Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkölasku nelinkertaistui - yhtiöön ei saa mitään yhteyttä

Vierailija
24.01.2023 |

Laitoin viikko sitten sähköpostia sähköyhtiölleni että jotain pitäisi tehdä sopimukselleni, kun maksan 120 euroa kuussa siitä että yksiössäni on yksi lamppu ja tietokone päällä.
Ei vastata sähköpostiin. Chat-asiakaspalvelua ei ole.

Yritän soittaa puhelimella, mutta puhelinpalvelussa on aina toistakymmentä asiakasta ennen minua eikä jono liiku mihinkään.
Lopulta puhelinpalvelu antoi jättää soittopyynnön ja jätin sen. Koko päivänä ei tule soittoa takaisin.
Seuraavana päivänä huomasin että olivat kerran yrittäneet soittaa mutta en kerennyt vastata juuri silloin. Eivät yrittäneet enää uudestaan, eli selvästi pitää soittopyynnön jälkeen seuraavat 48 tuntia päivystää puhelimen ääressä käymättä edes vessassa.
Nyt olen taas jonossa ja yritän jättää uutta soittopyyntöä, mutta tällä kertaa botti ei tarjoa edes mahdollisuutta jättää soittopyyntöä. Luovutan.

Maailman paras valtio. Ihan samaa peetä kun yrittää soittaa Kelaan tai terveydenhuoltoon. Kauankohan menee ettei mikään instanssi enää tarjoa lainkaan asiakaspalvelua?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väre?

Vierailija
2/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ihan normi on, että sähkölasku nelinkertaistui. Meillä nimittäin viisinkertaistui.

Voitko ottaa tietokoneen kautta yhteyden omaan sähkölaitokseesi.

Vaatii kirjautumisen ja tunnistautumisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustoita nyt vähån. Mikä sähkösopimus sinulla on?

Vierailija
4/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yksiössä lamppu ja tietokone päällä. Sähkölasku noin kympin kuussa. Eli kyllä sulla muutakin on.

Vierailija
5/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä soittopyyntöä odottaessani otan puhelimen mukaan myös sinne vessaan. Onnistuisiko sinultakin?

Vierailija
6/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kannata kiinteää sopimusta tehdä.

Vierailija
7/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väre on tosi paska lafka. Olen laittanut sinne asiakaspalautetta varmaan kolme kertaa sähköpostilla ja aina tulee vastauksena se asiakaspalvelumme on ruuhkautunut plaa plaa plaa. 

Minun sähkönkulutus oli viime joulutammikuussa 3000 kwh ja maksoi noin sata euroa, nyt oli kulutus 1000 kwh ja lasku oli yli 300 euroa. Kyllähän tässä kuppaamisessa ei ole enää mitään järkeä. Ostaisin mielelläni ruokaakin pienillä tuloillani! Minulla ei ole vara eikä mielenkiintoa maksella kenenkään osinkoja eikä 30 000 euron kuukausi palkkaa.

Vierailija
8/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lasku 30 euroa kuussa siirtoineen omassa yksiössä nyt, läppäri, töllö yms paljon päällä ja teen ruokaa isolla sähköuunilla.

Vierailija
9/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä meinaat, että se liittyy jotenkin valtion "hyvyyteen" tai huonouteen, jos sun itse valitsema yksityinen sähköfirma ei hoida asiakaspalvelua asun haluamalla tavalla?

Jos sulla ei ole määräaikaista sopimusta (eikä ilmeisesti ole, koska hinnat on nelinkertaiset aiempaan nähden), niin voit hyvin kilpailuttaa uuden sopimuksen ihan mistä vaan firmasta, eikä sun tarvi ollenkaan soitella edellisen firman asiakaspalveluun.

Itsellä  tuli juuri eilen kolmen kuukauden sähkölasku postilaatikkoon. Se on puolet siitä, mitä viime vuonna tähän aikaan.

Vierailija
10/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, paljonko sähkölaskussasi on merkitty kulutukseksi. Poikkeaako se olennaisesti siitä, paljonko kulutus oli viime vuonna samassa kuussa? Jos ei, niin vika on tuskin muussa kuin siinä, että sinulla on kallis hinta kilowattitunnille. Ja oletko ihan varma, että asunnossasi mikään muu ei käytä sähköä? Esim. lattialämmitys kylppärissä? Eikö sinulla todellakaan ole edes jääkaappia?

Vierailija
11/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset sähköyhtiön asiakaspalvelua? Voit ihan itse katsoa viimeisestä laskustasi, paljonko kulutuksesi on ollut ja aikaisempien laskujen kulutuksiin vertaamalla tutkia, vaikuttaako kulutus oikealta.

Sitten voit katsoa, mikä on sähkön hinta kWh kohti ja vertailla, tarjoaako jokin yhtiö selvästi halvempia sopimuksia.

Vierailija
12/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei kannata kiinteää sopimusta tehdä.

Nyt kannattaa hankkia oma pienoisydinvoimala ja alkaa tuottaa sillä itse sähkö omaan kulutukseen.

Vierailija
13/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et edes täällä osaa kertoa, mikä sopimus sulla on, niin ei kannata vaivautua jonottaa asiakaspalveluu.

"Täällä puhuu Päivö Päivänpaiste, hyväää päiväää!

Ilmoitan täten, että sähkölaskuni on noussut."

Vierailija
14/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtuutat toisen sähköyhtiön purkamaan vanhan sopimuksen, jos se on sellainen että sen voi purkaa, ja teet sopimuksen niiden kanssa. Ei tarvitse olla vanhaan toimittajaan yhteydessä ollenkaan.

Vierailija
15/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita yhtiön liittymän tilausnumeroon, sieltä vastataan aina.

Vierailija
16/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et edes täällä osaa kertoa, mikä sopimus sulla on, niin ei kannata vaivautua jonottaa asiakaspalveluu.

"Täällä puhuu Päivö Päivänpaiste, hyväää päiväää!

Ilmoitan täten, että sähkölaskuni on noussut."

Niinpä,aloituksen perusteella kaikilla on täysin samanlainen sähkösopimus.

Vierailija
17/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Väreen asiakas ja pikku hiljaa sähkön kWh hintaa on tullut alaspäin, uusi päiväkohtainen kulutus euroissa (€) olisi noin 2€, nykyisellä sopimuksella vastaava on 0,7€ eli tällä hetkellä olisi tarjolla 3X korotus. Harmi, että nykyistä sopimusta on enää viikko jäljellä, 1. helmikuuta sitten hinta hyppää , prkle.

Vierailija
18/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne yhtiöön pitäisi saada yhteys? Ei hinnat itsekseen nouse, kyllä sinulle on lähetetty ilmoitus asiasta.

Etsi halvempi sopimus joltain toiselta yhtiöltä (jollei sinulla ole määräikainen sopimus) ja uusi yhtiö hoitaa vanhan sopimuksesi irtisanomisen.

Vierailija
19/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Väreen asiakas ja pikku hiljaa sähkön kWh hintaa on tullut alaspäin, uusi päiväkohtainen kulutus euroissa (€) olisi noin 2€, nykyisellä sopimuksella vastaava on 0,7€ eli tällä hetkellä olisi tarjolla 3X korotus. Harmi, että nykyistä sopimusta on enää viikko jäljellä, 1. helmikuuta sitten hinta hyppää , prkle.

Pörssisähkö olisi halvempi.Kiinteä tulee kalliiksi hintojen laskiessa.

Vierailija
20/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo ihan normi on, että sähkölasku nelinkertaistui. Meillä nimittäin viisinkertaistui.

Voitko ottaa tietokoneen kautta yhteyden omaan sähkölaitokseesi.

Vaatii kirjautumisen ja tunnistautumisen.

Miten olette tehneet tuollaisia sopimuksia??

Meillä kiinteä soppari loppui syksyllä, se oli 4cnt/kWh.

Nyt tammikuussa pörssisäkö km 9,9cmt/kWh eli vain tuplaantunut.

Tammikuun lasku tähän mennessä 227e sähkölämmitteisessä omakotitalossa siirtoineen ja veroineen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme