Lapsiluku ja keskenmeno
Mies oli ajatellut mennä vasektomiaan kun meidän kolmas lapsi syntyi kolme vuotta sitten. Ei koskaan saanut aikaiseksi ja meillä kävi vahinko. Raskaus meni kuitenkin kesken ja itse olen asiasta harmissani. Mies ei ole enää puhunut vasektomiaan menemisestä, mutta ei suostu oikein ottamaan lapsiasiaa puheeksi, enkä haluaisi asiasta riitaa. Itse olen käsitellyt keskenmenoasian ja sanonut , että olisin valmis. Mies ei sano, ettei halua enää lasta, mutta ei myöskään puhu sen tekemisestä. Miten voi tässäkin asiassa päästä eteenpäin?
Kommentit (43)
Onko kukaan ollut tilanteessa, että keskenmenon jälkeen ei sitten ole enää yritetty uudelleen vaan hyväksytty asia?
Milloin se keskenmeno tapahtui? Toisilla asian prosessoinnissa vain kestää kauemmin, eikä ei-raskaana olevalle osapuolelle raskaus ole yhtä konkreettinen asia, joten sekä raskaus että sen päättyminen voivat olla hankalia sisäistettäviä. Sinuna ehkä sanoisin, että aiot jättää hänet rauhassa prosessoimaan, mutta haluaisit tietää, että milloin asiasta voi seuraavan kerran keskustella. Toivottavasti ilmapiiri myös on sellainen, että hän voi sanoa suoraan, ettei halua enää lapsia, jos asia on niin.
Kyllä kolme riittää niin ehdit lasten kanssa ollakin ja huomioida jokaista,yksi lisää on muilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole oikein uskaltanut sanoa miehelle, että keskenmeno jätti minuun tyhjän aukon. Kun keskenmeno tapahtui Mies teki selväksi, että ei ole valmis uuteen yritykseen. Myöhemmin kun asia otettiin puheeksi, hän sanoo, ettei osaa päättää.
Kuitenkin asiassa pitäisi tehdä jotain päätöstä . Ei kai minua voi roikottaa tällaisessa iät ajat?
Sehän oli vahinko eikä suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Milloin se keskenmeno tapahtui? Toisilla asian prosessoinnissa vain kestää kauemmin, eikä ei-raskaana olevalle osapuolelle raskaus ole yhtä konkreettinen asia, joten sekä raskaus että sen päättyminen voivat olla hankalia sisäistettäviä. Sinuna ehkä sanoisin, että aiot jättää hänet rauhassa prosessoimaan, mutta haluaisit tietää, että milloin asiasta voi seuraavan kerran keskustella. Toivottavasti ilmapiiri myös on sellainen, että hän voi sanoa suoraan, ettei halua enää lapsia, jos asia on niin.
Keskenmeno tapahtui ihan syyskuun lopulla. Viimeksi puhuimme asiasta marraskuussa, silloin hän mietti asiaa ajoittain ja sanoin, että annan hänen rauhassa surra, mutta toivoisin keskustelua sitten kun on valmis. Olen välillä todella ahdistunut itse asiasta, mutta pelkään ottaa asiaa puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole oikein uskaltanut sanoa miehelle, että keskenmeno jätti minuun tyhjän aukon. Kun keskenmeno tapahtui Mies teki selväksi, että ei ole valmis uuteen yritykseen. Myöhemmin kun asia otettiin puheeksi, hän sanoo, ettei osaa päättää.
Kuitenkin asiassa pitäisi tehdä jotain päätöstä . Ei kai minua voi roikottaa tällaisessa iät ajat?
Sehän oli vahinko eikä suunniteltu.
Kun keskenmeno tapahtui, oli mies myös surullinen. Raskausaikana olimme kyllä puhuneet käytännön asioista ja hän sanoi olevansa surullinen , myöskin sanoi, että voimme miettiä asiaa uudelleen.
Meillä mies halusi vain yhden lapsen. Olisit ap onnellinen, että miehesi suostui kolmeen lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies halusi vain yhden lapsen. Olisit ap onnellinen, että miehesi suostui kolmeen lapseen.
Olenhan minä onnellinen. Asiaa on vähän vaikea selittää, mutta olisin onnellinen, että saisimme asian puhuttua, vaikka emme enää lasta tekisi. Tuo on jäänyt ikävän asiana kummittelemaan.
Harmi, että sait vain yhden, mutta toisaalta, tuossakin tilanteessa olisit itse voinut punnita haluatko lisää lapsia ja jos haluat mitä se tarkoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenhan minä onnellinen. Asiaa on vähän vaikea selittää, mutta olisin onnellinen, että saisimme asian puhuttua, vaikka emme enää lasta tekisi. Tuo on jäänyt ikävän asiana kummittelemaan.
Harmi, että sait vain yhden, mutta toisaalta, tuossakin tilanteessa olisit itse voinut punnita haluatko lisää lapsia ja jos haluat mitä se tarkoittaa
En halunnut tämän asian takia erota ja rikkoa perhettä. Ajattelin myös että mies ehkä joskus muuttaa mielensä, niin ei sitten koskaan käynyt.
Oletko ottanut koronapiikin? Jos olet, niion raskaus menee kesken jos yleensä edes alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut koronapiikin? Jos olet, niion raskaus menee kesken jos yleensä edes alkaa.
Juu, kyllä olen
Luulen, että ennemmin tai myöhemmin asia alkaa hiertämään jos sitä ei saada puheeksi otettua.
Mieti nyt oikeasti miten kallista kaikki on. Kolmenkin kanssa joutuu tekemään kompromisseja.
En vähättele sitä tyhjää oloa keskenmenon jälkeen. Mutta kannattaa keskittyä niihin olemassa oleviin lapsiin ja siihen mitä voi käytössä olevilla resursseilla heille tarjota.
Miten teillä harrastetaan seksiä, kun mies on unohtanut mennä vasektomiaan eikä halua lisää lapsia? Pannaanko teillä enää ollenkaan, ja jos pannaan, niin huolehtiiko mies ehkäisystä, vai onko sekin vaimon vastuulla?
Mulla on yksi kaveri, joka haluaa aina vain uuden vauvan. Juurikin sen vauvan. Lapsiasiaa ei päätetä ihan yhdessä yössä. Tietysti vasektomiaan meneminen olisi peliliike, jolla varmistettaisi, ettei lasta enää tule, mutta ehkä se on miehelle kuitenkin aika lopullinen ja iso asia, eikä osaa oikeasti vielä päättää
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä harrastetaan seksiä, kun mies on unohtanut mennä vasektomiaan eikä halua lisää lapsia? Pannaanko teillä enää ollenkaan, ja jos pannaan, niin huolehtiiko mies ehkäisystä, vai onko sekin vaimon vastuulla?
Joo tällä hetkellä mies huolehtii, mutta sitä ennen ei. Siksi onkin vähän outo olo, kun antoi tuon tapahtua. Luulin, että hän ajatteli, että tulee jos on tullakseen
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt oikeasti miten kallista kaikki on. Kolmenkin kanssa joutuu tekemään kompromisseja.
En vähättele sitä tyhjää oloa keskenmenon jälkeen. Mutta kannattaa keskittyä niihin olemassa oleviin lapsiin ja siihen mitä voi käytössä olevilla resursseilla heille tarjota.
En kyllä koe, että oltaisi kauheasti jouduttu tekemään kompromisseja. Hyvin on pärjätty
Eniten ihmettelen, miksi hän ei sitten mene sinne vasektomiaan jos ei halua enää näin tapahtuvan.
Tämä ei kuulosta kivalta, mutta keskenmeno tapahtui siksi, ettei lapsi olisi ollut elinkelpoinen. Voisiko olla riski, että taas käy samoin tai mitä jos lapsi ei olisi terve?