Professori pyysi luokseen keskustelemaan kurssista, onko normaalia?
Sain viime viikolla kirjallisuustentistä hylätyn ja kysyin tällä viikolla yliopiston professorilta selvitystä tenttiin (mielestäni tentti meni hyvin tosin professori oli eri mieleltä). Olen saanut normaalisti arvosanoiksi fuksivuodelta nelosia ja vitosia.
Professori vastasi sähköpostiviestiini tällä tavalla: "Hei (nimeni). (kurssin nimi) tenttisi meni kokonaisuudessaan hyvin, mutta neljännessä tehtävässä et vastannut kunnolla tehtävänantoon. Voisimme keskustella neljännestä tehtävästä luonani ja katsoa, ymmärsitkö aiheen kunnolla."
Sovimme tapaamisen täksi illaksi kello 20. Kaverini sanoi ettei tämä ole normaalia? Menenkö vai en?
Kommentit (60)
Mene vain jos olet valmis seksistä parantamaan arvosanaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut professorin työhuoneessa sitä kuuluisaa harrastusta. Tämä 2020-luvun Rovaniemellä.
Erehdyit, ei meillä lapissa. Oli varmaan hkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin läähättäjäproffasta tiedekunnan degaanille heti maanantaina. Sen jälkeen keskusteltaisiin asia läpi turvallisessa tilassa porukalla.
Dekaanit ovat vielä pahempia hyväksikäyttäjiä. Yliopistossa ei ole turvallista tilaa.
Missä yliopistossa???
No jos hän haluaa saada kakkosta ja sinä vitosta, niin eikö se ole hyvä diili.
Vierailija kirjoitti:
No jos hän haluaa saada kakkosta ja sinä vitosta, niin eikö se ole hyvä diili.
Numerot vaihtoon vaan!
Ehdota tapaaminen julkisiin tiloihin ja työaikaan. Jos ei sovi, niin sinulla on aina saatavilla/käytettävissä reksin ensimmäinen ehdotus. Sen kanssa sitten reksin esimiehelle ja käyt läpi mikä on ok ja mikä ei.
Nykyaikana voi jo myös miettiä henkikultaansa.
Korkeastikoulutetut eivät välttämättä ole 'hyviä' ihmisiä.
Kävin professorin luona kaverini kanssa ja professori oli asiallinen. Siellä oli hänen vaimonsakin ja lapset. Joimme kaikki kahvit pöydällä. Sain arvosanaksi 1 suullisen tenttauksen jälkeen. Kiitos kaikille kommenteista:)
Ei ole, proffa haluaa selvästi lähennellä. Potkaise heti jalkoväliin.
Älä viitsi, oikeasti! Professorien vastaanottoajat olivat minun opiskeluaikana oven vieressä, nykyään varmaan jossakin netissä.
Ap:n kirjallisten kykyjen perusteella en ihmettele suuresti, jos professoria hämmentää ap:n kirjallisuustenttien suorituksen taso.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, oikeasti! Professorien vastaanottoajat olivat minun opiskeluaikana oven vieressä, nykyään varmaan jossakin netissä.
Kyllä voi proffat tavata muulloinkin kuin yleisesti ilmoitettuina vastaanottoaikoina. Sovitusti toki.
Suullinen tentti, heh. Tajusitko?
Vierailija kirjoitti:
Jos minä sovin etukäteen tapaamisen jonkun opiskelijan kanssa, niin sovin sen kyllä muuhun aikaan kuin "viralliseen" vastaanottoaikaan. Vastaanottoajat ovat ilman etukäteisvarausta tehtäviä tapaamisia varten.
Mutta en kyllä koskaan sovi tapaamista lauantaiksi tai sunnuntaiksi.
Yliopistonlehtori
Vierailija kirjoitti:
Oli provo tai ei, niin yliopistoilla kaikenlaista tapahtuu. Kukaan ei valvo professorien toimintaa. Suojaikäraja auktoriteettisuhteessa on 18 ja yliopistolla harva on alle 17. Professorit hyväksikäyttävät nuoria opiskelijoita ihan laillisesti.
Tämän vuoden alussa voimaan tulleiden suostumusperusteisten pykälien mukaan auktoriteettisuhde on yksi niistä syistä, joiden vuoksi voidaan katsoa, että täysi-ikäisenkin henkilön mahdollisuus muodostaa tai ilmaista tahtoaan on heikentynyt. Ei siis tarvita kykenemättömyyttä tahdon muodostamiseen vaan jo sen "heikentyminen" riittää. On erityisen tärkeää muistaa, että tämä ei koske vain sukupuoliyhteyttä vaan myös kaikkia sellaisia tekoja, jotka ovat rikoslain 20 luvussa tarkoitetulla tavalla vähänkin seksuaaliväritteisiä, kunhan asianomistaja on oman versionsa mukaan ne sellaisiksi kokenut.
Aloittaja kertoo, että tapaaminen sovittiin saman päivän illaksi kello 20, mutta jättää mainitsematta, kumman osapuolen ajankäyttöön liittyvät syyt lähinnä vaikuttivat ajankohdan valintaan. Niin päin tai näin päin, provolta kuulostaa. Ainakin vielä 1950-luvulla oli tavallista, että kirjallisen tentin läpi menemisen jälkeen oli vielä suullinen tentti, joka usein oli professorin kotona, mutta silloin oli tavallista myös se, että opiskelijat menivät sinne ryhmänä.
Mulla jäi kerran nuorena yhden kurssin arvosana saamatta, kun sen saadakseen olis pitäny mennä keskustelemaan opettajan kanssa kahdestaan hänen toimistoonsa, saamaan palautetta siis, enkä pystynyt, kun oli niin kiusallisen flirttaileva tämä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin läähättäjäproffasta tiedekunnan degaanille heti maanantaina. Sen jälkeen keskusteltaisiin asia läpi turvallisessa tilassa porukalla.
Dekaanit ovat vielä pahempia hyväksikäyttäjiä. Yliopistossa ei ole turvallista tilaa.
Oletteko kuulleet rehtoreista?
Tampereen tai Lapin yliopiston rehtoreista?
Paskaa ja lahjatonta porukkaa kaikkialla
Muistelen käyneeni muutaman kerran keskustelemassa vastaavassa tilanteessa. Kellonaikaa en muista. Enkä muista olisiko kukaan ollut mies... Ai niin, yksi oli. Ihan asiallista juttua.