Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puoliso sanoo aina, ei vielä

Tuskainen
21.01.2023 |

Olemme olleet puolisoni kanssa tänä vuonna 4vuotta yhdessä, asumme omistus asunnossa ja molemmilla vakituiset työsuhteet. Runsaasti tukiverkostoa ympärillä. Minä pian 25v ja puolisoni pian 28v . Minä olen lapsesta haaveillut jo useita vuosia...puolisoni tietää kuinka tärkeä asia minulle on ja useasti olemme lapsesta keskustelua käynyt. Aina keskustelu kuitenkin päättyy siihen, että puolisoni sanoo "ei vielä, tuo painostaminen ei auta tilannetta" Vaikka en missään nimessä painosta enkä edes halua painostaa. Olemme yli vuoden käyneet minun toimestani aktiivisesti keskustelua lapsesta, joka kerta "katsotaan sitten kun..." aina kun olen tietyn "tavoitteen" saavuttanut niin se ei enään riitäkkään vaan jokin muu asia täytyy taas olla toisin...
Nyt kahdesti ehkäisy jäänyt pois, kuitenkin jälleen puolisoni haluaa ehkäisyn käyttöön... kovasti mielestäni hän asiaa ikään kuin työstää...ystävältään kysyi mm. Miltä tuntuu olla isä?
Koen kuitenkin asiassa useita takapakkeja...vähemmän näitä etenemisiä asian suhteen...
Olo tuntuu toivottomalta ja tuskaiselta kun toinen ei vaan halua...

Kommentit (256)

Vierailija
1/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria te olette, joten älä painosta. Ymmärrettävää tuossa iässä että halutaan miettiä asiaa. Kai miehelläkin on oikeus sanoa asiaan jotakin, eikä sinun pillin mukaan mennä?

Vierailija
2/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina... ei vielä... mä tuun ihan kohta mutten vielä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei halua ja sillä sipuli. painostamisesi vuoksi hän asettaa noita tavoitteita, ei siksi että sitten haluaisi.

Olisi tosi ahdistavaa tulla painostetuksi vanhemmaksi.

Vierailija
4/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole valmis vielä. Kuten sanoit itsekin, niin vaikuttaa työstävän asiaa.

Vierailija
5/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte kyllä vielä nuoria. Ei pidä painostaa. 

Vierailija
6/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän sille mitään voi jos ei halua. Tuskin sinäkään haluat pakottaa häntä isäksi. Liialla painostamisella ja pakottamisella löydät itsesi yksinhuoltajan roolissa parin vuoden sisällä. Sitäkö haluat?

Vierailija
7/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä painosta, olen vain puhunut asiasta ja ikään kuin "lämmitellä ajatusta"

Koet että minä painosta ja päätän tilanteen tahdin? Mistä näin? Vaikka oikeastaan tosiasiassa puolisoni "pillinmukaan" etenemme...

Vierailija
8/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskainen kirjoitti:

En missään nimessä painosta, olen vain puhunut asiasta ja ikään kuin "lämmitellä ajatusta"

Koet että minä painosta ja päätän tilanteen tahdin? Mistä näin? Vaikka oikeastaan tosiasiassa puolisoni "pillinmukaan" etenemme...

Puolisosi tietää että haluat lapsen. Sinä tiedät että hän ei vielä halua. Mitään lämmittelyä tai jankkaamista ei tarvita, tilanne on selvä. Eiköhän miehesi osaa kertoa kun on valmis.

On ikävää jos koet että olet toisen vietävänä. Mutta kun kyse ei ole sinusta vaan ihmisestä, jonka haluaisit tehdä. Hänen pillin mukaan sinun pitää edetä. Tällä hetkellä tällä ihmisellä on haluton isä. Sinä et ole tämän kuvion tärkein ihminen.

Vierailija
9/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki olettaa että tarkoitukseni on pakottaa ja painostaa?

Olen asian nostanut useasti esille vain saadakseni tietää mitä puolisoni tulevaisuudelta todella haluaa, jos hän ei moniin vuosiin lasta haluat niin mitä varten minäkään roikun suhteessa jossa lopulta unelmat eivät kohtaa, onko se todella sen arvoista satuttaa itseään?

Kaipasin enemmän vertaistukea miten muut on toimineet kyseisessä tilanteessa, jääkö sitä vaan odottelemaan itse tuskaisena että koskakohan se toinen sitten mahtaa suostua...

Vierailija
10/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies, on vielä vuosia aikaa tehdä lapsia. Jos nainen, niin joskus aika voi käydä vähiin lapsenteon mahdollisuuksien suhteen.

Vierailija
11/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lapsen nyt, on sun vaihdettava puolisoa. Nykyinen ei nyt halua lasta, joten etsi sellainen joka haluaa. Sun jankutukset nykyiselle puolisolle toimii lähinnä hyvänä karkoittimena.

Vierailija
12/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienoinen red flag. Helpompi sanoa ei vielä kun sanoa ettei halua lapsia kanssasi lainkaan.

Vierailija
13/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio.

Vierailija
14/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy-seuraussuhteita käsittelevä aivojen osa kehittyy aikuiseksi vasta yli 25-vuotiaana.

Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.

Vierailija
15/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tytöt kärttävät ja kinuavat liikakansoitusta?

Vierailija
16/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet panevat vaikka ilman kortsua vaikkeivat lasta halua ja naiset synnyttävät lisää ja lisää vaikka maapallo on jo täynnä...

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
17/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kiinnitin huomiota: "joka kerta "katsotaan sitten kun..." aina kun olen tietyn "tavoitteen" saavuttanut niin se ei enään riitäkkään vaan jokin muu asia täytyy taas olla toisin..."

Millaista temppurataa sinä oikein suoritat, päästäksesi lisääntymään?

Ei kuulosta hyvältä.

Vierailija
18/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita ei ole liikaa voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.

Vielä on silti olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi.

Vierailija
19/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lastani niin paljon että se menee oman lisääntymistarpeeni edelle enkä pakota häntä kärsimään ja kuolemaan <3

Vierailija
20/256 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia paitsi ihminen. Ehkä ap tarkoittaa niiden tekemistä lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi