 6v ja 4½v.

Meidän 6v:n antaisin olla pieniä aikoja yksinkin (esim. kaupassa käynti), mutta hän ei halua, niin en ole pakottanut. On sitten, kun on valmis siihen. Hän osaa kellon ja tietää, mihin mennä jos minua ei näykään takaisin.

Vierailija
4/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 7v ei ole minusta kyllä tarpeeksi vanha ymmärtämään erilaisia vaaroja, joten ihan ilman syytä en kyllä lasta jätä yksin kotiin kuin max vartiksi.

Vierailija
5/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sallii kouluikäisen yksin kulkemisen ja näin kotona olemisenkin( tosin poiketen monista muista maista...Suomi korostaa lasten varhaista itsenäisyyttä).

Esim. esikoululaisen kotimatkat päiväkodista ovat lain mukaan päiväkodin vastuulla- siksi päiväkodit vaativat, että lasten vanemmat hakevat lapsensa sieltä.

Vierailija
6/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin ja koulun ohje on, että sitten lapsesta siltä tuntuu.

En aio väkisin pakottaa.

Aloitin kouluni 6-vuotiaana ja menin ja tulin koulusta kun oli pakko. Koko loppupäivän olin yksin.

Omille lapsilleni en halua samaa.

Vierailija
7/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio väkisin pakottaa.

Aloitin kouluni 6-vuotiaana ja menin ja tulin koulusta kun oli pakko. Koko loppupäivän olin yksin.

Omille lapsilleni en halua samaa.

[/quote]

T. en aio väkisin pakottaa, kun on omia kokemuksia yksinjäämisestä

Vierailija
8/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain sen sammutettuakin ennen kuin levisi (pöytäliina kyllä paloi), mutta kyllä se kertoo jo siitä kuinka kokeilunhaluinen ja arvaamaton vielä 8 vuotiaskin on. Ei se nyt ihan siitäkään ole kiinni koska lapsi itse tuntee olevansa valmis. Toisethan oikein odottaa että pääsee kokeilemaan kiellettyjä juttuja kotona.

Vierailija
9/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinusta