Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Saat korvakorut rippikoulun jälkeen" vieläkö nykyään tämä typerä sääntö on jossain perheissä voimassa?

Vierailija
21.01.2023 |

Tai käykö nuoret enää edes koko riparia..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain korvikset 7-vuotiaana vuonna 1997, kun itse halusin. En ole kuullutkaan tuollaisesta säännöstä

Vierailija
2/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä sääntö? Korva kasvaa ja 16v korvan koko vastaa aikuisen korvan kokoa.

Moni on tullut kysymään voinko tehdä reiän ihan vanhan reiän viereen kun lapsena laitettut korvakorut ovat väärässä kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä typerää siinä on ?

Vierailija
4/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 18-vuotiaana voi reittiää itseään, ei ennen.

Vierailija
5/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut äiti kiikutti korvan rei'ittäjälle ala-asteikäsenä, omasta tahdostaan ei minun.

Vierailija
6/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli säännöt että saat jos huvittaa

12 v otin

Sama lapsilleni

Vierailija
7/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi sai omastakin toiveestaan 1 luokalla. Ja on nyt nelosella ja innokas korviksien käyttäjä. Itse sain 3lk ja se oli ihan turhaa kiusaamista,olisin halunnut jo paljon aiemmin.

Vierailija
8/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut äiti kiikutti korvan rei'ittäjälle ala-asteikäsenä, omasta tahdostaan ei minun.

Kamalaa! Miksi joku voi tehdä lapselle noin?

Vierailija
9/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä melkosen vanha sääntö. Taitaa olla niiltä ajoilta, kun joillekin annettiin tekohampaat rippilahjaksi. Saikohan muuten itse valita kummat haluaa?

Vierailija
10/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa! Miksi joku voi tehdä lapselle noin?

Noin minunkin äitini toimi. En itse olisi välittänyt mutta äiti halusi korvikset minulle. Olisinko ollut ehkä kolmannella luokalla. Pari vuotta myöhemmin osti meikkejä enkä niistäkään välittänyt. 

Vierailija
11/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu korvikset 4-vuotiaasta tai olinkohan jopa nuorempikin

Vierailija
12/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sääntö että 10 vuotiaana saa korvakorut. Silloin älyää ehkä jo olla räpläämättä likaisella käsillä niitä. Lapsen kavereilla ollut tosi pahasti tulehtuneet korvisreiät, kun käsistä mennyt pöpöjä. Hiukset olen luvannut värjätä vasta yläkouluikäisenä kampaajalla. En usko että lapsi menee rikki siitä, että hänelle asettaa ajat odottaa. On hyvä olla etappeja.

Vierailija
13/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 10v ja ihan hyvässä kohti reiät vieläkin ovat. Vanha sääntö että rippikoulu on raja tehdä tiettyjä asioita.

Vierailija
14/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sääntö että 10 vuotiaana saa korvakorut. Silloin älyää ehkä jo olla räpläämättä likaisella käsillä niitä. Lapsen kavereilla ollut tosi pahasti tulehtuneet korvisreiät, kun käsistä mennyt pöpöjä. Hiukset olen luvannut värjätä vasta yläkouluikäisenä kampaajalla. En usko että lapsi menee rikki siitä, että hänelle asettaa ajat odottaa. On hyvä olla etappeja.

Alle 16-vuotiaille ei suositella hiusvärejä lainkaan. Etkö tajua, millainen turha kemikaalikuorma ne ovat?

Vierailija
15/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä sitouttaa sitä uskontoleiriin. 12v on yleensä ikärajana.

Vierailija
16/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti saa korvakorut, kun itse maksaa ja ne korvien reiät osaa hoitaa. Meillä 9v itki, että sattuu ja totesin, että ihan itse halusit, nyt itse ne korvat hoidat tai otat korut pois ja unohdat koko jutun. Vastuunkantaminen ei ole kivaa.

Vierailija
17/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat oli sitä mieltä, että rannekello ostetaan rippilahjaksi, ei aikaisemmin. Tosi kiva, kun yläasteella olin koulukuljetuksissa ja monta kertaa seisoin bussipysäkillä ihmettelemässä, että eikö se bussi tule vai joko se meni eikä kellonajasta ollut tietoakaan. Omat lapset sai rannekellot heti ekaluokalle mennessään.

Vierailija
18/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 16-vuotiaille ei suositella hiusvärejä lainkaan. Etkö tajua, millainen turha kemikaalikuorma ne ovat?

Ja yksikään kampaaja ei laita alle 16-vuotiaalle väriä.

Vierailija
19/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien asia on asettaa rajat jotka antaa lapsille turvaa ja rakkautta. Liian moni vanhempi unohtaa rakastaa ja antaa lapselle turvaa.

En ota kantaa ikärajaan, vaan vanhempien puolesta jotka ymmärtävät edelleen asettaa lapselleen jotain rajoja.

On vanhempien oma asia miten pitävät huolta rajoista, mutta se on rakkautta:

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

Vierailija
20/25 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain aikoinaan laittaa reiät korviini juurikin vasta ripiltä pääsyn jälkeen. En ole traumatisoitunut ja oikein hyvin oon ehtinyt roikuttaa kaikkia ihania killuttimia korvissani nämä vuosikymmenet. Oma tytär sai kyllä juuri ja juuri ennen rippikouluikää ne reiät korviinsa vaikka halusi jo ennemmin. Nyt aikuisena kertoo myös selvinneensä henkisesti, ei painajaisia öisin asiasta ja psyyke kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi