Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys Suomessa on syventynyt silti moni pitää sitä ihmisen omana vikana

köyhyys Suomessa
18.01.2023 |

Työn teosta pitäisi saada kunnollista palkkaa, sääliksi käy nämä, jotka ahertavat töissä, mutta joutuvat silti kärsimään köyhyydestä. Linkki artikkeliin seuraavassa kommentissa.

Äänestäkää vasemmistoa (SDP, Vasemmistoliitto, Vihreät) huhtikuun vaaleissa, jottei huono-osaisten ihmisten kärsimys lisäänny. Ja yrittäkää kaikki jaksaa käydä äänestämässä muiden hyväksi, teet hyvän teon

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys Suomen kaltaisessa maassa on 95% tapauksista ihan itse aiheutettua.

Onko sulla mitään tieteellistä todistetta tälle väitteellesi?

Vai ihanko itse keksit näitä juttujasi omien ennakkoluulojesi pohjalta?

Vierailija
102/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistössä tapauksissa köyhyys on nimenomaan omien valintojen summa. Sitä ei tietenkään ole helppo myöntää. On helpompi syyttää yhteiskuntaa, muita ihmisiä, vaikeaa lapsuutta jne. Tosiasia on kuitenkin se, että tässä maassa kaikilla on mahdollisuus esimerkiksi kouluttautua ilmaiseksi.

Ennen kuin alkaa vikinä, niin huomioikaa ensimmäinen sana: ENEMMISTÖSSÄ. Huonoa Suomea mutta tarkoitan tällä yli 50%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se onkin suomessa itseaiheutettua. Edes tukia saamalla ei pitäisi kokea köyhyttä, ellei laita niitä päihteisiin tai peleihin tms. Ihme valitusta.

Vierailija
104/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin ihmisten on näköjään mahdotonta ymmärtää, että ihan työssäkäyvälläkin voi olla rahat tosi tiukassa. Palkka voi olla niin pieni ettei loppukuusta välttämättä ole yhtään rahaa jäljellä vaikka olisi elänyt miten nuukasti tahansa.

Miten ihmeessä? Sain mun 12k€ vuosiansioista säästöön ihan mukavia summia.

Montako lasta sulla oli huollettavana? Miten paljon meni lääkkeisiin ja terveydenhoitoon?

Vierailija
105/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ainuttakaan vasemmistolaista duunaria. Oikeistolaisia kaikki.

Vierailija
106/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole absoluuttista köyhyyttä. Nälkää ei joudu näkemään kukaan, ja jos näkee se on ihan itse aiheutettua.

Voin kumota tämän uskomuksesi heti. Olen itse aikoinaan joutunut kärsimään nälkää. En saanut mistään apua silloin. Tunnen toisenkin henkilön, joka joutui samanlaiseen tilanteeseen.

Sun kannattaa kanssa jättää erilaisten naiivien mottojen papukaijamainen toistelu, ja tajuta, että voi olla tilanteita jossa systeemi ei toimi vaan joku ihminen on väliinputoaja.

Lupaan äänestää SDPtä heti kun joku pystyy kertomaan aidon esimerkin siitä, ettei saisi ruokaa nälkäänsä, ja on hakenut hänelle kuuluvat tuet ja avun

Tuossahan ihminen kertoi oman kokemuksen.

Aivan, mutta kun tapaus oli yliopisto-opiskelija, ei sosiaalisia ongelmia, ei rikollisuutta, ei päihteiden käyttöä, ei ulosotossa velkoja, niin eipäs kelvannutkaan jankkaajalle! Liian hyvä köyhä!! 🤣

Vierailija
107/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole absoluuttista köyhyyttä. Nälkää ei joudu näkemään kukaan, ja jos näkee se on ihan itse aiheutettua.

Voin kumota tämän uskomuksesi heti. Olen itse aikoinaan joutunut kärsimään nälkää. En saanut mistään apua silloin. Tunnen toisenkin henkilön, joka joutui samanlaiseen tilanteeseen.

Sun kannattaa kanssa jättää erilaisten naiivien mottojen papukaijamainen toistelu, ja tajuta, että voi olla tilanteita jossa systeemi ei toimi vaan joku ihminen on väliinputoaja.

Lupaan äänestää SDPtä heti kun joku pystyy kertomaan aidon esimerkin siitä, ettei saisi ruokaa nälkäänsä, ja on hakenut hänelle kuuluvat tuet ja avun

kerroin jo yllä kaksi tapausta.

Se että sanot kärsineesi nälästä ei kerro minulle tuntemattomalle yhtään mitään mikä todistaisi, ettet ole itse tyrinyt asioitasi. Valtion ei ole tarkoitus loputtomiin hyysätä jos tuhlaa rahansa muuhun

Jos ihminen kärsii nälkää, mikä merkitys sillä on onko syynä sairaus, pikavipit tai muu? Kuulostat saivartelijalta ja yltiömoralistilta.

Mulla on kaksi kertaa käynyt niin että kun useampi ikävä asia on saattunut yhtäaikaa, olen pudonnut turvaverkkojen läpi.

Yksi tilanne sattui opintojeni loppuvaiheessa. Olin opintojeni loppuvaiheessa vammauduin äkillisesti. Koska opintoni myöhästyivät, loppui opintoraha. Samaan aikaan opiskelija-asuntoni (koko talo) meni remonttiin ja jouduin asunnottomaksi. Silloin ei opiskelijana voinut saada sairaspäivärahaa (eli ennen 2009). Kun olin työkyvytön ja opiskelija en voinut saada työttömyyskorvausta enkä tehdä töitäkään.

Sossu ei muka voinut auttaa minua, koska olen "opiskelija".  Asumistukeakaan ei voinut hakea, kun asunto oli menossa alta.

Kyllä tuossa tilanteessa putosi aika hyvin yhteiskunnan turvaverkot alta, juuri silloin kun apua olisi eniten tarvinnut.

Turhaan haukut saivartelijaksi ja muuta älytöntä. Sillä nälän syyllä on merkitystä, sillä yhteiskunnan velvollisuus ei ole loputtomiin paikata yksilön virheitä tai antaa lisää rahaa kun ensin on tuhlattu kaikkeen turhaan kuten pikavippeihin. Silloinhan se, että näkee nälkää ei ole yhteiskunnan vika vaan oma.

Mutta tämä onkin se perustavanlaatuinen ero vasemmiston ja oikeiston välillä, tuleeko kansalaisia hyysätä loputtomiin vai pitääkö valinnoistaan ottaa vastuu.

Olet itse älytön. Älä kommentoi viestiin, jota et ole lukenut etkä ymmärtänyt.

Yhteiskunnan tarkoitus on tukea kaikkia jäseniään. Muutenhan yhteiskuntien perustamisesta ei olisi mitään hyötyä kellekään, eikä siten olisi järkeäkään sellaisia perustaa.

Suomessa nimenomaan ne tahot, joiden motto on että "kaikkien pitäisi ottaa vastuu itsestään" -- kuten varakkaat ihmiset ja vapaata markkinataloutta ylistävät yritykset -- ovat niitä, jotka hakevat itse paljonkin veronmaksajien myöntämiä tukia eli yhteisiä varojamme. Mietipä minne menevät sähkötuet ja -vähennykset nyt, kuka sai koronatukia, ja kuka saa vientitukia yms.?

Sellainen olkiukko tällä kertaa. Hauskaa että luulet köyhien pyörittävän tätä maata . Kyllä se on se pieni rikkaiden osuus joka ne verot maksaa. Mutta turha sun kanssa on väitellä kun et ymmärrä globaalia markkinataloutta tai verorakenteita.

Vierailija
108/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerroin jo yllä kaksi tapausta.

Se että sanot kärsineesi nälästä ei kerro minulle tuntemattomalle yhtään mitään mikä todistaisi, ettet ole itse tyrinyt asioitasi. Valtion ei ole tarkoitus loputtomiin hyysätä jos tuhlaa rahansa muuhun

Jos ihminen kärsii nälkää, mikä merkitys sillä on onko syynä sairaus, pikavipit tai muu? Kuulostat saivartelijalta ja yltiömoralistilta.

Mulla on kaksi kertaa käynyt niin että kun useampi ikävä asia on saattunut yhtäaikaa, olen pudonnut turvaverkkojen läpi.

Yksi tilanne sattui opintojeni loppuvaiheessa. Olin opintojeni loppuvaiheessa vammauduin äkillisesti. Koska opintoni myöhästyivät, loppui opintoraha. Samaan aikaan opiskelija-asuntoni (koko talo) meni remonttiin ja jouduin asunnottomaksi. Silloin ei opiskelijana voinut saada sairaspäivärahaa (eli ennen 2009). Kun olin työkyvytön ja opiskelija en voinut saada työttömyyskorvausta enkä tehdä töitäkään.

Sossu ei muka voinut auttaa minua, koska olen "opiskelija".  Asumistukeakaan ei voinut hakea, kun asunto oli menossa alta.

Kyllä tuossa tilanteessa putosi aika hyvin yhteiskunnan turvaverkot alta, juuri silloin kun apua olisi eniten tarvinnut.

Turhaan haukut saivartelijaksi ja muuta älytöntä. Sillä nälän syyllä on merkitystä, sillä yhteiskunnan velvollisuus ei ole loputtomiin paikata yksilön virheitä tai antaa lisää rahaa kun ensin on tuhlattu kaikkeen turhaan kuten pikavippeihin. Silloinhan se, että näkee nälkää ei ole yhteiskunnan vika vaan oma.

Mutta tämä onkin se perustavanlaatuinen ero vasemmiston ja oikeiston välillä, tuleeko kansalaisia hyysätä loputtomiin vai pitääkö valinnoistaan ottaa vastuu.

Kylläpä sinä lisäilet omiasi. Missä lainaamasi henkilö on maininnut yhtään mitään pikavipeistä?

Menetkös hieman perstuntumalla, trolli?

Heti ekassa lauseessa hän sen mainitsee, lue ihmeessä uudelleen

Lue ihmeessä se lause uudelleen. Siinähän henkilö vain vastasi trollin (sinun?) väitteeseen jossa trolli mainitsi pikavipit.

Itsellään hänellä ei ollut pikavippejä.

Lukutaito kunniaan!

Vierailija
109/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen köyhyyshän on sitä, että on rakennekynnet, värjätyt hiukset, pihassa 2 autoa, kodissa liuta lapsia ja pari kissaa/koiraa eli ei meillä ole oikeasti köyhiä, meillä on vain niitä, jotka haluavat kuluttaa enemmän.

Ei se ole köyhyyttä vaan taloudenpidon taitamattomuutta. Köyhyyttä on kaupassa se langanlaiha mummo, jonka maha murisee nälästä ja lompakossa on vain muutama kolikko. Mummo joka on tehnyt lauman lapsia ja töitä matalapalkka-alalla ja jonka lääkemenot on korkeat. Ei hän esittele muotivaatteita ja uusia hiuksiaan, eikä somettele kurjuuttaan vaan hiljaa sopeutuu. Myyjänä olen nähnyt näitä valitettavan usein ja ovat yleensä kysymässä neuvoa mitä voisi ostaa lahjaksi laumalle eri-ikäisiä lapsenlapsia kun ei ole varaa ostaa jokaiselle omaa lahjaa. Omat lapset eivät edes tiedä tai välitä hänen köyhyydestään.

Suomessa minimieläke on 922 netto kuukaudessa eikä mene veroa. 200 000 eläkeläistä saa myös asumistukea ja 200 000 leskeneläkettä.

Työmarkkinatuki työttömälle on 560 netto.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.

Työttömyyskorvaus ei ole palkka eikä eläke. Se on tarkoitettu tilapäiseksi tueksi työpaikkojen välillä. Silloin ei vielä ehdi köyhtyä.

Vierailija
110/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä ei osaa säästää pahan päivän varalle, esim. kodin taloudellisesta tilanteesta ei pidetä kirjaa, ostetaan hyvinä aikoina mitää sattuu, ei verrata hintoja ja kauppaan mennään mielihalu edellä, ei tarve edellä.

Osa on omaa syyttää köyhä ja heitä pitää auttaa, kunnes ovat jaloillaan. Tukien varaan ei kuitenkaan elämää voi rakentaa. Ikävääkin työtä on tehtävä. Aamulla herättävä töihin vaikka työ on tylsää.

Entäs ne jotka eivät yrittämisestä huolimatta saakaan töitä. Tai saavat n.s nollasopimuksia. Meillä kun on olemassa ilmiö nimeltä työttömyys ja epätyypilliset työsuhteet.

Lisäksi on ihmisiä, jotka eivät kykene töihin, mutta joille ei erikoislääkärin lähetteestä huolimatta myönnetä työkyvyttömyyseläkettä.

Tai entäs ne jotka saavat pientä palkkaa tai eläkettä?

Me hyväksymme, että he ovat köyhiä ja asuvat asuntoloissa! Jos se ei kelpaa, niin vastaus on peilissä. Miksi työssäkäyvien pitää maksaa jollekin työkyvyttömälle työssäkäyvän elintaso?

Menetkö sinä iloisesti asuntolaan jos joudut työkyvyttömäksi? Ja kyllä voit joutua, ei siihen tarvita kuin yksi onnettomuus ja voit olla vaikka halvaantunut täysin avustettavaksi.

Jos halvaannun täysin avustettavaksi, niin päädyn hoitolaitokseen. Jos menetän työkykyni, niin elän pääomatuloilla. Hyvinkin saan 15 vuotta elettyä ilman yhteiskunnan tukea.

Enpä usko. Varakkaat ovat aina hanakasti käsi veronmaksajien pussissa heti kun on mahis. Tulee mieleen vaikkapa Nalle Wahlroosin maataloustuet.

Vierailija
111/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen köyhyyshän on sitä, että on rakennekynnet, värjätyt hiukset, pihassa 2 autoa, kodissa liuta lapsia ja pari kissaa/koiraa eli ei meillä ole oikeasti köyhiä, meillä on vain niitä, jotka haluavat kuluttaa enemmän.

Niinpä, sä luet liikaa ip-lehtiä, katselet liikaa videoita YouTubesta ja mielikuvituksesi pyörii kybällä.

Miksi yleensä keskustelet köyhistä, kun et näköjään tunne ketään köyhää oikeasti etkä itse näy tajuavan asiasta tuon taivaallista???

Vierailija
112/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on aina oma vika. Suomessa on jokaisella kaikki mahdollisuudet mihin tahansa. Niitä jos ei käytä niin se on oma vika. Turha siinä sitten on enää itkeä huonoa elämäänsä.

Ihanko sairailla ja vammaisilla myös on jokaisella nuo ihan samat mahdollisuudet? Ja ne sairaudet ja vammat ovat omaa syytä? Joskushan ajateltiin, että ne ovat Jumalan rangaistus ihmisen synneistä, ajatteletko sinäkin jotain samansuuntaista? Eipä ole siinä tapauksessa ainakaan koulutuksesta ole ollut sinun kohdallasi hyötyä.

Naapurin lapsi menee taksilla kouluun, hänellä on 3 avustajaa yhteiskunnan maksamana jne, eli kyllä hänellä on enemmänkin mahdollisuuksia kuin monella terveellä. Nyt opiskelee ammattiin.

Eli jos nuoren pojan jalka pitää amputoida, hänelle myönnetty proteesi "antaa hänelle ennemän mahdollisuuksia" kuin niille, joilla on kaksi tervettä omaa jalkaa?

Kui? Karkasko sulta kaikki ne terävimmät muumit kanootista? 😁

Vierailija
113/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmistössä tapauksissa köyhyys on nimenomaan omien valintojen summa. Sitä ei tietenkään ole helppo myöntää. On helpompi syyttää yhteiskuntaa, muita ihmisiä, vaikeaa lapsuutta jne. Tosiasia on kuitenkin se, että tässä maassa kaikilla on mahdollisuus esimerkiksi kouluttautua ilmaiseksi.

Ennen kuin alkaa vikinä, niin huomioikaa ensimmäinen sana: ENEMMISTÖSSÄ. Huonoa Suomea mutta tarkoitan tällä yli 50%.

Työttömillä on nykyään tutkinnot. Jopa tohtoreita on työttömänä.

Vierailija
114/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole köyhyyttä vaan taloudenpidon taitamattomuutta. Köyhyyttä on kaupassa se langanlaiha mummo, jonka maha murisee nälästä ja lompakossa on vain muutama kolikko. Mummo joka on tehnyt lauman lapsia ja töitä matalapalkka-alalla ja jonka lääkemenot on korkeat. Ei hän esittele muotivaatteita ja uusia hiuksiaan, eikä somettele kurjuuttaan vaan hiljaa sopeutuu. Myyjänä olen nähnyt näitä valitettavan usein ja ovat yleensä kysymässä neuvoa mitä voisi ostaa lahjaksi laumalle eri-ikäisiä lapsenlapsia kun ei ole varaa ostaa jokaiselle omaa lahjaa. Omat lapset eivät edes tiedä tai välitä hänen köyhyydestään.

Suomessa minimieläke on 922 netto kuukaudessa eikä mene veroa. 200 000 eläkeläistä saa myös asumistukea ja 200 000 leskeneläkettä.

Työttömyyskorvaus ei ole palkka eikä eläke. Se on tarkoitettu tilapäiseksi tueksi työpaikkojen välillä. Silloin ei vielä ehdi köyhtyä.

Et ole tainnut kokea työttömyyttä.

Vierailija
115/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat varmaan ainut ihmisryhmä, jotka on suomessa potentiaalisesti köyhiä, koska elävät yleensä lainalla. Opintotuki on niin pieni, että melkein pakko ottaa opintolainaa. Itellä oli opiskellessa sen verran halpa kämppä, että kokeilin pelkällä opintotuki+asumistuki kombolla elää, jäi 120-140€/kk ruokaan ja muuhun. Tuo on minusta jo köyhyyttä. Perustoimeentulotuen tai työmarkkinatuen 500€/kk ruokaan tuntuu yleelliseltä tuohon verrattuna ja ironista, että sen saa jos lopettaa opiskelut.

Vierailija
116/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ihmettelen, että eivätkö täällä ilkeilevät yhtään pelkää karmaa? Itse kuntoutusosastolla työskentelevänä olen nähnyt monta työikäistä korkeasti koulutettua makaamassa vaipoissa odottamassa sairaseläkettä ja harjoittelemassa uudelleen kävelemään ja puhumaan. Rikkauden ja uran varaan ei kannata elämäänsä rakentaa, ne voivat kadota hyvin nopeasti sairastumisen mukana.

Minä taas ihmettelen miten te luulette ettemme me olisi kokeneet elämässä mitään. Ei kaikki menestyneet ole syntyneet kultalusikka suussa ja se oma ponnistaminen sieltä pohjalta on luonut mentaliteetin, että omillaan tässä on pärjättävä. Niin tulisi muidenkin ja jos ei, olla kiitollinen että yhteiskunta maksaa katon pään päälle ja ruokaa.

Aivan, itse sinä olet synnytyksesi maksanut, samoin koulunkäyntisi ja opintosi, niinpä. Olet valtiolle palauttanut lapsilisätkin, eikö niin? Et ole opintolainaa ottanut, saati Kelan ovea koskaan kokeillut. Ja aikuisenakaan et ole huolinut mitään verovähennyksiä tai -etuja ottaa hyödyksesi niinhän? Et ole julkisilla teillä saati liikennevälineillä koskaan kulkenut, et ole kunnan vesilaitoksen vettä juonut, et neuvolassa käynyt, et julkista terveydenhoitoa käyttänyt koskaan ikinä, etkä mistään muustakaan hyötynyt.

Ihan itse olet ottanut itsestäsi vastuun ja kaiken tehnyt itse. Edes vanhempiesi perintöä et ottanut vastaan. Ja kovasti kuvittelet olevasi se kuuluisa "nettomaksaja". Mutta eihän niistä pääomatuloista tarvitse rikkaiden Suomessa maksaa paljon veroja, edes silloin kun ne nousevat miljooniin... siitähän ei kukaan varakas hyödy, eihän?

Sellainen satutunti tänään, kuin suoraan Kylli-tädin kynästä 😜

Vierailija
117/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä on tarkoitus elää loppuelämä. Työttömyyskorvauksella kuuluu elää vain hetki. Lisäksi työttömät saa sossusta ilmaiset lääkkeet ja terveydenhoidon jota pieneläkeläiselle mummolle ei heru.

Vierailija
118/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat varmaan ainut ihmisryhmä, jotka on suomessa potentiaalisesti köyhiä, koska elävät yleensä lainalla. Opintotuki on niin pieni, että melkein pakko ottaa opintolainaa. Itellä oli opiskellessa sen verran halpa kämppä, että kokeilin pelkällä opintotuki+asumistuki kombolla elää, jäi 120-140€/kk ruokaan ja muuhun. Tuo on minusta jo köyhyyttä. Perustoimeentulotuen tai työmarkkinatuen 500€/kk ruokaan tuntuu yleelliseltä tuohon verrattuna ja ironista, että sen saa jos lopettaa opiskelut.

Työttömät ovat olleet opiskelijoita aikanaan.

Ja moni hyllyttää ammattikorkeakoulututkinnolla tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 570 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.

Vierailija
119/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kaikki muut saavat runsaasti tukia, opiskelijat ovat ainoa ryhmä jotka joutuvat oikeasti elämään pienellä rahalla. Heille kun ei tt-tukea myönnetä.

Vierailija
120/182 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä on tarkoitus elää loppuelämä. Työttömyyskorvauksella kuuluu elää vain hetki. Lisäksi työttömät saa sossusta ilmaiset lääkkeet ja terveydenhoidon jota pieneläkeläiselle mummolle ei heru.

Ei saa esim. jos puoliso tienaa 2400 brutto ja 2 lasta niin ei saa sossusta mitään ja auto pakko olla puolison työn vuoksi.