Kun puoliso sanoo aina, ei vielä
Olemme olleet puolisoni kanssa tänä vuonna 4vuotta yhdessä, asumme omistus asunnossa ja molemmilla vakituiset työsuhteet. Runsaasti tukiverkostoa ympärillä. Minä pian 25v ja puolisoni pian 28v . Minä olen lapsesta haaveillut jo useita vuosia...puolisoni tietää kuinka tärkeä asia minulle on ja useasti olemme lapsesta keskustelua käynyt. Aina keskustelu kuitenkin päättyy siihen, että puolisoni sanoo "ei vielä, tuo painostaminen ei auta tilannetta" Vaikka en missään nimessä painosta enkä edes halua painostaa. Olemme yli vuoden käyneet minun toimestani aktiivisesti keskustelua lapsesta, joka kerta "katsotaan sitten kun..." aina kun olen tietyn "tavoitteen" saavuttanut niin se ei enään riitäkkään vaan jokin muu asia täytyy taas olla toisin...
Nyt kahdesti ehkäisy jäänyt pois, kuitenkin jälleen puolisoni haluaa ehkäisyn käyttöön... kovasti mielestäni hän asiaa ikään kuin työstää...ystävältään kysyi mm. Miltä tuntuu olla isä?
Koen kuitenkin asiassa useita takapakkeja...vähemmän näitä etenemisiä asian suhteen...
Olo tuntuu toivottomalta ja tuskaiselta kun toinen ei vaan halua...
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "aina kun olen tietyn "tavoitteen" saavuttanut niin se ei enään riitäkkään vaan jokin muu asia täytyy taas olla toisin..."?
Tarkoitan tällä sitä että, olin vuoden työkyvytön sairauden vuoksi ja kävin leikkauksissa, no tähän puolisoni että kun olet kunnossa ja leikkaukset on tehty niin sitten...no eipäs sittenkään vaan sitten kun olet vakituisessa työsuhteessa, no sain...eikun sittenkin kun .... Aina uudelleen ja uudelleen joudun pettymään uudelleen...
Vierailija kirjoitti:
Tuskainen kirjoitti:
En missään nimessä painosta, olen vain puhunut asiasta ja ikään kuin "lämmitellä ajatusta"
Koet että minä painosta ja päätän tilanteen tahdin? Mistä näin? Vaikka oikeastaan tosiasiassa puolisoni "pillinmukaan" etenemme...Puolisosi tietää että haluat lapsen. Sinä tiedät että hän ei vielä halua. Mitään lämmittelyä tai jankkaamista ei tarvita, tilanne on selvä. Eiköhän miehesi osaa kertoa kun on valmis.
On ikävää jos koet että olet toisen vietävänä. Mutta kun kyse ei ole sinusta vaan ihmisestä, jonka haluaisit tehdä. Hänen pillin mukaan sinun pitää edetä. Tällä hetkellä tällä ihmisellä on haluton isä. Sinä et ole tämän kuvion tärkein ihminen.
Ihmeellistä miten ihmiset peukuttavat tällaisiä lyttäämisiä, että "sinä et ole tämän kuvion tärkein ihminen". Ap: n toiveet ovat yhtä tärkeät kuin miehensä ja ap on oman elämänsä tärkein ihminen (kunnes mahdollisesti lapsi syntyy) ja joutuu tässä pohtimaan, että mitä jos miehen mieli ei muutukaan. Valitettavasti niitä, jotka sanovat, että "ei vielä" ja sitten eivät halua halua lapsia ollenkaan, tai sitten kylmäverisesti vahtaa johonkin, jonka kanssa haluaa lapsia, on liikaa. Jos tyyppi aina vaan viittaa johokin ulkoisiin tekijöihin, eikä suostu keskustelemaan siitä mitä hänen omassa päässä estää vanhemmaksi tulemista, niin ap:n kannattaisi nostaa kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskainen kirjoitti:
En missään nimessä painosta, olen vain puhunut asiasta ja ikään kuin "lämmitellä ajatusta"
Koet että minä painosta ja päätän tilanteen tahdin? Mistä näin? Vaikka oikeastaan tosiasiassa puolisoni "pillinmukaan" etenemme...Puolisosi tietää että haluat lapsen. Sinä tiedät että hän ei vielä halua. Mitään lämmittelyä tai jankkaamista ei tarvita, tilanne on selvä. Eiköhän miehesi osaa kertoa kun on valmis.
On ikävää jos koet että olet toisen vietävänä. Mutta kun kyse ei ole sinusta vaan ihmisestä, jonka haluaisit tehdä. Hänen pillin mukaan sinun pitää edetä. Tällä hetkellä tällä ihmisellä on haluton isä. Sinä et ole tämän kuvion tärkein ihminen.
Ihmeellistä miten ihmiset peukuttavat tällaisiä lyttäämisiä, että "sinä et ole tämän kuvion tärkein ihminen". Ap: n toiveet ovat yhtä tärkeät kuin miehensä ja ap on oman elämänsä tärkein ihminen (kunnes mahdollisesti lapsi syntyy) ja joutuu tässä pohtimaan, että mitä jos miehen mieli ei muutukaan. Valitettavasti niitä, jotka sanovat, että "ei vielä" ja sitten eivät halua halua lapsia ollenkaan, tai sitten kylmäverisesti vahtaa johonkin, jonka kanssa haluaa lapsia, on liikaa. Jos tyyppi aina vaan viittaa johokin ulkoisiin tekijöihin, eikä suostu keskustelemaan siitä mitä hänen omassa päässä estää vanhemmaksi tulemista, niin ap:n kannattaisi nostaa kytkintä.
Tämä. Lapsella ei oikeasti niin paljon merkitystä ole kuin naaraan haluilla ja tarpeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskainen kirjoitti:
Tämä. Lapsella ei oikeasti niin paljon merkitystä ole kuin naaraan haluilla ja tarpeilla.
Et lukenut. Siellä lukee, että ap:n toiveet ovat YHTÄ TÄRKEÄT ja jos/kun lapsi syntyy lapsen tarpeet ovat TÄRKEIN, mutta haluaisit ilmeisesti, että miehen tarpeet olisivat tärkeimmät. Siitä taitaa olla aika usein kysymys, että valitettavasti aika moni mies ei osaa laittaa lapsen tarpeet ennen omia ja siksi ei halua lapsia.
Itsellä työkaveri (mies), joka tuli yllättäen isäksi 20-vuotiaana (vahinkoraskaus). Ei lähtenyt karkuun, vaan otti vastuunsa ja on nyt kymmen vuotta myöhemmin onnellinen perheenisä, opiskellutkin siinä välissä. Arvostan (toki sekä hänen omat ja vaimon vanhemmat ovat olleet positiivisesti tukena).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskainen kirjoitti:
Siitä taitaa olla aika usein kysymys, että valitettavasti aika moni mies ei osaa laittaa lapsen tarpeet ennen omia ja siksi ei halua lapsia.
Tämä. Jos lapsen etu menisi omien lisääntymistarpeiden edelle, niin jättäisi lisääntymättä.
Luin joskus suomalaisesta 28-vuotiaasta isoäidistä. Ei osannut kehittää teknologiaa kuten eivät kehitysmaalaisetkaan, mutta osasi lisääntyä ja oli vielä sen verran lapsekas että halusi itsekin jollain verukkeella päästä leikkipuistoon leikkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla niin että mies ei halua lasta juuri sinun kanssasi. Usein näiden ei vielä sanojen taustalla on se, että mies odottaa jotain parempaa tulevan kohdalle.
Kun se oikea tulee vastaan, kaikki asiat yleensä käy ja järjestyy.
Miehet haluavat reiän johon tyhjentyä. Sori jos se sinua loukkaa että itse manguit liikakansoitusta.
AP:lle vielä tiedoksi, mies ei missään tilanteessa tule myöntämään tätä asiaa sinulle. Siis sitä että se on sun kanssa koska ketään parempaakaan ei ole nyt näköpiirissä,
Jos lasten saanti on sinulle törkeää, eroaisin tuosta nykyisestä, tai laittaisin pakkorakoon; joko teemme lapsen tai minä lähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla niin että mies ei halua lasta juuri sinun kanssasi. Usein näiden ei vielä sanojen taustalla on se, että mies odottaa jotain parempaa tulevan kohdalle.
Miehet haluavat reiän johon tyhjentyä. Sori jos se sinua loukkaa että itse manguit liikakansoitusta.
AP:lle vielä tiedoksi, mies ei missään tilanteessa tule myöntämään tätä asiaa sinulle. Siis sitä että se on sun kanssa koska ketään parempaakaan ei ole nyt näköpiirissä,
Jos lasten saanti on sinulle törkeää, eroaisin tuosta nykyisestä, tai laittaisin pakkorakoon; joko teemme lapsen tai minä lähden.
Tämä. Lapsi tulee väkisin synnyttää isättömäksi valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan, jos naaras sitä haluaa.
Miehet ei ole valmiita isäksi ennen kuin se lapsi on sylissä.
Maailman nuorin äiti on 4v, eli sen ikäinen on jo valmis äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei ole valmiita isäksi ennen kuin se lapsi on sylissä.
Kyllä miehetkin osaavat arvioida mitä lapsen saaminen tarkoittaa ja arvioida haluavatko sitä vai ei. Lapsi vaan nyt tarvitsee vuosia 24/7 huolenpitoa. Kaikista ei ole siihen sitoutumaan, mutta osalle se on itsestäänselvyys jopa. Onnellisia harvasta tulee, jos isyyteen painostetaan/kiristetään/huijataan.
Ja onko puhuminen painostamista? Harva esimerkiksi seksuaalisesti haluton kokee neutraalina, jos puoliso haluaa jatkuvasti puhua seksistä ja sen puuttteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ootte kyllä vielä nuoria. Ei pidä painostaa.
Painostaa ei pidä koskaan. Erityisen nuoria eivät ole, hyvässä lapsi-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on parhaassa mahdollisessa iässä lapsen saamista ajatellen. Vielä nuori, muttei mikään juuri täysi-ikäiseksi tullut villi. Tuossa iässä jaksaa paremmin vauvavuoden rankat jutut yövalvomiseen yms. Biologia on julmaa naisille, miehillähän ei ole sama juttu. Jos lapsitoiveet eroavat rajusti, kannattaa miettiä jääkö sellaiseen suhteeseen hassaamaan parhaita vuosia lapsen saamisen kannalta. Lapsettomuushoidot eivät ole helppoja.
Tämä. Hän on aivoistaan vielä fyysisestikin keskenkasvuinen, joten voi vielä halutakin lisääntyä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Lapsi tulee väkisin synnyttää isättömäksi valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan, jos naaras sitä haluaa.
Ei isättömäksi. Mies sitoutuu isyyteen tietysti jos haluaa jatkaa tuota suhdetta.
Yksin lasta ei naisen kannata tehdä ja kasvattaa, yksinhuoltajien lapset on lähes poikkeuksetta ongelmanuoria.
Kyllä se on painostamista, jos joka välissä pitää jankata sitä asiaa. Menisi itelläkin hermot, vaikka olen nainen. Siis jos mies jankkaisi joka välissä lapsenteosta. Anna miehelle aikaa. Mikä kiire niitä lapsia on heti tehdä?
Kyllä teurastetaan.