Oletko koskaan joutunut valehtelemaan muille, koska häpeät jotain asiaa elämässäsi?
Ja jatkuvasti joudut keksimään uusia valheita, ettei jää kiinni alkuperäisestä valheesta. Lopulta olet todella syvällä valheiden verkossa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Joo
mm. siitä että olin teekkari
En halunnut kertoa kavereille
Monen vuoden jälkeen sanoin sitten hakevani vaikka jo olin melken kandi
Joskus häpesin vanhempiani muttei sillä enää ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo
Monen vuoden jälkeen sanoin sitten hakevani vaikka jo olin melken kandi
vappunakaan en kehdannut juhlia sitten
Vierailija kirjoitti:
Joo
Tämä ei ole vitsi
Vierailija kirjoitti:
Joo
Harmittaa kun ne kaikki bileet jäi välistä jne...
Teekkarilakki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo
Harmittaa kun ne kaikki bileet jäi välistä jne...
Teekkarilakki
Nehän olis voinut nähdä mut. Olis pitänyt aivan hulluna.
Kyllä, mutta häpen sitä, enkä pysty kertomaan, mitkä asiat ovat hävettäneet.
Kyllä, valehtelen puolitutuille käyväni töissä, koska työttömiä vihataan niin paljon.
En myöskään kerro olevani mt menneisyyden elänyt, koska hyvä ei heilu heillekään.
Valehtelin teininä 2010-luvulla, että puhelimeni on korjauksessa vaikka oikeasti minulla ja siskollani oli ainoastaan yhteinen puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Joo
Mulla on paljon vastaavia
En kehtaa korjata ja nolata toista jos joku olettaa musta jotain älytöntä
ja sitten meen siihen mukaan ja joudun valehteleen ja esittään jotain vuosia
Pyrin nykyään puhumaan aina totta (jos pystyn vaikka se loukkaa toista), jotta elämä olisi helpompaa
Valehtelen välillä miehestäni äidilleni ja ystävilleni. Hän on kärsinyt pitkään mielenterveyden ongelmista eikä ole paljon pystynyt osallistumaan kodin asioihin.
Tiedän että varsinkin äitini toivoisi minulle "parempaa" miestä (rikas, terve, jaksava). Minulle ei parempaa ole eikä tule, mutta valehtelen että mies osallistuu kotitöihin ja tekee oman osansa, vaikka hoidan 98% kotitöistä ja ajoittain myös elätän häntä 100%
Osittain valehtelen saadakseni äidin kommentit loppumaan, mutta osittain myös häpeästä. Minun ei pitänyt päätyä samanlaiseksi kotiorjaksi kuin oma äitini aikoinaan.
Joo häpeän tunnustaa jotta olen kokoomuslainen siksi käännyin JEHOVAKSI ja lopetin paskan pihumisen Äänestäjille..Otakaa opia minusta entinen kokoomuslainen..
Kyllä. Valitettavasti sekä mun mielestä hyvistä asioista eli olen joutunut vähätteleen tai salaan valintoja, jotka ovat ärsyttäneet muita. Toisaalta olen puhunut 'muunneltua totuutta' työasioista eli hieman värittänyt ja suurennellut vaikka oikeasti olen aika ylpeä omista jutuistani. Ne ovat sellaisia puolitaiteellisia, pienipalkkaisia ja monen mielestä turhaakin turhempaa. Olen siis hukannut yliopistokoulutukseni täysin ja elän välilleni takia hyvin vähillä tuloilla. Enkä siis saa avustuksia tai yhteiskunnan tukia. Tai en hae, koska tämä oma valinta.
Oikeesti en kehtaa äänestäväni perussuomalasia
Ei siksi, että heissä olisi jotain vikaa
Siksi - koska muut ovat tyhmiä, taipumattomia vihervassareita ja wokettajia
Joskus nuorena kaikilla kavereillani oli poikaystävät niin valehtelin, että minullakin on mutta on kauempana opiskelemassa niin ei nähdä usein. Oli niin noloa olla 19 vee, joka ei ollut saanut edes yhtä suukkoa . En tiedä tajusko kaverit, epäilen ettei. Olin vähän sellainen sivustaseurailija aina eli kuljin porukan mukana, ilman varsinaista bestitä tai luottoystävää.
Tilanne korjaantui 21-vuotiaana kyllä sitten .
Olen. tosin vain tilanteissa, joissa minun ei ole tarvinnut varsinaisesti jatkovalehdella, eivätkä muunnellun totuuden kuulijat olleet läheisiä. Eli he eivät juurikaan kysele asiasta, siksi ei ole tarvinnut sotkeutua verkkoon.
Mutta puhuessa pitää aina miettiä ensin, ettei asia vahingossa paljastu.
Se harmittaa, etten voi avata sen takia kaikkia osia arjestani edes, koska tämä asia ei saa paljastua.
Suojelen omia vanhempiani totuudelta ja toisinaan kerron lievästi muunneltua totuutta kun kyselevät lapsen kuulumisia
Joo