Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen kyky tulla raskaaksi.

Vierailija
22.01.2023 |

Naisen hedelmällisin ikä tulla raskaaksi on 18-25 vuotta. Hedelmällisyys alkaa laskea selvemmin jo 30 vuoden iässä. 35-vuotiaan mahdollisuudet tulla raskaaksi ovat jo merkittävästi aikaisempaa pienemmät. Raskaaksi tulo on kuitenkin mahdollista aina vaihdevuosiin saakka.

Vuoden yrittämisen aikana 30-34-vuotiaista naisista keskimäärin 63 prosenttia tulee raskaaksi, kun 40-vuotiaista naisista keskimäärin enää vain kolmannes.

Älkää lykätkö sitä lasten tekoa loputtomiin.

Kommentit (226)

Vierailija
61/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Premenopausaalisen siirtymävaiheen katsotaan alkavan kuukautiskierron muuttuessa epäsäännölliseksi. Tämä tapahtuu keskimäärin 510 vuotta ennen menopaussia, eli oireet voivat alkaa jo 40 ikävuoden jälkeen. Menopaussi tulee keskimäärin 51 vuoden iässä. Hedelmällisyyden aleneminen alkaa jo huomattavasti aiemmin, noin 35 ikävuoden jälkeen.

Vierailija
62/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näin. Voi olla , että 18 v on hedelmätön ja 49 v saa lapsia. Hedelmällisyys on henkilökohtainen ominaisuus. Toki kumppani n hedelmällisyys syys vaikuttaa myös sekä geenien yhteensopivuus. Monilla miehillä ei ole elinkykyisiä siittiöitä tai geeniyhdistelmä ei tuota elinkykyisiä alkioita. Suurin osa alkaneesta raiskauksista menee kesken ensimmäisten kuukausien aikana.

Totuus: "Keskenmeno on yleinen ja tapahtuu ainakin 15 %:ssa kaikista raskauksista."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaatii yhteiskunnan tuilla eläviä teiniäitejä ja opiskelijaäitejä ja paskaduunissa raatavia pätkätyöäitejä joilla ei ole lapselleen isää, parisuhdetta, asuntoa, koulutusta eikä kunnon työpaikkaa. Jee.

Jos ihminen on täysi-ikäinen, ei hän ole mikään teiniäiti, vaan vastuullinen aikuinen. Ei voi verrata siihen, että kehotettaisiin jotain 13-16-vuotiaita teinejä tekemään lapsia, se on liian aikaista. Ei lapset estä opiskelua tai parisuhdetta. Jos sinä olet ollut vielä lapsellinen teini nuorena aikuisena, ei se tarkoita sitä että kaikki olisivat.

Nykyään kun suurin osa ihmisistä opiskelee 3-4 kertaa elämänsä aikana, ei se ole mikään syy olla tekemättä lapsia. Jo vuonna 1992 kun minä valmistuin ensimmäisen kerran ammattiin, rehtori sanoi puheessaan, että tämä on ensimmäinen kerta kun valmistutte, mutta ei suinkaan viimeinen, että nykytiedon mukaan, tulette valmistumaan vielä 3-4 kertaa uranne aikana.

Ja oikeassa hän oli, mulla on jo kolme ammattitutkintoa, ja yksi lyhempi koulutus erikoisalalle, ja nyt opiskelen korkeakoulussa. Myös kaksi kolmesta sisaruksestani on opiskellut aikuisena kolmannen asteen tutkinnon, nuorinkin vielä ehtii, samoin äitini opiskeli aikuisena samaan aikaan kun sai kuopuksensa.

18-vuotias on teini. 19-vuotiaskin on teini, ja teineillä on oma elämä usein pahasti kesken. Sain omat lapseni 28- ja 30-vuotiaana. Se oli hyvä ikä. Olin opiskellut, saanut töitä ja mennyt naimisiin. Rahapuha ei ollut akuutti, lasten isä halusi lapsia ja pysyi rinnalla.

Monella 40 vuotiaallakin on elämä kesken.

Elämä on aina kesken, mutta 40-vuotiaalla on todennäköisemmin koulutus, ammatti, työpaikka, oma koti ja talous kunnossa kuin teinillä, ei kaikilla mutta monilla. Miehistähän tässä ei puhuta mitään.

Vierailija
64/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ikähaarukassa 18-25 minulla ei ollut edes miestä. Ihan turhaa jossittelua. 29-vuotiaana aloitettiin, vasta vuosia myöhemmin hoidoilla onnistui.

Miten niin turhaa jossittelua? Varmasti aika monella 18-25-vuotiaalla on jo puoliso, ja perheen perustaminen olisi mahdollista. Ja kuten itse koit, olisi sunkin kannattanut aloittaa nuorempana jos olisit jo silloin löytänyt puolisosi, eli täysin oikein että siitä muistutetaan.

Ei ole. Moni 18-25-vuotias kyllä seurustelee ja saattaa asua avoliitossakin, mutta lasten hankkiminen ei ole vielä ajankohtaista monestakin syystä, ja yksin on vaikkapa se, ettei poikaystävä/sulhanen/avomies/aviomies halua lapsia. Mikä sinä olet neuvomaan. Mistä niitä hyviä isäehdokkaita löytyy parikymppiselle nuorelle naiselle, kerro!

Jos mies ei ole valmis parikymppisenä ei se ole milloinkaan. Yleensä näissä tapauksissa syntyy vahinko ja mies joutuu pitkin hampain asian hyväksymään. 

Vierailija
65/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajat takaa? Naisen velvollisuus on synnyttää, vai?

Ei, vaan naisten on syytä synnyttää silloin kun munat on vielä tuoreita. Jos aikovat synnyttää ylipäätään. Jos eivät synnytä, niin ihan sama miten vanhenneita munat on.

Ja kyllä se kuule naisten velvollisuus on niin pitkään kun miehet sitä alkaa tehdä, myös miehillä on velvollisuus siittää lapsia niin pitkään kun sen voi naisetkin tehdä.

Ne munasoluthan on kaikki valmiina jo kohdussa, joten jo 20-vuotiaana ne on 20 vuotta vanhoja. Ei siis enää tuoreita mitenkään. 

Vierailija
66/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaatii yhteiskunnan tuilla eläviä teiniäitejä ja opiskelijaäitejä ja paskaduunissa raatavia pätkätyöäitejä joilla ei ole lapselleen isää, parisuhdetta, asuntoa, koulutusta eikä kunnon työpaikkaa. Jee.

En vaadi mitään mitään. Tämä teksti on puhtaasti faktaa. Jokainen saa ihan itse päättää tekeekö lapsia, vai ei.

No, minkä ihmeen takia haluat aina vain ärsyttää ihmisiä tällä faktallasi? 

Vierailija
67/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan naisten on syytä synnyttää silloin kun munat on vielä tuoreita. Jos aikovat synnyttää ylipäätään. Jos eivät synnytä, niin ihan sama miten vanhenneita munat on.

Ja kyllä se kuule naisten velvollisuus on niin pitkään kun miehet sitä alkaa tehdä, myös miehillä on velvollisuus siittää lapsia niin pitkään kun sen voi naisetkin tehdä.

No kuule, minun munasoluni olivat tuoreita alle 15 -vuotiaana. Olisinko ollut kelvollinen äidiksi? Kenenkään ei ole velvollisuus lisääntyä. Jokainen päättää lisääntymisestään aivan itse, olivat munasolut tai siittiöt tuoreita tai eivät.

Näin juuri! Asenne kysymys. He lisääntyy joilla asenne ja arvot kohdallaan.

Vierailija
68/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mitä ihmettä, onko näin, en ole kertaakaan kuullut! Miksei tällaista salatietoutta kerrota esim. joka ikinen kerta sukujuhlissa kaikille sinkkunaisille? Olisi hyvä jos esim. suvun vanhemmat naiset aina muistaisivat kysäistä että onko sitä omaa kaveria jo löytynyt, ja muista sitten hankkia lapset pian! Myös pariskunnille tästä voisi huomauttaa säännöllisesti esim. soittamalla viikottain, ja kysäisemällä onko pullat jo uunissa. Pariskunnat varmasti arvostaisivat tätä.

Koska siis naiset eivät ikinä koskaan missään ole aiemmin kuulleet tästä. Hienoa, että 22.1.2023 tämä asia lopulta tuli netissä julki.

Ilku mitä ilkut, mutta totuus on se, että ihan liian monet naiset eivät oikeasti ymmärrä, että ihan oikeasti, sunkin hedelmällisyys laskee 25-vuotiaasta eteenpäin, mitä pidempään odotat, sitä huonommat mahdollisuudet sulla on tulla raskaaksi ja saada terve lapsi. Moni kuvittelee olevansa niin hyväkuntoisia ettei heitä tämä asia koske.

Eiköhän kuule naiset sen tiedä. Sen sijaan tässäkin ketjussa taas jaksettu jakaa valhetta että miehet voi lisääntyä loputtomiin. Miehetkin itse luulevat usein sitä faktaksi, eivät tiedä perusasioista omasta lisääntymisestään.

Suomessa noista +35 pareista puolet on lapsettomia siksi että miehen kyky tuottaa niitä jäljeläisiä on laskenut. Kannataisi ennemmin mieheille jakaa tietoa kyvystään saada lapsia.

Vierailija
69/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaadi mitään mitään. Tämä teksti on puhtaasti faktaa. Jokainen saa ihan itse päättää tekeekö lapsia, vai ei.

toi ei ole fakta vaan trollausta.

-eri

Vierailija
70/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, minun munasoluni olivat tuoreita alle 15 -vuotiaana. Olisinko ollut kelvollinen äidiksi? Kenenkään ei ole velvollisuus lisääntyä. Jokainen päättää lisääntymisestään aivan itse, olivat munasolut tai siittiöt tuoreita tai eivät.

Näin juuri! Asenne kysymys. He lisääntyy joilla asenne ja arvot kohdallaan.

Rodunjalostustako ajat takaa?

Vierailija
71/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Munasolut on olemassa jo tyttövauvalla syntymästä asti, mutta vasta murrosiän jälkeen on fyysisesti valmis kantamaan lasta ja synnyttämään. Henkisesti vanhemmuuteen kasvaa sitä mukaa kun lapsi kasvaa, ensin mahassa ja sitten itsenäisenä ihmisenä. Jotkut ei ole hyviä vanhempia minkään ikäisenä, mutta hyvyys tai huonous ei ole sama asia kuin vanhemmuus, ne on vain määreitä laadusta.

En ole väittänyt että jokaisella on velvollisuus lisääntyä, vai olenko? Sanoin että se synnyttäminen on naisen velvollisuus, koska vain naisilla on lapsen tekemiseen tarvittavat vehkeet sisällään, kohtu jne. Joten miten mies sen voisi tehdä? Ei sitä synnyttämisen velvollisuutta voi siirtää kenellekään muulle, se on ja pysyy naisilla.

Tunnut erittäin lapselliselta ihmiseltä, mutta silti sinäkin voisit ryhtyä vanhemmaksi.

Vierailija
72/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mitä ihmettä, onko näin, en ole kertaakaan kuullut! Miksei tällaista salatietoutta kerrota esim. joka ikinen kerta sukujuhlissa kaikille sinkkunaisille? Olisi hyvä jos esim. suvun vanhemmat naiset aina muistaisivat kysäistä että onko sitä omaa kaveria jo löytynyt, ja muista sitten hankkia lapset pian! Myös pariskunnille tästä voisi huomauttaa säännöllisesti esim. soittamalla viikottain, ja kysäisemällä onko pullat jo uunissa. Pariskunnat varmasti arvostaisivat tätä.

Koska siis naiset eivät ikinä koskaan missään ole aiemmin kuulleet tästä. Hienoa, että 22.1.2023 tämä asia lopulta tuli netissä julki.

Ilku mitä ilkut, mutta totuus on se, että ihan liian monet naiset eivät oikeasti ymmärrä, että ihan oikeasti, sunkin hedelmällisyys laskee 25-vuotiaasta eteenpäin, mitä pidempään odotat, sitä huonommat mahdollisuudet sulla on tulla raskaaksi ja saada terve lapsi. Moni kuvittelee olevansa niin hyväkuntoisia ettei heitä tämä asia koske.

Eiköhän kuule naiset sen tiedä. Sen sijaan tässäkin ketjussa taas jaksettu jakaa valhetta että miehet voi lisääntyä loputtomiin. Miehetkin itse luulevat usein sitä faktaksi, eivät tiedä perusasioista omasta lisääntymisestään.

Suomessa noista +35 pareista puolet on lapsettomia siksi että miehen kyky tuottaa niitä jäljeläisiä on laskenut. Kannataisi ennemmin mieheille jakaa tietoa kyvystään saada lapsia.

Ja toinen puoli paukuttaa 90 vuotiaaksi asti naisia paksuksi.

Vierailija
73/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio antaa tietoa menneisyydestä eli ihmisten tavoista. Kyllä, jopa 11-vuotiaita on ollut raskaana, ehkä nuorempiakin varsin yleisellä tasolla eikä pelkästään poikkeuksina. Ei evoluutio olisi muuten kehittänyt raskaaksi tulemisen kykyä niin nuorelle.

Vierailija
74/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä, että joku ADHD yleistynyt rajusti kun happamat munasolut viimeisillä voimillaan rykäisee jonkun sinnepäin olevan.

Nimittäin nuorten pahoinvointi on geneettistä, se johtuu lasten tekemisen lykkäämisestä. Neekerisomaliählämiapinat sentään aloittavat jo uunituoreesta ja ennenkin, että ne selviävät sitten!

Naisen ikä ei vaikuta lapsen terveyteen kuten miehen. Keskittymishäiriöt tulee kun isällä liikaa ikää. Samoin periytyvät sairaudet. Naisen iällä ei näissä ole merkitystä.

Vierailija
75/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten saa. Lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Kaikki eivät saa vaikka haluaisivatkin. On epäreilua kannustaa nuoria tyttöjä lisääntymään. Mitä nuorempi synnyttäjä, sitä useammin hänen omat vanhempansa joutuvat osallistumaan lapsenhoitoon ja elättämiseen. Ja miksei tässä edelleenkään keskustella isyydestä? Ei lasten saaminen ole vain äidin asia.

Vierailija
76/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sitä luulisi, mutta kun eivät tiedä, eivätkä usko. Lääkärit ovat siitä huolissaan. Ja kyllä, valistus pitää mennä myös miehille jakeluun, että vaikka nykyään halutaan elää ikuista nuoruutta, ei sukusolut pysy ikuisesti tuoreina, vaikka kroppa muuten olisi miten timmi tahansa.

Vierailija
77/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on.

Mä sain lapsen 30v. Halusin aikaisemmin mutta ei ollut miestä.

Moni nainen ei lykkää lapsen hankkimista. Ei vain ole mahdollista saada lapsi.

Vierailija
78/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan lisääntynyt, enkä lisäänny. 😀Ikää jo liikaa. 😊N44

Vierailija
79/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Munasolut on olemassa jo tyttövauvalla syntymästä asti, mutta vasta murrosiän jälkeen on fyysisesti valmis kantamaan lasta ja synnyttämään. Henkisesti vanhemmuuteen kasvaa sitä mukaa kun lapsi kasvaa, ensin mahassa ja sitten itsenäisenä ihmisenä. Jotkut ei ole hyviä vanhempia minkään ikäisenä, mutta hyvyys tai huonous ei ole sama asia kuin vanhemmuus, ne on vain määreitä laadusta.

En ole väittänyt että jokaisella on velvollisuus lisääntyä, vai olenko? Sanoin että se synnyttäminen on naisen velvollisuus, koska vain naisilla on lapsen tekemiseen tarvittavat vehkeet sisällään, kohtu jne. Joten miten mies sen voisi tehdä? Ei sitä synnyttämisen velvollisuutta voi siirtää kenellekään muulle, se on ja pysyy naisilla.

Tunnut erittäin lapselliselta ihmiseltä, mutta silti sinäkin voisit ryhtyä vanhemmaksi.

Varmasti olen erittäin lapsellinen ihminen, mutta olen tiennyt nuo sinun faktasi kauemmin kuin mitä sinä olet elänyt. Minulla ei naisena ole mitään velvollisuutta synnyttää, ei nyt eikä tulevaisuudessa, oli minulla siihen tarkoitetut elimet tai ei.

Vierailija
80/226 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tästä ärsyyntyy, kannattaa miettiä syitä siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi