Sinulla ei ole biopusseja. Laitatko bioroskat
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Taittelen aina itse sanomalehdestä. Juutuubassa ohje.
Joo niin varmaan. Uutiset luetaan netistä.
Sanomalehdet on historiaa.
Tyhjään hedelmäpussista biojätteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2krt vko tipahtaa ilmaoslehti postiluukusta. Riittää taiteltavaa moneen pussukkaan. Yhteen pussukkaan tarvitaan 3 aukeamaa.
En ole ikinä käyttänyt mitään biopusseja.
Asumme omakotitalossa ja kompostiämpärissä on tavallinen kaupan muovipussi, jonka sisällön tyhjennän kompostoriin. Likainen muovipussi menee sitten sekaroskikseen.
Koska meillä on ollut jo vuosia hyvin toimiva kompostointi ja kierrätys, on sekaroskiksen tyhjennysväli kahdeksan viikkoa. Se riittää oikein hyvin ja esimerkiksi nyt sekaroskiksessa on väljää, vaikka seuraava tyhjennys on viikon päästä. Roskiksessa on lähinnä vessojen roskikset.
Olemme kierrättäneet niin paljon kuin mahdollista yli 15 vuotta ja siihenkin saakka sen ajan mukaan hyvin. En voisi edes kuvitella muita ja lapsemme eivät ole muuta nähneetkään.
Vierailija kirjoitti:
Meille ei tule sanomalehtiä tai mitään ilmaisjakelua ja en ala lehtiä roudaamaan kaupoistakaan tai ilmaislehtiä kauppojen auloista.
Meillä on BioProffa, joten ei tarvita mitään biopusseja ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille ei tule sanomalehtiä tai mitään ilmaisjakelua ja en ala lehtiä roudaamaan kaupoistakaan tai ilmaislehtiä kauppojen auloista.
En ole pyytnytkään. Kerroin vaan miten itse teen. Eikä tarvitse muistaa ostaa mitään pussukoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee ilmaisjakelulehtiä. Ja paperinkeräysastioista saa ilmaisia sanomalehtiä myös.
En kierrätä biojätettä. Enemmän ne "maatuvat" mikromuovipussit saastuttaa kuin mätänevät ruuat. Metsässä mätänee lehtiä miljoonakertaisesti verrattuna johonkin kahviporoihin ja banaaninkuoriin.
Tunnustan samoin tein että vien metallin hedelmäpussissa.
Saako hedelmäpussit laittaa biojätteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Nukahdin jo toisen taitoksen kohdalla. En osaa tommosta
Vierailija kirjoitti:
En kierrätä biojätettä. Enemmän ne "maatuvat" mikromuovipussit saastuttaa kuin mätänevät ruuat. Metsässä mätänee lehtiä miljoonakertaisesti verrattuna johonkin kahviporoihin ja banaaninkuoriin.
Maatuu. Ei mätäne.
Meillä on bioroskaämpäri jonka sisältö kaadetaan kompostiin. Kun asuimme kerrostalossa niin se kaadettiin bioroskiksseen. Ei pusseja.
Muovipussissa biojätteen keräysastiaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako hedelmäpussit laittaa biojätteisiin?
En tiedä. Kyllä jäteheebot ne sieltä saa pois jos vaan haluavat.
Ajattelen että parempi niin kuin laittaa sekajätteeseen.
En ala levitellä haisevia jätteitä roskakaroksessa ulos pusseista. Joku raja sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanomalehdet on historiaa.Meille tulee ilmaisjakelulehtiä. Ja paperinkeräysastioista saa ilmaisia sanomalehtiä myös.
Joo, riiputan 2 vuotiasta nilkoista molokin sisällä ja kehotan noukkimaan sieltä meille sopivan kokoisia sanomalehtiä.
Meillä on keittiössä pieni ämpäri biojätteille jonka tyhjennämme kompostoriin.