Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaipat vuotaa JOKA YÖ!!! Mikä avuksi...

17.11.2006 |

Olen käyttänyt pojalla Liberon vaippoja. Vaihdoin isompaan kokoonkin kun vaipat valskaa joka ikinen yö. Aina täytyy lakanat ja petarit laittaa pesuun. Onneksi minulla on noita monta paria että on vara vaihtaa. Illalla laitan vaipat HUOLELLA ja joka yö täytyy vaihtaa n. 3.30 - 4.00 välisenä aikana tai valskaa ja siltikin monesti valskaa :(

Tytölläni käytin Pamperseja. Olivat paremmat kuin Liberot mutta minusta Pampersit eivät käy pojalle malliltaan. Olen tässä ihmeissäni kuinka kauan tätä vaihtorumbaa täytyy jatkaa. Poju ei ole öisin kakkoja tehnyt eli muutoin mentäis täysillä aamuun saakka mutta kun valskaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi poikaa ja yksi tyttö, molemmilla pojilla on falskannut vaipat, olipa merkki mikä tahansa.

Meillä on helpottanut noin 4kk iässä vaippojen " vuotaminen" . Parhaimmaksi olen kuitenkin todennut liberot pojilla, libero tosiaan ei tunnu istuvan kunnolla meilläkään.

Vierailija
2/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä menetin hermoni vuotavista vaipoista ja avun toivat kestovaipat. Lievempänä versiona kokeile villahousuja Liberon päällä!!! Osta hahtuvat tai käytetyt Ruskovillat, jotka on jo hyvässä pidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kestoiluun liittyvä kikka on taitella yöksi vielä harso sinne kertakäyttövaipan sisään:)

Vierailija
4/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaihdettiin yövaipat Lidlin Cien vaippoihin, sen jälkeen ei oo vuotanu ku muutaman kerran. Ennen Cienejä kokeiltiin kaikki vaipat ja mikään ei pitäny.

Meilläkin poika ja tästä löysin edullisen ratkaisun :) tietenkin eri juttu onko Lidliä lähistöllä...

Vierailija
5/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipat vuotaa joka yö ja usein päikkäreilläkin oli merkki mikä tahansa! Sängyssä meillä on lakanan alla muovitettu frotee-poikkilakana, joten sen pidemmälle ei pääse kastumaan, mutta on ärsyttävää kuivittaa poika yöllä, kun on sitten pari tuntia ihan pirtee eikä millään tahdo takas nukkumaan...

Mahtaako aika olla ainoo mikä auttaa...

Vierailija
6/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini laittaa yöksi pojalle kaksi vaippaa päällekäin. Alimmaisesta kannattaa taittaa etureunan alas ja päällimäinen vaippa vähän ylemmäksi, ainakin jos nukkuu mahallaan.

Itse en oo koittanut. Meillä pitää Lidlin vaipat koko yön kuivana. Mutta Pamperseja kun käytettiin, lakana meni lähes joka yö pyykkiin.

Vierailija
7/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kaverilta, jolla oli samoja ongelmia, että oli koittanut Liberon pienimpiä housuvaippoja (7-11 kg) ja vaippa ei falskannut enää yöllä. Poika on nyt 4 kk ikäinen eikä vielä lähelläkään tuota 7 kg:a.

Kannattaa kokeilla!

Vierailija
8/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai asettelet pojan pippelin " oikein" vaippaan? Ettei jää vinksottamaan ylös tai sivulle. Mun äiti oli hoitaessaan unohtanut ja joka pissa oli vuotanut kyljen kohdalta.

Vierailija
9/25 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan pippeli tietysti alaspäin. Sitä olen tuuminut kun on tuo isompi vaippa ollut nyt pojalla käytössä että noinkohan pääsee vaipassa nousemaan ylös ;)

Tuntuupa hurjalle laittaa kaksi vaippaa päällekkäin mutta voisihan sitäkin testata. En ole kuullut Pamperin 12 tuntia vaipoista, täytyypi tutustua asiaan. Minä laitan muovitetun froteen petauspatjan alle. Mielestäni lapsella on parempi nukkua petarin päällä kuin muovifroteen. Lakana ei kuintenkaan paljoa siinä auta. Mulla on kolme petaria joita sitten pyöritän kun yksi kastuu, toinen tilalle jne. Helppo kuitenkin pestä koneessa kun on pieni ja kevyt.

Lidliin en mielelläni mene, hämmästyttää kun kehutte niiden vaippoja. Voisi kait sitten hätätilanteessa sinnekin suunnata josko ovat niin hyviä? Mutta kiitos kaikille kuitenkin neuvoista!

