Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko epäsosiaalinen "erakko" nainen saada elämänkumppanin? Ja jos voi niin miten?

Vierailija
20.01.2023 |

Erakko lainausmerkeissä sen takia, että käyn töissä, opiskelen ja harrastan instrumentin soittoa, eli en ole yhteiskunnan ulkopuolella. Minulla ei ole yhtään ystävää, kaveria tai sukulaista, jonka kanssa olisin tekemisissä säännöllisesti, enkä tapaa ihmisiä vapaa-ajalla.

Kiinnostusta ihmissuhteiden ylläpitoon ei vain ole. Olen ollut tällainen yksinäinen kulkija jo lapsesta asti. En oikein osaa muodostaa läheisiä ihmissuhteita, eikä siihen ole hirveästi kiinnostusta. Viihdyn todella hyvin omissa oloissani ja olen erittäin keskittynyt tällä hetkellä opiskeluun ja uraani. Minulle ihmissuhteet ovat aina olleet toissijaisia itseni kehittämiseen verrattuna, olipa kyse opiskelusta, urheilusta, soittamisesta tai uralla etenemisestä.

Koen, että olen hirveä friikki, kun naissukupuolelta odotetaan juuri parempia sosiaalisia taitoja ja ihmisläheisyyttä. Viimeinen suhteeni kaatui introverttimiehen kanssa koska hänenkin mielestään tämä sosiaalisten kontaktien totaalinen puuttuminen oli outoa. Minulla ei ollut esitellä hänelle yhtään kaveria tai sukulaista, kun en ole niin läheisissä väleissä kenenkään kanssa. Olen kuitenkin sisimmässäni rakastava ja empaattinen ihminen sekä äärettömän lojaali.

Kaipaisin vain kumppania, jonka kanssa ei tarvitsisi asua saman katon alla tai olla yhteydessä joka päivä. Pidän fyysisestä läheisyydestä ja seksistä.

Pitäisikö vain hyväksyä, että näillä spekseillä ainoa keino saada tyydytettyä toisen ihmisen kosketuksen kaipuu on irtoseksi, vaikka pohjimmiltani olen monogaaminen romantikko? Voiko kukaan hyväksyä minua tällaisenaan? Olen yrittänyt muuttaa itseäni "normaaliksi", mutta se on vain heikentänyt elämänlaatuani, enkä enää jaksa pitää yllä kulisseja. Haluaisin jotain aitoa.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli mieleen heti yksi miespuolinen tuttu joka on tuon tyyppinen ja vaimonsa myös, mutta sitten muistin, että niilläkin on kyllä lapsi ja se nainen opetteli leipomaan ym. kun tuli äidiksi. Eivätkä he totaalisen erakkoja ole, vaikka omissa oloissaan ja omanlaisessa kuplassaan viihtyvätkin.

Vierailija
22/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi löytää. Ehkä sieltä missä on sinunlaisia, samoja päämääriä tai kiinnostuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, peräkammareista löytyy vaihtoehtoja

Vierailija
24/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssikurssille ja sitten kesälavoille.  Toimii, kunhan pääsee aloituskynnyksen yli. 

Vierailija
25/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko vaatimuksena parasta a-luokkaa oleva uros, pituutta kenties yli 180cm, ihana luonteeltaan, tienaa hyvin, urheilee, on kuvan kaunis ja täysi erakko keskellä metsää? pitäisikö olla lahjakas taiteilija ja ammattimuusikko vai riittääkö taiteen harrastus? tällainen löytyy helposti mielikuvituksesta ja saduista. onnea etsintään.

Vierailija
26/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...länsimaiset ulkonäköihanteet täyttävä mies"

Kirjoittaisitpa rehellisesti ja suoraan, että "ei-valkoinen tai ei-länsimaalainen ei kelpaa" ja sinusta olisi kaikki selvä. Ja noita kaipaamiasi aitoja, kallonmitattuja arjalaisia kuhisee sinimustien ym. äärioikeiston kokoontumispaikoissa, sieltä ehkä pitää etsiä.

Terv. ei-länsimaalainen

Vierailija
27/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi löytää. Sinun kaltaisia miehiä on paljon markkinoilla jos vain kelpuutat oman tasoisen.

Rakastaminen kelpuuttamista.

Mikä helvetin TASO?

Oletko vastenmielinen jurpo, jota kukaan ei vilkaise kahdesti? Ryhdy hommiin, ties vaikka susta kasvaisi joskus mies.

Vierailija
28/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä ole epäsosiaalinen. Jos lapsuus oli huono, et ole voinut kasvaa tasapainoisesti.

Etsi keskusteluapua, etenkin jos ole nuori. Tuo ettei sulla ole yhtään läheistä, on huono merkki.

Jos et osaa luottaa ihmisiin ylipäätään, et osaa rakastaa. Tai vedät puoleesi huonoja miehiä.

Tärkein olisi oppia elämään siten, että kunnioittaa ja rakastaa itseään. Muu hyvä seuraa perässä.

Vierailija
29/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ehkä ole epäsosiaalinen. Jos lapsuus oli huono, et ole voinut kasvaa tasapainoisesti.

Etsi keskusteluapua, etenkin jos ole nuori. Tuo ettei sulla ole yhtään läheistä, on huono merkki.

Jos et osaa luottaa ihmisiin ylipäätään, et osaa rakastaa. Tai vedät puoleesi huonoja miehiä.

Tärkein olisi oppia elämään siten, että kunnioittaa ja rakastaa itseään. Muu hyvä seuraa perässä.

Ei tarvitse medikalisoida luonnetta. Mikäli et pysty ymmärtämään toista, ei kannata pakottaa sitä itsesi kaltsiseksi tai sinun mielestäsi "normaaliksi". Ap:n tekstistä seuraa, että hän viihtyy juuri sellaisena kuin on, mutta haluaa vain tyydyttää biologisen läheisyystarpeensa säännöllisin väliajoin ja saman henkilön kanssa.

Vierailija
30/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viimeinen suhteeni kaatui introverttimiehen kanssa koska hänenkin mielestään tämä sosiaalisten kontaktien totaalinen puuttuminen oli outoa. "

Jos tämä oli ainoa syy eroon niin ei tainnut mieskään olla kovin tosissaan.

Vierailija
31/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten tavata ihmisiä, jotka useimmiten eivät harrasta asioita, joissa touhutaan muiden kanssa, ja tuskin ovat kiinnostuneita deittisovelluksista tai somesta... Lähestys lenkillä heitä, jotka "näyttävät" erakolta? 

Vierailija
32/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttina, ystävättömänä naisena tapasin pitkä aikaisen seurustelukumppanin töissä. Eli olimme ensin noin puoli vuotta ihan vaan työkavereita ja sitten pyysin miestä ulos työajan ulkopuolella.

Vierailija
33/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään naisen ei tarvi olla yksin, riittää että on vaan nainen. Saisit seuraa jo vartissa jos todella sitä haluaisit.

No, eipä ole seuraa löytynyt etsimisestä huolimatta.

Vierailija
34/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa oikeasti keskittyä ennemmin naiskavereihin

Miehet antavat naisille arvoa: panoleluina tai trophyinä. Jos olet epäsosiaalinen, sinusta ei ole trophyksi, ja sinut nähdään pelkkänä pilluna. Harrastuneisuudellasi tai älylläsi ei ole miehelle väliä, sillä naisen nähdessään hänen verensä pakenee sukuelimiin, jolloin olet hänelle pelkkä pillu

Keskity positiiviseen vuorovaikutukseen. Eli ole kiva ihmisille ympärilläsi, ja lopeta jonkun "rakenteen" tavoittelua, kuten ystävyys, tai kumppanuus. Se on perse edellä puuhun menemistä. Positiivisesta vuorovaikutuksesta syntyy pikku hiljaa ystävyys, joka voi kehkeytyä muuksi

Vierailija
35/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi saada mitään aitoa, koska pidät ihmissuhteita toissijaisina.

Vierailija
36/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään outoa. Olet vain enemmän introvertti. Et taida hahmottaa, että parhaillaankin olet sosiaalisessa kanssakäymisessä muiden kanssa, tämän palstan myötä. Lakkaa näkemästä itsesi jonain erakkona tai outoutena ja lakkaa tekemästä siitä ongelmaa. Ongelma se ei ole. Jos haluat suhteen, etsi sopiva suhde.

Ja tuon antisosiaalinen-sanan käyttö on melko outoa. Sehän viittaa sosiopatiaan! Ei introt sentään sosiopaatteja ole, extroissa on niitäkin enemmän kuten psykopaattejakin.

Vierailija
37/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kelpaisi erittäin hyvin tasoiseni alle kolmekymppinen, urheilullinen, opinnoissaan ja urallaan menestynyt, länsimaiset ulkonäköihanteet täyttävä mies

Eli vanha kunnon haen täydellistä, itse olen friikki -tapaus.

Vierailija
38/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...länsimaiset ulkonäköihanteet täyttävä mies"

Kirjoittaisitpa rehellisesti ja suoraan, että "ei-valkoinen tai ei-länsimaalainen ei kelpaa" ja sinusta olisi kaikki selvä. Ja noita kaipaamiasi aitoja, kallonmitattuja arjalaisia kuhisee sinimustien ym. äärioikeiston kokoontumispaikoissa, sieltä ehkä pitää etsiä.

Terv. ei-länsimaalainen

Jos haluaa länsimaalaisen miehen on heti arjalaisuuden perään? :D Tiesitkö, että esim. Intialaiset haluavat nykyään blondien, sinisilmäisten miesten spermaa luovutuksessa? Ovatko he hirmuisia rasisteja sitten?

Vierailija
39/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa oikeasti keskittyä ennemmin naiskavereihin

Miehet antavat naisille arvoa: panoleluina tai trophyinä. Jos olet epäsosiaalinen, sinusta ei ole trophyksi, ja sinut nähdään pelkkänä pilluna. Harrastuneisuudellasi tai älylläsi ei ole miehelle väliä, sillä naisen nähdessään hänen verensä pakenee sukuelimiin, jolloin olet hänelle pelkkä pillu

Keskity positiiviseen vuorovaikutukseen. Eli ole kiva ihmisille ympärilläsi, ja lopeta jonkun "rakenteen" tavoittelua, kuten ystävyys, tai kumppanuus. Se on perse edellä puuhun menemistä. Positiivisesta vuorovaikutuksesta syntyy pikku hiljaa ystävyys, joka voi kehkeytyä muuksi

Monesti vaan, etenkin miehenä, jos päästää orastavan kiinnostuksen ystävyydeksi, niin ystävyydeksi se myös jää, kun se ikkuna luonnolliselle eskaloinnille on umpeutunut ja kynnys mahdollisesti rikkoa tämä ystävyys, kasvaa. Siksi jotkut ovat sitä mieltä, että ensimmäisillä treffeillä pitäisi aina suudella, tai jäät sille "..oot kyl kiva, mut jotain puuttuu" kynnykselle. 

Vierailija
40/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viimeinen suhteeni kaatui introverttimiehen kanssa koska hänenkin mielestään tämä sosiaalisten kontaktien totaalinen puuttuminen oli outoa. "

Jos tämä oli ainoa syy eroon niin ei tainnut mieskään olla kovin tosissaan.

No onhan se hyvin outoa jos elämässä ei ole yhtään sosiaalista kontaktia.