Muut menee töihin, sinä notkut maanantaiaamuna täällä?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kaikki jotain pappeja ja kanttoreita kun teillä on maanantait vapaata?
:D Ihankuin maanantaivapaita olisi vain papeilla ja kanttoreilla.
Olin itse viikonlopun töissä kun muut NOTKUIVAT ja tänään vapaalla. Onko vuorotyö ihan vieras käsite..
Olen etätöissä ja päätin käyttää kahvitauon tähän. Ihan kiva kun saa ajatuksia hetkeksi muualle.
En viitsi nyt muuta. Aika kuluu sitä vajaan 8000€ eläkettä odotellessakin.
Saan aika pitkälti päättää itse omista työaikatauluistani, ja pystyn tekemään osan töistä kotona. Heräsin kymmeneltä ja tämän päivän töihin kuuluu yhden pitkähkön tekstin laatiminen ja lähettäminen eteenpäin. Tykkään lueskella juttuja täältä ennen työjuttujen kirjoittelua.
Miksi sinä roikut täällä ap etkä ole töissä?
Mun työt alkaa kahdelta.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja teen osa-aikatyötä. Tälläkin viikolla vain 14h töitä.
Mistä lähtien osa-aikatyö on tarkoittanut työttömyyttä? Itsekin teen usein 14h viikkoa, ihan enimmillään 25h. En ajattele olevani työtön vaan teen kevennettyä työaikaa. Tuo 14h on kuitenkin useammalle päivälle jaettu varmaan?
Offtopic: Yksi ratkaisu työttömyyteen ja syrjäytymiseen olisi muuten tämä että useamman (kokopäiväisestä työssä uupuneen, puolikuntoisen tai muuten vaan halukkaiden) annettaisiin tehdä lyhyempiä päiviä niin, että se olisi sosiaalisesti hyväksyttyä ja taloudellisesti kannattavampaa kuin kokoaikainen työttömyys. Jos kerran työpaikoista on pulaa ja ihmiset väsyneitä, miksi työaikaa ei vaan jaeta tasaisemmin? Tuet jakautuisivat tasaisemmin silloin myös, jos osa-aikatyöläiset saisivat enää osan tukena ja osan palkasta. Puhumattakaan kansanterveyden kohenemisesta ja sen tuomasta säästöstä pitkällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotirouva. Tosin mies ei elätä vaan omat säästöt.
Ap
Ja silti muita käsket töihin?
Olen ylityövapailla ja mökille tämän viikon. Ja pian lähden hiihtämään, kun ilma lauhtuu.
Työstä johtuen teen vuoden vaihteessa 12h työpäiviä ja siksi nyt vapaata.
Entä sinä ap. ?
Vierailija kirjoitti:
Tulin töihin kuudeksi, nyt olen kahvitauolla ja sen aikana saan palstailla niin paljon kuin tykkään.
Ei tähän mitään kahvitaukoa tarvita, minä ainakin käytän tähän työaikaa, tuleepahan sitten palkkaakin, eikä tarvitse ilmaiseksi kirjoitella...no juu palkka on aika surkea, siksi niitä töitä ei kiinnostakaan tehdä.
Työkyvyttömyyseläkkeellä eli ikuisella lomalla!
No oikeesti olisin kyllä mielummin terve ja töissä.
Työtön ja te-virkailija näppisi tänään 4 hakemusta kk:ssa tuomion, ei auttanut perustelut että ei minua kukaan enää huoli töihin vaikka tekisin 400 hakemusta kuussa
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuka v. 2023 kutsuu itseään kotirouvaksi, joka elää lasten ja miehen kautta elämänsä.
Eikö parempi nimitys olisi vapaaherratar tai taitelija tai kodinhoitaja?
Tämä viikko on talvilomaa. Viimeksi ollut kesällä 2vk pituisella kesälomalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuka v. 2023 kutsuu itseään kotirouvaksi, joka elää lasten ja miehen kautta elämänsä.
Eikö parempi nimitys olisi vapaaherratar tai taitelija tai kodinhoitaja?
Sama kai se on millä nimikkeellä itseään kutsuu jos on taloudellisesti vapaa valitsemaan. Kyllä tuo jonkun hanttihomman voittaa mennen tullen. Itse ole tuore eläkeläinen, 40v työuraa takana. On kiva viettää rauhallisia aamuja.
Lomautus iski viime viikon maanantaina. Kotimaan markkina kakoo, ja ulkomaiset asiakkaat epäröi muuttuvassa maailmantilanteessa. Keväämmällä onneksi pitäisi taas vilkastua alalla.
Iltavuoro. La-su aamuvuorossa, ma-ti iltavuorossa, ke vapaa, to iltavuoro jne