Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko epäsosiaalinen "erakko" nainen saada elämänkumppanin? Ja jos voi niin miten?

Vierailija
20.01.2023 |

Erakko lainausmerkeissä sen takia, että käyn töissä, opiskelen ja harrastan instrumentin soittoa, eli en ole yhteiskunnan ulkopuolella. Minulla ei ole yhtään ystävää, kaveria tai sukulaista, jonka kanssa olisin tekemisissä säännöllisesti, enkä tapaa ihmisiä vapaa-ajalla.

Kiinnostusta ihmissuhteiden ylläpitoon ei vain ole. Olen ollut tällainen yksinäinen kulkija jo lapsesta asti. En oikein osaa muodostaa läheisiä ihmissuhteita, eikä siihen ole hirveästi kiinnostusta. Viihdyn todella hyvin omissa oloissani ja olen erittäin keskittynyt tällä hetkellä opiskeluun ja uraani. Minulle ihmissuhteet ovat aina olleet toissijaisia itseni kehittämiseen verrattuna, olipa kyse opiskelusta, urheilusta, soittamisesta tai uralla etenemisestä.

Koen, että olen hirveä friikki, kun naissukupuolelta odotetaan juuri parempia sosiaalisia taitoja ja ihmisläheisyyttä. Viimeinen suhteeni kaatui introverttimiehen kanssa koska hänenkin mielestään tämä sosiaalisten kontaktien totaalinen puuttuminen oli outoa. Minulla ei ollut esitellä hänelle yhtään kaveria tai sukulaista, kun en ole niin läheisissä väleissä kenenkään kanssa. Olen kuitenkin sisimmässäni rakastava ja empaattinen ihminen sekä äärettömän lojaali.

Kaipaisin vain kumppania, jonka kanssa ei tarvitsisi asua saman katon alla tai olla yhteydessä joka päivä. Pidän fyysisestä läheisyydestä ja seksistä.

Pitäisikö vain hyväksyä, että näillä spekseillä ainoa keino saada tyydytettyä toisen ihmisen kosketuksen kaipuu on irtoseksi, vaikka pohjimmiltani olen monogaaminen romantikko? Voiko kukaan hyväksyä minua tällaisenaan? Olen yrittänyt muuttaa itseäni "normaaliksi", mutta se on vain heikentänyt elämänlaatuani, enkä enää jaksa pitää yllä kulisseja. Haluaisin jotain aitoa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei AP, täällä kaltaisesi nainen, tosin sinua vanhempi. Mulla on hyvä ura ja  työni vaatii poikkeuksellisen vahvaa sosiaalisuutta ja olen työtehtävissä hyvä. Olen käsittääkseni aika hyvännäköisenä pidetty. Ihmiset eivät karta seuraani. Mutta kaikki sosiaalisuus kuormittaa päätäni valtavasti ja vaatii vastapainoksi  vetäytymistä ja yksinoloa vapaa-aikana. Ihmiset imevät energiani tyhjiin. Tämä yksinolo vapaa-aikana tarkoittaa että urheilen, käyn leffassa ja tapahtumissa yksin. Minulla ole yhtään sydänystävää. Olen kuitenkin hyvin rakastava ja empaattinen ja parisuhteessa läheinen ihminen on voimavarani. Pitkän parisuhteen päätyttyä olen huomannut, ettei polkua Tinder-treffien ja kiintyneen intohimoisen parisuhteen välille synny, kun minulla ei ole sosiaalisesti muuta jaettavaa kuin itseni. Koen että pitäisi tuoda mukanaan joku hemmetin seurapiirihovi. Nyt kesän tapahtumissakin katsoin juhlivia 2-4 pariskuntien seurueita hämmentynee

Niin, tuollainen ihminen on hyvin erikoinen, ettei jaksa työn ulkopuolella ketään muita ihmisiä. Tuleeko ne työkaverit pitämään sinulle seuraa ja auttamaan sinua, kun jäät eläkkeelle, vai miten ajattelit viettää viimeiset ehkä 20 vuotta? 

Vierailija
62/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa pystyisin neuvomaan sinua niin auttaisin samalla itseäni. Aivan kuin minä olisin kirjoittanut tuon avauksen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi löytää. Sinun kaltaisia miehiä on paljon markkinoilla jos vain kelpuutat oman tasoisen.

Se on just näin. Mä olin pitkään sinkkuna ja murehdi kavereille kun en vain löydä sopivaa naista. Lopulta tajusin että mun rima on pilvissä, enkä osannut objektiivisesti nähdä minua-kokonaisuutta, minkä muut näkee. Noh, kelpuutin sitten rehevän naisen ja heti natsasi. Löysin siis oman tasoni. En valita, upea nainen on ja seksii toimii.

Vierailija
64/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään naisen ei tarvi olla yksin, riittää että on vaan nainen. Saisit seuraa jo vartissa jos todella sitä haluaisit.

Se ero miehiin verrattuna että nainen ei halua tyytyä kehen tahansa eikä "laske rimaa" vain "saadakseen" olla miehen kanssa kuten te miehet teette naisten kohdalla. Meillä on korkeammat odotukset mahdolliseslta kumppanilta.  Sitä te ette tunnu mitenkään käsittävän.

Me emme pelkää olla itseksemme. Meille yksin oleminen on aina parempi ja houkuttelevampi vaihtoehto kuin huono kumppani.

Mitä tulee ap:n  kysymykseen etsi  suhdetta FWB -  Friends with Benefits.  Ystävämies jonka kanssa harrastaa seksiä ilman romanttista sitoutumista.

Tee tämä heti selväksi kun haet esim tinderissä tms.

Ero on siinä, että ikisinkut naiset eivät ymmärrä, että ovat useimmiten sinkkuja siksi, että heidän vaatimukset ovat täydellisessä epäsuhdassa sen kanssa, mitä itsellä on tarjottavana. Samaa sarjaa sen sohvaperuna miehen kanssa, joka kelpuuttaa vain timmin, vähintään 10 vuotta nuoremman naisen. Tekeekö tämä suostumattomuus "tyytymiseen" tästä em. miehestä sitten järkevän vai itsepäisen? 

Vierailija
65/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ei kannata edes osallistua näihin keskusteluihin. Alapeukkuja sataa vaikka puhuu 100% totta. Siinähän jauhatte paskaa keskenänne.

Jep. Jos osallistuminen tarkoittaa kommentointia, mistä paistaa sisälukutaidon heikkous ja tahallinen mutkat suoriksi -ajattelu ja ikuinen uhriutuminen, ei todella kannatakaan osallistua.

Vierailija
66/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse pystyyn niin kyllä joku mies löytyy höyläämään. Jos et siis ihan lauta ole.

Vierailija
67/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssikurssille ja sitten kesälavoille.  Toimii, kunhan pääsee aloituskynnyksen yli. 

Mitä hemmettiä taas?!? Luitko ajatuksella aloituksen? 

Huoh.

Vierailija
68/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään naisen ei tarvi olla yksin, riittää että on vaan nainen. Saisit seuraa jo vartissa jos todella sitä haluaisit.

Se ero miehiin verrattuna että nainen ei halua tyytyä kehen tahansa eikä "laske rimaa" vain "saadakseen" olla miehen kanssa kuten te miehet teette naisten kohdalla. Meillä on korkeammat odotukset mahdolliseslta kumppanilta.  Sitä te ette tunnu mitenkään käsittävän.

Me emme pelkää olla itseksemme. Meille yksin oleminen on aina parempi ja houkuttelevampi vaihtoehto kuin huono kumppani.

Mitä tulee ap:n  kysymykseen etsi  suhdetta FWB -  Friends with Benefits.  Ystävämies jonka kanssa harrastaa seksiä ilman romanttista sitoutumista.

Tee tämä heti selväksi kun haet esim tinderissä tms.

Juuri näin. Tätä on tolkutettu, mutta ei mene palstamiehille perille. Naisille ei suhdetta on parempi tilanne kuin huonossa suhteessa. 

Vierailija
69/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun kandee vaan käydä hierojalla ja hankkia vbraattori.

Ihmissuhde harvoin toimii pelkän seksin voimalla pidempään, kuten olet jo huomannut. Romanttinen erakko ei kuulosta todelta. Vai oletko jämähtänyt haaveilevaksi pikkutytöksi?

Jos mulle tultaisi esittäytymään tyyliin haluan kosketusta ja seksiä sulta kerran viikossa silloin kun mulle sopii, muuten et kiinnosta, kun oma elämäni on täynnä niin toivottaisin hyvään illanjatkoa.

Kysymys kuuluu, mitä annettavaa sulla on kellekään?

Olipas tyly vastaus. Luulen, että jollekin miehelle sopis etäsuhde aivan hyvin. Ja romanttisessa erakossa ei oo mitään kummallista. 

Vierailija
70/71 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eipä ole seuraa löytynyt etsimisestä huolimatta.

Ja miksi naisen pitäisi huolia kuka tahansa pelkän seksin perässä juokseva mies?

Ei kai kukaan sellaista ole väittänyt, mutta useimmiten tahtomattaan sinkkuja yhdistää se, että heillä on joko kriteerilista, jonka täyttää vain yksisarvinen ja/tai se on todella epäsuhdassa sen kanssa, mitä itsellä on tuoda pöytään. 

Tai se, että pohjimmiltaan eivät niin kovasti itse asiassa kaipaa suhdetta. Tuntemani parisuhdeihmiset pariutuivat kyllä jo kaksikymppisinä. 

Vierailija
71/71 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitus oikein ajatuksen kanssa uudestaan. Ap puhui elämänkumppanista, parisuhteesta, eikä jostain Tinder-kertapanosta.

AP toivoo elämänkumppania omasta, hyvin erakkomaisesta näkökulmastaan. Jos hän ilmoittaa toivovansa elämänkumppania, hänen seuraansa hakeutuu vääränlaisia ihmisiä. Sellaisia seurallisia, syvästi kiintyviä, jne.

Ulkopuolisen näkökulmasta AP hakee kumppania, joka on paljon poissa tai ei välttämättä asu hänen kanssaan. AP ei ole seurallinen. AP toivoo silti suhdetta. 

Todennäköisimmin hyvä suhde löytyy joko äärettömän seurallisen ihmisen kanssa, joka "tajuaa pysyä poissa silmistä" omissa riennoissaan eikä suoranaisesti kärsi vai

En usko, että megaekstroverttia, joka jaksaisi katsella kuvaamaasi parisuhdeviritystä on olemassakaan. Näillä ihmisillä on valinnanvaraa ja vaikkei sen kumppanin tarvitse olla kopio itsestään niin ero näiden kahden elämäntavan välillä on liian suuri. Kaverina ehkä menee, muttei parisuhteena. Siinä on kaikilla kovemmat kriteerit.