Mitä ihmeen superflunssaa liikkeellä? Viikon kestänyt, oireet muuttuvat vieläkin...
Tiistaina alkoi, ja tässä on nyt käyty läpi niin äänen menetykset kuin vuorollaan lukkiutuneet kipeät korvatkin. Yskää on, nousee keltaista pahaa limaa. Eilen silmät rähmivät myös. Kuume on ainoa, mitä ei ole ollut.
Sairastin ehkä 4 vuotta sitten viimeksi vastaavan, kamala tauti. Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on myös rajua influenssaa liikkeellä!
Niin on mut yleensä influenssa ampuu kuumeen yli 40 asteen eikä silloin kauheasti ole tarvis roikkua aaveella. pysykää influenssasta kaukana, tutuilla yksi perheestä sairaalassa lisähapella jo toista viikkoa saatuaan influenssan ja on teini-ikäisestä kyse.
Koronaa? Kotitestit ei nykyisistä varianteista näytä positiivista, mutta PCR-testissä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastin tuollaisen pitkäkestoisen flunssan loppuvuodesta. Lokakuun lopussa alkoi ja tammikuun alkupuolella vasta hellitti. Tuohon liittyi korvien lukkoisuus ja kipuilu, poskiontelotulehdus, silmätulehdus (kolmeen eri kertaan 2 kk aikana) sekä viikkokausia kestänyt kova kurkkukipu. Lukemattomia rikkonaisia, yskäisiä öitä ja kunto ihan nollassa, kun 500 m kävelykin sai aivan uuvuksiin - eikä kunto ole normaali vieläkään. Tuo yskä oli lopulta jotenkin tukahtunutta/pihisevää ja keltaista limaa tuli aamuisin vielä pitkälle tammikuuhun. Koronatestit olivat koko ajan negatiivisia. Flunssan alku oli tavallinen, kuten täällä monella muullakin: parina päivänä kuumetta, kurkkukipua ja nuhaa. Oireet helpottivat, kunnes palasivat parin päivän päästä takaisin ja jäivät päälle. Ja ei, en usko omassa tapauksessani kahteen eri tautiin, sillä en tuossa sairastaessani poistunut kotoa pariin ensimmäiseen viikkoon.
Sama juttu, meillä oli koko perhe sairaana 4 viikkoa. Hirveä sitkas tauti, ääni meni ja silmät tulehtuivat, monta kertaa! Uskon, että se oli adenovirus.
Mä taasen olen sairastanut kaksi influenssaa niin, että se on influenssaksi testattukin ja vaikka silloin kunnolla kipeä onkin niin silti se on helpompi sairastettava kuin koronatartunta, koska sen taudinkuva on johdonmukainen ja oireita vain muutama.
Ensin se pahenee, sitten on muutaman päivän ihan tosi kipeä ja sitten alkaa parantua. Koronassa oireilu on ihan erilaista, sellaista aaltomaista ja oireita on aivan vaikka minkälaisia. Ja se kunnon kuume puuttuu.