Eronneet mitä teitte kihla- ja vihkisormuksille?
Minä olen säästänyt niitä, jos lapset haluaa tehdä sormuksista ajallaan omat sormukset.
Kommentit (45)
Jätin kihlasormukseni kihlatulleni erotessani hänestä. Luultavasti sormukset edelleen jossain piironginlaatikossa 30 v jälkeen.
Kävin myymässä Rasmussenille. Ihan hyvin sain tuohta.
Mulla oli niin halvat sormukset, että heitin roskiin. Ei niistä mitään olisi saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleenkään säästää. Mies petti ja jätti mut todella sikamaisesti puhumatta.
Myin sormukset.
Mistä tietää paljonko rahaa sormuksista saa?
Sinulle kaikkea hyvää, mun ex-alkoholisti.Ap
Menet kultasepänliikkeeseen kysymään. Siellä osaavat antaa arvion.
Pidin muistona elämäni erehdyksestä.
Ei enää koskaan akan kanssa vihille. Ei tosin miehenkään :)
Mulla on sormukset kahdesta liitosta. Käytän niitä koko ajan.
Mulla on oikeassa kädessä neljä sormusta ja vasemmassa kolme.
Olen ollut itse valitsemassa ja niissä on timantteja ja yks on saman tyylinen safiiri/timanttisormus kuin oli Dianalla. Nyt siis Katella.
Muutenkin minulla on paljon kultakoruja miehiltä saatuja, sekä ranne - että kaulakoruja. Pojantyttäreni perii ne.
Mulla on kihlasormukset tallella ja joskus pidän niitä kaulaketjussa.
Sormus on itse valitsemani ja siinä on pieni timantti. Ajattelin ettei siitä romukultana saa juuri mitään niin vein sen kultasepälle joka hioi kaiverrukset sileiksi ja nyt käytän sitä silloin tällöin oikeassa kädessä. Jos baarissa joku tulee tunkeilemaan saatan vaivihkaa siirtää sen vasempaan käteen. :)
Ihan raakasti myin romukultana, koska en halunnut säilyttää muistoa. Sitä paitsi tykkään enemmän hopeisista kuin kultaisista koruista
Entinen kihlasormukseni on osa vihkisormustai. Teetin sormuksen kultasepällä ja annoin sen valmistukseen pari vanhaa kultasormusta.
Romukultana myin. Sain 75e. Uutena olivat maksaneet 300+350e.
Vierailija kirjoitti:
Ihan raakasti myin romukultana, koska en halunnut säilyttää muistoa. Sitä paitsi tykkään enemmän hopeisista kuin kultaisista koruista
Lisään tähän vielä, että kaikki sormukseni ovat olleet ihan kaikkein halvimmat mahdolliset ilman timantteja. Minulla ei ole koskaan ollut vihkisormusta vaikka kaksi avioliittoa. Kihlasormuksella menty.
Mutta eipä huolta, osaan kyllä ostaa sormiini tarpeeksi koruja ihan omatoimisesti
Vierailija kirjoitti:
Romukultana myin. Sain 75e. Uutena olivat maksaneet 300+350e.
Kuten myös, paitsi omassa tilanteessa ex piti omat kihla/vihki sormuksensa. Ne hänen tosin oli kalliimmat vaikka noista omista jotain sai myydessä. Mikä käytäntö Suomessa yleensä on palautetaanko sormukset sille kuka eroa hakeaa jos päätös ei ole yhteinen?
Osa säästössä, joskus käytössä. Kalleimman timmatti sormuksen vaihdoin, kun ostin kalliimman sormuksen tilalle. Oli tyyris en kadu, antaja oli nimittäin tietämättäni jo naimisissa mitä en tiennyt. Joten sormus kiertoon. Vanhempana lahjoitan koruni varmaan siskoni tyttärille.
Vierailija kirjoitti:
Hopealla ole vain mitään arvoa. Ihmiset ostaa niitäkin kalliilla hinnalla sama kuin rihkamaa ostaisi.
Mun mies ensin petti kun lapset ihan pieniä, sen jälkeen alkoi helvetti. Minä olin kaikkeen syyllinen. Sitten tuli henkisen väkivallan lisäksi ajoittaista fyysistä pahoinpitelyä, lähinnä uhkailua mutta joskus lävähti kämmen päin pläsiä.
Olin niin rikki kun erottiin että vuosia kävin terapiassa.
Sormukset lensivät mereen. Enkä niitä enää sen koomin kaivannut.
Olen rakentanut minuuteni ja elämäni uusiksi. Ja nyt olen onnellinen. En katkera. Lapset käyvät joskus isänsä luona, mutta pitävät häntä aika looserina vaikka koko ajan kehuu heille itseään.😅