Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanista kysymys

Vierailija
21.01.2023 |

Olen pitkään harkinnut kanin ottamista. Tahtoisin tietää paljon teidän alle 6kk kaneilla menee pellettejä kuukaudessa. Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minun 4kk kanilla menee noin 700g pellettejä kuukaudessa.

Vierailija
2/5 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta!!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä teet etukäteen tuolla tiedolla?

Jos lasket kustannuksia, niin älä vaan ota kania.

Olet konkassa jos budjettisi on pellettien määrästä kiinni.

Vierailija
4/5 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanille annetaan noin ruokalusikallinen pellettiä vuorokaudessa, heinä on kanin pääasiallinen ravinto, myös tummat salaatit ovat kanille terveellisiä.

Puun oksia saa kanille tarjota purtavaksi.

Kani on edullinen lemmikki.

Meillä kanit ovat pysyneet niin terveenä että kastraatio on ollut ainoa eläinlääkäri kulu.

Kaneja ei meillä ole rokotettu tai sirutettu, koska asutaan kaupungissa ja kanit ei voi täällä ulkoilla.

Kuivikkeet ja ruoka ei paljon maksa.

Ensi hankinnat tietysti vie vähän enemmän rahaa kerralla, kuljetuskoppa, ruoka -astiat, säilytys astiat ruualle ja kuivikkeille, WC astia, häkki (toimii meillä lähinnä vessana), jos ei halua että kani tekee tuhoja kotona niin sille pitää rakentaa aitaus tai ostaa valmis esim koiranpentu aitaus.

Aitauksen alle kannattaa hakea rautakaupasta pätkä muovimattoa ja sen päälle sitten ihan tavalliset lattiamatot.

Vierailija
5/5 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo varma kuinka paljon mun kääpiöluppa poitsulla menee pelletttiä kuukaudessa koska en ihan joka päivä anna, kun se pelletti ei ole pääravinto ja elin ehto joten heinällä pääasiassa menee, tuoretta pari kertaa viikossa ja pellettiä suurinpiirtein joka toinen päivä. Eli jos miettii sitä, että paljonko menee kuukaudessa ja ei esim ole rahaa ostaa ruokaa kuin vaan kerran kuukaudessa niin ei se haittaa jos kaani on ilman pellettiä pari päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi