Syntymäpäivätarjoilu. Mielipiteitä?
Hedelmäinen vihersalaatti
Coleslaw kaalisalaatti
Perunasalaatti
Kinkkupastasalaatti
Broilericouscoussalaatti
Savulohta
Koristetut kananmunanpuolikkaat
kasvis-feta piirakka
Täytekakku
Macaronseja
Paikalla ei ruokarajoitteisia. Vieraat naisia. Mitä lisäisitte?
Kommentit (42)
riisipiirakat ja munavoi
voileipiä tai voileipäkakku
uunipaisti/nyhtöpossu/broileri, josta voi leikata palasia
marjajuustokakku
Minkä kanssa niitä salaatteja syödään? Coleslaw? Perunasalaatti? Kai siihen pitäisi edes makkarat paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen porukka jos joukossa ei ole edes yhtä sappivaivaista.
Tarjottavat kuulostavat hyvältä. Juon itse alkoholitonta aina. Useimmat alkoholittomat juomakopiot ovat kuin huonoja mehuja valitettavasti. Ota skoolaukseen alkoholiton skumppa tai Pommac ja muutama limsa vaihtoehto.
Mitä se sappivaivainen ei voi syödä? En tunne yhtään, joten en ymmärrä tuota "erikoinen porukka jos....".
Noi salaatit voisi jättää pois. Tilalle esimerkiksi keitettyjä perunoita ja sianlihakastiketta. Itse en kalaa syö, mutta jotkut tykkäävät, joten varmaankin joku kala kannattaa jättää. Itse tehty kotijuusto ja maksalaatikko myös maistuvat aina kaikille.
Sushia pöytään ja paljon juotavaa.
Coleslaw kaalisalaatti
Perunasalaatti
-nämä poistaisin listalta ja laittaisin tilalle ruisnappeja ja tuorejuustoja. Savulohta sopii laittaa joko salattiin tai ruisnapin ja tuorejuuston kaveriksi. Ruisnappi käy myös sellaisenaan kananmunan kaveriksi.
-tarjoa alkoholitonta lonkeroa ja siideriä, skumppaa korvaava olisi mustaherukan makuinen Lehtikuohu. Siideristä en nyt löytänyt äkkiseltään muita, kuin kauppojen omia arvosteluita, joten otanta on vähän epäreilu siinä mielessä..kivoja juhlia teille🤓
Hyvältä kuulostaa, mutta voisin kuvitella, että jos ei pidä salaateista, ei löydä hirveästi syötävää. Itse vaihtaisin yhden salaatin esim. uunijuureksiin tms.
Miehen siskon luona oli sellaista cobber-salaattia. Mielenkiintoista kun jokainen sai lautaselleen koota mitä halusi ja niin paljon kuin halusi.
Sori, sen nimi oli cobb-salaatti.😂
On hyvä, jonkin salaatin voisi kyllä jättää poiskin. Esim perunasalaatin sijasta perunat. Patonki ja tuorejuusto eivät olisi pahitteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa, mutta voisin kuvitella, että jos ei pidä salaateista, ei löydä hirveästi syötävää. Itse vaihtaisin yhden salaatin esim. uunijuureksiin tms.
Voiko olla aikuista, joka ns ei pidä salaateista. Tuossakin on niin erilaisia salaatteja. Esim jollei pidä vihreäastä salaatista, niin moni silti syö perunasalaattia tai kinkkusalaattia tai broilerisalaattia, jos ne on sellaisia pastasalaatin tyyppisiä.
Vähän jännät salaatti vaihtoehdot ja esim keto ruokavaliolle ei oikein sovi mikään... Ennemmin miettisin varmempia hittejä kuten Kreikkalainen salaatti, Kanacesarsalaatti, Tomaattimozzarellasalaatti, parmankinkkumelonisalaatti sit esim toi piirakka, savulohta ja skagenia. Lisänä fogazziaa ja ruisnappeja/maalahden limppua. Jälkkäriksi suklaakakkua, macaroonseja, mansikoita ja vaahtokarkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjottavat kuulostavat hyvältä. Juon itse alkoholitonta aina. Useimmat alkoholittomat juomakopiot ovat kuin huonoja mehuja valitettavasti. Ota skoolaukseen alkoholiton skumppa tai Pommac ja muutama limsa vaihtoehto.
Mitä se sappivaivainen ei voi syödä? En tunne yhtään, joten en ymmärrä tuota "erikoinen porukka jos....".
Majoneesi, kaali, omena, sipuli nyt ainakin näissä tarjoiluissa. Eikä sappivaivat ole ikään tai ylipainoon sidottuja.
Minä tilaisin ison sushi-tarjottimen, lisäksi kahvin kanssa kakkua. Ainakin mun ystävät rakastavat sushia.
Vierailija kirjoitti:
Vähän jännät salaatti vaihtoehdot ja esim keto ruokavaliolle ei oikein sovi mikään... Ennemmin miettisin varmempia hittejä kuten Kreikkalainen salaatti, Kanacesarsalaatti, Tomaattimozzarellasalaatti, parmankinkkumelonisalaatti sit esim toi piirakka, savulohta ja skagenia. Lisänä fogazziaa ja ruisnappeja/maalahden limppua. Jälkkäriksi suklaakakkua, macaroonseja, mansikoita ja vaahtokarkkeja.
Fogazzia jee.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tuntenut yhtään sappivaivaista ihmistä, ei kai se nyt niin yleistä ole että olisi ihan erikoista jos jossain pienessä porukassa ei sellaista löydy?
Ihan sama kun miehet ne tarjoilut kuitenkin käyvät ennen juhlia syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tuntenut yhtään sappivaivaista ihmistä, ei kai se nyt niin yleistä ole että olisi ihan erikoista jos jossain pienessä porukassa ei sellaista löydy?
Esiintyvyys Suomessa 10-15%, yleisempää naisilla, ikääntyminen lisää todennäköisyyttä, hoitona ruokavalio, tai sappikivien poisto. Nuorin tietämäni kohtauspotilas lukiolainen, ylipaino lisää riskiä. mutta ainakin itse tunnen parikin XXS koon nuorehkoa naista.