Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuisen harrastuksen pitäis olla halvempi kuin lapsen harrastuksen?

Vierailija
21.01.2023 |

Lapsen futis tai ratsastus tmv maksaa helposti 100-150 e/kk, joku taitoluistelu vaikka 500 e/kk. Silti joillekin vanhemmille oma salikortti 75 e/kk on vaikea. Mikä on logiikka?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten harrastukset ovat yleensä paljon halvempia, koska aikuinen ei tarvitse valmentajaa. Esimerkiksi uintiharrastus onnistuu aikuiselta vain hankkimalla uimapuvun ja uimalipun. Ei siis tarvita uimaseuran jäsenyyttä ja kalliita treeni- ja kilpailumaksuja niin kuin lapsilla. Myös uimahallille siirtyminen onnistuu aikuisten kohdalla edullisesti polkupyörällä eikä henkilöautolla suoritettua harrastuskyyditystä tarvita.

Vierailija
22/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, erään koulukaverin isä harrasti kilpa- autoilua, lentämistä ja metsästystä, äiti ei mitään, paitsi kotiviinin lipitystä, lapset eivät myöskään mitään, koska "köyhillä työläisillä ei ole varaa eliittiharrastuksiin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin tehtiin lapsia vasta sitten, kun se ja lasten tulevat harrastukset eivät vaikuttaneet talouteen tai omiin menoihin radikaalisti. Itse harrastan edelleen samaan malliin kuin ennen lapsia ja lapset voi jopa ottaa mukaan joihinkin harrastuksiin.

Minulla olisi ollut lasten saamisen jälkeen yllin kyllin rahaa harrastaa, mutta aikaa ei.

Meillä onneksi hyvät tukiverkostot, joiden ansiosta aikaa jää itseenkin. Tietysti perhearjen ja työn yhdistäminen on haastavaa, mutta ainakin oma asiantuntijatyöni on joustavaa ja pääasia, että työt tulevat tehdyksi.

Toiset kyllä käyttävät tukiverkostoja lahjakkaasti hyväkseen lypsämällä niiltä ihan kaiken. Minulle ei olisi jäänyt yhtään mitään tukia omaisistani jos olisin lisääntynyt kun sisarukseni lisääntyivät liikaa ahneena vieden mehut kaikista.

Minä en en äitiäni nähnyt kuin harvakseltaan kun se ramppasi lapsenlapsien hoitajan ja aina kun sovittiin tapaaminen niin se peruttiin jonkun kakaran sairastumisen takia. 

Niillä olisi varaa ollut ottaa maksettujakin apuja mutta mitä suotta kun ilmaisia voi juoksuttaa. Matkakulujakaan ei maksettu kun kysyin että tarjottiinko niitä edes, niin ei. Minä sairastuttuani kerran tarvitsin apua ja maksoin matkakulut ilman pyytämättäkin. 

Järkyttävää että ahneimmat lapsi perheelliset pitävät lähiomaisia ihan itsestään selvyytenä ja ovat etuoikeutettuja hyväksikäyttämään. 

Äitini juoksi peräsuoli pitkällä ja työssäkäydessäkin sai kaikki viikonloput olla lasten hoitajana kun nuoret halusi omaa aikaa ja levätä. Väkisin ne tuupattiin eikä meinattu hakea ollenkaan pitäen niitä sunnuntai ilta yhdeksään asti ja puhelimet suljettiin ettei saanut edes hoputettua hakemaan. Rätti väsyneenä äitini piti mennä maanantaina töihin kun hän valitti siitä sitten minulle. 

Kukaan ei jaksa lukea.

Kun teitä itsekkäitä hyväksikäyttäjiä on pilvin pimein niin totuutta te ette halua nähdä eikä lukea. 

Vierailija
24/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin tehtiin lapsia vasta sitten, kun se ja lasten tulevat harrastukset eivät vaikuttaneet talouteen tai omiin menoihin radikaalisti. Itse harrastan edelleen samaan malliin kuin ennen lapsia ja lapset voi jopa ottaa mukaan joihinkin harrastuksiin.

Minulla olisi ollut lasten saamisen jälkeen yllin kyllin rahaa harrastaa, mutta aikaa ei.

Meillä onneksi hyvät tukiverkostot, joiden ansiosta aikaa jää itseenkin. Tietysti perhearjen ja työn yhdistäminen on haastavaa, mutta ainakin oma asiantuntijatyöni on joustavaa ja pääasia, että työt tulevat tehdyksi.

Toiset kyllä käyttävät tukiverkostoja lahjakkaasti hyväkseen lypsämällä niiltä ihan kaiken. Minulle ei olisi jäänyt yhtään mitään tukia omaisistani jos olisin lisääntynyt kun sisarukseni lisääntyivät liikaa ahneena vieden mehut kaikista.

Minä en en äitiäni nähnyt kuin harvakseltaan kun se ramppasi lapsenlapsien hoitajan ja aina kun sovittiin tapaaminen niin se peruttiin jonkun kakaran sairastumisen takia. 

Niillä olisi varaa ollut ottaa maksettujakin apuja mutta mitä suotta kun ilmaisia voi juoksuttaa. Matkakulujakaan ei maksettu kun kysyin että tarjottiinko niitä edes, niin ei. Minä sairastuttuani kerran tarvitsin apua ja maksoin matkakulut ilman pyytämättäkin. 

Järkyttävää että ahneimmat lapsi perheelliset pitävät lähiomaisia ihan itsestään selvyytenä ja ovat etuoikeutettuja hyväksikäyttämään. 

Äitini juoksi peräsuoli pitkällä ja työssäkäydessäkin sai kaikki viikonloput olla lasten hoitajana kun nuoret halusi omaa aikaa ja levätä. Väkisin ne tuupattiin eikä meinattu hakea ollenkaan pitäen niitä sunnuntai ilta yhdeksään asti ja puhelimet suljettiin ettei saanut edes hoputettua hakemaan. Rätti väsyneenä äitini piti mennä maanantaina töihin kun hän valitti siitä sitten minulle. 

Kukaan ei jaksa lukea.

Ja lapsettomia haukutaan itsekkäiksi niin menkäähän lapsiperheelliset vähän itseenne ja katsokaa peiliin kuka täällä on kaikkein itsekkäimpiä ihmisiä. Jos kaikki olisi noin itsekkäitä niin auttajien ja hyväksikäytettyjen voimavarat ei riittäisi kaikkiin laiskoihin lapsiperheellisiin. 

Vierailija
25/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei jaksa lukea.

Kun teitä itsekkäitä hyväksikäyttäjiä on pilvin pimein niin totuutta te ette halua nähdä eikä lukea. 

Ikävää, että sulla on tuollainen kokemus. Meillä työnantaja tarjoaa sairaalle lapselle hoitajan, joten ei tuollaisella tarvitse aina läheisiä vaivata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi