Haluan lopettaa seksin.
Olen saanut siitätarpeekseni, ei kiinnosta enää, ei tunnu miltään. Saan kyllä orgaaninen joka kerta jos haluan, mutta mitä siitä. En tarvi seksiä.
Onko mulla oikeus lopettaa? Olen naimisissa. Mies ei ole samaa mieltä. Ei varmaankaan ole reilua pakottaa häntä selibaattiin.
Kommentit (48)
Fakta, olen lukenut jostain: 'Ihmisen onnellisuus ei ole riippuvainen vaan ja ainoastaan yksistä sekä tietyistä seksiasenteista'. Näin se vain on: ihan ja oikeasti, hei..
Eronneena voit tehdä mitä tykkäät seksin suhteen. Naimisissa olet luvannut Jumalan silmien edessä tuupata ylä- ja alamäessä.
Samaa miettinyt. En edes muista milloin olisin tuntenut halua tai himoa miestäni kohtaan. Seksiä on n. kerran, joskus kaksi kertaa kuukaudessa. Ei se tunnu oikein miltään. Mies kestää pari minuuttia. Minun on vaikea saada orgasmia ja koen sen yrittämisen stressaavana kun tiedän miehen saavan sen aina niin nopeasti ja missä tahansa tilanteessa. Ja koska harvoin saan orgasmia, on koko seksi aika merkityksetöntä.
Seksiin parisuhteessa on kymmeniä hyviä
syitä
Minä olen miettinyt joskus ihan samaa ja nyt lähiaikoina yhä enemmän pyörinyt mielessä.
Jotenkin olen kyllästynyt koko seksiin ja pelkät aamuerektiotkin suorastaan v*tuttaa. Reilut 20v oltu yhdessä ja seksiä on harrasteltu välillä enemmän, useimmiten kuitenkin harvemmin. Orgasmin tuotan hänelle muilla keinoin, kun panemalla ja aina ennen panoa. Sen jälkeen saa itsensä tyydyttää jo lähes haluttomaan naiseen. Musta tuntuu, että hän ei koskaan ole oikeastaan koko kalua sinänsä edes tarvinnutkaan mihinkään. Ja ennen kuin joku viisastelee, niin se on reippaastikkin yli keskiarvo mittojen yläpuolella. Jotenkin vaan se pelkkä panetuksen tunnekkin on alkanut ottamaan päähän ihan tosissaan ja siitä kun jotenkin pääsisi irti. Ja tämä koskee siis ihan runkkaamista ym myös.
Lopettakaa, jos siltä tuntuu. Lopettakaa myös valittaminen ja tehkää jotain.
Jos minun puolisoni lopettaisi seksin niin siitä seuraisi ero. Seksuaalisuus on minulle tärkeää parisuhteessa. Jos kumppanini päättäisi moisen asian yksin vaikka tuntee minut ja tietää miten asian koen, tarkoittaisi se eroa. Se on asia, josta en ole valmis joustamaan vain sen vuoksi että kumppani ei halua.
Mikäli kumppanini olisi sairas ja seksi ei siksi onnistuisi, keskustelisimme ja olisi joku kompromissi.
Ap:lle propsit että edes puhut asiasta. Miestäsi kyllä käy sääli silti.
M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteeseen kuuluu seksi. Jos et halua seksiä, ei kannata olla parisuhteessa.
Parisuhteeseen kuuluu seksi, jos niin sovitaan. Yhtään elämää nähneet kyllä tietävät, että on monia syitä seksittömälle liitolle, esim korkea ikä, sairaudet, aseksuaalisuus jne. ja nämä ovat silti ihan oikeita, normaaleja parisuhteita.
Älkää ihmiset olko niin hirveä ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia.
Korkea ikä ja sairaudet on eri asia kuin kiinnostuksen loppuminen kumppaniin.
Eikö silloin pitäisi lähteä eri teille, jos kumppani ei enää _kiinnosta_? Ehkä joku muu kiinnostaisi.
Tällaiset seksitöntä suhdetta kumppanilleen pakottavat ihmiset ovat aika kamalia.
Sairaudet, vaivat ja ikääntyminen ovat ihan eri juttu. Ne pystyy kestämään kyllä, mutta ei sellaista, että toinen vain ykskantaan toteaa, että "ei muuten kiinnosta koskea sinuun, mutta haluan pitää sinut parisuhteessa/avioliitossa". Tuo on kamalinta ikinä.
Sitä paitsi, jos yhtään auttaa tilannetta, voit keskustella kumppanisi kanssa, ja pohtia yhdessä vaihtoehtoja. Muistutan myös, että seksi ei ole pelkkää penetraatiota; jos se ei enää kiinnosta, niin pystyisitkö hoitelemaan puolisosi vaikka käsin, jos ei muuten?
M41 kirjoitti:
Minä olen miettinyt joskus ihan samaa ja nyt lähiaikoina yhä enemmän pyörinyt mielessä.
Jotenkin olen kyllästynyt koko seksiin ja pelkät aamuerektiotkin suorastaan v*tuttaa. Reilut 20v oltu yhdessä ja seksiä on harrasteltu välillä enemmän, useimmiten kuitenkin harvemmin. Orgasmin tuotan hänelle muilla keinoin, kun panemalla ja aina ennen panoa. Sen jälkeen saa itsensä tyydyttää jo lähes haluttomaan naiseen. Musta tuntuu, että hän ei koskaan ole oikeastaan koko kalua sinänsä edes tarvinnutkaan mihinkään. Ja ennen kuin joku viisastelee, niin se on reippaastikkin yli keskiarvo mittojen yläpuolella. Jotenkin vaan se pelkkä panetuksen tunnekkin on alkanut ottamaan päähän ihan tosissaan ja siitä kun jotenkin pääsisi irti. Ja tämä koskee siis ihan runkkaamista ym myös.
Mitäs, jos alkaisit puhua kumppanillesi vastuuntuntoisesta vastavuoroisuudesta? Voisiko hän antaa sinulle vaikka käsi- tai suuhoidon, jos kerran sinäkin annat hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt. En edes muista milloin olisin tuntenut halua tai himoa miestäni kohtaan. Seksiä on n. kerran, joskus kaksi kertaa kuukaudessa. Ei se tunnu oikein miltään. Mies kestää pari minuuttia. Minun on vaikea saada orgasmia ja koen sen yrittämisen stressaavana kun tiedän miehen saavan sen aina niin nopeasti ja missä tahansa tilanteessa. Ja koska harvoin saan orgasmia, on koko seksi aika merkityksetöntä.
Miksi ette paranna seksiänne, mitä ihmettä, eikö miehesi anna sinulle kuin pari minuuttia yhdyntää, josta orgasmia ei tule?
Vierailija kirjoitti:
Voisko se mies alkaa käymään salilla?
Voisiko se mies alkaa käymään vieraissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteeseen kuuluu seksi. Jos et halua seksiä, ei kannata olla parisuhteessa.
Parisuhteeseen kuuluu seksi, jos niin sovitaan. Yhtään elämää nähneet kyllä tietävät, että on monia syitä seksittömälle liitolle, esim korkea ikä, sairaudet, aseksuaalisuus jne. ja nämä ovat silti ihan oikeita, normaaleja parisuhteita.
Korkea ikä ja sairaudet on eri asia kuin kiinnostuksen loppuminen kumppaniin.
Eikö silloin pitäisi lähteä eri teille, jos kumppani ei enää _kiinnosta_? Ehkä joku muu kiinnostaisi.
Tällaiset seksitöntä suhdetta kumppanilleen pakottavat ihmiset ovat aika kamalia.
Sairaudet, vaivat ja ikääntyminen ovat ihan eri juttu. Ne pystyy kestämään kyllä, mutta ei sellaista, että toinen vain ykskantaan toteaa, että "ei muuten kiinnosta koskea sinuun, mutta haluan pitää sinut parisuhteessa/avioliitossa". Tuo on kamalinta ikinä.
Sitä paitsi, jos yhtään auttaa tilannetta, voit keskustella kumppanisi kanssa, ja pohtia yhdessä vaihtoehtoja. Muistutan myös, että seksi ei ole pelkkää penetraatiota; jos se ei enää kiinnosta, niin pystyisitkö hoitelemaan puolisosi vaikka käsin, jos ei muuten?
Ikääntyminen ja hormoonyitoiminnan muutolsethan ne ovat juuri iso syy miksi seksi ei enää kiinnosta suurta osaa keski-ikäisiä naisia. Miehillä pitäisi olla aina siis nuorempi puoliso. Lisäksi kun yhdessä ollaan oltu sata vuotta, niin ei oikein jaksa enää innostaa. Ei se seksi nyt niin ihmeellistä ole. On monta muuta paljon mukavampaa asiaa, joita voi myös yhdessä tehdä eivätkä ne vaadi erityisiä järjestelyjä. Mm. lasten poissaoloa, peseytmistä tms.
Vierailija kirjoitti:
M41 kirjoitti:
Jotenkin olen kyllästynyt koko seksiin ja pelkät aamuerektiotkin suorastaan v*tuttaa. Reilut 20v oltu yhdessä ja seksiä on harrasteltu välillä enemmän, useimmiten kuitenkin harvemmin. Orgasmin tuotan hänelle muilla keinoin, kun panemalla ja aina ennen panoa. Sen jälkeen saa itsensä tyydyttää jo lähes haluttomaan naiseen. Musta tuntuu, että hän ei koskaan ole oikeastaan koko kalua sinänsä edes tarvinnutkaan mihinkään. Ja ennen kuin joku viisastelee, niin se on reippaastikkin yli keskiarvo mittojen yläpuolella. Jotenkin vaan se pelkkä panetuksen tunnekkin on alkanut ottamaan päähän ihan tosissaan ja siitä kun jotenkin pääsisi irti. Ja tämä koskee siis ihan runkkaamista ym myös.Mitäs, jos alkaisit puhua kumppanillesi vastuuntuntoisesta vastavuoroisuudesta? Voisiko hän antaa sinulle vaikka käsi- tai suuhoidon, jos kerran sinäkin annat hänelle?
Kyllä näistä asioista on meidän suhteessa puhuttu ja hyvinkin monipuolista seksiäkin on joskus ollut, kausittain. Näitä käsi ja suuhoitoja on tässä suhteessa ollut varmaan yhtä paljon, kuin on naitukkin, ellei enemmänkin.
Juuri tämä, että robottimaisesti hoidetaan kalu pystyyn ja runkataan tai nopeasti otetaan poskeen ei todellakaan enään kiinnosta! Jotenkin tympii ajatella, että on edes jaksanut sellaisia kinuta, kun tietää että se ei sitä toista voisi vähempää kiinnostaa. Sanotaan, että omalta osaltani olen päässyt aikas hyvin yli sellasista mieliteoista, että yks kaks alkaisi panettamaan tms. Sen noin kerta viikossa olen suoriutunut vielä kovalla kalulla kuitenkin sen ns pakollisen aktin suorittamaan. Jonka siis hän haluaa. Puolisossa ei siis mitään vikaa ole, mutta seksi ei vaan enään kiinnosta, missään mielessä. Enkä siis koe haluavani sitä kenenkään muunkaan kanssa.
Vaihdetaan miehiä päittäin, miehesi saa panna mua niin paljon kun haluaa, saat tosta sitten tilalle semmosen dorkan joka ei takuulla anna mitään seksiin liittyvää vaikka kuinka itkisit...
Vierailija kirjoitti:
Jos mies saa vain kerran kuussa seksiä, niin ihan varmasti laukeaa todella nopeasti. Tai sanotaanko että isolla osalla se on näin. Jos on hyvin alhainen libido, niin tilanne voi olla eri. Eli siitä voi nainen syyttää vain itseään jos seksiä on harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhde ilman seksiä ei ole parisuhde, vaan tilanteesta riippuen jonkinlainen hoiva- tai kämppissuhde.
Entäs jos se seksi ei ole oikeastaan koskaan toista kiinnostanut ja nyt ei oikeastaan enää toistakaan? Eikö se ole enää parisuhde? Vaimo ei siitä ole koskaan oikeastaan ollut kiinnostunut, minä sen sijaan olin aika älyttömän kiinnostunut, ennen.
Paljon on saanut häneltä käsitöitä ja suuhoitoja, mutta enään ei vaan kiinnosta nekään, päinvastoin jotenkin etoo koko ajatus. V*ttumainen vaan tuo miehen mekanismi, kun säännöllinen laukeaminen on ihan oikeasti eturauhasen kannalta todella tärkeää. Se oikeastaan ainoa asia joka tässä askarruttaa, suvussakin noita eturauhassyöpiä on ollut. Muuten voisin lähes lahjoittaa ainakin joskus kovasti seisseenä 18cm kullin pois.
Nyt on sama, vaikka olis sentin mittainen, eipähän pyöris sekään tiellä😒
Siinä menee hyvän kokoinen kalu täysin hukkaan. Elämä on epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos se seksi ei ole oikeastaan koskaan toista kiinnostanut ja nyt ei oikeastaan enää toistakaan? Eikö se ole enää parisuhde? Vaimo ei siitä ole koskaan oikeastaan ollut kiinnostunut, minä sen sijaan olin aika älyttömän kiinnostunut, ennen.
Paljon on saanut häneltä käsitöitä ja suuhoitoja, mutta enään ei vaan kiinnosta nekään, päinvastoin jotenkin etoo koko ajatus. V*ttumainen vaan tuo miehen mekanismi, kun säännöllinen laukeaminen on ihan oikeasti eturauhasen kannalta todella tärkeää. Se oikeastaan ainoa asia joka tässä askarruttaa, suvussakin noita eturauhassyöpiä on ollut. Muuten voisin lähes lahjoittaa ainakin joskus kovasti seisseenä 18cm kullin pois.
Nyt on sama, vaikka olis sentin mittainen, eipähän pyöris sekään tiellä😒
Miksi yhä yhdessä? Tätä mä en jaksa taaskaan ymmärtää. Kummallisia luusereita tälläkin palstalla valittaa kohtaloaan.
Minkä ikäisiä olet? Onko teillä yhteisiä lapsia?
Ehdota miehellesi että hierot häntä jos se täyttäisi hänen läheisyyden kaipuuta. Vaihtoehtoisesti jos sinulle on ok, ehdota tai varaa sensuelli hieronta jos sellainen vähentäisi paineita seksistä sinun suunnalta. Voithan ehdottaa vaikka kuukauden taukoa yhdynnästä ja juhlistatte sitten onnistumista tauon jälkeen.