Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko epäsosiaalinen "erakko" nainen saada elämänkumppanin? Ja jos voi niin miten?

Vierailija
20.01.2023 |

Erakko lainausmerkeissä sen takia, että käyn töissä, opiskelen ja harrastan instrumentin soittoa, eli en ole yhteiskunnan ulkopuolella. Minulla ei ole yhtään ystävää, kaveria tai sukulaista, jonka kanssa olisin tekemisissä säännöllisesti, enkä tapaa ihmisiä vapaa-ajalla.

Kiinnostusta ihmissuhteiden ylläpitoon ei vain ole. Olen ollut tällainen yksinäinen kulkija jo lapsesta asti. En oikein osaa muodostaa läheisiä ihmissuhteita, eikä siihen ole hirveästi kiinnostusta. Viihdyn todella hyvin omissa oloissani ja olen erittäin keskittynyt tällä hetkellä opiskeluun ja uraani. Minulle ihmissuhteet ovat aina olleet toissijaisia itseni kehittämiseen verrattuna, olipa kyse opiskelusta, urheilusta, soittamisesta tai uralla etenemisestä.

Koen, että olen hirveä friikki, kun naissukupuolelta odotetaan juuri parempia sosiaalisia taitoja ja ihmisläheisyyttä. Viimeinen suhteeni kaatui introverttimiehen kanssa koska hänenkin mielestään tämä sosiaalisten kontaktien totaalinen puuttuminen oli outoa. Minulla ei ollut esitellä hänelle yhtään kaveria tai sukulaista, kun en ole niin läheisissä väleissä kenenkään kanssa. Olen kuitenkin sisimmässäni rakastava ja empaattinen ihminen sekä äärettömän lojaali.

Kaipaisin vain kumppania, jonka kanssa ei tarvitsisi asua saman katon alla tai olla yhteydessä joka päivä. Pidän fyysisestä läheisyydestä ja seksistä.

Pitäisikö vain hyväksyä, että näillä spekseillä ainoa keino saada tyydytettyä toisen ihmisen kosketuksen kaipuu on irtoseksi, vaikka pohjimmiltani olen monogaaminen romantikko? Voiko kukaan hyväksyä minua tällaisenaan? Olen yrittänyt muuttaa itseäni "normaaliksi", mutta se on vain heikentänyt elämänlaatuani, enkä enää jaksa pitää yllä kulisseja. Haluaisin jotain aitoa.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi löytää. Sinun kaltaisia miehiä on paljon markkinoilla jos vain kelpuutat oman tasoisen.

Vierailija
2/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi löytää. Sinun kaltaisia miehiä on paljon markkinoilla jos vain kelpuutat oman tasoisen.

Mistä heitä löytää? Tinder on täynnä avoimia, sosiaalisia ja perhekeskeisiä "normaaleja miehiä". Minulle olisi tarjolla oikeasti todella hyviä miehiä, koen vain itse olevani heille liian huono, sen takia että päästäni puuttuu jotain palikoita, mitä tulee normaaliin sosiaaliseen käytökseen.

Minulle kelpaisi erittäin hyvin tasoiseni alle kolmekymppinen, urheilullinen, opinnoissaan ja urallaan menestynyt, länsimaiset ulkonäköihanteet täyttävä mies, joka viihtyy omissa oloissaan. Exäni oli aivan täydellinen näiden asioiden suhteen, mutta sulkeutuneisuuteni, oman tilan tarve ja eroavat perhehaaveet muodostuivat ongelmaksi, sekä se, että minulla ei ole yhtään läheistä ihmistä. Tuo jälkimmäinen kohta on monelle suuri red flag, mikä on ihan ymmärrettävää.

En ole vielä löytänyt kaltaistani ihmistä, en miestä enkä naista. Uskon että heitä on, mutta ehkä nämä ihmiset piilottavat itsensä juuri kulissien taakse tai eivät ole parinhakusovelluksissa.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä heitä löytää? Tinder on täynnä avoimia, sosiaalisia ja perhekeskeisiä "normaaleja miehiä". Minulle olisi tarjolla oikeasti todella hyviä miehiä, koen vain itse olevani heille liian huono, sen takia että päästäni puuttuu jotain palikoita, mitä tulee normaaliin sosiaaliseen käytökseen.

Minulle kelpaisi erittäin hyvin tasoiseni alle kolmekymppinen, urheilullinen, opinnoissaan ja urallaan menestynyt, länsimaiset ulkonäköihanteet täyttävä mies, joka viihtyy omissa oloissaan. Exäni oli aivan täydellinen näiden asioiden suhteen, mutta sulkeutuneisuuteni, oman tilan tarve ja eroavat perhehaaveet muodostuivat ongelmaksi, sekä se, että minulla ei ole yhtään läheistä ihmistä. Tuo jälkimmäinen kohta on monelle suuri red flag, mikä on ihan ymmärrettävää.

En ole vielä löytänyt kaltaistani ihmistä, en miestä enkä naista. Uskon että heitä on, mutta ehkä nämä ihmiset piilottavat itsensä juuri kulissien taakse tai eivät ole parinhakusovelluksissa.

-AP

Meinasin sanoa että löytyy, mutta muutin mieleni luettelointisi seurauksena.

Vierailija
4/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään outoa. Olet vain enemmän introvertti. Et taida hahmottaa, että parhaillaankin olet sosiaalisessa kanssakäymisessä muiden kanssa, tämän palstan myötä. Lakkaa näkemästä itsesi jonain erakkona tai outoutena ja lakkaa tekemästä siitä ongelmaa. Ongelma se ei ole. Jos haluat suhteen, etsi sopiva suhde.

Vierailija
5/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään naisen ei tarvi olla yksin, riittää että on vaan nainen. Saisit seuraa jo vartissa jos todella sitä haluaisit.

Vierailija
6/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vanhempi mies. Vanhemmiten ihmiset muuttuu enemmän tuollaisiksi kuin kuvailit. Lapset jo aikuisia, arvostaa omaa aikaa, ei mustasukkaisuutta tai kietoutumista, ei jatkuvaa häslinkiä.

Vierailija
7/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa lähinnä tämä naisten ns. "yksinäisyys" kun vähän raaputtaa pintaa niin niitä kavereita kyllä on. Ette tiedä mitä todellinen yksinäisyys edes on.

Mutta tyttöjen/naisten yksinäisyys on mediaseksikkäämpää kuin miesten.

Vierailija
8/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erakko ja menin semi-erakon kanssa naimisiin.

Vierailija
9/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne. Ei minulta koskaan nuorena kyselty kavereistani, vaan minusta. Tai no, joskus. Jos nuorena lähdin tanssimaan yökerhoon ja joku kysyi, missä kaverini ovat --) vastasin että tulin yksin katselemaan. Ei se sen kummempaa ollut. Siellähän sitä seuraa löysi halutessaan.

Vierailija
10/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa lähinnä tämä naisten ns. "yksinäisyys" kun vähän raaputtaa pintaa niin niitä kavereita kyllä on. Ette tiedä mitä todellinen yksinäisyys edes on.

Kyllä meitä oikeasti yksinäisiä naisia on, ap ei vaan ole sellainen kun valitsee olla yksin.

T: ikisinkku n34, ei yhtäkään kaveria

Vierailija
11/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Meinasin sanoa että löytyy, mutta muutin mieleni luettelointisi seurauksena.

Jep, samoin. Tuleva katkeroitunut mamma in the making.

Vierailija
12/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt joissain yksinäisyydestä kärsivien tapaamisissa, ja ne ryhmät ovat täynnä naisia jotka ovat parisuhteessa mutta joilla ei ole yhtään ystävää. Eli jotenkin he ovat onnistuneet parisuhteeseen pääsemään, mutta en kyllä tiedä miten. Oma tilanteeni on siten erilainen että kaipaan todella kovasti läheisyyttä, ystäviä ja parisuhdetta, mutta lapsuuteni oli niin kieroutunut ja väkivaltainen että en pysty luottamaan kehenkään, ja mietin että puuttuuko minulta kokonaan kyky tuntea läheisyyttä.

Kokeilin kyllä Tinderiä ja OkCupidia aikoinaan, mutta se on todella raskasta elämää, ja moniin ihan oikeasti ei kannata luottaa. Ja tiedoksi niille jotka kuvittelevat että kriteerien laskeminen on ratkaisu kaikkeen, ei ole. Minulla on todella huono itsetunto ja sen takia juttelin vain rumimpien ja köyhimpien miesten kanssa, lyhyempiä kuin minä, lihavia, nörttejä, 20+ vuotta työttömänä... Ja silti minua petettiin ja käytettiin hyväksi ja sängyssä otettiin mallia p*rnosta. Ja vaikka joku oli ihan ystävällinen ja hyväntahtoinen, jos hän vain pelaa wowia 24/7 eikä vastaa lainkaan keskustelunavauksiini, ei se ole parisuhde vaikka s*ksiä olisikin.

Vierailija
13/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvaappas kuinka vaikeaa tuo olisi jos olisit mies. Naisille seuranhaku on 1000x helpompaa.

Vierailija
14/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:han nimenomaan sanoi että ei ole yhtään ainutta ihmissuhdetta.

Vierailija
15/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään outoa. Olet vain enemmän introvertti. Et taida hahmottaa, että parhaillaankin olet sosiaalisessa kanssakäymisessä muiden kanssa, tämän palstan myötä. Lakkaa näkemästä itsesi jonain erakkona tai outoutena ja lakkaa tekemästä siitä ongelmaa. Ongelma se ei ole. Jos haluat suhteen, etsi sopiva suhde.

Kyllä tämä on ollut ongelma, myös niille introverttimiehille. Hahmotan, että tämä on sosiaalista kanssakäymistä, ja tämäkin on minulle erittäin epänormaalia käytöstä, että siis teen aloituksen ja keskustelen anonyymisti netissä. Viimeksi olen tehnyt näin n. puoli vuotta sitten. Muistan tämän tarkasti, koska tällainen toisiin ihmisiin kontaktin ottaminen oma-aloitteisesti on minulle erittäin epätyypillistä.

Voi kun tämä asia ratkeaisikin sillä että "lakkaisin pitämästä asiaa ongelmana". En kuitenkaan voi pakottaa deitti- ja seurustelukumppaneita ajattelemaan samoin. Sinua ei varmaan ole oudoksuttu sen takia läpi elämäsi, kun sinulla ei ole yhtään läheistä ihmistä, ei perheenjäsentä, sukulaista tai kaveria?

-AP

Vierailija
16/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista, mutta enemmän johonkin marginaaliin kuuluu henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan tai toiveiltaan tulevan kumppanin ominaisuuksista, sitä vaikeampaa se on.

Useimmiten se, että on ihan tavis niin vaikka se ei ole kovin erityistä, se helpottaa monella elämän osa-alueella.

Vierailija
17/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

That's the problem. Kyllähän vaikka kuinka paljon löytyy sosiaalisia kontakteja välttäviä "erakko"miehiä, mutta he ovat yleensä sitten yhteiskunnasta syrjäytyneitä, kouluttamattomia, harrastuksena on pleikkarin pelaaminen ja ulkonäkö on mitä on.

Olen vähän samantyyppinen kuin ap ja tiedän, että kaltaiseni miehen löytäminen on mahdoton tehtävä. Käytännössä aina jos mies on ulkoisilta spekseiltään vastaava kuin minä, hän on sitten supersosiaalinen ekstrovertti ja aivan eri taajuudella kuin minä. En halua sellaista miestä, mutta en myöskään miestä, joka on ulkoisilta spekseiltään merkittävästi huonompi kuin minä.

Vierailija
18/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt suhteessa ja asutaan yhdessä. Mutta jos nykyinen suhteeni joskus päättyy, niin seuraavaksi haen aloittajan tavoin vakituista kumppania, jonka kanssa voisi viettää aikaa yhdessä vaikka vain kerran tai pari viikossa. Tarvitsen paljon omaa aikaa ja tällä hetkellä olen onnellinen, että kumppanini on aktiivisempi kuin minä ja viettää aikaa kavereidensa kanssa ja harrastuksissaan useita kertoja viikossa, jolloin saan olla yksin kotona.

Uskon että muitakin samanlaisia miehiä on, mutta niiden löytäminen on ongelma, ja tietysti erakkous voi kertoa myös pahoista luonneongelmista.

Vierailija
19/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin omani töistä. Ollaan kasvettu niin yhteen tässä 18 vuoden aikana, ettei hänen läsnäolonsa häiritse lainkaan, päinvastoin. Muiden kohdalla olen yhtä epäsosiaalinen kuin ennenkin.

Vierailija
20/71 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ei kannata edes osallistua näihin keskusteluihin. Alapeukkuja sataa vaikka puhuu 100% totta. Siinähän jauhatte paskaa keskenänne.