Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?
Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!
Kommentit (1703)
Miksi roskat tiputetaan maahan? Miksi jätepisteille tuodaan jätettä mikä sinne ei kuulu?
Eikö aina joka asiasta valittavat ihmiset koskaan kyllästy omaan valitukseensa?
Aikuisia joilla ei ole taitoja kasvattaa lapsia eikä riittävästi rahaa heidän ylläpitoon, miten se rahanmeno voi tulla yllätyksenä, ehkäisy on olemassa
Vierailija kirjoitti:
en käsitä, miksi pride-tyyppiset tapahtumat tai tietynlaisen rakkauden esittäminen televisiossa saavat toiset niin raivosta sekaisin.
Miksi seksuaalisuuttasi pitää nostaa podiumille?
"Koska on tyyppejä jotka vihaa homoja"
Missä? Voitko lainata heidän sanoneen sanasta sanaan, "vihaan homoja?"
Et? No mistä sitten keksit sen? Ai päättelit itse jostain mitä he sanoivat asian sivusta? Jaaha.
Vieläkö ihmettelet, miksi teitä tekopyhiä, omien moraalien ylistäjiä ja muiden haukkujia inhotaan?
Kukaan (lähes) ei inhoa homoja. Monet inhoavat sitä miten te käytätte heitä keppihevosena itsenne kehumiseen ja muiden kiusaukseen.
Toivottavasti asia selkeni nyt.
Miksi meidän kaikkien elämän pitää mennä aamuvirkkujen aikatauluilla? On aika syvältä että esim. Työni alkoi klo. 6 kun luonnollisesti se olisi se kellon aika jolloin ehkä haluan vihdoin mennä nukkumaan. Tai että lääkäri soittaa aamulla klo 8 kun mieluummin vielä nukkuisin enkä odottaisi puhelua. Miksei kauppoja ja virastoja jne voi pitää 24/7 auki? Palkaisivat niihin kaikkiin vain iltavirkut työntekijät ja loisivat paljon uusia työpaikkoja, saataisiin työttömyyttä kitkettyä samalla siinä. Minulle ainakin sopisi sama palkka kuin aamuvuorossa siitä ilosta että saisin työskennellä silloin kun itselleni on luontaista olla hereillä.
Miksi jotkut ihmiset on niin helkkarin tyhmiä? Mulla esim. yksi tuttava joka on ihan tosi vihainen ja surullinen SoMessa tapahtuvien juttujen takia - mutta ei voi lähteä pois sieltä kun sittenhän kukaan ei näkisi hänenkään päivityksiä! Tosin myös mankuu jatkuvasti kun päivityksensä eivät saa tarpeeksi huomiota ja tykkäyksiä. Ehdotan aina että ottaisi vähän breikkiä siihen eikä välittäisi siitä niin paljon mutta kun ei käy niin ei käy. Ja sitten me käydään sama keskustelu samasta aiheesta lähes joka ikinen päivä, kiva olisi joskus jostain muustakin puhua. Mieli tekisi blokata numeronsa, vaihtaa oma henkilöllisyys ja muuttaa maasta että pääsisi pakoon. Kyseessä nelikymppinen työkyvytön nainen joten hänellä on pelkkää aikaa kalastella tykkäyksiä päivät pitkät eikä juuri muuta sisältöä olekaan elämässään, surullista. Ärsyttävintä on että olen itse masentunut, en todellakaan tarvitsisi sitä että joku muu kaataa omaa p*skaa oloaan vielä niskaani. Etenkin kun itsellä on ihan oikeita murheita enkä vatvo jotain typeriä tykkäyksiä. 😒
Miksi tupakkaa ja alkoholia saa myydä kun molempien haitallisuus varmasti tiedetään jo hyvin? Tai siis kyllä oikeastaan tiedän tähän vastauksen: verorahat. Mutta muuten, ihan järkyttävää että ihmisten annetaan ostaa aineita joilla pilata terveytensä ja vielä mahdollisten lapsienkin mielenterveys. Jokaisen alkoholistin lapset pitäisi ottaa huostaan automaattisesti eikä venata jos se vaikka ei ihan hirveästi ehtisi niitä traumatisoimaan ennen aikuisuutta.
Miksei koulukiusaamista saada kuriin?
Miksei mielenterveys palveluihin pääsee ikinä?
Miksi aina on niin vaikeaa, minkä vuoksi en saa löytää unelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän kaikkien elämän pitää mennä aamuvirkkujen aikatauluilla? On aika syvältä että esim. Työni alkoi klo. 6 kun luonnollisesti se olisi se kellon aika jolloin ehkä haluan vihdoin mennä nukkumaan. Tai että lääkäri soittaa aamulla klo 8 kun mieluummin vielä nukkuisin enkä odottaisi puhelua. Miksei kauppoja ja virastoja jne voi pitää 24/7 auki? Palkaisivat niihin kaikkiin vain iltavirkut työntekijät ja loisivat paljon uusia työpaikkoja, saataisiin työttömyyttä kitkettyä samalla siinä. Minulle ainakin sopisi sama palkka kuin aamuvuorossa siitä ilosta että saisin työskennellä silloin kun itselleni on luontaista olla hereillä.
Miksi jotkut ihmiset on niin helkkarin tyhmiä? Mulla esim. yksi tuttava joka on ihan tosi vihainen ja surullinen SoMessa tapahtuvien juttujen takia - mutta ei voi lähteä pois sieltä kun sittenhän kukaan ei näkisi hänenkään päivityksiä! Tosin myös mankuu jatkuvasti kun päivityksensä eivät saa tarpeeksi huomiota ja tykkäyksiä. Ehdotan aina että ottaisi vähän breikkiä siihen eikä välittäisi siitä niin paljon mutta kun ei käy niin ei käy. Ja sitten me käydään sama keskustelu samasta aiheesta lähes joka ikinen päivä, kiva olisi joskus jostain muustakin puhua. Mieli tekisi blokata numeronsa, vaihtaa oma henkilöllisyys ja muuttaa maasta että pääsisi pakoon. Kyseessä nelikymppinen työkyvytön nainen joten hänellä on pelkkää aikaa kalastella tykkäyksiä päivät pitkät eikä juuri muuta sisältöä olekaan elämässään, surullista. Ärsyttävintä on että olen itse masentunut, en todellakaan tarvitsisi sitä että joku muu kaataa omaa p*skaa oloaan vielä niskaani. Etenkin kun itsellä on ihan oikeita murheita enkä vatvo jotain typeriä tykkäyksiä. 😒
Miksi tupakkaa ja alkoholia saa myydä kun molempien haitallisuus varmasti tiedetään jo hyvin? Tai siis kyllä oikeastaan tiedän tähän vastauksen: verorahat. Mutta muuten, ihan järkyttävää että ihmisten annetaan ostaa aineita joilla pilata terveytensä ja vielä mahdollisten lapsienkin mielenterveys. Jokaisen alkoholistin lapset pitäisi ottaa huostaan automaattisesti eikä venata jos se vaikka ei ihan hirveästi ehtisi niitä traumatisoimaan ennen aikuisuutta.
Miksei koulukiusaamista saada kuriin?
Miksei mielenterveys palveluihin pääsee ikinä?
Miksi aina on niin vaikeaa, minkä vuoksi en saa löytää unelmaa?
Sitä minä en ymmärrä, että miksi joku äänestää perussuomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en käsitä, miksi pride-tyyppiset tapahtumat tai tietynlaisen rakkauden esittäminen televisiossa saavat toiset niin raivosta sekaisin.
Et? No mistä sitten keksit sen? Ai päättelit itse jostain mitä he sanoivat asian sivusta? Jaaha.
Vieläkö ihmettelet, miksi teitä tekopyhiä, omien moraalien ylistäjiä ja muiden haukkujia inhotaan?
Kukaan (lähes) ei inhoa homoja. Monet inhoavat sitä miten te käytätte heitä keppihevosena itsenne kehumiseen ja muiden kiusaukseen.
Sen sijaan että kehittelet päässäsi pitkiä kuvitteellisia dialogeja voisit ottaa asioista ihan oikeasti selvää.
Yläkoulussa opettavana voin vakuuttaa, että kyllä homoja vihataan. Kaikkia, joiden seksuaalisuus on jotain muuta kuin perinteistä heteronormatiivista, vihataan hyvin voimakkaasti. Eivät kaikki, mutta erityisesti pojissa on varsin kookas homofobinen ja sitä tietä erittäin aggressiivinen joukko. Tämän näkeminen oli itsellenikin hiuksia nostattava kokemus, sillä en ollut aiemmin tajunnut, miten vahvana homoviha nuorissa elää - nimenomaan ammatilliselle puolelle siirtyvissä nuorissa, sillä lukiossa tätä ongelmaa ei ole ainakaan näkyvissä. (En tiedä, kyteekö piilotetummin pinnan alla, mutta tuskin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että kehittelet päässäsi pitkiä kuvitteellisia dialogeja voisit ottaa asioista ihan oikeasti selvää.
Yläkoulussa opettavana voin vakuuttaa, että kyllä homoja vihataan. Kaikkia, joiden seksuaalisuus on jotain muuta kuin perinteistä heteronormatiivista, vihataan hyvin voimakkaasti. Eivät kaikki, mutta erityisesti pojissa on varsin kookas homofobinen ja sitä tietä erittäin aggressiivinen joukko. Tämän näkeminen oli itsellenikin hiuksia nostattava kokemus, sillä en ollut aiemmin tajunnut, miten vahvana homoviha nuorissa elää - nimenomaan ammatilliselle puolelle siirtyvissä nuorissa, sillä lukiossa tätä ongelmaa ei ole ainakaan näkyvissä. (En tiedä, kyteekö piilotetummin pinnan alla, mutta tuskin.)
Aika yksinkertaista ja lapsellista kuvitella, että jos jotain ajatuksiaan ei tuo näkyville tai sano ääneen, niin niitä tuskin silloin on. Ja tuon sanoo vielä kaiken lisäksi opettaja 😳....
Toisilla vain on enemmän käytöstapoja kuin toisilla. Pelisilmää sen suhteen mitä on missäkin soveliasta ja hyväksyttävää tuoda esille.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että ihmiset jatkaa huonoissa, tuskallisissa parisuhteissa monia monia vuosia! Voi erota jos kaikki on vaan paskaa vuodesta toiseen. Mikään ei muutu jos ette itse tee sitä ratkaisua paremman tulevaisuuden puolesta.
Olin vuosikymmeniä, ei se niin kamalaa ole. Sitä ei tarvitse hoitaa eikä stressata muuttuuko se huonoksi, kun se on jo ja vieraissa voi rampata ilman huonoa omatuntoa.
Huonokin parisuhde antaa elämänhallintaa ja on monille parempi tilanne kuin totaalinen yksinäisyys. Välillä tuntui että se on isompi ongelma ympäristölle kuin itselle. Ihmiset on vihaisia, kun heidän ihanteensa rakkausliitosta on uhattuna.
Miten joku voi tykätä koirista tai helteestä?
Miksi tyhjät pullot ja tölkit jätetään maahan, penkille, tien reunoille, muiden kerättäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että ihmiset jatkaa huonoissa, tuskallisissa parisuhteissa monia monia vuosia! Voi erota jos kaikki on vaan paskaa vuodesta toiseen. Mikään ei muutu jos ette itse tee sitä ratkaisua paremman tulevaisuuden puolesta.
Olin vuosikymmeniä, ei se niin kamalaa ole. Sitä ei tarvitse hoitaa eikä stressata muuttuuko se huonoksi, kun se on jo ja vieraissa voi rampata ilman huonoa omatuntoa.
Huonokin parisuhde antaa elämänhallintaa ja on monille parempi tilanne kuin totaalinen yksinäisyys. Välillä tuntui että se on isompi ongelma ympäristölle kuin itselle. Ihmiset on vihaisia, kun heidän ihanteensa rakkausliitosta on uhattuna.
Jos se kerta ei niin kamalaa ole, niin toivottavasti sä et sitten siitä kertaakaan valittanut muille. Sekin on niin suhteellista mikä sitten kenellekin on huonoa. Onko se vain tuollaista, että kumpikin juoksee omilla tahoillaan vieraissa ja on muuten ihan tyytyväinen elämäänsä, vai onko huono parisuhde sellainen, että se oikeastikin huonontaa elämänlaatua ja jopa uhkaa terveyttä. Tuskalliselta tuo sun parisuhteesi ei kyllä yhtään kuulostanut.
Eri
Varmaan montakin asiaa, mutta juuri tällä hetkellä en ymmärrä miestäni.
Mielenterveyspalveluita ei ole tarjolla (olen itse alalla, joten tiedän), ikäihmiset makaavat likaisissa vaipoissaan koko päivän, mitään aktiviteettia ei järjestetä (ei mitään!), erikoissairaanhoidon jonoihin kuolee ihmisiä. Tämä siksi, koska rahaa näihin ei ole.
Samaan aikaan tuetaan väestöräjähdystä MILJARDEILLA VELAKSI, jolla summalla nämä kaikki ylhäällä mainitut asiat olisivat Suomessa kunnossa. Jos arvostelet tätä täysin jokaiselta kantilta tarkasteltuna epäinhimillistä täyttä hölmöyttä, olet perussuomalainen r a s isti!
Minulla on suoraan sanottuna ongelmana liika oikeudenmukaisuuteen ja reiluuteen pyrkiminen, ollut aina. En vaan siltikään ymmärrä, miten tällaiselta pystyy sulkemaan silmänsä ja vielä väittää mustaa valkoiseksi päivänselvässä asiassa.
Autoilijat heittää todella paljon roskaa maantien varsille, ainakin täällä maaseudulla. Kokonaisia jätesäkkejä, jopa televisioita, rikkinäisiä pyykinkuivaustelineitä, huonekaluja ym. Löydetty pysähdyspaikoilta.
En ymmärrä ihmisten itsekkyyttä. Mielestäni arkisessa elämässäni jätteenlajittelukeskuksessa käyminen on eräänlainen elämys ja nautinto josta saa hyvän mielen ja näkee kuinka iso prosessi ja työnantaja lajittelu on. Voi sitä sähkölaitteiden ja johtojen määrää mitä näin siellä keskuksessa. Olisi kamalaa jos ne kaikki olisi jossakin metsätunkiossa
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyhjät pullot ja tölkit jätetään maahan, penkille, tien reunoille, muiden kerättäväksi.
Tosi, varsinkin kun niistää saa ihan nätin summan rahaa. Korona pandemian aikaan keräsin päivittäin lomautettuna kun olin noin 500euron edestä tölkkejä ja pulloja tien varsilta. En todellakaan ymmärrä ihmisiä
ent. hyvinvointivalio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että Suomen on annettu mennä RIP osastoon Italian ja Ranskan kanssa
Alamäki alkoi v. 2008 jatkuu ja jatkuu. Ymmärrän hyvin ettei tänne kukaan halua tulla ja että vastavalmistuneet korkeasti koulutetut ihmiset muuttavat ulkomaille töihin. Euroopassa on paremmat edut ja pienemmät verot. Suomen väki vanhenee, tulijoita ei ole, korkeat verot, erittäin huonosti toimiva terveydenhuolto, kilpailukyvyttömät hinnat. Kannattaa tilata tuotteet/ostaa ulkomailta jne.
Lottovoittomaa olemme silti. 4 oikein.
Rasismin määrää vielä tänäkin päivänä en ymmärrä.
ApinaApinaApina kirjoitti:
On muutama asia mitä en ymmärrä. Talvesta pitävät ihmiset ja nämä ketkä itkee Suomen helteistä. Minulla on usein kylmä ja ärsyttää kuunnella sitä kuumasta ulvomista. Nämä voi laihduttaa tai hakea terveysenhuollosta psyykelääkkeet.
Ihminen sopeutuu jossain määrin omaan ilmastoonsa. Lämpötilan "mukavuusalue" on erilainen erilaisissa ilmastoissa elävillä. Suomalaisia kuolee vähiten, kun vuorokauden keskilämpötila on noin 14 astetta. (Ilmatieteen laitos)
Ilmastokriisin seuraus: yli 20 000 ihmistä kuoli kesän helleaalloissa Länsi-Euroopassa (Iltalehti 2022)
Lasten, teinien ja nuorten aikuisten riippuvuutta käteen kiinni kasvaneesta kännykästä. Itse vielä seuraavat 20v työelämässä niin ihmettelen miten nämä saadaan tekemään töitä 8h ilman kännykkää, ehkä jäävät saikulle.