Siin onko itse (rakkaudella) tehdyt valokuvajoulukortit todella NIIIN kauheita, et niistä iletään valittaa????
Meillä on harrastettu näitä lapsista tehtyjä joulukortteja jo useita vuosia olen tosiaan tähän saakka vilpittömästi luullut niiden olevan pidettyjä ja odotettujakin. Nyt on täällä av:llä ja oliko uusimmassa kotivinkissä myös " valituksia" miten niitä pidetään yleisesti ihan hirveinä. Kaikista kauheinta oli jos niissä on toivotustekstikin valmiiksi painettu ja auta armias jos lapsilla on punaiset silmät!
Itse olen kyllä aina lämmöllä katsellut tutuilta tulleita kuvakortteja eikä haittaa sitten pätkääkään onko nyt lapselle jäänyt punaiset silmät....
Päinvastoin, persoonattomuuden huippu mielestäni on (Tiimari tms...) kortit joissa vaan mustekynällä t: se ja se. Näitäkin kortteja tulee joka vuosi useita.
Mitä mieltä oikeesti olette?
Kommentit (87)
en ole lapsirakas, ehkä johtuu siitä? Jos joku lähettäisi vaikka koirastaan tai kissastaan jonkun kortin tonttulakki päässä, niin pääsisi kunniapaikalle. Nuo lasten kuvat menee roskiin tai laatikon pohjalle.
tiimarin kortit joihin vain nimet ovat kirjoitettu. Pääasia minulle on kortissa se, että minua on ajateltu ja lähetetty se joulukortti oli se sitten minkänäköinen hyvänsä.
Tänä vuonna tehdään itse tiimarin malleilla, mutta ikinä en enää lähettäisi niitä tiimarin 10sentin kortteja jossa sisältö on t: Matti ja maija
Mutta jokaisesta kortista ILAHDUN, itse en vain viitsi ihan sellaista peruskorttia lähettää. Mielummin sitten vaikka lyhyt joulukirje.
että johonkin lehtikasaan ne kuitenkin päätyvät varsin pian.
ja yleensä ne pääsee vk-kansioonkin , varsinkin jos on lapsikuvia. kissasta ja koirasta otetut ei iske..
Siksi maine ei ole kovin korkea. Punaiset silmät, typerät ilmeet ja asennot salamavalon raiskaamassa kuvassa eivät ole mitenkään kauniita asioita.
Valmiit kortit joissa on vain teksti T: Liisa ja Tuomo menee roskiin.
Mun mielestä on mukava nähdä, että minkä näköisiä lapset on jos ei muuten usein tavata.
En osaa moittia muitakaan kortteja, kaikki kortit kelpaa. Kortti on kuitenkin kivempi kuin tekstari tai sähköpostikortti.
eniten tykkaan itsetehdyista ja kuvallisista. Siis kunhan se kuva ei oo joku teknisesti pieleen mennyt kuva.
Mä näen tän taas tällaisena muoti-ilmiönä. Jos nyt haluat olla trendikäs, et arvosta valokuvakortteja ollenkaan.
Moni sukulainen näkee meidän lapsia harvoin, joten voisin kuvitella, että kuvakortti olis kiva ylläri. Tai ainakin valokuvan laittaminen samaan kuoreen kortin kanssa. Mutta ei taida meidän perheestä tänäkään vuonna olla siihen.
Miksi sitä kortti on pakko koko jouluaika katsella. Meillä kortit laitetaan koriin ja niitä katsellaan itse silloin tällöin. Minusta on ainakin kiva katsoa, että miltä kavereiden ja sukulaisten lapset näyttää. Varsinkin jos ei ole pitkään aikaan nähnyt.
Ennen askartelin aina kortit itse. Nyt lasten myötä en siihen enää ala, koska olen aikamoinen perfektionisti ja saan siihenkin hommaan kulumaan monta viikkoa. Valokuvakortissa on kuitenkin jotain henkilökohtaita ja lähettäjä on kuitenkin nähnyt vaivaa kuvanottamisen suhteen.
Minä ainakin tykkään! Ja tykkäsin jo sinkkuna ollessakin.
Merkki voidaan liimata tavalliseen joulukorttiin.
Ällöttäviä ne valokuvakortit--->katsokaa meidän lasta eikö olekkin ihana ja söpö ja ja ja!! YÄK!
olla vain muoti-ilmiö. Samoin kuin se, että Marimekko ja Ikea on kamalaa. Tavoitteena on olla muka-tyylitietoinen ja ajan hermolla oleva.
Mutta EI niin, että sama perhe lähettelee vuodesta toiseen naperonsa kuvia. Se on minusta liikaa.
kuvia tuttavien lapsukaisista. Erityisen kivoja ovat ne kuvat joissa poseeraa harvoin nähtyjä lapsukaisia ja sukulaisten kullanmuruja. Mä en kyl jaksa ottaa ressiä siitä pitääkö joku noista vai ei. Eikö se ole tärkeintä, että muistaa jollain tervehdyksellä jouluisin? Miksi kaikista asioista pitää ottaa herneet nenään ja valittaa? Sanokaa sitten suoraan niille joilta joka vuos tulee lapsenkuvatervehdys, että te ette halua sellaisia kun ovat tylsiä ja rasittavia. Hittoako täällä valitatte.
kun joku mainitsi, että kortti on sähköpostia ja tekstaria mukavampi vaihtoehto, että mua kans joskus vähän ressaa noi tekstarit.
Itsellä joulunvietto ison perheen kesken alkaa jo aattoaamusta. Siihen kuuluu melko paljon ohjelmaakin, vaikka onkin tavallaan rauhallista ja ihanaa. Sit joskus iltapäivällä ja illalla alkaa ihan sadella noita tekstareita, joihin tuntuu, että olis vielä velvollisuus vastata (vaikka kortitkin olis lähetetty puolin ja toisin), kun ei sitä vastaustervehdystä viitsi enää joulun jälkeenkään lähettää.
siis VALOKUVAKORTTIhan voi olla vaikka lumisesta mummolasta tai lintulaudalla lounastavista punatulkuista tai lumilyhdystä tms.
Teillä on mielikuvituksettomia ja taitamattomia tuttuja jos olettesaaneet vain huonoja valokuvakortteja. Muistakaa että teidän tuttunne kertovat myös siitä, keitä itse olette!
Minä itse en lähetä minkäänlaisia joulukortteja, ja suhtaudun saamiini pakkokortteihin yhtä suurella välinpitämättömyydellä riippumatta siitä, mitä ne esittävät. Mutta olen siitä huolimatta nähnyt lukukísia tyylikkäitä itse tehtyjä valokuva- ja muita kortteja sekä omista lapsista että muista aiheista.
Ennen kuin meillä oli lapsia, meillä oli mieheni kanssa tapana yökkäillä kavereiden lähettämille lapsijoulukorteille. Ei ois voinu vähempää kiinnostaa kuolanaamaiset alastomat vauvat lampaantaljalla. Nyt kun itsellä on lapsi, niin ihan mielenkiinnolla katson miltä toisten lapset näyttää, mutta kivempia on mun mielestä muut kuin ne kliseiset aiheet. Edelleenkään en kyllä lähettäisi oman lapseni kuvaa lapsettomalle ihmiselle.
siis ovat ne varsinaiset kaverini.
Myös Tiimarista ostetut kortit ilahduttaa, kiva kun joku muistaa =)