Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teettekö puolisonne viikkosiivouksen yhdessä?

Vierailija
21.01.2023 |

Tai milloin nyt siivoattekin. Miten työnjakonne on?
Meillä siivotaan yleensä lauantaina ja yhdessä tehdään ja mies lähtee järhestelyn, vessan pesun, pölyjen pyyhinnän ja imuroinnin jälkeen hakemaan noutoruokaa. Sillä aikaa moppaan lattiat. Mun vastuulla on keittiö, jonka siivoan huolella sillä aikaa, kun mies hoitaa muut huoneet. Asumme kolmiossa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viikkosiivoa eikä puoliso juurikaan siivoa.

Mä en myöskään kaada ja pilko polttopuita, huolla ja remontoi taloa (kyllä, meillä on ikuisuusremontti, nytkin sirkkelöi eteisen seinään korjausta sähkörempan jäljiltä), enkä muista milloin olen itse pessyt autoni. Kesällä kyllä imuroin molemmat autot.

En ymmärrä ikuisuusremonttien tekijöitä. Miten ihmiset ovat niin saamattomia ja välipitämättömiä, että viitsivät jättää kaiken levälleen?

Vierailija
22/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä jostain siivoksesta ridan aihe, kun voi tilata siivous firma, 

käyvä silloin kunei kotona, ja aina siisti koti ja sänky pedattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siivous, pyykinpesu ja tiskikoneen tyhjennys/täyttö mun harteilla koska olen päivät kotona. Siivous=pölyjen pyyhintä, imurointi, kylppäreiden pesu, tavaroiden järjestäminen.

Lattiat pitäisi pestä, samoin kylppäreiden saumat hinkata, mutta siihen en pysty selän takia. Olen useasti viimeisen 6kk aikana pyytänyt miestä hoitamaan, ei ole hoidettu. Täytynee alkaa itse siihen hommaan sillä uhalla että olen saakelin kipeä sen jälkeen.

Näillä mennään, ei voi mitään.

Kylppärin laattojen saumojen pesu ei ole millään tavoin ihmeellinen työ, kun sen tekee oikeilla välineillä ja aineilla. Hinkkaamista ei tarvita, vaan oikea aine, hieman aikaa ja sitten oikea väline. Tietenkin jos haluat tehdä sen hankalamman kautta, niin tokihan se sinulta onnistuu, mutta järkevät ihmiset ensinnäkin tekevät tuollaiset asiat säännöllisesti ja siten ongelma ei pääse pahaksi, jolloin siitä ei tarvitse tehdä mitään isoa numeroa.

Mutta teillä saattaa olla muutakin ongelmia kuin tämä.

Vierailija
24/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole "viikkosiivousta". Siivooja käy kerran kuussa ja siinä välissä pesen vessoja useamman kerran, imuroin lähes joka päivä, pyykkään ja palauttelen tavaroita paikoilleen. Jos on jossain oikein pahasti pölyä niin pyyhkäisen sen tai tarvittaessa lattiaa. Jossain vaiheessa vaihdan petivaatteet. Ei ole kerta kaikkiaan aikaa nyt tässä elämäntilanteessa "viikkosiivota".

Vierailija
25/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä jostain siivoksesta ridan aihe, kun voi tilata siivous firma, 

käyvä silloin kunei kotona, ja aina siisti koti ja sänky pedattu.

Siivooja käy siis päivittäin petaamassa?

No kerron sinulle itsestäni ja varmaan tämä koskee monia muitakin: käyttäisin siivoojaa, muttei minulla ole varaa sellaiseen. Ootko sellaisesta kuullut? Ootko huomannut, että elämä on kallistunut hurjasti? Täytyy todella miettiä esim. ruokaostoksetkin tarkkaan, vaateostoksista nyt puhumattakaan. Nyt olisi vielä vähemmän varaa siivoojaan. No nyt olet viisaampi, terveisiä sinne tynnyriin.

Vierailija
26/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan puoliso päivittäin. Yhdessä harjataan puolison hamput, pestään nassu ja pörröpää. Kun puolison siivous on tehty niin puoliso saa tarran. Siivoaako joku puolisonsa tosiaan vaan kerran viikossa?

Vierailija
27/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siivotaan puoliso päivittäin. Yhdessä harjataan puolison hamput, pestään nassu ja pörröpää. Kun puolison siivous on tehty niin puoliso saa tarran. Siivoaako joku puolisonsa tosiaan vaan kerran viikossa?

Oi kun nokkelaa! Hei oletko harkinnut esim stand up keikkoja? Vautsi!

Vierailija
28/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ihmeempiä järjestyksiä ja virityksiä, vaan koko perhe siivoaa.

Vierailija
29/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teemme, heti perjantaina töistä tullessa n. klo 17. Klo 19 ollaan valmiit ja viikonloppu voi alkaa. Viikolla on niin paljon muuta, ettei todellakaan ehditä eikä jakseta. Vaihdellaan tehtäviä viikottain, siivotaan yhdessä, joten niin kauan työnjakoa, kunnes kaikki on tehty.

Vierailija
30/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään viikko siivouksis ole ollut koskaan, joka päivä jotain niin ei voi unohtaa viikko siivouksen. Keittiö on siisti aina, kun siellä siivoan joka ilta. Mies on vuorotöissä niin vähän hankala välillä osallistua.

Vierailija
31/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, tiedän erään pariskunnan kissoineen ja koirineen, jotka eivät omien sanojensa mukaan ole siivonneet kahteen vuoteen.

Ja sen näköistä ja hajuista siellä myös on, aivan järkkyä. Tekisin huoli-ilmoituksen, mutta ei kai pariskunnasta sellaista tehdä? Eläimet eivät ole mitenkään erityisen huonosti hoidetun, joskaan ei erityisen hyvin hoidetunkaan oloisia. Ihan ok tilanne. Talo on varmaan purkukunnossa.

Vierailija
32/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan pääasiassa yksin, koska olen päivisin kotona. Miehen tehtäviin kuuluu esimerkiksi isojen mattojen tamppaus aika ajoin ja saunan lauteiden pesu.

Mä siivoan vessat monta kertaa viikon aikana ja viikkosiivous osuu yleensä perjantaille. On vain sellainen tapa. Ja tottakai päivittäin laitetaan esimerkiksi keittiö siistiin kuntoon.

Siivouksesta rupean maksamaan vasta sitten, kun kumpikaan meistä ei siihen kykene. Joskus kun on ollut ongelmia selän kanssa ja mies työmatkalla, samalla paikkakunnalla asuva aikuinen poikamme on käynyt auttamassa.

Vierailija
33/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoan pääasiassa yksin, koska olen päivisin kotona. Miehen tehtäviin kuuluu esimerkiksi isojen mattojen tamppaus aika ajoin ja saunan lauteiden pesu.

Mä siivoan vessat monta kertaa viikon aikana ja viikkosiivous osuu yleensä perjantaille. On vain sellainen tapa. Ja tottakai päivittäin laitetaan esimerkiksi keittiö siistiin kuntoon.

Siivouksesta rupean maksamaan vasta sitten, kun kumpikaan meistä ei siihen kykene. Joskus kun on ollut ongelmia selän kanssa ja mies työmatkalla, samalla paikkakunnalla asuva aikuinen poikamme on käynyt auttamassa.

Minä maksan siivouksesta oikein mielellään. Vihaan sitä hommaa yli kaiken. Mielellään säästän muusta, jotta en joudu siivoamaan. Kukin tekee kuin parhaaksi näkee.

Vierailija
34/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikkosiivous kestää kaksi tuntia niin miten iso asunto/talo? Meidän koti on 190 neliötä ja menee kyllä aika monta tuntia.

Vierailija
35/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se joudun siivoamaan, koska mies on äitinsä lellimä vetelys. Harvoin auttaa ja silloinkin joudun käskemään. Lisäksi kerää rojua minun riesaksi.

Vierailija
36/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viikkosiivous kestää kaksi tuntia niin miten iso asunto/talo? Meidän koti on 190 neliötä ja menee kyllä aika monta tuntia.

Iso kolmio. Rivakasti siivotaan kahdestaan, eniten aikaa menee keittiöön ja kylppäriin.

Vierailija
37/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme viikkosiivouksen yhdessä Työnjako vaihtelee.

Vierailija
38/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuttaisin yhteen miesystäväni kanssa, voisin hoitaa siivoukset mielelläni ja vaikka sisäkön asussa. Jos hän vain tekisi pääosan ruoista.

Vierailija
39/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä tehdään.

Tänään mies ehti imuroimaan ja pesemään lattiat ja vessat silläaikaa kun olin kaupassa. Mä sitten vaihdoin lakanat.

Vierailija
40/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä tehdään.