Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Jumalaan?

Vierailija
19.01.2023 |

Miten on?Uskotko sinä Jumalaan?
Uskotko että raamatun kertomukset ovat totta?

Uskotko Jumalaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (418)

Vierailija
41/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juice Leskinen sanoi "Jumala on vaikka ei uskoisi"

Vierailija
42/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon hyvään kaikkivaltiaaseen Jumalaan! Minun Jumalani on reilu, hyveellinen, armollinen ja ihmistä rakastava ja välittävä!

Sepä kiva. Mitä tämä sinun Jumalasi on tehnyt viime aikoina Ukrainassa?

Vastaan sivusta. Jumala toimii maailmassa myös ihmisten kautta.

Jos USA olisi lähettänyt tarpeeksi aseita sinne, sotaa ei olisi enää ollut pitkään aikaan.

Voitaneen siis kysyä, miksi USA ja länsi seuraavat lähinnä tumput suorina ukrainalaisten kärsimyksiä? Jumala ei ole poistanut mihinkään ihmisen moraalista vastuuta.

Vierailija
44/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään uskontoon, mutta uskon kyllä johonkin tuonpuoleiseen ja jumalaan tai miksi sitä kutsuisi. Kaiken luoja, iso henki, jumala.. Mutta ei liity mitenkään lähi-idän tarustoon.

Vierailija
45/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistit? poistivat viestini.

Viestini oli yksi sana: u s k o n.

Vierailija
46/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin skeptinen. Olen koko ikäni ollut äärimmäisen kiinnostunut uskonnoista ja lukenut niistä todella paljon. Mitä enemmän olen oppinut, mitä vähemmän mikään niistä saa minut vakuuttuneeksi. Ihmisillä on ollut uskomuksia ja jumalolentoja läpi historiansa, aina on uusia tullut ja vanhat kuolleet pois, joten miksi aabrahaminen jumala olisi millään muotoa se ainoa oikea? Aabrahaminen jumala on varsin tuore tapaus, joten pidän ajatusta nimenomaan tämän jumalan ainoaksi oikeaksi julistamista aika huvittavana. Mutta jokainen uskoo mihin uskoo.

Vierailija
47/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan mistä ihmeestä tämä kaikki on tullut?   Juu'u, on alkuräjähdystä ja energiaa ja materiaa. 

Mutta mistä ne sitten tulivat?   Miten ihmeessä jokin voisi vaan olla olematta ensin ja sitten kuin tyhjästä ilmestyä? Koko maailmankaikkeus?

Näin aloittelevana skeptikkoja en kuitenkaan osaa vahvistaa tieteessä kerrottua maailmojen alkua.

"Kysymys siitä, mitä oli ennen alkuräjähdystä, voidaan tulkita merkityksettömäksi kysymykseksi, sillä, jos aikaa ei ole olemassa, käsite ennen ei merkitse mitään."

Sinänsä looginen päätelmä, mutta kertoo ehkä enemmän siitä, miten fiksusti mitätöidään kyseenalaistava kysymys.

-loppurysäys

-loppujäähtyminen

-lämpökuolema

-loppurepeäminen

https://fi.wikipedia.org/wiki/Alkur%C3%A4j%C3%A4hdys#Tulevaisuus_alkur%…

Vastaus kysymykseesi on, että emme tiedä. Tietämättömyys ei ole episteeminen oikeutus uskomuksille, joita ei ole todistettu. Tämä on ainoa oikea vastaus skeptismin näkökulmasta.

Vierailija
48/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin huomaa äänestystuloksista täällä olevien ihmisten asuinpaikat tällä palstalla. Paljon pohjoisesta ja maalta olevia uskovaisia. Tutkimusten mukaan alle puolet suomalaisista uskoo enää jumalaan ja kirkon esittämään jumalaan enää neljännes. 

Kuulut siihen maailman vähemmistöön joka ei usko Jumalaan. Jos olet ikäsi ollut vain suomalaisten kanssa tekemisissä, ateismi johtuu neuvostoliiton kommunisteista. Ja Suomi on käytännössä ollut vain yksi neuvostoliiton lääni. Se on jättänyt lähtemättömät jäljet suomalaiseen yhteiskuntaan.

Eksplisiittistä ateismia tiedetään olleen jo antiikin aikoina. Modernin ateismin juuret ovat valistuksessa, ei kommunismissa. Wikipedian mukaan Suomi ei ole maailman kymmenen ateistisimman maan joukossa, sen sijaan siellä on useita sellaisia, joihin NL/kommunismi vaikutti vähemmän kuin Suomeen (Ruotsi, UK, Belgia, Norja, Australia, Tanska).

Vierailija
49/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon hyvään kaikkivaltiaaseen Jumalaan! Minun Jumalani on reilu, hyveellinen, armollinen ja ihmistä rakastava ja välittävä!

Sepä kiva. Mitä tämä sinun Jumalasi on tehnyt viime aikoina Ukrainassa?

Jumalako siellä sotii, luulin, että Putin?

Vierailija
50/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän se sinun jumala piileksii?

Vierailija
51/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon koko sydämestäni ja olen uskonut ihan pienestä asti.kotona opetettiin iltarukous.

Jos vanhempasi olisivat intialaiset ja olisit pienestä pitäen meditoinut esim. Shivaa ja muita hindujumalia todennäköisesti et tällä hetkellä uskoisi kristinuskon Jumalaan. 

Vierailija
52/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän se sinun jumala piileksii?

Hän on kaikkialla läsnä ja voi varjella ihmisen kulun, ettei edes jalkaansa loukkaisi. Tosin kaikki ei usko, mutta itsellä ollut varjelusta. Mutta Jumalaakaan ei saa koetella tai kiusata. En usko että asia valkenee skeptikoille ja vastustajille. Joku hyväuskoinen voi päästäkin tietämään ja tuntemaan totuuden.

Vierailija
53/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon koko sydämestäni ja olen uskonut ihan pienestä asti.kotona opetettiin iltarukous.

Jos vanhempasi olisivat intialaiset ja olisit pienestä pitäen meditoinut esim. Shivaa ja muita hindujumalia todennäköisesti et tällä hetkellä uskoisi kristinuskon Jumalaan. 

Niin. Voi olla vaan kiitollinen, että on saanut syntyä sivistyksen kehtoon myös uskonnon osalta. Kristinuskohan kannattaa tasa-arvoisuutta, reiluutta, hyvinvointia kaikille. Niinkuin nämä kristityt valtiot on usein kehittyneetkin, kiitos uskovaisten.

Vierailija
54/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko vähääkään.

Vierailija
55/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskohan kannattaa tasa-arvoisuutta, reiluutta, hyvinvointia kaikille.

Jaa mistä kohtaa? Vissiin jäänyt Raamattu lukematta, vai oletko lukenut vain pastorin suosittelemat kohdat?

Vierailija
56/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskohan kannattaa tasa-arvoisuutta, reiluutta, hyvinvointia kaikille.

Jaa mistä kohtaa? Vissiin jäänyt Raamattu lukematta, vai oletko lukenut vain pastorin suosittelemat kohdat?

Uudessa testamentissa tulee hyvin esille veljeys, köyhien auttaminen, tasa-arvoisuus, ymsyms.

Vierailija
57/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvituksen tuotosta koko jumala höpinä mutta saadanhan sen helvetillä pelottelun kylkiäisinä hujattua hyvä uskoisilta hölmöiltä isot rahat lupaamalla taivas paikka.

Vierailija
58/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun tuosta satuolennosta löytyy yksikin todiste niin muutan mielipidettäni.

Sitä odotellessa....

Vierailija
59/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Voi olla vaan kiitollinen, että on saanut syntyä sivistyksen kehtoon myös uskonnon osalta. Kristinuskohan kannattaa tasa-arvoisuutta, reiluutta, hyvinvointia kaikille. Niinkuin nämä kristityt valtiot on usein kehittyneetkin, kiitos uskovaisten.

Kannattiko kristinusko tasa-arvoa kun kirkko tappoi kymmeniä tuhansia naisia noitavainoissa, naispappeuskin hyväksyttiin vasta 80-luvulla ja katolinen kirkko ei hyväksy vieläkään?

Vierailija
60/418 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta korjaan mielipidettäni heti, kun todistusaineisto antaa siihen aihetta.

Juuri näin. Tosin jos todistusaineisto viittaisi kristinuskon jumalaan, uskoisin, mutta en palvoisi sitä hirviötä. 

Kristinuskon Jumalan ollessa totta, myös Saatana olisi silloin todellinen. Ehkä kaikki paha maailmassa on silloin Saatanasta johtuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän