Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paritalo / välissä autokatos, vuokra 900 euroa, onko liikaa?

Vierailija
22.01.2023 |

Asun tällä hetkellä luhtitalossa, jossa vuokra 600 euroa ja joka on rauhallinen, ei kuulu kantapää töminät eikä ole bileporukkaa. Kuitenkin olen kaivannut enemmän tilaa ja isompaa asuntoa, joten olenkin löytänyt erään paritalon jossa on autokatos välissä, eli ei yhteisiä seiniä. Kuitenkin hiukan huolettaa tuo vuokra, joka nousisi 300 euroa nykyisestä. Olen vakituisessa työssä, mutta eihän nykyään mikään työ ole varmalla pohjalla. Ei työttömänä olisi kovinkaan varaa maksaa 900 euroa kuukaudessa ja sitten pitäisi taas muuttaa joka voisi olla joku kauhea häirikkötalo. Mitähän sitä tekisi. Viikko aikaa miettiä, että otanko tuota paritaloa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran täällä eletään. Anna palaa. Vakityö, älä murehdi mitä jos. Mitä jos et koskaan jääkään työttömäksi, unelma asunto menee sivu suun.

Vierailija
2/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin myös pelottaa se, että jos paritalon toisessa puolikkaassa olisi joku häirikkö tai räksyttävä koira. Nyt sentään on ollut rauhallinen luhtitalo, mutta jotenkin nuo yhteiset seinätkin jo ärsyttää sekä se, että asun kaksiossa ja kaipaan enemmän tilaa. Tuo paritalo olisi kolmio. En tiedä. Olen myös vaihtanut työpaikkaa vasta syksyllä ja minulla on vielä jonkin aikaa koeaikaa jäljellä, sekin tuo vielä epävarmuutta. Kaipaan turvaa. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokra-asunto niin iso riski ole, ettei sitä kannattaisi tehdä, jos tuntuu oikealta. Toiset uskaltaa ostaa omaksikin.

Vierailija
4/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdit etsimään isompaa asuntoa, ajattelitko, että siinä olisi sama vuokra kuin nykyisessä asunnossasi? 

Tuossa paritalossa maksat vuokraa myös pihasta ja autokatoksesta, et pelkästä asunnosta.

Vierailija
5/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käin myös katsomassa vuokrattavaa omakotitaloa jossa vuokra oli vain 720 euroa kuukaudessa. En saanut sitä kun hakijoita oli useampi. Oli hieno hirsitalo maalämmöllä, harmittaa. Oli myös sopivan kokoinen 80 neliötä. Tuon vuokran olisi vielä maksanutkin mennen tullen, mutta tuo 900 tuntuu isolta. -ap

Vierailija
6/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa tuo 900 tekee reipas 10 000 euroa, tuolla maksaisi jo omaa pois.

Vierailija
7/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan tonnin vuokraa yksin, joten minusta tuo paritalo on ihan ok. Vuokraajalla on aina mahdollisuus vaihtaa suht helposti toisin kuin omistusasunnossa.

Vierailija
8/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa ja paritalossa kannattaa selvittää, mitä joutuu maksamaan sellaista, mikä ei sisälly vuokraan. (Vesi, sähkö (lämmitys - maalämmössä kuluu myös sähköäkin), mahdollinen jätemaksu jne.)

Vierailija
9/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mikään kiire, kannattaa tosissaan harkita onko lisätila tuon arvoista.

Vierailija
10/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodessa tuo 900 tekee reipas 10 000 euroa, tuolla maksaisi jo omaa pois.

Monella ei ole sitä pääomaa jolla saisi pankki lainan ja ostaisi oman asunon.Sepä se. Joutu siis valitsee vuokralla asumisen syytä.Toiset taas ei halua omista yhtään mitään ja olla kinni pankki velassa.

Vierailija
11/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota, jos olet vasta koeajalla.

12/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokatoksesta tuo on kauhea hinta.

Paritalon puolikkaasta ihan polkuhinta, paitsi jos on jossain lievealueella, jonne aikamerkki tulee postiautolla.

Vierailija
13/13 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselin vasta koeajan päätyttyä uutta asuntoa, jos kiirekään ei ole. Todennäköisesti keväällä sähkönhintakin tippuu. Katselisin myös vähän halvempia, kuin tuo 900 euroa.