Mieheni väittää ettemme ole huono-osaisia
Minusta olemme. Asumme hyvin vaatimattomasti omistamassani velattomassa rivaripätkässä (arvo ehkä 60 000e), säästöjä miehelläni n.15 000e, itselläni n.40 000e. Muuta omaisuutta meillä ei ole. Koen että olemme suorastaan köyhiä verrattuna muihin keski-ikäisiin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis asumisoikeusrivaria tarkoitit? Vai onko jossain noin halpoja omistusrivareita?
Omistus on, n.40km Helsingistä. Muiden asuntojen arvo yhtiössä on n.120-130 000e mutta tämä niin huonokuntoinen että arvioin tämän olevan vain 60 000e tällä hetkellä. ap
No sittenpä käytätte vähän noita säästöjänne kotiinne remontointiin.
En halua käyttää niitä. Asutaan tässä mörskässä kun tässä voi asua näinkin. ap
No se on sit oma valinta asua mörskässä. Te olette hyväosaisia, teillä on mahdollisuus valita.
Kyllä tuon hintaisia rivareita on pikkupaikkakunnilla vaikka kuinka. Halvemmallakin saa. Jos tuo on vielä huonokuntoinen niin helposti.
Pääasia ettei teillä ole lainaa ja sen vuoksi olette vapaat ostamaan paremman asunnon.
Minusta edes minä en ole taloudellisesti huono-osainen, vaikka asun vuokralla 27 neliön yksiössä ja varallisuuteni on noin 6 000 euroa. Minullahan on ruokaa, asunto, vaatteita, tehokas tietokonekin ja älypuhelin. Olen ollut työtön 15 vuotta. Sosiaalisesti huono-osainen kylläkin aidosti olen, lähes täysin yksin.
Ongelmasi on vertaaminen muihin, sillä tavalla et ole koskaan onnellinen, et vaikka saisit miljoonia. Silloin masentuisit siitä, että muilla miljonääreillä on enemmän.
M42
Ei ole provo. Ja tuo hinta on oma arvio koska asunto on niin huonokuntoinen. ap