Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmeen superflunssaa liikkeellä? Viikon kestänyt, oireet muuttuvat vieläkin...

Vierailija
23.01.2023 |

Tiistaina alkoi, ja tässä on nyt käyty läpi niin äänen menetykset kuin vuorollaan lukkiutuneet kipeät korvatkin. Yskää on, nousee keltaista pahaa limaa. Eilen silmät rähmivät myös. Kuume on ainoa, mitä ei ole ollut.

Sairastin ehkä 4 vuotta sitten viimeksi vastaavan, kamala tauti. Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kulkutautia kun jähmettynyt paikalleen. Tammikuun alussa alkoi mulla, viime viikolla helpotti. Keuhkot tai rinta tuntuu vielä kipeältä. alussa 2 päivää 39,5 kuume.

Vierailija
42/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. samat oireet, mutta mulla todettiin streptokokki A. Penisiliinikuuri päällä jo kahdeksatta päivää ja ei tunnu tepsivän.

mies55v

Ei se kuuri flunssaa estä eikä paranna vaan sen streptokokin aiheuttaman angiinan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään muulla ollut epämääräistä vatsapöpöä johon ei liity pahoinvointia? Noron olen sairastanut joskus ja siihen liittyi voimakas oksentaminen, nyt on ollut vaan pakki sekaisin mulla ja miehellä ehkä viikon, ukko valitteli just aikaisemmin että aamuyöstä joutui taas varpusparvea laskemaan. Luotti myös ensimmäisen kerran elämässää pieruun niin että tuli kuulemma se kuuluisa lusikallinen tutuksi :D Ei vatsakramppeja tai kuumetta tai muuta erityisen "kipeää" oloa, ajattelin ensin että joku ruoka on mennyt pilalle ja laittanut vatsan vedelle. 

Vierailija
44/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työpaikalla oli ennen joulua joku ihme epidemia: valehtelematta puolet ihmisistä sairastui sitkeään flunssaan. Itselläni oli kuumetta ja lämpöä ekan viikon, sitten olin joulunpyhien aikaan vähän aikaa parempi ja pelkässä nuhassa, kunnes kuume tuli takaisin. Sain antibioottikuurin, ja lopulta lämpö laski.

Kaiken kaikkiaan itse akuutti tauti kesti kolmisen viikkoa, ja sen jälkeenkin olen ollut jotenkin oudon väsynyt koko tammikuun. Koronatestit olivat negatiivisia. Nykyään tuntuu olevan tällaisia omituisia, pitkäaikaisia flunssia. Ennen selvisin flunssasta kolmessa päivässä, mutta nämä nykyflunssat tuntuvat kestävän kolme viikkoa.

Yli 40-vuotiailla flunssat kestävät keskimäärin 3 viikkoa. Olisko ihan ikä vaan sulla pidentänyt sairauksia?

Vierailija
45/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n sivuilta: Valtaviruksena tällä hetkellä influenssa A(H3)-virukset. Lisäksi on todettu muutamia influenssa B/Victoria -tartuntoja. Seurantaan lähetetyistä näytteistä on todettu myös SARS-CoV-2, rino-, RS-, entero D68 - ja kausikorona -viruksia.

Nämä siis koronan lisäksi. Siitä valkkaan mieluisin.

Vierailija
46/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuollainen flunssa nyt 1,5 vkoa. Lämpöä vieläkin, hengenahdistusta, poskiontelot täynnä ja särkee, ääni poissa.

Enkä ollut vielä edes toipunut joulukuun koronastakaan.

.Tuskin mulla taas voi korona olla

Voi se olla taas koronakin koska samaankin varianttiin voi sairastua uudelleen ja saati sitten johonkin toiseen joita täällä taatusti nyt riittää kun porukka on matkaillut vuodenvaihteessa ties missä. Ja siihen päälle sitten kiinalaisturistit jotka taatusti ei ilman "tuliaisia" tänne tulleet.

Toki muitakin tauteja on nyt hurjasti liikkeellä.

Vierailija
47/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja tässä!

Minulla on vieläkin yskää, uskomatonta kyllä. Ääni on käheä ja rasittuu herkästi. Yskä on rajua ja lähes jatkuvaa, vaikkei limaa nouse enää juurikaan. Lääkäri kuunteli keuhkoni ja tarkisti korvat ym., eikä löytänyt mitään. Nyt on kuulemma liikkeellä kaikenlaista pitkäkestoista. 

Ap

Vierailija
48/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. samat oireet, mutta mulla todettiin streptokokki A. Penisiliinikuuri päällä jo kahdeksatta päivää ja ei tunnu tepsivän.

mies55v

Ei se kuuri flunssaa estä eikä paranna vaan sen streptokokin aiheuttaman angiinan.

Ei niin, mutta samat flunssan oireet kuin apa:lla ja lisäksi ilmeinen kurkkukipu.

mies55v

Vierailija
49/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi korvakäytävätulehdusta, siitä kurkkukivusta keuhkoputkeen, keuhkokipua, kuumetta viisi päivää yli 38 astetta 2.1.2023 alkaen. Yhdistelmätestin mukaan ei ole korona, A tai B infulenssa.

Edelleen keuhkoissa pientä kipua, vasen korva tukossa ja energiattomuutta. Happisaturaatio ollut koko ajan hyvä SpO2-mittarilla mitattuna.

Koska oireet kestävät näin pitkään, kyse on silloin uudesta immuunipuolustukselle vieraasta viruksesta. Tunnetut virukset immuunipuolustus hoitelee parissa viikossa.

Tai immuunipuolustus on heikentynyt, jolloin se ei pysty normaaliin tapaan tuhoamaan viruksia. 

Vierailija
50/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni lapsilla näin: kurkkukipua ja päänsärkyä 3-4 pv. Pari täysin oireetonta päivää välissä ja kurkkukipu palasi, tuli myös nuha ja yskä. Rohisevaa yskää ja tukkoista nenää ja kovempaa kurkkukipua toiset 3-4 pv, ääni käheänä yhtenä päivänä, ja sit kaikki ohi. Ei kuumetta tai edes lämpöä koko aikana. Pojat sairasti näin, tyttö poti vain tuon ensimmäisen osan, aikuisiin ei tarttunut ollenkaan.

Vierailija
51/64 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veikkaukseni on rsvirus.

Meillä oltiin kuumeettomia, mutta viikkotolkulla kurkkukipua, tukossa olevaa ja vuotavaa nenää, limaisuutta, tukkoisuutta, ääni poissa jne.

Vierailija
52/64 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jatkuu nyt toista viikkoa ihan järkyttävän kova yskä, sattuu rintaan kun yskittää niin paljon että meinaa oksennus tulla.

Viime viikolla oli hirveitä selkä- ja jalkakipuja, harvoin itken kipua mutta se oli todella tuskallista eikä mikään tuntunut auttavan.

Kova kuume oli myös, 39 astetta, viimeksi ollut ihan lapsena.

Äiti, sisko ja mummo samassa taudissa ja nyt poikaystäväkin ja hän on oksentanutkin monta kertaa taudin aikana.

Koronatesti kaikilla negatiivinen.

Liekö influenssaa, en muista milloin olisin näin pitkään sairastanut mitään tautia.

Korona ja enterovirus olivat helppoja tauteja tähän verrattuna.

Vierailija
53/64 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jatkuu nyt toista viikkoa ihan järkyttävän kova yskä, sattuu rintaan kun yskittää niin paljon että meinaa oksennus tulla.

Viime viikolla oli hirveitä selkä- ja jalkakipuja, harvoin itken kipua mutta se oli todella tuskallista eikä mikään tuntunut auttavan.

Kova kuume oli myös, 39 astetta, viimeksi ollut ihan lapsena.

Äiti, sisko ja mummo samassa taudissa ja nyt poikaystäväkin ja hän on oksentanutkin monta kertaa taudin aikana.

Koronatesti kaikilla negatiivinen.

Liekö influenssaa, en muista milloin olisin näin pitkään sairastanut mitään tautia.

Korona ja enterovirus olivat helppoja tauteja tähän verrattuna.

Influenssalta kuulostaa. Jälkitauteja kannattaa varoa eli jos on puolikuntoinen olo, niin lepoa eikä rehkimistä.

Vierailija
54/64 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin lapset heikossa hapessa olleet jo viikon, toisella antibioottikuurikin päällä. Kovaa kuumetta, johon ei auta lääke kuin hetken. Yskää, pahoinvointia, jne.

Aikuisilla ei kuumetta, mutta voimakasta syvältä nousevaa limaista yskää (keuhkoputken tulehdus), vilunväreitä, räkäisyyttä, voipuneisuutta. Selkä ja vatsa on kipeä yskimisestä. Kukaan ei ole nukkunut tässä taloudessa kokonaista yötä viikkoon.

Korona on sairastettu 2 krt, eikä ollut tähän verrattuna kuin normaali lievä flunssaa. Ihan kiukuttaa suoraan sanoen siitäkin nostettu haloo.

Vierailija
55/64 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastin tuollaisen pitkäkestoisen flunssan loppuvuodesta. Lokakuun lopussa alkoi ja tammikuun alkupuolella vasta hellitti. Tuohon liittyi korvien lukkoisuus ja kipuilu, poskiontelotulehdus, silmätulehdus (kolmeen eri kertaan 2 kk aikana) sekä viikkokausia kestänyt kova kurkkukipu. Lukemattomia rikkonaisia, yskäisiä öitä ja kunto ihan nollassa, kun 500 m kävelykin sai aivan uuvuksiin - eikä kunto ole normaali vieläkään. Tuo yskä oli lopulta jotenkin tukahtunutta/pihisevää ja keltaista limaa tuli aamuisin vielä pitkälle tammikuuhun. Koronatestit olivat koko ajan negatiivisia. Flunssan alku oli tavallinen, kuten täällä monella muullakin: parina päivänä kuumetta, kurkkukipua ja nuhaa. Oireet helpottivat, kunnes palasivat parin päivän päästä takaisin ja jäivät päälle. Ja ei, en usko omassa tapauksessani kahteen eri tautiin, sillä en tuossa sairastaessani poistunut kotoa pariin ensimmäiseen viikkoon.

Vierailija
56/64 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskä on vaivannut pitkään, mutta keuhkoista ei kuulu mitään ylimääräistä ja spirometria oli OK. On jo lihakset kipeät yskimisestä itsellänikin.

Kuumetta ei ole, mutta väsyttää. Vähänkö tympii, kun tämä kestää ja kestää.

En ole sairastanut koronaa enkä osaa vertailla olotilaani siihen. Parilla ystävälläni on korona jo kolmatta kertaa.

Vierailija
57/64 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vrk sängyssä.kamala ripuli ja nuha. Oksetti,ei voinut syödä mitään. Kolmas päivä terve kuin pukki! Merkillinen sairaus. 

Vierailija
58/64 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ei ole pahakaan vielä, podin itse koronaa kolmeviikkoa ja ääni oli käheä vielä pari viikkoa sen jälkeen. Sukulaisen perheessä joku muu lentsu neljättä viikkoa jälkitauteineen,

Vierailija
59/64 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon verran oli voimakkaita oireita (kurkkukipu, nuha, yskä, limaisuus) ja siitä vielä toinenkin viikko nyt jatkunut osittaisella kurkkukivulla ja räkäisyydellä. Ja muutenkin on ihan veto pois ja väsyttää.

Vierailija
60/64 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sama tauti oli täällä. Ihan aaltoili oireet ja välillä näytti jo paremmalta, mutta taas paheni. Noin kaksi viikkoa kesti.

Koronatestit oli negoja ja ei kaikki ole koronaa. Korona ollut itsellä kahdesti paljon lievempänä.

Nämä kotitestit ei taida hoksata tätä koronatyyppiä mikä nyt jyllää ja joka ei nosta mitään kunnon kuumettakaan vaan tekee muuten omituisen kipeän olon jossa oireita on ihan laidasta laitaan. Tai ainakin me tehtiin testejä kotona useammankin kerran (töistä tenttasivat, että onko se nyt koronaa vai voiko tulla töihin kun kerran ei ole kunnolla kuumettakaan) eikä niistä tullut plussaa kunnes sitten mies lopulta pääsi työterveyden kautta ihan labratestiin ja kas, koronahan se sitten oli kuin olikin.

Itse en tietenkään varmaksi voi sanoa onko tämä omakin koronaa mutta oireet on kyllä ihan samankaltaiset ja tartuntaa tuskin voi välttää kun yhdessä asutaan.

Ja lisään vielä, että onpas muuten harvinaisen pyllystä tuo asenne että töihin vaan kun ei ole kuumettakaan, vaikka saa pitää ovenkarmeista kiinni ja ottaa seinistä tukea kun on niin hutera olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän