Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkölasku nelinkertaistui - yhtiöön ei saa mitään yhteyttä

Vierailija
24.01.2023 |

Laitoin viikko sitten sähköpostia sähköyhtiölleni että jotain pitäisi tehdä sopimukselleni, kun maksan 120 euroa kuussa siitä että yksiössäni on yksi lamppu ja tietokone päällä.
Ei vastata sähköpostiin. Chat-asiakaspalvelua ei ole.

Yritän soittaa puhelimella, mutta puhelinpalvelussa on aina toistakymmentä asiakasta ennen minua eikä jono liiku mihinkään.
Lopulta puhelinpalvelu antoi jättää soittopyynnön ja jätin sen. Koko päivänä ei tule soittoa takaisin.
Seuraavana päivänä huomasin että olivat kerran yrittäneet soittaa mutta en kerennyt vastata juuri silloin. Eivät yrittäneet enää uudestaan, eli selvästi pitää soittopyynnön jälkeen seuraavat 48 tuntia päivystää puhelimen ääressä käymättä edes vessassa.
Nyt olen taas jonossa ja yritän jättää uutta soittopyyntöä, mutta tällä kertaa botti ei tarjoa edes mahdollisuutta jättää soittopyyntöä. Luovutan.

Maailman paras valtio. Ihan samaa peetä kun yrittää soittaa Kelaan tai terveydenhuoltoon. Kauankohan menee ettei mikään instanssi enää tarjoa lainkaan asiakaspalvelua?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottiko ap kiinteän kuukausihinnan olemattomalla kulutuksella kaukolämpötalossa? Ei taatusti kannattavaa.

Vierailija
22/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä lampulla ja läppärillä ei tehdä 120 euron sähkölaskua. Ap jättää jotain kertomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla paranee ja nyt kannattaa tehdä pörssisähkösopimus.

Vierailija
24/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä lampulla ja läppärillä ei tehdä 120 euron sähkölaskua. Ap jättää jotain kertomatta.

Ilmeisesti kiinteä kk-hinta joka ei pienellä kulutuksella kannata.

Vierailija
25/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Yritin sanoa joskus että vesi on kallista, sai vaan haukkuja että ihmiset tuhlaavat vettä. Nyt sähkössä myös kalleus. Riippuu tosin paikkakunnasta vesi.

Vierailija
26/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä meinaat, että se liittyy jotenkin valtion "hyvyyteen" tai huonouteen, jos sun itse valitsema yksityinen sähköfirma ei hoida asiakaspalvelua asun haluamalla tavalla?

Ap on ilmeisesti siinä uskossa, että Suomen valtio hoitaa kaikkien yritysten asiakaspalvelut. 😀

Vierailija
27/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kiinteä kk-hinta joka ei pienellä kulutuksella kannata.

Näitä on markkinoilla,minimikulutuksella erittäin huono vaihtoehto.

Vierailija
28/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin reilu 3e/kWh oltava tuohon. Yksiössä jää,pakastinkaappi, tiskikone, pyykkikone, TV. Kulutus +-100kwh/kk

Vierailija
29/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se otti kai kiinteän kuukausihinnan joita kaupitellaan.

Vierailija
30/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin reilu 3e/kWh oltava tuohon. Yksiössä jää,pakastinkaappi, tiskikone, pyykkikone, TV. Kulutus +-100kwh/kk

Ja oliko siirto mukana vai eri laskussa?

Vierailija
31/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on yksiössä lamppu ja tietokone päällä. Sähkölasku noin kympin kuussa. Eli kyllä sulla muutakin on.

Mulla oli ennen Helen kortuksia pieni kämppä kukaudessa pyöresti sähkö lasku 16e. Nyt se on suoramaksuna 31e,kukausi.Toistaseksi voimassa. Mulla ei mikään  laite Vamiustilassa ,asunto pieni.Tv on vain 32 tumaa ja paljon en sitä pällä pidä.Sen enempää en tietokonetta.Mun napuri pieni kämppä kanssa.Kaikki valmiustilassa ja poksit viihdekanaviin.Paljon on netti ja tv pällä rinnalla siinä.Sen sähkölasku huomattavasti halvempi kuin minun.Hän onistu tekee jonkun märäaikaisen säkösoimus Helen kanssa.Sepä se. Mutta se pättyy elokuu 2023. Oltua 2v. voimassaSanoi irtisano nykyinen Helen sopimus ja ota märäaikanen sopimus. Mut se on hyväpalkanen duuni.Ei huomioi irtisanominen maksaa ja uudellen avaminen maksaa.Ne maksut ei tunnu sen liksoissa.Miehethän tienaa enemän kuin naiset aina.

Vierailija
32/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuussa sähkölaskuni kahdeksan kertaistuu vuoden takaiseen verrattuna. Nyt 0,4e/kWh.

En aio valittaa mihinkään.

Vierailija
33/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutqu sota ja pakotteet ja sen pitää riittää syyksi! Maksakaa tai kärsikää, nyt katkaisemme sähköt Suomalaisilta kotitalouksilta koska pitää puhaltaa yhteiseen hiileen.

T. Hallituksen viisikko.

Vierailija
34/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuussa sähkölaskuni kahdeksan kertaistuu vuoden takaiseen verrattuna. Nyt 0,4e/kWh.

Saat kai vaihdettua sen pörssisähköön.

Vierailija
35/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensikuussa jo 0,21e,. joku pörssi sidonnainen systeemi. Kulutus vain 100kwh/kk

Vierailija
36/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Väreen asiakas ja pikku hiljaa sähkön kWh hintaa on tullut alaspäin, uusi päiväkohtainen kulutus euroissa (€) olisi noin 2€, nykyisellä sopimuksella vastaava on 0,7€ eli tällä hetkellä olisi tarjolla 3X korotus. Harmi, että nykyistä sopimusta on enää viikko jäljellä, 1. helmikuuta sitten hinta hyppää , prkle.

Pörssisähkö olisi halvempi.Kiinteä tulee kalliiksi hintojen laskiessa.

Ehkä niin mutta tuo "pörssikikkailu" ei ole minun juttu, siksi nykyinen määräaikainen muuttuu 1.2 alkaen toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi, tämä on nykyisen sopimuksen ehdoissa. Minulle on se ja sama onko sopimus määräaikainen vai toistaiseksi, kWh maksaa joka tapauksessa ja toisaalta sähkön hinta on ehkä noin puolittunut loka-marraskuun huippuhinnoista joten kevättä odotellessa ja sähkön hinnan laskiessa tässä mennään. Voimia ja valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa.

Vierailija
37/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka keksi sähköllä kuppaamisen? Lauletaan samalla sävelellä kuin kuka keksi rakkauden.

Vierailija
38/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitättekö perunapellot samalla hirveitä kulutuksia sit nuristaan mammoille nekö laskee hinnat

Vierailija
39/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensikuussa jo 0,21e,. joku pörssi sidonnainen systeemi. Kulutus vain 100kwh/kk

Noissa muuttuu hinta jonkun 3kk välein.

Vierailija
40/44 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin riemusta kiljuen minkä tahansa suomalaisen sähkösopimuksen nykyhinnoilla, jos se olisi mahdollista. Mutta kun ei ole, niin joudun maksamaan täällä Saksassa paljon kovempaa hintaa kuin te siellä. 

Toki palkkatasokin on kovempi kuin Suomessa, mutta niinpä vaan inflaatio on täällä myös nostanut kaiken päivittäistavaran ja elintarvikkeiden hinnan pilviin. Edes Aldissa tai Lidlissä ei ole ruoka enää mainittavasti halvempaa kuin ns "kalliimmissa" kaupoissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan