Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teettekö puolisonne viikkosiivouksen yhdessä?

Vierailija
21.01.2023 |

Tai milloin nyt siivoattekin. Miten työnjakonne on?
Meillä siivotaan yleensä lauantaina ja yhdessä tehdään ja mies lähtee järhestelyn, vessan pesun, pölyjen pyyhinnän ja imuroinnin jälkeen hakemaan noutoruokaa. Sillä aikaa moppaan lattiat. Mun vastuulla on keittiö, jonka siivoan huolella sillä aikaa, kun mies hoitaa muut huoneet. Asumme kolmiossa.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä tehdään.

Tänään mies ehti imuroimaan ja pesemään lattiat ja vessat silläaikaa kun olin kaupassa. Mä sitten vaihdoin lakanat.

Oliko tämä vitsi? Onko lakanoiden vaihto (esim. kahdelle hengelle) teillä yhtä iso homma kuin imurointi sekä lattioiden ja vessan (vessojen) pesu?

Huomasitko, että kirjoittaja kävi myös ruokakaupassa?

Parivuoteen lakanoiden vaihtoon menee noin 15 min aikaa. Jos vie aluslakanan sisällä peitot ja tyynyt nyytissä pihalle ja vasta siellä ottaa peitot pussilakanastaan sekä tyynyt tyynyliinan sisältä ja ravistelee, niin siinä menee hieman enemmän aikaa. Tämä kannattaa kuitenkin ehdottomasti tehdä jos sää suinkin sallii, niin iso määrä pölyä jää ulos eikä huoneilmaan leijumaan.

Huomasin, toki siihenkin menee oma aikansa. Mutta vertailin mielessäni miten kauan täällä kerrostalokolmiossa kestää esim. imurointi. Tietysti sen saa tehtyä pikaisesti, ellei joudu siirtelemään mitään tavaroita, eikä imuroimaan mattoja tai huonekaluja samalla. Täällä joutuu hieman pujottelemaan kapeista väleistä ja lisäksi on lemmikki, josta lähtee tietysti karvaa.

Itse vain koen kaiken muun siivouksen niin työlääksi ja hitaaksi paitsi lakanoiden vaihtamisen. Meillä työnjako menee siten, että toinen imuroi sekä pyyhkii pölyt ja esim. keittiön kaappien ovista enimmät jäljet. Toinen pesee vessan/kylppärin. Vuoro vaihtuu viikoittain. Lakanat vaihdan yleensä minä (nainen) noin joka toinen viikko. 2 erillistä peittoa, 2, tyynyä, 4 koristetyynyä sekä päiväpeitto.

Vierailija
62/62 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä kesänviettopaikkana 400 neliön 2 koti. Tietenkin saaressa tenniskentällä, 200m rantaviivaa. Terassi koko talon sivun, terassilta suoraan laiturille. On sekä sisä että ulkosauna ja monta huonetta. Emme itse siivoa, palkkaamme siivouksen tarpeen mukaan 300-500e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla