Miksi miesystävä käyttäytyy hyvin erikoisesti minua kohtaan kun paikalla on hänen ystäviään?
Kun olemme kaksin, niin keskustelu sujuu, olemme lähekkäin ja teemme yhdessä kaikenlaista. On helpostilähestyttävä ja hauskaa on. On siis aivan erilainen olemukseltaan kun sitten silloin kun muita tulee paikalle, etenkin jos hänen ystäviään.
Silloin muuttuu todella kylmäksi minua kohtaan, se ilmapiiri meidän välillä on aivan erilainen. Olen hämmentynyt noissa tilanteissa kun saattaa puhua jopa ilkeästi minulle tai "käskyttää". Toisaalta saattaa puhua jostain asioista kuin minua ei olisi paikalla ja tietää, että itseäni loukkaa ne asiat.
Yritän saada katsekontaktia häneen mutta ei edes katso, olen ihan roskaa siinä tilanteessa ja hävettää, että mitä ne kaveritkin minusta ajattelee, että tuollaista siedän. Otin tämän tietenkin puheeksi mutta mies sanoo, ettei edes tiedosta käytöstään mutta epäilen koska se on niin ilmiselvää.
Kun kaverit lähtee ja olemme kaksin, niin tila on taas paljon vapaampi ja mies on aivan normaali minua kohtaan.
Onko tämä jotain vallankäyttöä vai mikä juttu tässä taustalla on?
Onneksi ne kaverit kuitenkin olivat todella mukavia enkä jäänyt porukan ulkopuolelle vaan keskustelin näiden ystäviensä kanssa ja oli hauskaa seuraa, miehen ja minun yhteys vain oli outo ja varmaan kiusallista katsoa toisillekin.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noissa ystävissä naisia? Olisiko miehesi ihastunut johonkin heistä.
Ei ole aina. Esimerkiksi viimeksi ei ollut ja käytös muuttui ihan heti kun ystävänsä astuivat sisään.
Menin ihan hämilleni, että mitäs nyt...
Katselin jonkin aikaa ja kysyin, että mitä tää oikein nyt on mutta sanoi, että ei tajunnut edes vaikka varmasti tajusi. Vaikea sanoa mitä tuo oli mutta haluan keskustella tuosta kyllä vielä myöhemmin kunnolla. Tulee niin hävettävä olo itselle tuollaisissa tilanteissa vaikka kaikkien kanssa tulen toimeen mutta kyllähän nyt muut huomaavat jos mies kohtelee arvottomasti naista kohtaan. En halunnut tehdä tilanteessa draamaa vaan nautin sitten muiden seurasta ja yritin olla vain itse ihan normaali.
Nämä ystävät sitten tukivat minua tilanteessa ja saattoivat puolustaa jos mies kommentoi ikävästi jotain minuun liittyvää asiaa. Ap
Hyvä, että sanoit heti tilaisuuden aikana. Itse en katselisi hetkeäkään huonoa kohtelua, vaan näpäyttäisin siinä samassa takaisin, oli yleisöä tai ei. Oman puolustautumisen voi tehdä ilman draamaakin, mutta silti siten, että tyhmempikin älyää olla tekemättä toiste.
Tsemppiä, et ole ainoa tuon ilmiön vaikutuspiirissä.
Kaapissa. Hiton surullista ettei uskalleta tulla ulos.
Sitten kun löydät joskus oikeasti hyvin ja kypsän suhteen niin tajuat että siinä ei ole mitään tällaisia ihmellisiä asioita tai tilanteita joita tarvitsisi pohtia.
Tulee mieleen kaveri, joka puhuu naisista (eli tyttiksestään) halventavaan sävyyn minulle, mutta soittelee silti pitkiä puhelinmaratooneja tämän kanssa eli varmaan aika hellät jutut kuitenkin siellä.
Kysyin tuostakin, että häpeääkö hän minua? Teinkö jotain? Mutta ei, ei kuulemma häpeä enkä ole tehnyt mitään. Toisaalta kyllähän nyt käytös paljon enemmän kertoo kuin sanat mitä vastasi.
Onneksi nämä kaverit olivat sen verran hyviä tyyppejä, etteivät sitten lähtenyt miehen käytökseen mukaan vaan tosiaan olin kuin yksi heistä, samassa seurassa eikä ollut mitään ongelmaa siinä.
Olisin lähtenyt kyllä heti jos olisi tapahtunut niin, että ihmiset käyttäytyvät huonosti ja jättävät ulkopuolelle. Siinä sitten vain katselin tilannetta eikä se siitä muuttunut paljoakaan miehen puolelta paitsi sitten kun lähtivät. Ehkä sitten mustamaalaa minua tai muuta, en kyllä halua jatkaa suhteessa tällaisen kanssa joka ei arvosta. Tiedän, ettei minussa ole mitään vikaa vaan käyttäydyn itse kaikkien kanssa hyvin ja osallistun keskusteluihin.
Epäilin, olisiko mies mustasukkainen itse. Oikeastaan kun miehet lähtivät niin kysyi jotain, että kiinnostuinko niistä nuorista komeista miehistä.
En tietenkään. Eihän tuo silti ole hyväksyttävää vaan haluan normaalia seuraa, jossa kunnioitetaan toisia. Ap
Jännittää ehkä vieraampia kavereitansa eikä välttämättä tarkota mitään pahaa.
Samaan sortuneena miehenä sanoisin, että on juurikin puhunut enimmäkseen sinun "negatiivisista kommelluksista" kavereilleen mutta sinulle kuitenkin esittää ns. täydellistä, eikä tietenkään myönnä mitään. Mutta vaikeaksi menee sitten kun nämä kaverit on samassa tilassa teidän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Samaan sortuneena miehenä sanoisin, että on juurikin puhunut enimmäkseen sinun "negatiivisista kommelluksista" kavereilleen mutta sinulle kuitenkin esittää ns. täydellistä, eikä tietenkään myönnä mitään. Mutta vaikeaksi menee sitten kun nämä kaverit on samassa tilassa teidän kanssa.
No kun kerran tiedät nämä tapaukset niin kerrotko miksi niille kavereille pitää puhua "negatiivisisista kommelluksista"? Mikä ihmeen juttu on se että mollaat kavereillesi naista jonka kanssa kuitenkin itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun kerran tiedät nämä tapaukset niin kerrotko miksi niille kavereille pitää puhua "negatiivisisista kommelluksista"? Mikä ihmeen juttu on se että mollaat kavereillesi naista jonka kanssa kuitenkin itse olet?
Koska kun nainen tekee omasta mielestä jotain äärimmäisen typerää, sitä pännimistä pitää nyt vaan päästä purkamaan jollekin kolmannelle osapuolelle.
Se esittää kovaa tyyppiä kavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kun nainen tekee omasta mielestä jotain äärimmäisen typerää, sitä pännimistä pitää nyt vaan päästä purkamaan jollekin kolmannelle osapuolelle.
No aivan samoinhan ne naisetkin tekee, varmasti tyttökavereilleen kertovat aina kaiken.
Oli myös tuollaista. Nämä kaverit sitten kopioivat miehen käytöstä ja olivat yhtä tylyjä. Todella outoa, oli narsistin piirteitä. Oma olo oloi aina huono tai jotenkin vääränlainen. Päätin siirtyä elämässäni eteenpäin.
Mies on epäkypsä tai k usipiä. Kummassakin tapauksessa tiedossa on harmeja, mies on nyt osoittanut, että hän on epäluotettava ja kaksinaamainen ja lisäksi hän NOLAA sinua kavereidensa edessä egonsa takia.
Hän on siis ongelmainen ja ongelmaisuus ei poistu tuosta vaan. Tee johtopäätös ja lähde suhteesta. Mielestäni kun luotto on mennyt, ei ole enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aivan samoinhan ne naisetkin tekee, varmasti tyttökavereilleen kertovat aina kaiken.
No ei tietenkään tee, naiset on ihania.
Ja jos käytetään miesten ymmärtämiä termejä, niin tuossa on pohjimmaltaan kyse DISRESPECT:istä. Epäkunnioituksesta sinua kohtaan.
Se on vakava asia. Ei jatkoon. Epäkunnioitusta osoitetaan vihamiehille, ei ystäville ja rakkaille tai normaaleille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
*tustako me se tiietään....
Kiroile vaan omasta puoletasi, sillä kyllä "me" voimme hyvinkin aavistaa mistä tuo käytös johtuu.
Miehelle nuo kavereiden edessä oman kumppanin kyykytysyritylsen on huonon itsetunnon merkki ja sitä omaa habitusta täytyy nostaa alentamalla toista ihmistä, tässä tapauksessa omaa kumppania.
Tähän tulokseen olen tullut, koska oma mies on ihan samanlainen. Aina väheksymässä ja oma arvoaan/paremmuttaan nostamassa sillä, että antaa minusta huonon kuvan ystävilleen. Antaa ymmärtää, että minä halusin jonkun typerän jutun mikä meille on hankittu, vaikka on itse sen hankkinut ja minä ollut vastaan. Kavereille kaikki jutut muutuu päälailleen.
Ei anna minun edes puhua, kun paikalla on muita, vaan alkaa puhumaan päälle ja kertoo jutun/asian itselleen edullisella tavalla. Valehtelee ihan pokkana .
Mutta kun ollaan kaksin, hyvä, ettei syö kädestäni.
Nuorempana ajattelin, että hyvä, että asia on näin päin, että oikeasti on kiva ja ymmärtäväinen ja vain muiden ihmisten kohtelee minua huonosti, mutta enää en ole varma, oliko sesittenkään hyvä.
Nyt en enää arvosta miestä yhtään ja on vaikea katsoa häntä edes silmiin ts en ole varmaan katsonut häntä silmiin viimeiseen 20 vuoteen!
Välttelen miestä muutenkin ja olen mielellään eri huoneessa.
Mutta olen huomannut, että ihmiset ympärillämme ovat alkaneet selvästi suoraan puhumaan minulle ja antavat ymmärtää, että haluavat vastauksen minulta, eikä mieheltä ja katsovat avoimen hämmästyneesti, kun mies mollaa minua muiden kuullen. Ihmiset näyttävät kuitenkin olevan puolellani, jopa miehen omat sisarukset.
Ehkäpä kaikki ovat jo kyllästyneet miehen ilkeilyyn ja näkevät sen läpi.
Ja vielä edelleenkin, mies on kuin kaksi eri persoonaa riippuen siitä, ollaanko kaksin vai muiden seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on epäkypsä tai k usipiä. Kummassakin tapauksessa tiedossa on harmeja, mies on nyt osoittanut, että hän on epäluotettava ja kaksinaamainen ja lisäksi hän NOLAA sinua kavereidensa edessä egonsa takia.
Hän on siis ongelmainen ja ongelmaisuus ei poistu tuosta vaan. Tee johtopäätös ja lähde suhteesta. Mielestäni kun luotto on mennyt, ei ole enää mitään.
Niin, ilmeisesti en voi itse vaikuttaa häneen niin että alkaisi arvostamaan. Käytös varmaan tulee vain jatkumaan. Sääli, että tuon huonon itsetunnon vuoksi ja ison egonsa takia, joutuu luopumaan reiluista ihmisistä lähellään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tuostakin, että häpeääkö hän minua? Teinkö jotain? Mutta ei, ei kuulemma häpeä enkä ole tehnyt mitään. Toisaalta kyllähän nyt käytös paljon enemmän kertoo kuin sanat mitä vastasi.
Onneksi nämä kaverit olivat sen verran hyviä tyyppejä, etteivät sitten lähtenyt miehen käytökseen mukaan vaan tosiaan olin kuin yksi heistä, samassa seurassa eikä ollut mitään ongelmaa siinä.
Olisin lähtenyt kyllä heti jos olisi tapahtunut niin, että ihmiset käyttäytyvät huonosti ja jättävät ulkopuolelle. Siinä sitten vain katselin tilannetta eikä se siitä muuttunut paljoakaan miehen puolelta paitsi sitten kun lähtivät. Ehkä sitten mustamaalaa minua tai muuta, en kyllä halua jatkaa suhteessa tällaisen kanssa joka ei arvosta. Tiedän, ettei minussa ole mitään vikaa vaan käyttäydyn itse kaikkien kanssa hyvin ja osallistun keskusteluihin.
Epäilin, olisiko mies mustasukkainen itse. Oikeastaan kun miehet lähtivät niin kysyi jotain, että kiinnostuinko niistä nuorista komeista miehistä.
En tietenkään. Eihän tuo silti ole hyväksyttävää vaan haluan normaalia seuraa, jossa kunnioitetaan toisia. Ap
Jep, eli sairaalloisen mustasukkainen. Jopa omille kavereilleen. Juokse, juokse niin lujaa kuin pääset.
Tulevaisuudessa on tiedossa lisää ainakin henkistä väkivaltaa, kontrollointia ja eristämistä,