Miten pakastatte esimerkiksi marinoidut broilerifileet - vai pakastatteko lainkaan?
Kanaa tulee käytettyä yhä enenevässä määri vaikka hinnat ovat reippaasti nousseet. Silloin harvoin kun tarjouksia näkyy tekisi mieli ostaa hiukan enemmän ja pakastaa. Nopea googletus ja tehtaan sivut ei antaneet muuta kuin yksittäispakatujen pakastusvinkistä. Mitens tämä menee?
#aloittetevamichelinkokki
Kommentit (34)
Avaat pakastimen oven, lykkäät kanat pakastimeen, sulje ovi.
Ole hyvä.
En käytä mitään weetee valmismarinoituja.
Ihan hirveetä shittii.
Miksi marinoidun tuotteen pakastuksen pitäisi erota yksittäispakatusta? Mitä edes yksittäispakatulla tarkoitat?
Marinoituja?!? Itsehän niihin mausteet laitetaan ennen valmistamista.
Valmismarinaadissa olevat on tosi hyviä. Ihan siinä omassa rasiassaan laitan pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä shittii.
Samat sanat, teurasjätettä karseanmakuisessa litkussa.
Ja oletteko katsoneet suomalaistenkin kananpoikien kohtelusta vidoita.
En ole ostanut senjälkeen enkä syö.
Vierailija kirjoitti:
Miksi marinoidun tuotteen pakastuksen pitäisi erota yksittäispakatusta? Mitä edes yksittäispakatulla tarkoitat?
-
Tuota:
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/uutuudet/kariniemen-r-uusi-kateva-ann…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä shittii.Samat sanat, teurasjätettä karseanmakuisessa litkussa.
Kohdellaanko marinaadiin joutuvia kanoja eri tavalla kuin naturelleja, esim filepihvit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
Tuota:
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/uutuudet/kariniemen-r-uusi-kateva-ann…
Kivalta näyttää, mutta oliko näitä enää missään myynnissä? Ei kuulu K-ketjun valikoimaan eikö osunut silmään Prisman sivuiltakaan.
Itse kypsentäisin käyttövalmiiksi ennen pakastamista.
Pysähtyy ja tuhoutuu ainakin osa bakteeritoiminnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdellaanko marinaadiin joutuvia kanoja eri tavalla kuin naturelleja, esim filepihvit?
Joo, nehän on teurasjätettä.
Kyllä, suurennuslasilla.
Ja joo, ulkomaalaiset asiantuntijat erottelevat kukkopojat pois, suomalaiset ei osaa.
Kato vaikka juutuubista!
Vierailija kirjoitti:
En pakasta lainkaan. Ostan tarvittavan määrän ja käytän samana päivänä tai viikonloppuna.
-
Niin myös ap nykyisellään. Pakastimen omistajana kuitenkin olen tarjouksia kytännyt ja viimeksi jotain 4 kuukautta sitten oli rintafileet 1kg rasiassa 8€ tarjouksessa. Pakastin se erikseen tavallisiin pakastepusseihin. Törmäsin mainintaan, että niitä voisi pakastaa suoraan kaupan pakkauksessa vaan en löydä googlella juuri mitään asiasta.
- Itse olen ollut aivan tavattoman tyytyväinen valmiiksi marinoituihin vaikka mausteiden ja ruukkuyrttien suurkuluttaja- ja kokeiloija olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Marinoituja?!? Itsehän niihin mausteet laitetaan ennen valmistamista.
-
- Vapaassa maassa voi jokainen toimia tyylillään.
Avaan pakastimen oven, laitan rasian sisään, suljen pakastimen oven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nehän on teurasjätettä.
Kyllä, suurennuslasilla.
Ja joo, ulkomaalaiset asiantuntijat erottelevat kukkopojat pois, suomalaiset ei osaa.
Kato vaikka juutuubista!
-
Höpöhöpö
Kun kanalaan tuli uudet ns. nuorikot (tässä nuoria kanoja) ei siellä montaa jos yhtään kukonpoikaa mukana ollut.
Ps. juutuupi on aiha harvalle absoluuttisen tiedon lähde.
t: ent. kanafarmari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pakasta lainkaan. Ostan tarvittavan määrän ja käytän samana päivänä tai viikonloppuna.
-
Niin myös ap nykyisellään. Pakastimen omistajana kuitenkin olen tarjouksia kytännyt ja viimeksi jotain 4 kuukautta sitten oli rintafileet 1kg rasiassa 8€ tarjouksessa. Pakastin se erikseen tavallisiin pakastepusseihin. Törmäsin mainintaan, että niitä voisi pakastaa suoraan kaupan pakkauksessa vaan en löydä googlella juuri mitään asiasta.
- Itse olen ollut aivan tavattoman tyytyväinen valmiiksi marinoituihin vaikka mausteiden ja ruukkuyrttien suurkuluttaja- ja kokeiloija olenkin.
Taidat nyt ajatella sitä, että jos sen koko rasian pakastaa sellaisenaan, niin sitten se pitää myös sulattaa ja kypsentää kokonaan koska jäisenä sitä könttää on vaikea pilkkoa. Mutta kyllä sen siitä pakkauksesta irti saa jäisenäkin. Joten jos aiot sulattaa ja kypsentää sen rasiallisen kerralla, niin ei ole mitään tarvetta jaella sen rasian sisältöä erillisiin pusseihin. Vain jos haluat sulattaa ja kypsentää vähän kerrallaan kannattaa jakaa sitä sisältöä eri pusseihin, koska sitten voit ottaa yhden pussin kerrallaan sulamaan. Ei noita pusseja muuten tarvita.