Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuksen 2 viikon saldo sama kuin olisin mussuttanut karkkia sohvalla

Vierailija
18.01.2023 |

Alkaa turhauttaa tämä painonpudotus! Aloitin kevennyksen 2 viikkoa sitten, eikä grammaakaan ole pudonnut. Olen syönyt 1500 kcal/pv, lenkkeillyt ja tehnyt kahvakuulatreenejä. Saman tuloksen saan karkkia mussuttamalla. Motivaatio tässä kyllä tulee ryminällä alas. Olen 172 cm/84 kg. Mikä neuvoksi?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla vain 1200 kcl, kyllä laihtuu.

Noin vähillä kaloreilla kyse on syömishäiriöstä.

Vierailija
62/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mitä syöt ohjelmassa, niin monestihan niitä kiloja ei hirveesti oo tippunu sen 8 viikon aikana, mutta vyötärö kaventunu monta senttiä, kannattaa siis mitata se vyötärön ympäryyski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kalorit 1300-1400,

en treenaa ollenkaan. 2kg lähti kahdessa viikossa ja jatkuu...

Minä ole laihtunut kahdessa viikossa 3 kg, koska flunssa vei ruokahalun. Nyt jatkan ns normaalisti, mutta kävelen ja syön 1200-1500 kcal:n ryokavaliolla saadakseni samaan putkeen ainakin yht 6 kg, jolloin painoindeksini olisi edes "lievän" ylipainon puolella ja saisin kasan ihania vaatteita mahtumaan. Nuo ovat niitä optimistisella mielellä ostettuja.

Vierailija
64/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä mättää? Kohta 3 viikkoa olen erityisen paljon kiinnittänyt huomiota syömisiini. Aamiainen, lounas ja päivällinen suurin piirtein lautasmallin mukaan. Iltapäivällä kahvi ja joinakin päivinä hedelmä. Vaa'an lukema on tismalleen sama kuin alussa. Minulla on 20 kg ylipainoa, on todellakin varaa pudottaa ja pitäisi olla jo pudonnut. Olen oikeasti tosi hämilläni ettei edes 0,5-1kg ole pudonnut tässä vaiheessa. Askelmittarin mukaan olen kävellyt 6000-11000 askelta päivässä. Lisäksi teen fysioterapeutin ohjeistaman lihaskuntotreenin 3 kertaa viikossa. Voiko unettomuus vaikuttaa näin paljon aineenvaihduntaan tms? Syön hyvin ja liikun, mutta nukun ihan liian vähän. Saan unta yleensä 5-6 h yössä.

Lautasmalli.

Mitä haluat viestilläsi sanoa?

Kysyttiin mikä mättää ja vastaus on että lautasmalli mättää. Heittää siitä lautasmallista ensinnäkin pastan ja riisin mäkeen, ehkä perunaa ja jotain puuroa voi syödä ihan pikkuisen, ei lautasmallin mukaan.

Vierailija
65/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö. Minä olen reilusti ylipainoinen nainen, ja tuollaisilla kaloreilla on aloiteltava että paino lähtee putoamaan.

Vierailija
66/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä mättää? Kohta 3 viikkoa olen erityisen paljon kiinnittänyt huomiota syömisiini. Aamiainen, lounas ja päivällinen suurin piirtein lautasmallin mukaan. Iltapäivällä kahvi ja joinakin päivinä hedelmä. Vaa'an lukema on tismalleen sama kuin alussa. Minulla on 20 kg ylipainoa, on todellakin varaa pudottaa ja pitäisi olla jo pudonnut. Olen oikeasti tosi hämilläni ettei edes 0,5-1kg ole pudonnut tässä vaiheessa. Askelmittarin mukaan olen kävellyt 6000-11000 askelta päivässä. Lisäksi teen fysioterapeutin ohjeistaman lihaskuntotreenin 3 kertaa viikossa. Voiko unettomuus vaikuttaa näin paljon aineenvaihduntaan tms? Syön hyvin ja liikun, mutta nukun ihan liian vähän. Saan unta yleensä 5-6 h yössä.

Lautasmalli.

Mitä haluat viestilläsi sanoa?

Kysyttiin mikä mättää ja vastaus on että lautasmalli mättää. Heittää siitä lautasmallista ensinnäkin pastan ja riisin mäkeen, ehkä perunaa ja jotain puuroa voi syödä ihan pikkuisen, ei lautasmallin mukaan.

Miksi et heti kertonut, vaan laitoit viestiin vain yhden sanan?

Vierailija
67/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö. Minä olen reilusti ylipainoinen nainen, ja tuollaisilla kaloreilla on aloiteltava että paino lähtee putoamaan.

No, jotkut haluaa laihtua häiriintyneellä ruokasuhteella.

Vierailija
68/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin vastauksista voi päätellä, että pitää odottaa kuukausikaupalla, että tuloksia tulee. Ketä sellainen oikeasti motivoi, jos yrittää kaikkensa, eikä mitään tapahdu? Kyllä miinuskaloreilla pitäisi jotain pudotusta tapahtua.

Vierailija
69/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään laihdutusta sen o huijausta, on vian elämäntapa muutos joka johtaa pysyvään muutokseen.

Lihoitit itseäsi vuosia ja nyt luulet että olisi helppoa päästä niistä eroon ja vielä nopeasti helposti 😂

Vierailija
70/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 kcal on päivässä liikaa, jos haluaa nopeita tuloksia. Toki pikadieetit eivät lähes koskaan toimi pitemmän päälle. Kannattas kyllä varmaan seurata sitä vyötärönympärystä painon lisäksi.

Jos haluaa nähdä jo viikossa tuloksia, niin on pakko olla syömättä. 1 kg rasvaa on 7700 kcal eli lähes kolmen päivän kulutus.

Vierailija
71/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laihduttaa miten haluaa, mutta jos ei onnistu niin kannattaa miettiä muita keinoja.

Minulle vähähiilihydraattinen ruoka on paras. Tänään kukkakaali-jauhelihapaistosta lounaaksi ja päivälliseksi. Nyt illalla mustikoita ja loraus kuohukermaa. Ei nälkää, vaikka energiaa vain 1300 kcal hiilihydraatteja 26 g. Paino putoaa ja tulokset näkyy heti.

Vierailija
72/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti on ihmisiä, joilla paino lähtee todella vaikeasti laskemaan, ja vaafitaan isot miinuskalorit, että mitään tapahtuu. Tätä on vaikea ulkopuolisten uskoa.

Itselläni BMI on 39, eikä paino laske alkuvaiheessa millään. Tuskastun, ja homma loppuu muutamassa viikossa täydelliseen turhautumiseen.

Harrastin vuosien ajan todella aktiivisesti rankkaa liikuntaa, vaikka BMI oli 33-35, ja silloin paino pysyi samana. Jos laskin kalorit 1000-1200 tasolle, paino alkoi laskemaan. Liikuntapäivinä söin 1600-1800.

Nyt tällä BMI 39 tasolla paino ei putoa 2-3 viikossa ollenkaan, vaikka kalorit on alle 1200 vrk. Tätä on kokeiltu sekä liikunnan (salitreeni tappiin asti+uinti) kera, että ilman liikuntaa. Jokaikinen suupala on punnittu toisen ihmisen valvonnassa, eli hyvin terveystietoinen kumppani vahti minua koko ajan. En edes ole napostelija, enkä välitä makeasta, vaan ongelmana on erittäin pitkät ruokavälit, taipumus isoihin annoksiin, sekä himo juustoihin, rasvaan ja suolaan. Olen siis luonnostani "pätkäpaastolla". Olen kokeillut lyhyempiä ruokavälejä, vhh:ta ja täyttä ketoa. Vhh sopii minulle parhaiten.

Kilppariarvot vaihtelevat, välillä viitearvojen yläpuolella, välillä viitearvoissa. En tiedä johtuuko tämä siitä. Lääkityskokeilua en saa. Diabetesta tai muita sairauksia minulla ei ole.

Olen ahdistunut ja umpikujassa. Yritän taas olla vhh:lla. Ymmärrän että tätän täytyy olla koko loppuelämän valinta, että saisin painon putoamaan pysyvästi.

Millä makrosuhteilla noudatat vhh-ruokavaliota?

Hiilarit jää yleensä alle 20g/vrk. Proteiinia n.30-40% ja loput rasvoja (kalaöljy, chia, oliiviöljy, lihassa oleva rasva, kerma, täysmaito, pähkinät, jonkin verran voita, ja ihan liikaa juustoja). Näillä kalorit nousee 1500-1700 /vrk, ja on vaikea löytää balanssi, jossa olisin kylläinen, mutta paino silti laskisi. Kokenuksrn mukaan kalorit täytyy olla alle 1200.

Vierailija
73/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti on ihmisiä, joilla paino lähtee todella vaikeasti laskemaan, ja vaafitaan isot miinuskalorit, että mitään tapahtuu. Tätä on vaikea ulkopuolisten uskoa.

Itselläni BMI on 39, eikä paino laske alkuvaiheessa millään. Tuskastun, ja homma loppuu muutamassa viikossa täydelliseen turhautumiseen.

Harrastin vuosien ajan todella aktiivisesti rankkaa liikuntaa, vaikka BMI oli 33-35, ja silloin paino pysyi samana. Jos laskin kalorit 1000-1200 tasolle, paino alkoi laskemaan. Liikuntapäivinä söin 1600-1800.

Nyt tällä BMI 39 tasolla paino ei putoa 2-3 viikossa ollenkaan, vaikka kalorit on alle 1200 vrk. Tätä on kokeiltu sekä liikunnan (salitreeni tappiin asti+uinti) kera, että ilman liikuntaa. Jokaikinen suupala on punnittu toisen ihmisen valvonnassa, eli hyvin terveystietoinen kumppani vahti minua koko ajan. En edes ole napostelija, enkä välitä makeasta, vaan ongelmana on erittäin pitkät ruokavälit, taipumus isoihin annoksiin, sekä himo juustoihin, rasvaan ja suolaan. Olen siis luonnostani "pätkäpaastolla". Olen kokeillut lyhyempiä ruokavälejä, vhh:ta ja täyttä ketoa. Vhh sopii minulle parhaiten.

Kilppariarvot vaihtelevat, välillä viitearvojen yläpuolella, välillä viitearvoissa. En tiedä johtuuko tämä siitä. Lääkityskokeilua en saa. Diabetesta tai muita sairauksia minulla ei ole.

Olen ahdistunut ja umpikujassa. Yritän taas olla vhh:lla. Ymmärrän että tätän täytyy olla koko loppuelämän valinta, että saisin painon putoamaan pysyvästi.

Hiilarit jää yleensä alle 20g/vrk. Proteiinia n.30-40% ja loput rasvoja (kalaöljy, chia, oliiviöljy, lihassa oleva rasva, kerma, täysmaito, pähkinät, jonkin verran voita, ja ihan liikaa juustoja). Näillä kalorit nousee 1500-1700 /vrk, ja on vaikea löytää balanssi, jossa olisin kylläinen, mutta paino silti laskisi. Kokenuksrn mukaan kalorit täytyy olla alle 1200.

Sairasta kituuttamista.

Vierailija
74/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi kerryttää nestettä elimistöösi. Siksi painosi ei putoa.

Vierailija
75/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi kerryttää nestettä elimistöösi. Siksi painosi ei putoa.

Ehkä kuitenkin oikeesti sokeri.

Vierailija
76/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta kituuttamista.

Onko sitten parempi pysyä reilusti ylipainoisena?

Vierailija
77/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta kituuttamista.

Onko sitten parempi pysyä reilusti ylipainoisena?

Ei tuo ole kituuttamisen vaihtoehto.

Vierailija
78/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ravitsemusterapeutti ja hän kertoi juurikin tuosta em. mainitusta tutkimuksesta, että keho pyrkii kohti suurinta koettua painoa. Tämän vuoksi ylipainoisen on vaikeampi laihduttaa kuin normaalipainoisen.

Äitini mukaan ei kannattaisi laihduttaa ja kituuttaa nälkädieetillä, vaan opetella ruokavalio, jota pystyy ylläpitämään koko loppuelämän. Näin painokin pikku hiljaa tottuu. Keholle turvallinen sopiva laihdutustahti on kuulema max 0,5kg viikossa.

Viimeiseksi, ei kuulema kannattaisi kieltää itseltään kaikkia herkkuja, koska muuten repsahdus ennemmin tai myöhemmin edessä. Mieluummin syö vaikka kerran viikossa karkkia/suklaata järkevän kohtuullisen määrän, ei levyä tai kokonaista pussia kerralla.

79/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastolle. Aamulla syöminen pois.

Vierailija
80/92 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin väärin tuohon äskeiseen. Aiemmin ylipainoisen on vaikeampi ylläpitää saavutettua normaalipainoa verrattuna aina normaalipainossa olleeseen ihmiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän