Paljonko sinulla tai perheelläsi talovelkaa?
Nyt ei puhuta omaisuudesta tai siitä jos myisit kaiken paljonko olisit plussalla. Meillä okt velkaa 98 000 jäljellä ja kaksi maksajaa. Maksuaikaa yli 10v. jäljellä, talo 10v vanha. Uudestaan en uskaltaisi rakentaa ja aloittaa alusta, nyt ei yöunet onneksi mene.
Kommentit (36)
Talo- ja mökkilainaa yhteensä 22 000 €, talo 5 vuotta vanha, mökki pari vuotta vanhempi.
Talo rakennettu 16 v sitten. Just maksettiin laina pois.
Tuntuu hassulta lukea näitä kommentteja, kun monen elämä on lineaarinen jatkumo samassa paikassa, samassa elämäntilanteessa kymmeniä vuosia. Siinä sitä "ainutkertaista" lainaa sitten pikkuhiljaa lyhennetään ja viimeistä maksuerää ilmeisesti juhlitaan pullakahvien merkeissä. 😄
Minulla on ollut viimeisen 20 vuoden aikana yhteensä 6 taloa tai muuta asuntoa omassa tai perheenjäsenen käytössä. Lainoja on otettu ja maksettu, osin tai kokonaan. Nyt talosta ei ole kuin 'remonttivelkaa' (s.o. odottelee korjausta, maksuvalmiutta on omalla tilillä), yhdestä huoneistosta on uudisrakennuksen yhtiölainaa 44000€, toinen huoneisto velaton tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hassulta lukea näitä kommentteja, kun monen elämä on lineaarinen jatkumo samassa paikassa, samassa elämäntilanteessa kymmeniä vuosia. Siinä sitä "ainutkertaista" lainaa sitten pikkuhiljaa lyhennetään ja viimeistä maksuerää ilmeisesti juhlitaan pullakahvien merkeissä. 😄
Minulla on ollut viimeisen 20 vuoden aikana yhteensä 6 taloa tai muuta asuntoa omassa tai perheenjäsenen käytössä. Lainoja on otettu ja maksettu, osin tai kokonaan. Nyt talosta ei ole kuin 'remonttivelkaa' (s.o. odottelee korjausta, maksuvalmiutta on omalla tilillä), yhdestä huoneistosta on uudisrakennuksen yhtiölainaa 44000€, toinen huoneisto velaton tällä hetkellä.
En tainnut ihan ymmärtää pointtiasi. Väheksytkö muiden tapaa ja halua elää?
Itse ostin talon 2021 joulukuussa ja kesällä sain maksettua loputkin lainasta pois. En juonut pullakahveja, iloinen toki olin.
134 000 on vielä lainaa jäljellä. 260 000 on jo maksettu, joten voiton puolella ollaan.
250 000€ jäljellä 400 000 euron lainasta. Kaksi maksajaa. Olemme lyhentäneet ihan kohtuullisella tahdilla.
Lainaa jäljellä reilu 63 000 €, laina-aikaa taitaa olla jäljellä vielä 16 vuotta. 2000-luvun alussa valmistuneessa talossa kolmio isossa kaupungissa, yksi maksaja ja elätettävänä yksi teini.
Omaasn on kirjoitti:
140000 kaksi maksajaa eli hlö kohtaista 70 te.
Mielummin omaa maksan kun sijottajan rikastuttamiseen
Yhtälailla rikastutat sijoittajaa maksamalla pankille. Eikö ole tullut mieleen?
Uusi Honkarakenteen talo, puhtaasti velkarahalla rakennettu. Vielä jäljellä 315000 ja laina aikaa 15V. Nyt vähän kaduttaa rakennusaikainen ökyily. Korot nousseet aivan ilman omaa syytä ja alkaa olemaan lyhennyksissä maksuvaikeuksia. ( viime kerralla pomppas tarkastuksessa taas 230e summa ylös päin.)Olisi varmaan pitänyt korkosuoja ottaa, mutta sekin olisi maksanut. Kyllä Mariinin ja Poliitikkojen pitäisi nyt puuttua tuohon korkojen nousuun. Mieskin onneksi sai taas vaihteeksi sentään jonkin pätkän töitä, rakennusalalla, Itse olen kotona 3vuotiaan lapsen kanssa. Ja kohta pitäis yrittää palata takaisin hoitoalalle. ( tosin ajatuksissa olisi vielä sisko pikku pojallemme )
150k on jäljellä, 15 vuodeksi. Talo rakennettiin vajaa 10 v sitten.
Omista veloista selviän, mutta enemmän huolettaa, miten saamme nykyiset eläkeläiset elätettyä.
Muutin pois Hesestä takaisin maalle josta ostin rivitalo asunnon 72 neliötä maksoi 12 500,- velkaa on siis 12 500 e. Hesen kämpästä sain 280 000 e joka sijoitettuna, etätyö maalta käsin on vaan kivaa!
Noin 190 000 jäljellä, ja muistaakseni ehkä 15 vuotta?
2 maksajaa.
190 000€ jäljellä ja 15 vuotta. Kaksi maksajaa. Seuraava korontarkistus nostanee kuukausierää n. 300-400€