Vierailija
10/25 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinä on just tuo " 12 hours" vaan eipä pidä kuin sen neljä tuntia max. Tytöllä nuo tosiaan oli parhaita mutta tuo poika on sen verran erilainen että valskaa.

Vierailija
11/25 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun löysimme kestovaipoista, ei tule läpi, ei millään. Lämmöllä suosittelen:)

Kauheaa tuhlausta laittaa kaksi vaippaa päällekkäin...

Vierailija
12/25 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vaippaa päällekäin oo sen suurempaa tuhlausta, kun vaihtaa vaippaa kesken yötä. :) Paketti vain hiukan paksu vauvalle, ehkä auttaisi, jos sisimmäinen vaippa olis pienempää kokoa?

Vierailija
13/25 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kommentoida, sen verran omituinen neuvo. vaipassahan on muovi, joten ei se siitä ekasta vaipasta kovin helposti siihen toiseen se pissa pääse ;-) Kestovaippojen kokeilua suosittelen minäkin, mutta jos ei uskalla/halua kestoilla niin hahtuvasta neulotut villavaippahousut voisi olla sängyn pelastus :-) Eli ne laitetattaisiin kertiksen päälle vuodot pysäyttämään. Mutta lämpimästi suosittelen kestovaippainfon sivuja ja yövaipatus osiota. Sieltä löytyy hyviä vinkkejä megapissaajan yövaipattamiseen :-) Parhaat kestot saattavat imeä jopa 6 dl nestettä ja se on todella paljon...

Haginalle ja neiti 6kk

Vierailija
14/25 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kestoja minäkin suosittelisin! Vähemmällä pyykkäämiselläkin pääsisit! :) Meillä kanssa pojalla pienenä aika monet kertakäyttöiset falskasivat. Kestot tuskin koskaan. Nyt lähes puolitoistavuotiaana kyllä satunnaisesti falskaa jos on kovasti yöllä pissaillut.

Jollet muuten ole kestoilusta kiinnostunut niin osta parit kuoret/täyttövaipat (esim FuzziBunz toimii meillä erittäin hyvin) ja täytä harsoilla/vanhoista pyyhkeistä tehdyillä " imuilla" . Näitä varmaan löytyy joka kodista!? Ei tule hintavaksi ja luulisi että useamman hengen perheessä kone pyörii jokatoinen/kolmas päivä ja nuo vaipat siinä mukana...

Vierailija
15/25 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkään outo käsite, meillä hoidettii muutama viikko löysää lonkkaa kahdella vaipalla (ei tarvittu onneksi lastaa), piti siis olla koko ajan kaksi vaippaa päällekkäin.

lidlin vaipoista, jostain lehdestä luin vaippatestistä ja lidlin vaipat olivat pärjänneet paremmin kuin liberot, et kannattaa kokeilla.

meillä myöskin vaipat falskasivat (libero) vaihdoin muumiin ja nyt ei enää vuoda. esikolle libero paras vaihtoehto ja tälle toiselle muumi ainakin vielä.

Vierailija
16/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin suosittelen. Kestot ei falskaa meilläkään, mutta kertisten päälle ruskovillan tms. villahousut tai villainen unipussi niin sänky pysyy kuivana ja lapsi lämpimänä vaikka pieniä ohivuotoja tulisikin :)

Vierailija
17/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa moni on sitä mieltä, että kestot auttavat vuotamisasiaan, joten eikun kokeilemaan!!

Vierailija
18/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 4kk ikäinen poika jolla kanssa valskasi vaipat(liberot)yöllä.vaihdoin pamppersiin ja nyt ei vuoda.

liberot eivät istuneet tuosta vyötärön kohdalta niin hyvin kuin pampperssit.kyllä meillä vaippa vetää sen 12 tuntia ihan hyvin.

se on kikämillekkin passaa parhaiten, mutta meidän pojan vyötärölle istui tämä pampperssin new baby 4-7kg.parhaiten.

Vierailija
19/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kannattaisi vähentää nesteiden antamista illalla?

Kyllähän se pissattaa aikuisellakin jos illalla juo paljon.

Meille oli sama ongelma esikoisen kanssa aikoinaan, mutta ylivuotaminen loppui kun vähensin hänen iltajuomista.

Hän oli saanut maitoa aina ennen nukkumaan menoa niin tottakai se pissattaa. Mutta kun aloimme antamaan maidon pari tuntia enemmin nukkumaanmenoa niin enää ei tullut yli. Voihan pienen hörpyn antaa, muttei isoa määrää.

äiti ja 2 poikaa

Vierailija
20/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös poikavauva joka pissi kaiket yöt kyljet märäksi, kunnes kokeilin housuvaippaa.Liberon se pienin koko sopii pienellekkin vauvalle..