Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vauvavuoden väsymyksestä selviää täysjärkisenä?

Vierailija
19.01.2023 |

Ja juu, tiedostan että väsymys voi jatkua vielä vaikka kuinka pitkään kun ei ole takeita että taaperokaan nukkuis yhtään sen paremmin. Nyt vauva 10 kk ja nyt on vaihe jolloin tulee sekä etuhampaat että on flunssa. Yöt on yhtä valvomista, aamut alkaa siinä 5-6 maissa. Tuntuu että sydän hakkaa miljoonaa ja on kuin aivosumussa. Olen ennen ollut hyvämuistinen, tarkka asioissa. Nyt unohtelen aivan kaiken laskuista neuvolakäynteihin. Puoliso on tukena sen mitä töiltään kerkeää, eli toisinsanoen aina kun tulee töistä kotiin jne. Ollaan saatu vauva välillä yökylään mummulle, mutta mulla heräily jatkuu silloinkin vaistomaisesti. Keho käy ylikierroksilla. Onkohan tähän näköpiirissä helpotusta, millaisia kokemuksia muilla?

Kommentit (661)

Vierailija
661/661 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on, kun pitää vauvan aina vieressä, laittaa siis sängyn niin, että on turvallista. Imettää nukkuessa, kuten sanottu vauvan ei edes tarvitse olla hereillä että sen voi imettää samalla kun itse havahtuu hereille. Tissi vaan suuhun ja vauva alkaa imeä. 

Yöllä ei nousta sängystä ellei ole ihan pakko, mitään vaippoja ei öisin vaihdella tms. Ei valoja päälle ikinä. Mitään kahvia tms. ei todellakaan kannata juoda tai mitään kofeiinipitoista, varsinkaan illalla/yöllä.

Mitä paremmin äiti pysyy unimoodissa, sen paremmin myös vauva pysyy. Äiti erittää melatoniinia maitoon nukkuessaan, joten siksikin kannattaa imettää "unissaan".

Mä olen niin monen kaverin kohdalla katsonut sitä yörallia, kun on pakko laittaa vauva omaan huoneeseen nukkumaan, ja sitten rampataan siellä ja ollaan niiiin väsyneitä. Ihan oma valinta.

T:kolme lasta näin hoitanut, ikinä ei ole ollut mitään kuolemanväsymystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän