Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiluku ja keskenmeno

Vierailija
24.01.2023 |

Mies oli ajatellut mennä vasektomiaan kun meidän kolmas lapsi syntyi kolme vuotta sitten. Ei koskaan saanut aikaiseksi ja meillä kävi vahinko. Raskaus meni kuitenkin kesken ja itse olen asiasta harmissani. Mies ei ole enää puhunut vasektomiaan menemisestä, mutta ei suostu oikein ottamaan lapsiasiaa puheeksi, enkä haluaisi asiasta riitaa. Itse olen käsitellyt keskenmenoasian ja sanonut , että olisin valmis. Mies ei sano, ettei halua enää lasta, mutta ei myöskään puhu sen tekemisestä. Miten voi tässäkin asiassa päästä eteenpäin?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies halusi vain yhden lapsen. Olisit ap onnellinen, että miehesi suostui kolmeen lapseen.

Olenhan minä onnellinen. Asiaa on vähän vaikea selittää, mutta olisin onnellinen, että saisimme asian puhuttua, vaikka emme enää lasta tekisi. Tuo on jäänyt ikävän asiana kummittelemaan.

Harmi, että sait vain yhden, mutta toisaalta, tuossakin tilanteessa olisit itse voinut punnita haluatko lisää lapsia ja jos haluat mitä se tarkoittaa

En halunnut tämän asian takia erota ja rikkoa perhettä. Ajattelin myös että mies ehkä joskus muuttaa mielensä, niin ei sitten koskaan käynyt.

Mutta kuitenkin olet asiasta katkera edelleen. Useinhan juuri näissä ajatellaan, että toinen muuttaisi mielensä

Vierailija
22/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä ole oikein uskaltanut sanoa miehelle, että keskenmeno jätti minuun tyhjän aukon. Kun keskenmeno tapahtui Mies teki selväksi, että ei ole valmis uuteen yritykseen. Myöhemmin kun asia otettiin puheeksi, hän sanoo, ettei osaa päättää.

Kuitenkin asiassa pitäisi tehdä jotain päätöstä . Ei kai minua voi roikottaa tällaisessa iät ajat?

Sehän oli vahinko eikä suunniteltu.

Jos ei ole ehkäisyä, niin jokaisen pitäisi tietää miten käy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt oikeasti miten kallista kaikki on. Kolmenkin kanssa joutuu tekemään kompromisseja.

En vähättele sitä tyhjää oloa keskenmenon jälkeen. Mutta kannattaa keskittyä niihin olemassa oleviin lapsiin ja siihen mitä voi käytössä olevilla resursseilla heille tarjota.

En kyllä koe, että oltaisi kauheasti jouduttu tekemään kompromisseja. Hyvin on pärjätty

Teillä on ilmeisesti vielä pienet lapset. Lapset kallistuu, kun ikää tulee lisää, ihan vaan vinkkinä.

Vierailija
24/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös kolme lasta, kun halusimme vielä neljännen. Sepä ei käynytkään ihan helposti, vaan keskenmenoja tuli useampi. Kolmannen keskenmenon jälkeen mies ei enää halunnut yrittää, kun taas minä olisin halunnut.

Asiasta keskustellessa syyksi ilmeni, että hän näki, miten raskaita keskenmenot olivat minulle, eikä halunnut minun kärsivän niistä enää. Olivathan ne, mutta halusin siitä huolimatta yrittää. Jatkoimme yritystä ja keskenmenoja tuli vielä kaksi lisää, kunnes vihdoin raskaus onnistui ja saimme rakkaan, ihanan kuopuksemme.

Ymmärrän hyvin, että päädyittepä mihin tahansa, ap:n olo ei helpota ennen kuin asiat on käyty läpi. Tsemppiä siihen!

Vierailija
25/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt oikeasti miten kallista kaikki on. Kolmenkin kanssa joutuu tekemään kompromisseja.

En vähättele sitä tyhjää oloa keskenmenon jälkeen. Mutta kannattaa keskittyä niihin olemassa oleviin lapsiin ja siihen mitä voi käytössä olevilla resursseilla heille tarjota.

En kyllä koe, että oltaisi kauheasti jouduttu tekemään kompromisseja. Hyvin on pärjätty

Teillä on ilmeisesti vielä pienet lapset. Lapset kallistuu, kun ikää tulee lisää, ihan vaan vinkkinä.

No kun sulla on vinkkiä niin kerro samalla mihin tämä perustuu?

Vierailija
26/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli myös kolme lasta, kun halusimme vielä neljännen. Sepä ei käynytkään ihan helposti, vaan keskenmenoja tuli useampi. Kolmannen keskenmenon jälkeen mies ei enää halunnut yrittää, kun taas minä olisin halunnut.

Asiasta keskustellessa syyksi ilmeni, että hän näki, miten raskaita keskenmenot olivat minulle, eikä halunnut minun kärsivän niistä enää. Olivathan ne, mutta halusin siitä huolimatta yrittää. Jatkoimme yritystä ja keskenmenoja tuli vielä kaksi lisää, kunnes vihdoin raskaus onnistui ja saimme rakkaan, ihanan kuopuksemme.

Ymmärrän hyvin, että päädyittepä mihin tahansa, ap:n olo ei helpota ennen kuin asiat on käyty läpi. Tsemppiä siihen!

Kiitos sinulle. Ihanaa, että miehesi vielä lopulta halusi yrittää ja saitte mitä toivoitte.

Vierailija
27/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se uusi lapsi toisi jos edellinen ei ollut suunniteltu

Vierailija
28/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle äitiysloma ja lasten kanssa oleminen on ollut elämässä ihan parasta

Vierailija
29/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehesi uskalsi lopulta kuitenkin jälleen yrittää?

Vierailija
30/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllähän isommat lapset tulee ihan joka tavalla kalliimmaksi. Syövät enemmän, heistä pitää maksaa aikuisen pääsymaksu moneen paikkaan jo teininä, harrastukset kallistuvat, vaatteet kallistuvat. Tukiopetusten, kielikurssien, abikurssien, valmennuskurssien ja muiden kustantaminen monelle lapselle ei ole halpaa.

Vauvat on söpöjä ja pienten kanssa on halpaa, mutta voi sitä miettiä vähän pidemmälle myös.

Vierailija
31/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllähän isommat lapset tulee ihan joka tavalla kalliimmaksi. Syövät enemmän, heistä pitää maksaa aikuisen pääsymaksu moneen paikkaan jo teininä, harrastukset kallistuvat, vaatteet kallistuvat. Tukiopetusten, kielikurssien, abikurssien, valmennuskurssien ja muiden kustantaminen monelle lapselle ei ole halpaa.

Vauvat on söpöjä ja pienten kanssa on halpaa, mutta voi sitä miettiä vähän pidemmälle myös.

Raha vastaan rakkaus. Ei niitä sovi sekoittaa

Vierailija
32/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on noin pahasti jumissa, niin kyllä jokin ratkaisu täytyisi yhdessä keksiä

Vierailija
33/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän pienistä lapsistakin maksaa korkeita päivähoitomaksuja. Mutta juu en mä ajattele asioita noin monimutkaisesti. Kaikkea ei tarvitse uutena jne

Vierailija
34/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies pelkää eroa. Jos ei halua lasta, muttei uskalla sanoa kun pelkää...

Vierailija
35/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yrittäminen voi olla miehellekin raskasta

Vierailija
36/43 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihme homma... "mies ei ole valmis ""uuteen yritykseen"". Eihän tuo edellinen ollut mikään "yritys" vaan vahinko. Ette te yrittäneet lasta vaan vahingon vuoksi tulit sitä tarkoittamatta raskaaksi. Se sattui menemään kesken ja nyt sitten pitäisi miehen tahtoa alkaa yrittää neljättä lasta kun sinä aloit kokea tyhjää aukkoa? Aina jostakin pitää saada kriisi aikaiseksi jos on muuten asiat liian hyvin... Toivottavasti kolmen lapsen isä ei ole niin lapanen että ihan tuollaisilla perusteluilla hankkii kanssasi neljännen. Kasva aikuiseksi.

Myös kolmen äiti

Vierailija
37/43 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihme homma... "mies ei ole valmis ""uuteen yritykseen"". Eihän tuo edellinen ollut mikään "yritys" vaan vahinko. Ette te yrittäneet lasta vaan vahingon vuoksi tulit sitä tarkoittamatta raskaaksi. Se sattui menemään kesken ja nyt sitten pitäisi miehen tahtoa alkaa yrittää neljättä lasta kun sinä aloit kokea tyhjää aukkoa? Aina jostakin pitää saada kriisi aikaiseksi jos on muuten asiat liian hyvin... Toivottavasti kolmen lapsen isä ei ole niin lapanen että ihan tuollaisilla perusteluilla hankkii kanssasi neljännen. Kasva aikuiseksi.

Myös kolmen äiti

No tuossa sinun kirjoituksessa kaikki ei ole täysin totta. Keskustelimme keskenmenon jälkeen, että ei ole varmaa , pysyykö lapsiluku sittenkään kolmessa, vaan asiasta täytyy keskustella. Tällä hetkellä asiasta ei ole keskusteltu oikeastaan lainkaan.

Vierailija
38/43 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole köyhiä, ihan vaan vinkkinä.

Vierailija
39/43 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole köyhiä, ihan vaan vinkkinä.

Kyllähän lapsiin saa rahaa menemään, mutta kaikkea ei ole ostettava uutena jne.

Vierailija
40/43 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kolmen äiti

Mies ja nainen kokee keskenmenon ja menetyksen tuossa tapauksessa hyvin eri lailla. Nainen on käynyt läpi myös fyysisen puolen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi