Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syödä kun ei jaksa tehdä kunnon ruokaa?

Vierailija
18.01.2023 |

Väsyttää aivan hirveästi, en kuitenkaan ole tänään syönyt yhtään kunnon ateriaa, leipää vasta vain. Oli tarkoitus laittaa kunnon päivällinen, mutta en ole jaksanut, lepään vain sohvalla enkä enää jaksa aloittaa mitään isompaa ruoanlaittoa. Jotain kunnollista pitää kuitenkin syödä, ettei ole aamulla kamala päänsärky.

Mitä te muut syötte vastaavassa tilanteessa, kun mitään ei jaksa tehdä mutta joku ruoantapainen edes on syötävä?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeleita ja tonnikalaa. Mikropuuroa. Muroja.

Vierailija
82/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo syönyt mitään muuta kun leipää koko päivänä? Ja nyt yöllä alat syömään.

Jatka samalla leipälinjalla ja painut nukkumaan. Paistat sen munan siihen. Huomenna sitten kauppaan ja kunnon ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me tiedetään, mitä sulta kaapeista löytyy. Siis olettaisin, ettet kauppaankaan jaksa lähteä. Mutta soita toki vaikka mutsilles ja kysy tuleeko tuomaan ruokaa ja pyyhkimään?

Vierailija
84/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnikalaa purkista (hiutaleet öljyssä), keitettyjä perunoita ja tuorekurkkua. Päälle ripaus suolaa. Tähän on aina ainekset kotona.

Jos olisi jääkaapissa valmiina keitettyjä perunoita, niin niistä voisi kyllä tonnikalan kanssa syödä. Mutta meillä on vain pussillinen raakoja.

Raaoista perunoista saa pikaruokaa kun kuorii tai vaan pesee hyvin ja sitten siivuttaa ohueksi ja paistaa pannulla. Kun kullan keltaisia, niin munia joukkoon. Perunapyttäri valmistuu vartissa pannulla.

Vartti on aivan liian pitkä valmistusaika, aloittaja haki ruokaa jota ei tarvitse valmistaa ollenkaan.

+ ihan liikaa tekemistä muutenkin ihmiselle, joka ei jaksa tehdä mitään.

Vierailija
85/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateriarytmi. Ei yöllä aleta enää kokkailee sen kummosempaa, se juna meni jo. Huomenna on tosiaan uusi päivä.

Jotain iltapalaa huiviin ja veikkaan että se nukkuminen olis nyt tärkeämpää, että oot huomenna virkeä. Onko sulla elämänhallinta yleensäkin noin hukassa?

Vierailija
86/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä on energia roikkua? Ja valvoa pitkin yötä. Hohhoijaa. Hyvää yötä.

Vierailija
87/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole jaksanut syödä tai laittaa ruokaa? Tosi outoa kysellä täällä , kun eihän me tosiaan yhtään tiedetä, että mitä sulla siellä kotona on. Vai onko yhtään mitään? Lisäksi jos et tosiaan jaksa yhtään mitään ruokaa tehdä, niin silloin se varmaankin on leipä/ jogurtti/ hedelmälinjalla?!

Vierailija
88/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kotiuduin sairaalasta niin mieheni teki kamalat aamiaiset tietokone pöydälleni ja termariin kahvit kun jäin yksin kotiin. Ja kun hän ei osaa kokata yhtään mitään niin sain lämmitettyjä eineksiä joka päivä. 

Ihanaa kun sain ruokaa enkä alkanut haukkumaan häntä siitä mutta se nopeutti paranemistani kun aloin haluamaan oma tekoista ruokaa. Rollaattorilla toinen jalka paketissa aloin tekemään itse ruokaa kun sain äitinikin avuksi eikä hänkään osannut ruokaa tehdä. Hän on maailman surkein ruuanlaittaja eikä se ole häntä kiinnostanut koskaan muuta kuin teki maailman pahanmakuisinta ruokaa mitä ikinä olen syönyt ellei se ollut Saarioisten laatikoita. 

Mun toipuminen alkoi siitä kun kukaan ei osannut tehdä ruokaa ja aloin kyllästymään lämmitettyihin eineksiin. Tarvitsin ravintoa parantuakseni ja kukaan ei osannut tehdä minulle tarpeeksi hyvää ruokaa kuin minä itse olin tehnyt. Miehelleni sanoin että nyt saa riittää ne valmis ruuat sillä haluan jotain itse tehtyä ja aloin kuntoutumaan kun sain oikeeta ravintoa. 

Vierailija
89/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnikalaa purkista (hiutaleet öljyssä), keitettyjä perunoita ja tuorekurkkua. Päälle ripaus suolaa. Tähän on aina ainekset kotona.

Jos olisi jääkaapissa valmiina keitettyjä perunoita, niin niistä voisi kyllä tonnikalan kanssa syödä. Mutta meillä on vain pussillinen raakoja.

Raaoista perunoista saa pikaruokaa kun kuorii tai vaan pesee hyvin ja sitten siivuttaa ohueksi ja paistaa pannulla. Kun kullan keltaisia, niin munia joukkoon. Perunapyttäri valmistuu vartissa pannulla.

Vartti on aivan liian pitkä valmistusaika, aloittaja haki ruokaa jota ei tarvitse valmistaa ollenkaan.

+ ihan liikaa tekemistä muutenkin ihmiselle, joka ei jaksa tehdä mitään.

Todellakin! Joku perunoiden peseminen ja siivuttaminen on ihan vihoviimeistä hommaa. Uuvuttaa jo pelkkä ajatuskin. Nämä kommentoijat eivät tosiaan tajua väsymyksestä mitään..

Vierailija
90/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kotiuduin sairaalasta niin mieheni teki kamalat aamiaiset tietokone pöydälleni ja termariin kahvit kun jäin yksin kotiin. Ja kun hän ei osaa kokata yhtään mitään niin sain lämmitettyjä eineksiä joka päivä. 

Ihanaa kun sain ruokaa enkä alkanut haukkumaan häntä siitä mutta se nopeutti paranemistani kun aloin haluamaan oma tekoista ruokaa. Rollaattorilla toinen jalka paketissa aloin tekemään itse ruokaa kun sain äitinikin avuksi eikä hänkään osannut ruokaa tehdä. Hän on maailman surkein ruuanlaittaja eikä se ole häntä kiinnostanut koskaan muuta kuin teki maailman pahanmakuisinta ruokaa mitä ikinä olen syönyt ellei se ollut Saarioisten laatikoita. 

Mun toipuminen alkoi siitä kun kukaan ei osannut tehdä ruokaa ja aloin kyllästymään lämmitettyihin eineksiin. Tarvitsin ravintoa parantuakseni ja kukaan ei osannut tehdä minulle tarpeeksi hyvää ruokaa kuin minä itse olin tehnyt. Miehelleni sanoin että nyt saa riittää ne valmis ruuat sillä haluan jotain itse tehtyä ja aloin kuntoutumaan kun sain oikeeta ravintoa. 

Aha. Ja tää nirsoilu liittyi nyt tähän ap:n tapaukseen miten?

Vierailija
91/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo Coca Colaa, Original.

Vierailija
92/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei jaksa itse tehdä niin onhan tuolla kauppojenhyllyt täynnä valmisruokia. Lenkkimakkaraa paketista ja sinappia . Kylmää maitoa kyytipojaksi. Omena? Mustikkasoppaa, valmista riisipuuroa?

Vierailija
93/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina jääkaapissa luonnonjogurttia tai jotakin rahkaa, koska eivät vaadi kokkaamista...

Sekaan voi lisätä mitä vain hedelmistä marjoihin, pähkinöistä piltteihin tai mehukeittoihin! Purkissa oleva ananas, sekahedelmä tai tonnikala kannattaa myös hyödyntää mahdollisuuksien mukaan. Mikrossa lämmitettävää valmisruokaa voi pitää hätävarana, mistä nyt itse sattuu tykkäämään. Kerta-annoksia on tarjolla valtavasti keitoista laatikoihin ja salaatteihin.

Helpolla pääsee nykyisin, jos oikeasti sitä haluaa.

Vierailija
94/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa vaikka valmiita kermaperunoita ja pinaattilettuja. Punajuurisalaattia,valmista kreikkalaista salaattia. Siinä on oikein passeli ruoka. Tuota samaahan ne syöttää lounasruokaloissa .

Vierailija
95/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi- tai kinkkukiusaus. Makaroonilaaikko, maksalaatikko ja puolukkahillo. Valmista siis. Ruisleipää, banaania, mandariini. Jogurttia.

Pyttipannu on aika vaivaton.

Vierailija
96/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tilata ruokaa kotiin tai vaikka noutaa valmiin ruokakassin? Ja ostat ihan vaan valmista . Syödä täytyy, niin voimaannut ja saat energiaa. Unohda leipä ja herkut. Ostat ruokaa.

Vierailija
97/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa jotain ruokaa niin tortelliinit. Kippaa kiehuvaan veteen 3-4 minuutiksi ja sen jälkeen valuttaa veden ja lorauttaa öljyä kyytipojaksi. Jos taas on vain pakko saada jotain suolaista ennen nukkumaanmenoa, niin suolakurkkua tai oliiveja. Kourallinen pähkinöitä perään ja nukkumaan.

Vierailija
98/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ison vihersalaatin, jota syön kolme päivää. Proteiinin lähteiksi lisään erikseen yhteen salaattiannokseen lautaselleni savulohta, salaattijuustoa, raejuustoa, pähkinöitä, oliiveja, siemeniä, keitettyä tai paistettua munaa, kanasuikaleita tms. Lisäksi tarvittaessa leipää. Perunaa, riisiä ja pastaa syön vähemmän.

Puurokin mikrossa on hyvä ruoka marjoilla, hedelmillä esim. banaani tai päärynä, raejuustolla, maapähkinävoilla, taateleilla. Tai puuron sijaan rahka tai jogurtti.

Näin syömällä pysyt virkistytkin.

Vierailija
99/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se makarooni ja voinokare:D mutta se on kyllä oikeasti hyvää. Yks hyvä on tämmöinen : spagetti kypsäksi ja paistaa voissa murustettua ruisleipää ja valkosipulia + kääntelee spagetit joukkoon. On tosi simppeliä ja hyvää.

Vierailija
100/104 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeleita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan