Mitä syödä kun ei jaksa tehdä kunnon ruokaa?
Väsyttää aivan hirveästi, en kuitenkaan ole tänään syönyt yhtään kunnon ateriaa, leipää vasta vain. Oli tarkoitus laittaa kunnon päivällinen, mutta en ole jaksanut, lepään vain sohvalla enkä enää jaksa aloittaa mitään isompaa ruoanlaittoa. Jotain kunnollista pitää kuitenkin syödä, ettei ole aamulla kamala päänsärky.
Mitä te muut syötte vastaavassa tilanteessa, kun mitään ei jaksa tehdä mutta joku ruoantapainen edes on syötävä?
Kommentit (104)
Ihmeen paljon täällä tyrkytetään ohjeita ihan kokkaukseen, kun tilanne on se, ettei nimenomaan jaksa tehdä mitään. Eikö ihmiset osaa lukea?
Tätä varten on aina muutama hernaripurkki kaapissa. Yllättävän terveellistäkin! Suolaa on reilusti, mut yleisesti eineksiin verrattuna ihan superfoodia
Munakas, ehkä tonnikalaa kaveriksi.
Spagettia, valmispestoa ja jos kaapista löytyy vaikka tomaattia lisäksi.
Pakastimen aarteita, aina jotain löytyy, pitsaa, ranuja, nugetteja, kalapuikkoja, pakastettua itse tehtyä ruokaa...
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset uunissa ja omatekoinen majoneesi päälle: sinappia, ketsuppia, kananmunan keltuainen, suolakurkkuja silputtuna ja loraus öljyä. Suola kannatta sirotella heti ranskalaisiin ja hämmentää ja sitten roiskitaan toi majoneesilasti lopuksi joka puolelle annosta. Aahh!!
Juuri niin. Ihminen ei jaksa kokata, niin täällä joku vinkkaa, että tee itse majoneesia.
Osta joku kerta jääkaappiin kaikkia valmiita eineksiä mistä avaat vaan kannen ja rupeat lusikoimaan/haarukoimaan. Kylmähyllyt ihan täynnä kaikkia mössöjä kuten jugurtteja ja rahkoja ja kaurasta tehtyjä välipalamössöjä, valmisruokia miljoonaa erilaista. Kaikkia eri puurojakin on. Niin sellaiset ihmiset tekee jotka ei laita ruokaa.
Paistinpannu kuumaksi, ja öljyä siihen vähän, ja pakasteesta wokkivihanneksia. Hetken niitä siinä kääntelee, ja kun näyttävät sulaneen, laitan lorauksen soijakastiketta sekaan. Levy pois päältä, ja vielä hetken niitä kasviksia siinä kääntelen, jotta soosi sekoittuu kasviksiin hyvin. Siitä sitten kippaan kasvikset lautaselle ja syön.
Tämä on minun pikaruoka silloin, kun olen yksin kotona, enkä jaksa kokata. Joskus syön sen kanssa myös voileivät.
Juuri nyt syön jääkaapista kaivamaani valkohomejuustoa voileipäkeksien päällä. Ensin söin jääkaappikylmiä keitettyjä porkkanoita ( yäk) ja kourallisen miniluumitomaatteja (hyviä). Jos jää vielä nälkä, niin otan pari piparkakkua purkista.
Eipä ole vielä sellaista päivää osunut kohdalle!
mummo 62v
Pizza kotiinkuljetuksella on ihan hyvä ratkaisu aina joskus. Tai mitä muuta tahansa mitä vaihtoehtoja nyt onkaan.
Mä pistän puurohiutaleita ja nestettä (vesi/maito) lautaselle ja mikroon. Päälle vielä voisilmä, niin pysyy nälkä loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vielä sellaista päivää osunut kohdalle!
mummo 62v
Hyvä juttu sun osalta.
Mun kohdalle on osunut useampiakin. Esimerkiksi silloin, kun lapseni kuolivat, niin olen ihan täysin varma, etten joka päivä henkisesti jaksanut laittaa ruokaa. Tai silloin, kun olin yli 40 asteen kuumeessa enkä tiennyt, onko päivä vai yö, enkä uskaltanut kontata vessaan, kun en olisi päässyt siitä ylös, niin piti hiissata pitkin seinänvieriä, että pääsin perille. Pois en tainnut itse päästä. Vähän on hämärää sekin. Mutta silloin en fyysisesti kyennyt tekemään ruokaa. Oli se kerta, kun oltiin koko perhe mahataudissa, maattiin patjojen päällä pesuhuoneessa oksentamassa ja juotiin vissyä ja kokista ja mehua. En jaksanut silloinkaan tehdä ruokaa.
Nykyään onkin sitten taas vähän toisenlaisia haasteita, kun teen kaiken ruuan puuhellalla. Siis teeveden keitosta eineshampparien lämmittämiseen. Jos en jaksa hakea puita, en voi tehdä ruokaa. Jos on selkä hajalla, enkä voi kantaa puukoppaa, niin aika kevyellä ja viileällä ruualla menen koko päivän.
No jos olet jo valmiiksi lihava,niin ei se haittaa vähä jos paastoat.
Näitä tilanteita varten kannattaa aina pitää kaapissa jotain helppoa. Esim. purkkiherkkusienet, pavut ja muut säilykkeet jotka ei vaadi valmistamista. Sitten keitän kvinoaa tai pastaa sen kanssa. Kvinoa on kyllä hyvää, huuhtelee vaan ja keittää, valmista 15 minuutissa. Se on myös ravitsevampaa kuin nuudeli, mutta nuudelikin on jees täysjyvänä, silloin vaan pitäisi maustaa, ja se on taas oma hommansa.
Puuro mikrossa, voileipä, kahvi. Jos pakasteesta löytyy puuron päälle marjoja, nam. Tai banaania nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalaa purkista (hiutaleet öljyssä), keitettyjä perunoita ja tuorekurkkua. Päälle ripaus suolaa. Tähän on aina ainekset kotona.
Jos olisi jääkaapissa valmiina keitettyjä perunoita, niin niistä voisi kyllä tonnikalan kanssa syödä. Mutta meillä on vain pussillinen raakoja.
Raaoista perunoista saa pikaruokaa kun kuorii tai vaan pesee hyvin ja sitten siivuttaa ohueksi ja paistaa pannulla. Kun kullan keltaisia, niin munia joukkoon. Perunapyttäri valmistuu vartissa pannulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalaa purkista (hiutaleet öljyssä), keitettyjä perunoita ja tuorekurkkua. Päälle ripaus suolaa. Tähän on aina ainekset kotona.
Jos olisi jääkaapissa valmiina keitettyjä perunoita, niin niistä voisi kyllä tonnikalan kanssa syödä. Mutta meillä on vain pussillinen raakoja.
Raaoista perunoista saa pikaruokaa kun kuorii tai vaan pesee hyvin ja sitten siivuttaa ohueksi ja paistaa pannulla. Kun kullan keltaisia, niin munia joukkoon. Perunapyttäri valmistuu vartissa pannulla.
Vartti on aivan liian pitkä valmistusaika, aloittaja haki ruokaa jota ei tarvitse valmistaa ollenkaan.
Paketista nakkeja ja kirsikkatomaatteja.
Rahkaa+jogurttia, johon ananasta purkista.