Suosittele masennuslääkettä
Olen ilmeisesti masentunut kun kokoajan vaan väsyttää, enkä jaksaisi mitään vastuita. Mikä lääke toisi lisää vikeyttä, muttei veisi orgasmia eikä lihottaisi?
Kommentit (69)
Ketamiini, psilosibiini, mdma
Eivät ole valitettavasti vielä laillisia, mutta tutkimusten mukaan jo 1 tai 2 käyttökertaa voi parantaa pitkäkestoisen masennuksen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, kysy lääkäriltäsi! Sehän se on paras vastaamaan kun ensin selvittää kuinka oireilet.
No niinpä. Vai meneekötuo niin että itse voi sanoa mitä lääkettä haluaa. Toisaalta ei ole pakkokaan ottaa mitään lääkettä jos ei halua, ainakaan kotona. En sitten tiedä hoitolaitoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole valitettavasti vielä laillisia, mutta tutkimusten mukaan jo 1 tai 2 käyttökertaa voi parantaa pitkäkestoisen masennuksen.
Kuulostaa aika lällyille kuitenkin hyi helv. itse sieni kammoisena en nyt ainakaan mitään helv. sieniä haluaisi lääkkeeksi. Kunnon kamaa se olla pitää niin että päässä humisee.
Ap tässä. Kiitos vastauksistanne. Perehdyin ehdottamienne lääkkeiden sivuoireisiin ja kokemuksiin. Olen kokoajan itse ollut sitä mieltä etten ole masentunut, vaan säryn vuoksi uneni ei ole palauttavaa ja siksi olen jatkuvasti väsynyt. On otettu verikokeita, tutkittu uniapneaa, sydäntä, ferritiiniä, kilpirauhasarvoja yms. Kun mitään selitystä ei löydy, useampi lääkäri on kysynyt olenko masentunut. Jopa kardiologi, jonka tehtävänä ei ole miettiä, saati kysyä, potilaalta sellaista. Ajattelin jo, että kai sitä masennuslääkettä pitää kokeilla, kun kaikki ehdottelee syyksi masennusta. Kuitenkin heti, jos olen kivuton, olen iloinen ja energinen. Nyt kivulle taisi magneettikuvasta löytyä viimein syy. Vieläköhän suositellaan masennuslääkettä? Kun sitähän voidaan käyttää myös kipukynnyksen nostoon.
Oletko sen ikäinen, että vaihdevuodet voisivat lähestyä?
Kirkasvalolamppu aamuisin säännöllisesti käytettynä on eräiden lääketieteellisten tutkimusten mukaan suunnilleen yhtä tehokas masennuksen hoidossa kuin masennuslääkkeet. Se ei vie seksihaluja eikö lihota, mutta auttaa monilla masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, kysy lääkäriltäsi! Sehän se on paras vastaamaan kun ensin selvittää kuinka oireilet.
No niinpä. Vai meneekötuo niin että itse voi sanoa mitä lääkettä haluaa. Toisaalta ei ole pakkokaan ottaa mitään lääkettä jos ei halua, ainakaan kotona. En sitten tiedä hoitolaitoksissa.
Yksityislääkärillä ainakin mennyt niin päin, että lääkäri on kysynyt, että mitä haluaisi. Julkisella puolella lääkäri on isommassa roolissa, yksityisellä puolella asiakas on se, jonka toiveiden mukaan lääkäri toimii.
Kokeiltu escatoloprim(?) ja valdoxan, mutta venlaflaxin toimi jotenkin.
Liikunta on hyvä masennuslääke. Näin kevään koittaessa kannattaa lähteä liikkeelle ulos vaikka kävelemään, se piristää mieltä kummasti.
Liikunnan yhteydessä elimistö tuottaa serotoniinia, eikä masennuslääkkeitä tarvita.
Toisin kuin masennuslääkkeet, liikunta ei lihota.
Aloita ottamalla D-vitamiinikapseli iltaisin.
Ei ole olemassa lääkettä joka toimisi kaikille.
Suzyanne kirjoitti:
Ei ole olemassa lääkettä joka toimisi kaikille.
Olisko lisää itsestäänselvyyksiä
Psykedeelit, erityisesti psilosybiinisienet. Sieniä voi itse syksyisin poimia ja kuivata. Ovat turvallisempia ja luonnonmukaisempia kuin synteettiset aivokemiaa lamaannuttavat masennuslääkkeet. Tajuntaalaajentavat aineet mahdollistavat oman alitajunnan tutkailun, uusia oivalluksia, joiden avulla voi käsitellä traumoja ja juurisyitä masennuksen taustalla. Masennuslääkkeet vain hoitavat oireita, mutta eivät poista syytä masennukseen
Luontaistuotteista esim. ashva-gandha (humman-haju)?
Masennuslääkkeitä ei tietääkseni saa ilman reseptiä ja reseptiä ei tipu ilman diagnoosia. Suosittelen vahvasti käymään lääkärissä tuon väsymyksen vuoksi. Saattaa olla ihan jotain muuta kun masennusta. Syötkö hyvin ja säännöllisesti? Nukutko tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Ketamiinilla (tai sen S-isomeerilla, esketamiinilla) on itse asiassa jo myyntilupa hoitoresistenttiin masennukseen tuotenimellä Spravato. Eli on ihan laillinen masennuslääke.
Hoida väsymys muuten kuin masennuslääkkeillä. Niillä on riskejä, en suosittele. Ehkä "helppo", mutta ei haittavaikutukseton. Voi mm. laukaista kaksisuuntaisen.
Ravinto. Onko ruokavaliossa paljon viljoja, sokeria ja tyhjäkalorisia aineksia? Suosi monipuolisesti kasviksia, marjoja ja hedelmiä kohtuullisesti.
Liikunta, voimien mukaan, ulkoilu, lepo, rentoutuminen ja uni.
Tsemppiä 🥰