Työkkäri painostaa pupukursseille
Eivät suostu puoltamaan mitään muuta vaihtoehtoa.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hankit oikean palkkatyön ja elät palkalla ilman mitään tukia. Jos olet ammattitaidoton hankit tutkinnon työllistävälle alalle ja sen jälkeen työpaikan. Kaikki turha lässytys ja vetelyys välistä pois kokonaan. Piste.
Entäpä puolikuntoiset, joita ei päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle, ja ne, jotka työnantajien mielestä ovat liian vanhoja palkattaviksi, ja ne, joilla on niin paljon opintoja suoritettuina, ettei työkkäri anna lupaa opiskella sen enempää kuin pankkikaan? Ja ne, jotka eivät voi ryhtyä yrittäjiksikään? Mikä tässä on vetelyyttä ja miten siitä päästäisiin? Kieltämällä syöminen ja ajamalla taivasalle asumaan?
Edustatko kaikkia noita ryhmiä vai muuten vain elämöit jokaisen ryhmän puolesta? Mihin ryhmään itse kuulut?
Täällä on oikeesti ihan sairaita ihmisiä! Viittaan kahteen edelliseen kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät voi ottaa opintolainaa, jos entisiä opintolainoja on jo muutenkin eikä opintotukikuukausia ole jäljellä. Kaikki eivät voi tehdä töitä rahoittaakseen opintoja, on sairauksia tms. syitä. Kaikilla ei ole rikkaita vanhempia tai sukulaisia jotka voisivat auttaa. Ja kai se nyt ainakin on selvää ettei toimeentulotuella voi opiskella. Kaikilla ei ole kultalusikkaa syntyessään suussa ja hopealusikkaa perseessään, tajuatko?
Olin tällaisessa "toivottomassa" tilanteessa. Nostin pankista lainaa asuntoa vastaan, kun vakuuksia oli asuntolainasta vapautunut. Sillä rahalla sitten makselen päivähoitomaksuja ja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät voi ottaa opintolainaa, jos entisiä opintolainoja on jo muutenkin eikä opintotukikuukausia ole jäljellä. Kaikki eivät voi tehdä töitä rahoittaakseen opintoja, on sairauksia tms. syitä. Kaikilla ei ole rikkaita vanhempia tai sukulaisia jotka voisivat auttaa. Ja kai se nyt ainakin on selvää ettei toimeentulotuella voi opiskella. Kaikilla ei ole kultalusikkaa syntyessään suussa ja hopealusikkaa perseessään, tajuatko?
Olin tällaisessa "toivottomassa" tilanteessa. Nostin pankista lainaa asuntoa vastaan, kun vakuuksia oli asuntolainasta vapautunut. Sillä rahalla sitten makselen päivähoitomaksuja ja muuta.
Tämä taas ei toimi luottotiedottomille mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten loikkii pupukursseilla, kunnes luottotiedot tai muut asiat ovat kunnossa.
Löytäisitkö päiväkodista töitä tai pph:na tai koulunkäyntiavustajana, kun lapsista on kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten loikkii pupukursseilla, kunnes luottotiedot tai muut asiat ovat kunnossa.
Kuinka paljon sinua ottaa päähän kun en loiki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurssilla saa korotetun päivärahan ja verottoman 9€/p kulukorvauksen. Kannattaa ottaa kutsu vastaan ja touhuilla kurssi läpi.
Millähän lailla pilipalikurssi edistää työllistymistä?
kaikki tietää, ettei noista pummeista työhön ole koskaan. pupukurssien tarkoitus on muistuttaa pummeja siitä, että he ovat pohjasakkaa. työssäkäyvänä olen iloinen, että verorahoja käytetään siihen, että loisille silloin tällöin muistutetaan siitä, mitä he ovat
Heh, minä en voi ottaa vakavasti ihmistä joka ei osaa edes isoja alkukirjaimia. Pienen pieni v*tipää se siellä vaahtoaa kun on paha olla.
vaan jos sannoopi että itellä on jäniskoira ja se tekkeepi pupuista selevää jäläkiä
miten sitä sitte käypi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hankit oikean palkkatyön ja elät palkalla ilman mitään tukia. Jos olet ammattitaidoton hankit tutkinnon työllistävälle alalle ja sen jälkeen työpaikan. Kaikki turha lässytys ja vetelyys välistä pois kokonaan. Piste.
Entäpä puolikuntoiset, joita ei päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle, ja ne, jotka työnantajien mielestä ovat liian vanhoja palkattaviksi, ja ne, joilla on niin paljon opintoja suoritettuina, ettei työkkäri anna lupaa opiskella sen enempää kuin pankkikaan? Ja ne, jotka eivät voi ryhtyä yrittäjiksikään? Mikä tässä on vetelyyttä ja miten siitä päästäisiin? Kieltämällä syöminen ja ajamalla taivasalle asumaan?
Edustatko kaikkia noita ryhmiä vai muuten vain elämöit jokaisen ryhmän puolesta? Mihin ryhmään itse kuulut?
Enhän minä elämöi, vaan kysyn sinulta täsmennystä siihen, mikä mielestäsi on lässytystä ja vetelyyttä.
Ja kyllä, kuulun itse jokaiseen mainitsemaani ryhmään. Puolikuntoinen olen siinä mielessä, että pystyn vain ns. paperitöihin. Kuulun ikääntyneisiin eli olen 55 tai yli. Ensimmäinen tutkintoni on vuodelta 1996 ja viimeisin vuodelta 2020. Työkkäri ei salli opiskelemista, eikä pankkiakaan kiinnosta tämänikäisen lainoittaminen. Yrittäjäksi en voi palata.
Mitä minulle siis tehtäisiin? Huomaa, että on pysyttävä lain rajoissa, joten se, mistä sinä haaveilet, ei ole mahdollista.
Jos ei halua työskennellä niin ei siihen nuo kurssit auta pätkääkään. Jokainen joka haluaa töihin, löytää niitä kyllä itsekin. Minä en tiedä yhtään noiden pupukurssien avulla työllistynyttä. Siellä on suurin osa sairaita ja liikuntakyvyttömiä, jotka käyvät siellä taksilla kymmenien kilometrien päästä ilmaisen kahvin takia. Tämä ei ole mutua vaan kymmenien eri tuntemieni ihmisten mielipide kyseisestä toiminnasta.
Meillä ei töitä anneta eikä tarjota läheskään kaikille työkykyisille, koulutetuille ja halukkaille. Riittää että on liikaa ikää tai liikaa aikaa edellisestä työstä ja olet pois pelistä. Ei ole mitään lakiin kirjattua oikeutta saada töitä. Ainoa keino työllistyä olisi palkkatuettu työ, mutta tätä mahdollisuutta ei haluta läheskään kaikille antaa, ei edes tilapäisesti. Olisi täysin mahdollista tehdä sellainen oikeus työttömälle, mutta ei. Työ ei yhteiskunnalle kelpaa ja tarjolla on vain keppiä. Aika epäreilua haukkua työttömiä tästä.
Massatyöttömyys on jonkun muun kuin työttömän etu. Vaikka työllistymisprosentti on tällä hetkellä oikein hyvä, meillä on silti edelleen puolen miljoonan ihmisen työttömyys tai vajaatyöllisyys. Vastentahtoiset pilipalikurssit eivät aiheuta muuta kuin lommoja ihmiseen. Sitä ei kannata edistää!! Ihme että niitä kursseja aina vaan järjestetään, ihan kreisiä. 😠
Kyllä mä ihan mielelläni jonkun pupukurssin kävisin, jos sillä sitten saisi elannon itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua työskennellä niin ei siihen nuo kurssit auta pätkääkään. Jokainen joka haluaa töihin, löytää niitä kyllä itsekin. Minä en tiedä yhtään noiden pupukurssien avulla työllistynyttä. Siellä on suurin osa sairaita ja liikuntakyvyttömiä, jotka käyvät siellä taksilla kymmenien kilometrien päästä ilmaisen kahvin takia. Tämä ei ole mutua vaan kymmenien eri tuntemieni ihmisten mielipide kyseisestä toiminnasta.
Kahvi on kallista ja sillä taksilla saa käydä ilmaiseksi myös kaupassa jos sattuu tuttu kuski. Kuntouttavassa meitä on tällä hetkellä kuusi jotka käyttävät erilaisia apuvälineitä liikkumiseen. Meistä jokainen haetaan omalla taksillaan, sillä kaikki asutaan eri puolella isoa kuntaa, onko tämä kannattavaa? Mielummin jäisin eläkkeelle mutta en pääse. Ilmainen kahvi on hyvä motivaattori, ei me siellä tosin mitään töitä tehdä.
N58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on kallista ja sillä taksilla saa käydä ilmaiseksi myös kaupassa jos sattuu tuttu kuski. Kuntouttavassa meitä on tällä hetkellä kuusi jotka käyttävät erilaisia apuvälineitä liikkumiseen. Meistä jokainen haetaan omalla taksillaan, sillä kaikki asutaan eri puolella isoa kuntaa, onko tämä kannattavaa? Mielummin jäisin eläkkeelle mutta en pääse. Ilmainen kahvi on hyvä motivaattori, ei me siellä tosin mitään töitä tehdä.
N58
Onko tämä oikeasti totta vai oletko trolli? Mitä helvettiä? Eikö noiden palveluiden tarkoitus ole auttaa työllistämisessä eikä olla mitään ilmaisia päiväkoteja/kahviloita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N58
Onko tämä oikeasti totta vai oletko trolli? Mitä helvettiä? Eikö noiden palveluiden tarkoitus ole auttaa työllistämisessä eikä olla mitään ilmaisia päiväkoteja/kahviloita?
En ole trolli, olen kuudetta vuotta tässä rallissa. Vuodessa on 1-2kk pakollista taukoa ja sitten lähdetään uudella tarmolla jännittäen, että vieläkö on Juhla Mokkaa vai menemmekö Pressalla. Sääli veronmaksajia, mutta minkäs teet.
N58
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ihan mielelläni jonkun pupukurssin kävisin, jos sillä sitten saisi elannon itselleen.
Niinpä. Työnsaantiin pilipalikurssista ei ole hyötyä.
Lisäksi on kyllä tietenkin aivan eri asia, haluaako ihminen mennä kurssille eli silloin kokee saavansa siitä jotain vai pitääkö sitä täysin ajan ja voimien haaskaamisena. Pakotetuista toimista ei seuraa muuta kuin pelkkää murhetta, ne eivät kuulu enää tähän päivään. Ei edes koirien kasvatuksessa. Mutta ei taida käyttäytymistieteet ja psykologian huomioiminen olla kovin vahvoilla työvoimapolitiikassa.
Jos kerran työtä ei ole kaikille, ei rangaistuksiakaan pitäisi olla työtä ilman oleville.
Mun mielestä jos on työtön niin hänelle kuuluu maksaa korvaus. Se on niin yksinkertaista. Kaikki pakolliset kurssit (paitsi joku oikeasti työllistävä) ja ilmaistyöt ovat laittomia. Ennen tämä asia hoidettiin oikein mutta 2006 alkoi kyykytys.
https://www.infofinland.fi/fi/settling-in-finland/your-rights-and-oblig…
Tässä on oikeudet ja velvollisuudet kansalaiselle. Nuo pupukurssit eivät ole listalla, joten ei sinne ole pakko mennä.
Ei ole, väännä vaan jos haluat. Aloite tuli työkkäristä henkilölle joka ei ole ollut sairauksien takia työelämässä 25 vuoteen. Tässä asiassa ainoa aktiivinen osapuoli oli te-toimi. Meillä on monenlaisia käytäntöjä työkkärin ja kelan kanssa pitkin Suomea, vaikkei niin saisi olla. Esimerkkinä se, että olen itse elellyt täydellä toimeentulotuella jo vuosia vaikka tukea olisi pitänyt leikata monesti "rikkomusteni" takia. Tässä maassa ei mene ikinä nallekarkit tasan.