Mitä syödä kun ei jaksa tehdä kunnon ruokaa?
Väsyttää aivan hirveästi, en kuitenkaan ole tänään syönyt yhtään kunnon ateriaa, leipää vasta vain. Oli tarkoitus laittaa kunnon päivällinen, mutta en ole jaksanut, lepään vain sohvalla enkä enää jaksa aloittaa mitään isompaa ruoanlaittoa. Jotain kunnollista pitää kuitenkin syödä, ettei ole aamulla kamala päänsärky.
Mitä te muut syötte vastaavassa tilanteessa, kun mitään ei jaksa tehdä mutta joku ruoantapainen edes on syötävä?
Kommentit (104)
Vastaisuuden varalle, osta kaupasta mikroruokaa pari pakettia. Katso sellaisia joissa päiväystä riittää mahdollisimman pitkälle.
Nämä on mun väsymysiltojen pelastus.
Paahtoleipää ja paistettuja munia ja niitä vihanneksia mitä kaapissa sattuu olemaan (kurkkua ja porkkanaa ainakin on aina). Jos tekee mieli jälkkäriä niin turkkilaista jogurttia hillonokareen kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vielä sellaista päivää osunut kohdalle!
mummo 62v
Hyvä juttu sun osalta.
Mun kohdalle on osunut useampiakin. Esimerkiksi silloin, kun lapseni kuolivat, niin olen ihan täysin varma, etten joka päivä henkisesti jaksanut laittaa ruokaa. Tai silloin, kun olin yli 40 asteen kuumeessa enkä tiennyt, onko päivä vai yö, enkä uskaltanut kontata vessaan, kun en olisi päässyt siitä ylös, niin piti hiissata pitkin seinänvieriä, että pääsin perille. Pois en tainnut itse päästä. Vähän on hämärää sekin. Mutta silloin en fyysisesti kyennyt tekemään ruokaa. Oli se kerta, kun oltiin koko perhe mahataudissa, maattiin patjojen päällä pesuhuoneessa oksentamassa ja juotiin vissyä ja kokista ja mehua. En jaksanut silloinkaan tehdä ruokaa.
Nykyään onkin sitten taas vähän toisenlaisia haasteita, kun teen kaiken ruuan puuhellalla. Siis teeveden keitosta eineshampparien lämmittämiseen. Jos en jaksa hakea puita, en voi tehdä ruokaa. Jos on selkä hajalla, enkä voi kantaa puukoppaa, niin aika kevyellä ja viileällä ruualla menen koko päivän.
Olen pahoillani puolestasi mutta ap taisi kyllä tarkoittaa ihan arkipäivän viitsimättömyyttä/laiskuutta, ei erikoistilanteita.
Toki olen itsekin ollut sairaana tai perheenjäseniä kuollut mutta mun mielestä ne on tässä kohdassa epärelevantteja asioita.
Mulla vaan on aina normaali nälkä mikä vaatii kunnon ruuan.
Täällä on nyt lueteltu syövät, lasten kuolemat ja nyt vielä rollaattori-sankari tekee itse ruokaa kun kukaan muu ei osaa.
Hohhoijaa.
Näistä se idea tuleekin varmaan tuleekin aloittajalle.
Mä en osaa auttaa, mutta on tässä ketjussa ihan hyviäkin ideoita tullut.