Kun puoliso sanoo aina, ei vielä
Olemme olleet puolisoni kanssa tänä vuonna 4vuotta yhdessä, asumme omistus asunnossa ja molemmilla vakituiset työsuhteet. Runsaasti tukiverkostoa ympärillä. Minä pian 25v ja puolisoni pian 28v . Minä olen lapsesta haaveillut jo useita vuosia...puolisoni tietää kuinka tärkeä asia minulle on ja useasti olemme lapsesta keskustelua käynyt. Aina keskustelu kuitenkin päättyy siihen, että puolisoni sanoo "ei vielä, tuo painostaminen ei auta tilannetta" Vaikka en missään nimessä painosta enkä edes halua painostaa. Olemme yli vuoden käyneet minun toimestani aktiivisesti keskustelua lapsesta, joka kerta "katsotaan sitten kun..." aina kun olen tietyn "tavoitteen" saavuttanut niin se ei enään riitäkkään vaan jokin muu asia täytyy taas olla toisin...
Nyt kahdesti ehkäisy jäänyt pois, kuitenkin jälleen puolisoni haluaa ehkäisyn käyttöön... kovasti mielestäni hän asiaa ikään kuin työstää...ystävältään kysyi mm. Miltä tuntuu olla isä?
Koen kuitenkin asiassa useita takapakkeja...vähemmän näitä etenemisiä asian suhteen...
Olo tuntuu toivottomalta ja tuskaiselta kun toinen ei vaan halua...
Kommentit (256)
Onko sinusta äidiksi? Luultavasti mies on sitä mieltä, että ei jaksa yksin hoitaa lasta ja tietää, että sinä et sen kanssa pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tytöt kärttävät ja kinuavat liikakansoitusta?
Miksi tytöt kärttävät ja kinuavat naimisiin, ja kuitenkin sitten väittävät että se oli poika joka kosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tytöt kärttävät ja kinuavat liikakansoitusta?
Miksi tytöt kärttävät ja kinuavat naimisiin, ja kuitenkin sitten väittävät että se oli poika joka kosi?
Katso millaista sisältöä on tytöille suunnatuissa lastenohjelmissa. Siinä ainakin osasyy miksi valtaosa tytöistä on ihan samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuskainen kirjoitti:
En missään nimessä painosta, olen vain puhunut asiasta ja ikään kuin "lämmitellä ajatusta"
Koet että minä painosta ja päätän tilanteen tahdin? Mistä näin? Vaikka oikeastaan tosiasiassa puolisoni "pillinmukaan" etenemme...Puolisosi tietää että haluat lapsen. Sinä tiedät että hän ei vielä halua. Mitään lämmittelyä tai jankkaamista ei tarvita, tilanne on selvä. Eiköhän miehesi osaa kertoa kun on valmis.
On ikävää jos koet että olet toisen vietävänä. Mutta kun kyse ei ole sinusta vaan ihmisestä, jonka haluaisit tehdä. Hänen pillin mukaan sinun pitää edetä. Tällä hetkellä tällä ihmisellä on haluton isä. Sinä et ole tämän kuvion tärkein ihminen.
Sinä olet oman elämäsi tärkein ihminen. Jos asia on sinulle tärkeä niin etsi toinen isä. Yleensä, jos mies rakastuu niin myös tietää haluaako lapsia vai ei. Jos tämä kaveri ei tule koskaan ajatustensa kanssa valmiiksi niin tulet olemaan katkera.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta äidiksi? Luultavasti mies on sitä mieltä, että ei jaksa yksin hoitaa lasta ja tietää, että sinä et sen kanssa pärjäisi.
Tuskin tyttö mitään ydinvoimaloita suunnittelee. Voisi muuttaa Afrikkaan lisääntymään kaltaistensa pariin. Siellä ei tarvitse osata muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskainen kirjoitti:
En missään nimessä painosta, olen vain puhunut asiasta ja ikään kuin "lämmitellä ajatusta"
Koet että minä painosta ja päätän tilanteen tahdin? Mistä näin? Vaikka oikeastaan tosiasiassa puolisoni "pillinmukaan" etenemme...Puolisosi tietää että haluat lapsen. Sinä tiedät että hän ei vielä halua. Mitään lämmittelyä tai jankkaamista ei tarvita, tilanne on selvä. Eiköhän miehesi osaa kertoa kun on valmis.
On ikävää jos koet että olet toisen vietävänä. Mutta kun kyse ei ole sinusta vaan ihmisestä, jonka haluaisit tehdä. Hänen pillin mukaan sinun pitää edetä. Tällä hetkellä tällä ihmisellä on haluton isä. Sinä et ole tämän kuvion tärkein ihminen.
Sinä olet oman elämäsi tärkein ihminen. Jos asia on sinulle tärkeä niin etsi toinen isä. Yleensä, jos mies rakastuu niin myös tietää haluaako lapsia vai ei. Jos tämä kaveri ei tule koskaan ajatustensa kanssa valmiiksi niin tulet olemaan katkera.
Tämä. Jos ap haluaa jotain jonka johdosta syntyy joku toinen kärsimään ja kuolemaan, se on vain ap:n oma asia. Ainoastaan hänen oma asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan lastani niin paljon että se menee oman lisääntymistarpeeni edelle enkä pakota häntä kärsimään ja kuolemaan <3
No minä en kykene epäitsekkyyteen joten en halua kuulla mitään tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Ahahaa kuolen nauruun. Kukahan mies on sitä mieltä, että jaksaisi yksin hoitaa lapsen. Ei hemmetti.
Mutta joo, naisen äitipotentiaali on just tuota, jos ei ole riittävän äidillinen, mies ymmärtää että tämä saattaa oikeasti edellyttää jotain tasa-arvoista vanhemmuutta,ja hänkin haluaa ehkä käydä töissä ja harrastaa eikä jaksa aina tehdä miehelle ruokaa ja siivota sen jälkiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahahaa kuolen nauruun. Kukahan mies on sitä mieltä, että jaksaisi yksin hoitaa lapsen. Ei hemmetti.
Mutta joo, naisen äitipotentiaali on just tuota, jos ei ole riittävän äidillinen, mies ymmärtää että tämä saattaa oikeasti edellyttää jotain tasa-arvoista vanhemmuutta,ja hänkin haluaa ehkä käydä töissä ja harrastaa eikä jaksa aina tehdä miehelle ruokaa ja siivota sen jälkiä...
Parittelet siis tuollaisten kanssa vai mistä tiedät?
Vaikeita asioita. Oletko kokeillut, että sanoisit miehelle jostain tärkeästä asiasta "ei vielä".
En olisi edes hankkinut omistusasuntoa kuvailemasi kaltaisen miehen kanssa. Hän ei edes halua naimisiin kanssasi ja silti elättelet turhia toiveita lapsesta hänen kanssaan. Jätä se mies ja hanki lapsi vaikka yksin, et kai sinä nyt hänen ehdoillaan elä elämääsi.
https://yle.fi/a/3-11698451
Hän haluaa lapsen, muttei sinun kanssa
Minä olin joskus aikoinaan "ei vielä" -miehen kanssa. Hän jahkasi ja jahkasi. Elin tuota "sitten kun" elämää 4 vuotta, kunnes laitoin miehen tiukille, että nyt on saavutettu kaikki ja oma ikä alkaa lähestyä sitä, että saadaan max 2 lasta jos nyt aloitetaan. Olin 29-vuotias.
Mies suostui lapseen, mutta raskaus ei alkanut parin vuoden yrityksen jälkeen, joten aloitettiin tutkimukset missä vika. Mies olis silti yhä vastahankainen, vaikka näennäisesti suostuikin kaikkeen. Minä totesin, että tätä kivirekeä minä en enää perässäni vedä. Minun ja hänen unelmansa eivät vain yksinkertaisesti kohtaa.
Erosin ja melko pian löysin uuden miehen. Rakastuttiin ja tulin pian raskaaksi. Saatiin vuosien varrella hänen kanssaan 3 lasta ja olen hyvin onnellinen. Minä sain sen mistä unelmoin. Tämä lasten isä on kaikella tavalla minulle muutenkin sopivampi mies. En oikein tiedä olisinko viihtynyt miehen kanssa, jolla ei ole rohkeutta riittävästi.
Usein miehet eivät uskalla edetä lapsiasiassa, koska pelkäävät uutta ja tuntematonta. Heillä saattaa olla pelottavia mielikuvia perhe-elämästä. Myös se, että monikin kokee asioiden olevan juuri nyt niin hyvin, että miksi suotta muutella sitä ja lapsi vain pilaisi heidän täydellisen hetkensä. Sitten se ikävä asia, että jotkut miehet saattavat mahdollisesti haluta lapsia, mutta ei juuri sinun kanssa.
Näitä syitä he eivät välttämättä tiedosta, enkä oikein tiedä miten jahkailijamiehen saisi sisintään tutkimaan. Hiostaminen saattaa saada heidät vain enemmän lukkoon. Ehkä parasta olisi jos he voisivat jutella toisten jahkailijoiden kanssa, jotka ovat sitten lapsia tehneet. Hyvin hyvin harva katuu sitä, että teki lapsia. Hyvin moni on onnellinen lapsistaan.
Tuolla "ei vielä" vastauksella he ostavat itselleen aikaa, mutta se on epäreilua naiselle, kun naisilla ei sitä aikaa ole. Jos haluaa useamman lapsen, niin aloittaminen on paras juuri sinun iässäsi ap.
Kyllä toi ap on painostamista. Ihan sama miksi sinä itse sitä kutsut.
Laita kalenteriin päivämäärä esim vuoden päähän tästä. Ja jos mikään ei ole muuttunut eikä mies vieläkään ole osannut edetä päätöksissään niin eroa. Jos jäät odottamaan miehen mieltä vuosiksi niin saatat katkeroitua todella pahasti. Sitten mies eroaa ja tekee lapsen uuden nuoren ja iloisen naisen kanssa. Ja sinä jäät yksin katkerana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi ap on painostamista. Ihan sama miksi sinä itse sitä kutsut.
Eikä ole, vaan mies on epärehellinen ja epäreilu kun siirtää maaliviivaa.
Nyt olet puoli vuotta ihan hiljaa kaikkiin vauva juttuihin liittyen. Sitten otat asian puheeksi ja teet siitä johtopäätökset ja elät niiden mukaan.
Tätä tapahtuu paljon. Miehelle ei tule sellaista vauvakuumetta mitä naisille tulee. Silloin täytyy ottaa ohjat omiin käsiin. Tuosta miehestä ei välttämättä ole isäksi ikinä. Vaikea asia, mutta suosittelen minäkin jonkin aikamääreen laittamista. Mies on omia liukuvia aikamääreitä jo asettanut, joten sinäkin voit sellaisen nyt tehdä.
No siis puoliso ei lasta kanssasi halua eikä halua sanoa sitä suoraan.
Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.