Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntymäpäivätarjoilu. Mielipiteitä?

Vierailija
23.01.2023 |

Hedelmäinen vihersalaatti
Coleslaw kaalisalaatti
Perunasalaatti
Kinkkupastasalaatti
Broilericouscoussalaatti
Savulohta
Koristetut kananmunanpuolikkaat
kasvis-feta piirakka
Täytekakku
Macaronseja

Paikalla ei ruokarajoitteisia. Vieraat naisia. Mitä lisäisitte?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen porukka jos joukossa ei ole edes yhtä sappivaivaista. 

Tarjottavat kuulostavat hyvältä. Juon itse alkoholitonta aina. Useimmat alkoholittomat juomakopiot ovat kuin huonoja mehuja valitettavasti. Ota skoolaukseen alkoholiton skumppa tai Pommac ja muutama limsa vaihtoehto.

Vierailija
22/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh ! Muutama puteli Gambinaa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisipiirakat ja munavoi

voileipiä tai voileipäkakku

uunipaisti/nyhtöpossu/broileri, josta voi leikata palasia

marjajuustokakku

Vierailija
24/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kanssa niitä salaatteja syödään? Coleslaw? Perunasalaatti? Kai siihen pitäisi edes makkarat paistaa.

Vierailija
25/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjottavat kuulostavat hyvältä. Juon itse alkoholitonta aina. Useimmat alkoholittomat juomakopiot ovat kuin huonoja mehuja valitettavasti. Ota skoolaukseen alkoholiton skumppa tai Pommac ja muutama limsa vaihtoehto.

Mitä se sappivaivainen ei voi syödä? En tunne yhtään, joten en ymmärrä tuota "erikoinen porukka jos....".

Vierailija
26/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi salaatit voisi jättää pois. Tilalle esimerkiksi keitettyjä perunoita ja sianlihakastiketta. Itse en kalaa syö, mutta jotkut tykkäävät, joten varmaankin joku kala kannattaa jättää. Itse tehty kotijuusto ja maksalaatikko myös maistuvat aina kaikille.

Vierailija
27/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia pöytään ja paljon juotavaa. 

Vierailija
28/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coleslaw kaalisalaatti

Perunasalaatti

-nämä poistaisin listalta ja laittaisin tilalle ruisnappeja ja tuorejuustoja. Savulohta sopii laittaa joko salattiin tai ruisnapin ja tuorejuuston kaveriksi. Ruisnappi käy myös sellaisenaan kananmunan kaveriksi.

-tarjoa alkoholitonta lonkeroa ja siideriä, skumppaa korvaava olisi mustaherukan makuinen Lehtikuohu. Siideristä en nyt löytänyt äkkiseltään muita, kuin kauppojen omia arvosteluita, joten otanta on vähän epäreilu siinä mielessä..kivoja juhlia teille🤓

https://diletantti.fi/lonkero.html#

https://www.alko.fi/tuotteet/525997/Lehtikuohu/

Vierailija
29/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa, mutta voisin kuvitella, että jos ei pidä salaateista, ei löydä hirveästi syötävää. Itse vaihtaisin yhden salaatin esim. uunijuureksiin tms.

Vierailija
30/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskon luona oli sellaista cobber-salaattia. Mielenkiintoista kun jokainen sai lautaselleen koota mitä halusi ja niin paljon kuin halusi.

Vierailija
31/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, sen nimi oli cobb-salaatti.😂

Vierailija
32/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, jonkin salaatin voisi kyllä jättää poiskin. Esim perunasalaatin sijasta perunat. Patonki ja tuorejuusto eivät olisi pahitteeksi.

Vierailija
33/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa, mutta voisin kuvitella, että jos ei pidä salaateista, ei löydä hirveästi syötävää. Itse vaihtaisin yhden salaatin esim. uunijuureksiin tms.

Voiko olla aikuista, joka ns ei pidä salaateista. Tuossakin on niin erilaisia salaatteja. Esim jollei pidä vihreäastä salaatista, niin moni silti syö perunasalaattia tai kinkkusalaattia tai broilerisalaattia, jos ne on sellaisia pastasalaatin tyyppisiä.

Vierailija
34/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jännät salaatti vaihtoehdot ja esim keto ruokavaliolle ei oikein sovi mikään... Ennemmin miettisin varmempia hittejä kuten Kreikkalainen salaatti, Kanacesarsalaatti, Tomaattimozzarellasalaatti, parmankinkkumelonisalaatti sit esim toi piirakka, savulohta ja skagenia. Lisänä fogazziaa ja ruisnappeja/maalahden limppua. Jälkkäriksi suklaakakkua, macaroonseja, mansikoita ja vaahtokarkkeja.

Vierailija
35/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sappivaivainen ei voi syödä? En tunne yhtään, joten en ymmärrä tuota "erikoinen porukka jos....".

Majoneesi, kaali, omena, sipuli  nyt ainakin näissä tarjoiluissa. Eikä sappivaivat ole ikään tai ylipainoon sidottuja. 

Vierailija
36/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaisin ison sushi-tarjottimen, lisäksi kahvin kanssa kakkua. Ainakin mun ystävät rakastavat sushia.

Vierailija
37/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän jännät salaatti vaihtoehdot ja esim keto ruokavaliolle ei oikein sovi mikään... Ennemmin miettisin varmempia hittejä kuten Kreikkalainen salaatti, Kanacesarsalaatti, Tomaattimozzarellasalaatti, parmankinkkumelonisalaatti sit esim toi piirakka, savulohta ja skagenia. Lisänä fogazziaa ja ruisnappeja/maalahden limppua. Jälkkäriksi suklaakakkua, macaroonseja, mansikoita ja vaahtokarkkeja.

Fogazzia jee.

Vierailija
38/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tuntenut yhtään sappivaivaista ihmistä, ei kai se nyt niin yleistä ole että olisi ihan erikoista jos jossain pienessä porukassa ei sellaista löydy?

Vierailija
39/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kun miehet ne tarjoilut kuitenkin käyvät ennen juhlia syömässä.

Vierailija
40/42 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tuntenut yhtään sappivaivaista ihmistä, ei kai se nyt niin yleistä ole että olisi ihan erikoista jos jossain pienessä porukassa ei sellaista löydy?

Esiintyvyys Suomessa 10-15%, yleisempää naisilla, ikääntyminen lisää todennäköisyyttä, hoitona ruokavalio, tai sappikivien poisto. Nuorin tietämäni kohtauspotilas lukiolainen, ylipaino lisää riskiä. mutta ainakin itse tunnen parikin XXS koon nuorehkoa naista.