Koti koiralle 2023
En löytänyt ketjuja, joten päätin luoda sellaisen :) Nelosen kotia koiralle on itselleni hyvän mielen ohjelma, vaikka koirasta luopuminen on surullista. Jaksoista olisi ihana jutella. Mitä aatteita herää yms. Ainakin tämä kakkos kauden eka jakso oli ihan lämminhenkinen. Koirat saivat uudet hyvät kodit, missä hoksataan niiden tarpeet ja mitä haasteita kyseiset rodut tuovat mukanaan.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillälailla. Meille tulee vauva, koira kiertoon.
Tämä tuntui pahalta! Ymmärrän siinä tapauksessa, jos yhteiselo ei toimisi. Mutta ilman yrittämistä edes luopuvat... Ihan kuin koira olisi harjoittelu vauva ja kun oikea vauva tulee, niin ei kun pihalle
Me tiedettiin jo etukäteen, ettei meidän vanha koira tule vauvan kanssa toimeen.
Noh, ajateltiin että yritetään pärjätä.
Kolme kertaa oltiin vauvan kanssa ensiavussa raadelmien takia paikattavana.
Sen jälkeen koira sai lähteä.Saako tästä suorituksesta jonkinlaisen rambomitalin?
" ja koira sai lähteä", "silloin koira kyllä lähtee" jne. on sitä ettei oikeasti ole ymmärtänyt, eikä todellisuudessa pidä eläimistä eikä arvosta niitä itsenään. Toisin sanoen, ei olisi pitänyt alunperinkään hankkia. Ihmisten pinna riittää kaikenlaiseen, mutta koira saa kyllä lähtöpassit.
Itse olin todella hämmästynyt , kun aikoinaan aloin odottaa esikoista ja miehen äiti sanoi ihan kuin ilmoitusluontoisena asiana, että milloin me aijotaan hävittää koira, ennen kuin lapsi syntyy.
Minulla moinen ei ollut käynyt mielessäkään, eikä oman perheeni piirissä kukaan toiminut noin.
Mieheni sisko hävitti/lopetutti (en tiedä miten koirille kävi) kaksi koiraansa, kun heille syntyi lapsi ja mieskään ei kuulema tykännyt koirista. Jotenkin niin käsittämätöntä. Itse en elämänpäivänä luopuisi koirasta sen takia, että mies ei tykkää ja jos lapsen tullessa perheeseen ei koiran kanssa ole sen kummenpia ongelmia, niin miksi koirasta pitäsisi luopua? Ihan sairas ajatusmaailma.
Jaa minusta taas paljon parempi niille koirille, että pääsevät sellaiseen kotiin, jossa kaikki niistä tykkäävät. Koirat ovat ihan varmasti vaistonneet, jos tuo mies niistä ei ole tykännyt. Miksi haluaisit koiralle tuollaisen kodin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntui pahalta! Ymmärrän siinä tapauksessa, jos yhteiselo ei toimisi. Mutta ilman yrittämistä edes luopuvat... Ihan kuin koira olisi harjoittelu vauva ja kun oikea vauva tulee, niin ei kun pihalle
Me tiedettiin jo etukäteen, ettei meidän vanha koira tule vauvan kanssa toimeen.
Sen jälkeen koira sai lähteä.Saako tästä suorituksesta jonkinlaisen rambomitalin?
" ja koira sai lähteä", "silloin koira kyllä lähtee" jne. on sitä ettei oikeasti ole ymmärtänyt, eikä todellisuudessa pidä eläimistä eikä arvosta niitä itsenään. Toisin sanoen, ei olisi pitänyt alunperinkään hankkia. Ihmisten pinna riittää kaikenlaiseen, mutta koira saa kyllä lähtöpassit.
Itse olin todella hämmästynyt , kun aikoinaan aloin odottaa esikoista ja miehen äiti sanoi ihan kuin ilmoitusluontoisena asiana, että milloin me aijotaan hävittää koira, ennen kuin lapsi syntyy.
Minulla moinen ei ollut käynyt mielessäkään, eikä oman perheeni piirissä kukaan toiminut noin.
Mieheni sisko hävitti/lopetutti (en tiedä miten koirille kävi) kaksi koiraansa, kun heille syntyi lapsi ja mieskään ei kuulema tykännyt koirista. Jotenkin niin käsittämätöntä. Itse en elämänpäivänä luopuisi koirasta sen takia, että mies ei tykkää ja jos lapsen tullessa perheeseen ei koiran kanssa ole sen kummenpia ongelmia, niin miksi koirasta pitäsisi luopua? Ihan sairas ajatusmaailma.
Minä en missään nimessä menisi yhteen sellaisen ihmisen kanssa, joka ei pidä koirista.
Vierailija kirjoitti:
Tommi Viren on täysjärkisen oloinen koirankouluttaja.
Joo, Tommy on tosi symppis. Koiratkin sen huomaavat kun lähtisivät melkein jokainen Tommyn perään kun hän oven taakse häipyy.
Kuinka tuo yks nainen kehtas kertoa naureskellen poikansa ja tyttöystävän koiranhankinnasta? Oisin ite vedelly niitä niin ympäri korvia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tuo yks nainen kehtas kertoa naureskellen poikansa ja tyttöystävän koiranhankinnasta? Oisin ite vedelly niitä niin ympäri korvia.
Hän ei varmaankaan ollut väkivaltainen hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun mielestä tää nuoripari toimi ihan hyväksyttävästi? Osti tehdaspennun ja dumppasi?
Ehkä sellainen sanonta toi ympäri korvia veteleminen, mutta sen olisivat kyllä ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikin tapausta tuttavapiirissä että on ensin otettu koira, ehkä jopa vähän lapsen korvikkeeksi, ja sitten kun pamahdetaan paksuksi niin putsataan turret nurkista pois. Nimenomaan nainen näissä tuntuu olleen se alotteentekijä. Olisiko jotain hormonaalisperäistä pesänraivausta vai mitä? Tosi kylmältä tuntuu kumminkin.
Tuo on kyllä totta ja ikävää sellaista. Oli vastaava tilanne meilläkin tavallaan, mutta ketään ei raivattu tieltä. Eli ensin oli koira "vauvanamme" ja kun se kuoli vanhuuteen, tekemällä tehtiin lasta (3 vuotta yritystä) ja vasta kun oma lapsi oli murrosikäinen, tuli talouteen uusi koira. Vaikka olen ajatusta vastaan, että voitaisiin puhua samana päivänäkään lapsista ja koirista, toinen on eläin ja toinen on ihminen - oli ihan hyvä, että aika aikaansa kutakin tässä asiassa. Ainakin vauva-ajan pystyi keskittymään täysillä vauvaan ilman karvaturrin keskeytyksiä. Ja kun lapsikin on tarpeeksi iso osaltaan huolehtimaan koirasta, on taas aika sille. Koirakin ansaitsee huomion, rakkautta ja paikkansa laumassa.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan vatutti totaalisesti, kun joutui itse sitten sen koiran hoitamaan. Oikein hyvä esimerkki ettei koiraa pidä ottaa hetken mielijohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan vatutti totaalisesti, kun joutui itse sitten sen koiran hoitamaan. Oikein hyvä esimerkki ettei koiraa pidä ottaa hetken mielijohteesta.
Varmaan kertoi myös naureskellen siksi, että ei ole varmasti ensimmäinen eikä viimeinen vanhempi, jonka lapsi puolisoineen ottavat koiran harkitsematta ja sitten dumppaavat sen vanhemmille hoidettavaksi.
On varmasti ripittänyt kyllä pariskunnan, ei sitä nyt julkisesti televisiossa enää tartte tehdä.
varmaan sellainen henkilö ottaa pentutehtailijan koiranpennun, joka ei yhtään seuraa uutisia tai lue lehtiä tai muutenkaan tiedä mistään mitään. Eikö yhtään soita hälytyskellot päässä, jos koiranpentuja myydään auton takakontissa kaupan parkkipaikalla? Ja jos se on rahasta kiinni, ettei ole varaa rotukoiraan, niin silloin pitää tyytyä sekarotuiseen tai sitten olla kokonaan ilman. Ja toisaalta, jos ei ole varaa maksaa koirasta, niin kannattaako sitä edes hankkia, kun aina pitää varautua siihen, että tulee eläinlääkärikuluja ja ne ovat hiton kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin adoptoida tuon Tommi Wirenin!
Minä voisin adoptoida tuon Suojele eläintä ry:n Sinin
Kyllä pisti vihaksi tuo äidin tarina poikansa ja tyttöystävän vastuuttomasta koiran ottamisesta ='(
Koirien hankintaa harkitseville pitäisi olla pakollisena puolen vuoden koirakoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin adoptoida tuon Tommi Wirenin!
Just viime jaksoa katsoessa mietin, että onpa todella miellyttävän oloinen mies vaikka ei nyt ihan komeudella ole pilattu, mutta kyllä mulle kelpaisi tuollainen leppoisa koiramies.
Oletko niitä, jotka valitsevat koirankin sen ulkonäön/komeuden perusteella?
Vaikuttaa siltä, että melko monet ohjelmaan osallistuvat nuoret parit eivät syystä tai toisesta pysty pitämään koiraa. Ehkä kumppanin löydettyään ovat itsevarmoja ja ajattelevat, että koira kyllä hoituu siinä sivussa, mutta kun koira tarvitsee melko paljon enemmän. Jonkinlainen riski näyttäisi olevan koiran laittaminen nuorelle parille ja monesti toivonkin että toivottavasti koira löytäisi hyvän kodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun mielestä tää nuoripari toimi ihan hyväksyttävästi? Osti tehdaspennun ja dumppasi?
Ehkä sellainen sanonta toi ympäri korvia veteleminen, mutta sen olisivat kyllä ansainneet.
Missä sellaista lukee? Se, että ihminen osaa käyttäytyä, eikä hyväksy väkivaltaa, ei tarkoita väärinkäytösten hyväksymistä. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sellainen sanonta toi ympäri korvia veteleminen, mutta sen olisivat kyllä ansainneet.Missä sellaista lukee? Se, että ihminen osaa käyttäytyä, eikä hyväksy väkivaltaa, ei tarkoita väärinkäytösten hyväksymistä. Päinvastoin.
Nykyäänhän nuoriso voi niin hyvin, johtunee siitä ettei koskaan ole pidetty minkäänlaista kuria, ja jos ymmärrät lukemasi aikaisemman kommentin en tarkoittanutkaan mitään konkreettista "hakkaamista", mutta pääsi taas unohtumaan että täällä pitää kaikki vääntää rautalangasta.
Suututtaa vaan niin vietävästi nää hylätyt lemmikit, koronakoirat ja -kissat ym ja se että aika yleinen asenne tuntuu olevan "sehän on vaan eläin", eli lainsäädännöllisesti esine.
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo uusin jakso. Rakastuin tuohon Tarmoon.
Tarmo vaikutti kyllä niin ihanalta ja hellyydenkipeältä. Ja valtavan upea värityskin. Onneksi pääsi Nauvoon, missä saa juosta vapaana, veneillä ja miehen tyttäreltäkin saa paljon huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo uusin jakso. Rakastuin tuohon Tarmoon.
Täysin kouluttamaton vauhko ja koulutus vielä kiellettiin. Whaaaat?
Olen positiivisesti yllätynyt juontajan osuudesta, pidin Hussia tylsänä ja teennäisenä tyypillisenä julkkis-bimbona, mutta hän onkin ohjelmassa luonteva ja kiva. Sori, Janni! :)
Parikin tapausta tuttavapiirissä että on ensin otettu koira, ehkä jopa vähän lapsen korvikkeeksi, ja sitten kun pamahdetaan paksuksi niin putsataan turret nurkista pois. Nimenomaan nainen näissä tuntuu olleen se alotteentekijä. Olisiko jotain hormonaalisperäistä pesänraivausta vai mitä? Tosi kylmältä tuntuu kumminkin.