"Saat korvakorut rippikoulun jälkeen" vieläkö nykyään tämä typerä sääntö on jossain perheissä voimassa?
Kommentit (25)
Hyvä kiristyskeino aikoinaan saada teini rippikouluun. Harmi, ettei kovin moni poika silti saanut korviksia.
Mun siskopuolelle, joka on nyt 27-vuotias, sanoi lapsena äitinsä, että hän saa korvakorut vasta 14-vuotiaana,ettei sitten tule houkutusta alkaa rei'ittää muita osia kasvoissa. Sitten kuitenkin siskoni sai korvikset jo joskus 10-11-vuotiaana.
Rippikoulun kävi vuonna 2020 yhteensä 46 818 henkeä. Rippikoulun kävijämäärä laski vuodesta 2019, jolloin rippikoulun kävi 49 831 henkeä. Kirkkoon kuuluvista 15-vuotiaista nuorista rippikoulun kävi 88 prosenttia ja kaikista 15-vuotiaista nuorista 74 prosenttia. Vuonna 2019 kirkkoon kuuluvista 15-vuotiaista nuorista rippikoulun kävi 92 prosenttia ja kaikista 15-vuotiaista nuorista 77 prosenttia.
Mä olin ekalla tai tokalla kun halusin korvikset. Eli se on ollut vuonna -86 tai -87. Ihan normaalia oli tuolloin jo ottaa korvikset ala-asteella.
Oma tytär oli myös alakoulussa kun korvikset laitettiin. Autoin häntä hoitamaan niitä enkä jättänyt vain tyttären omalle vastuulle.
Mielummin vasta 21-vuotiaana. Vanhempien lupalappu mukaan.