Lähdetkö sekasaunaan?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Translain uudistuksen jälkeen kaikki saunat ovat sekasaunoja, joten kohta ei tarvitse arpoa kiinnostaako vai ei. Kiitos hallitus, vihervasemmisto ja intersektionaalit!
Suurin osa saunoista ei tule olemaan sekasaunoja. Älä puhu pas kaa vaikka vissiin hauska luulet olevasi.
Lain mukaan juridinen sukupuoli, jopa pelkkä identiteetikokemus, oikeuttaa käyttämään juridisen sukupuolen mukaisia tiloja ja palveluja.
"Tasa-arvolain 2017 päivitys takaa transihmisille oikeuden elää identiteettinsä mukaisesti juridisesta sp:stä riippumatta."
https://twitter.com/nasuov/status/1614723096312963073
Paikallisen kuntosalin jaottelu toimii yhä: penikselliset ja peniksettömät. Ketään ei syrjitä, laillista.
Vierailija kirjoitti:
Suostun sekasaunaan sillä ehdolla, että uima-asut on kielletty ja kaikki saunojat ovat täysin alasti.
Ei edess saunahattua? En mä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi ilman uimapukua. Olisi nolo olo. Äijät kyylää kuitenkin.
kulutko kyyläämisestä?
Mutta ei se tunnu kivalta, kun kytätään rinnat, perse ja karvat. Mitä se kenellekkään muille kuuluu, mitä kenenkin vaatteiden alla on.
Kysymyksen pitäisi olla: Haluatko saunoa perinteisessä yhteissaunassa, jossa uima-asut ovat kiellettyjä ja saunojat ovat alasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uikkarit/pyyhe päällä voisin mennä mutta en sillonkaan ihan vieraitten kanssa.
Oman miehen kanssa nakuilukin sopii.
Aika rohkea olet. Miehen kanssa nakuna.
Ehkä hän on itsekin mies.
Jos/kun jätetään oman perheen kanssa saunominen pois laskuista, niin kerran aikuisiässä olen ollut sekasaunassa. Mieheni työkavereiden kanssa, eli neljä poliisia ja minä. Olin ainoa joka ei treenaa ja jolla on liikakiloja, mutta ei mua haitannut yhtään ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Translain uudistuksen jälkeen kaikki saunat ovat sekasaunoja, joten kohta ei tarvitse arpoa kiinnostaako vai ei. Kiitos hallitus, vihervasemmisto ja intersektionaalit!
Suurin osa saunoista ei tule olemaan sekasaunoja. Älä puhu pas kaa vaikka vissiin hauska luulet olevasi.
Lain mukaan juridinen sukupuoli, jopa pelkkä identiteetikokemus, oikeuttaa käyttämään juridisen sukupuolen mukaisia tiloja ja palveluja.
"Tasa-arvolain 2017 päivitys takaa transihmisille oikeuden elää identiteettinsä mukaisesti juridisesta sp:stä riippumatta."
https://twitter.com/nasuov/status/1614723096312963073Paikallisen kuntosalin jaottelu toimii yhä: penikselliset ja peniksettömät. Ketään ei syrjitä, laillista.
Laitonta ja syrjivää, sillä Suomen laki ei tunne biologista sukupuolta eikä takaa naisille ja tytöille biologisen sukupuolen mukaan rajattuja tiloja. Sen sijaan sukupuoli-identiteetti ja sukupuolen ilmaisu turvataan tasa-arvolaissa. Lisäksi translaki velvoittaa kohtaamaan henkilön juridisen sukupuolen mukaisesti joka tilassa ja tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku Ralph Fiennes sattuu samalle saunavuorolle ja itse satun olemaan hoikassa kunnossa niin mielelläni sekoilen saunassa. Muuten tykkään hikoilla mielummin yksinäni.
vilkaisisitko Ralphin pippeliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uikkarit/pyyhe päällä voisin mennä mutta en sillonkaan ihan vieraitten kanssa.
Oman miehen kanssa nakuilukin sopii.
Ei mitään uikkareita tai pyyhkeitä sekasaunassa ollaan ihan nakkena,
Aloituksessa ei sanottu mitään pukukoodista.
ihan noloa, että ei uskalla mennä alasti.
Pieni tutustuminen Keski-Euroopan saunakulttuuriin tekisi terää valtaosalle tämän ketjun kirjoittajille. Ei se alastomuus tai sekasaunominen loppujen lopuksi niin ihmeellinen asia ole.
Vierailija kirjoitti:
Pieni tutustuminen Keski-Euroopan saunakulttuuriin tekisi terää valtaosalle tämän ketjun kirjoittajille. Ei se alastomuus tai sekasaunominen loppujen lopuksi niin ihmeellinen asia ole.
Miksi se normi olisi parempi kuin joku muu normi? Onko suostumus sulle tuttu konsepti? Naisilla ja tytöillä on oikeus olla näkemättä peniksiä.
Katjalla on uusi termi estoisille ja seksuaalista väkivaltaa kokeneille naisille: kullifobia.
"Noh, mä en voi auttaa sua kullifobiassasi. Olen pahoillani, jos sulle on tapahtunut jotain pahaa, mistä tuo juontaa juurensa."
https://mobile.twitter.com/katmarmi/status/1616924787938312192
En tykkää olla vastakkaisen sukupuolen läsnäollessa alasti saunassa enkä missään muussakaan huoneessa tai rakennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos/kun jätetään oman perheen kanssa saunominen pois laskuista, niin kerran aikuisiässä olen ollut sekasaunassa. Mieheni työkavereiden kanssa, eli neljä poliisia ja minä. Olin ainoa joka ei treenaa ja jolla on liikakiloja, mutta ei mua haitannut yhtään ;)
Miten niin kuin muuten toi kroppa? onko vuoria napapiirin pohjoispuolella?
Vierailija kirjoitti:
Jokainenhan on joskus ollut vähintään baarijatkoilla sekasaunassa.
En minä ainakaan. Eikä ole vielä 50 vuoden aikana tullut sellaista tilannetta kertaakaan, että olisi pyydetty. Enkä usko, että tuttavatkaan sitä harrastavat. Taitavat kaikki käydä peseytymässä ihan itsekseen tai oman perheen kesken, ei vieraiden kanssa.
Minä tykkään meditoida saunassa. Se ei onnistu, jos siellä on minun lisäkseni muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku Ralph Fiennes sattuu samalle saunavuorolle ja itse satun olemaan hoikassa kunnossa niin mielelläni sekoilen saunassa. Muuten tykkään hikoilla mielummin yksinäni.
vilkaisisitko Ralphin pippeliä?
Eiköhän sen nyt ole nähnyt kaikki jotka ovat hänen elokuviaan katsonut. Sen näköinen vehje että mielummin tarraisin kiinni kun pelkästään vilkuilisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kuin muuten toi kroppa? onko vuoria napapiirin pohjoispuolella?
Siis mitäh? Siis että onko mulla rinnat vai? Suoraan puhuminen kunniaan :D
Ja on, on mulla rinnat. Ja mielestäni ihan hyvänkokoiset sellaiset.
Aloituksessa ei sanottu mitään pukukoodista.