Työkkäri painostaa pupukursseille
Eivät suostu puoltamaan mitään muuta vaihtoehtoa.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis huonossa valossa ihan osa-aikaiseenkon työhön koska minulla on lapsia.
Itsekin aika ajoin työttömänä olleena ja te-hallinnon älyttömyyksiin usein suivaantuneena ihmettelen kuitenkin tätä. Onhan nyt lapsellisia naisia työpaikat väärällään, niin kokoaika- kuin osa-aikaisissakin. Tuskinpa monellakaan alalla on varaa valita pelkästään lapsettomia. Ensimmäisen kerran kuulen tuollaisen väitteen.
Minä olen aina sanonut lapsista kysyttäessä työhaastattelussa olevani kohduton, lapseton tai jotain muuta siihen liittyvää. Lapsista sanoin pitäväni vain silloin kun hain päiväkotiin muutamaksi kuukaudeksi. Minulla on oikeasti viisi lasta. Kaunisteleehan työnantajatkin työpaikkailmoituksissa, miksi minä en voisi kaunistella itseäni lapsettomaksi. Jos sattuu sairasloma lapsen takia, niin eihän tarkempi data kuulu työnantajalle kun voi vain sanoa että muksu on vasta adoptoitu. Pomot yskii välillä, mutta antaa yskiä.
N38
Vierailija kirjoitti:
Pupukurssit eivät ole pakollisia. Esimerkiksi työkokeilu on ensisijainen vaihtoehto aktivointiin. Työkokeilu tapahtuu normaalilla työpaikalla eikä missään syrjäytyneiden pupukurssilla.
Työkokeilu - yksi älyttömyyksistä. "Kokeilla työtä", ihan hullu ajatuksenakin. Miksei se sovi työuraansa aloittelevalle nuorelle, kun työelämä kaikkinensa on vielä mysteeri ja monimutkainen paikka. Mutta että tarjotaan työkokeilua esim. koulutetulle naiselle, joka ei ikänsä takia ole enää haluttu työmarkkinoilla. Näin on käynyt itselleni. Nöyryyttävää. Sain kiemurreltua tarjouksesta ulos. Ja huom. kaikille vinoilijoille: työkokeilu on ilmaista työtä. Toki työttömyyspäivärahan saat, mutta et palkkaa, vaikka tekisit samoja hommia kuin palkatut.
Totuus on toinen kirjoitti:
Meillä ei töitä anneta eikä tarjota läheskään kaikille työkykyisille, koulutetuille ja halukkaille. Riittää että on liikaa ikää tai liikaa aikaa edellisestä työstä ja olet pois pelistä. Ei ole mitään lakiin kirjattua oikeutta saada töitä. Ainoa keino työllistyä olisi palkkatuettu työ, mutta tätä mahdollisuutta ei haluta läheskään kaikille antaa, ei edes tilapäisesti. Olisi täysin mahdollista tehdä sellainen oikeus työttömälle, mutta ei. Työ ei yhteiskunnalle kelpaa ja tarjolla on vain keppiä. Aika epäreilua haukkua työttömiä tästä.
Massatyöttömyys on jonkun muun kuin työttömän etu. Vaikka työllistymisprosentti on tällä hetkellä oikein hyvä, meillä on silti edelleen puolen miljoonan ihmisen työttömyys tai vajaatyöllisyys. Vastentahtoiset pilipalikurssit eivät aiheuta muuta kuin lommoja ihmiseen. Sitä ei kannata edistää!! Ihme että niitä kursseja aina vaan järjestetään, ihan kreisiä. 😠
Ihan kreisiä!
Kunt.työtoimintaa järjestetään myös siksi ettei kaikki jaksa olla kotonaan yksinään ilman mitään tekemistä. Sillä siis on vaikutusta mielenterveyteen. Jotkut haluaa myös juomisesta eroon ja siksi pitää olla jotain joka katkaisee putken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hankit oikean palkkatyön ja elät palkalla ilman mitään tukia. Jos olet ammattitaidoton hankit tutkinnon työllistävälle alalle ja sen jälkeen työpaikan. Kaikki turha lässytys ja vetelyys välistä pois kokonaan. Piste.
Entäpä puolikuntoiset, joita ei päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle, ja ne, jotka työnantajien mielestä ovat liian vanhoja palkattaviksi, ja ne, joilla on niin paljon opintoja suoritettuina, ettei työkkäri anna lupaa opiskella sen enempää kuin pankkikaan? Ja ne, jotka eivät voi ryhtyä yrittäjiksikään? Mikä tässä on vetelyyttä ja miten siitä päästäisiin? Kieltämällä syöminen ja ajamalla taivasalle asumaan?
Edustatko kaikkia noita ryhmiä vai muuten vain elämöit jokaisen ryhmän puolesta? Mihin ryhmään itse kuulut?
Miksi se on sinulle ongelma? Minä tiedän - olet työttömyydestä loisiva yrittäjä, joka haluaa työttömän krittiikkiä kuullessaan hyökätä henkilön kimppuun sen sijaan, että keskustelisi asiasta. Paha hyökätä, jos työtön ei kerron, mihin kohtaan isket.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin kurssin ihan vain siksi, että näkisin omin silmin, mihin kaikkeen verorahoja tuhlataankaan. Saattaisinpa myös dokumentoida kurssia eri tavoin ja laittaa asioista päättäville ja medialle parhaat palat kiperien kysymysten kera.
Jos joskus tulee tilaisuus antaa palautetta työllisyyspalveluista tai -kursseista, niin parasta laittaa parhaat mahdolliset arvostelut. Työllisyyspalveluissa ja kursseissa kaikki on hyödyllistä ja mukavaa, jos et halua itsellesi vaikeuksia.
Tästä on jo kulunut aikaa, kun eräs kurssilainen ja muutama muukin samalla kurssilla ollut arvosteli julkisuudessa negatiivisesti järjestettyä työllisyyskurssia. Muistaakseni jälkimainingeissa poliisi iski yhden kotiin ja vei tietokoneen... en muista käsiteltiinköhän tapausta oikeudessa? Sen muistan, että eräs julkisuudessa ollut kertoi ettei olisi nostanut "työllisyyskurssia / julkisten varojen tuhlausta" esille, jos olisi tiennyt, mikä simputus siitä seurasi. Tämä tapahtui aikakaudella, jolloin työtön oli vielä ihmisten kirjoilla eikä loiseläimiin luokiteltava.
Kaikki asiaan liittyvät henkilöt tietävät, että kaikki työllisyyspalvelut on verovarojen imurointia, joten työttömän on turha sitä kertoa. Hyödöttömyys on tutkimuksin todettu ja kurssien sisältö kuuluu tasoon "kunhan työtön on valmis vastaanottamaan(yleensä odottomaan) jotakin opetuksensukuista", niin muulla ei ole väliä.
Kunnan työntekijä sitä työkkärin tätiä kiusaa, että toi pitkäaikaistyötön on tungettava johonkin, jotta kaupunki ei saa sakkoja.
Jos joku ei siis tiennyt, niin kunnat saa sakkoja pitkäaikaistyöttömistä. Tämän idean kehitti jo vuosia sitten työministeri Tarja Filatov(SDP).
Vierailija kirjoitti:
Kunnan työntekijä sitä työkkärin tätiä kiusaa, että toi pitkäaikaistyötön on tungettava johonkin, jotta kaupunki ei saa sakkoja.
Jos joku ei siis tiennyt, niin kunnat saa sakkoja pitkäaikaistyöttömistä. Tämän idean kehitti jo vuosia sitten työministeri Tarja Filatov(SDP).
Idea oli kokoomuksen edustajan. Työministerinä Tarja Filatov vei ehdotuksen toteutukseen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hankit oikean palkkatyön ja elät palkalla ilman mitään tukia. Jos olet ammattitaidoton hankit tutkinnon työllistävälle alalle ja sen jälkeen työpaikan. Kaikki turha lässytys ja vetelyys välistä pois kokonaan. Piste.
Entäpä puolikuntoiset, joita ei päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle, ja ne, jotka työnantajien mielestä ovat liian vanhoja palkattaviksi, ja ne, joilla on niin paljon opintoja suoritettuina, ettei työkkäri anna lupaa opiskella sen enempää kuin pankkikaan? Ja ne, jotka eivät voi ryhtyä yrittäjiksikään? Mikä tässä on vetelyyttä ja miten siitä päästäisiin? Kieltämällä syöminen ja ajamalla taivasalle asumaan?
Edustatko kaikkia noita ryhmiä vai muuten vain elämöit jokaisen ryhmän puolesta? Mihin ryhmään itse kuulut?
Miksi se on sinulle ongelma? Minä tiedän - olet työttömyydestä loisiva yrittäjä, joka haluaa työttömän krittiikkiä kuullessaan hyökätä henkilön kimppuun sen sijaan, että keskustelisi asiasta. Paha hyökätä, jos työtön ei kerron, mihin kohtaan isket.
Ja paha hyökätä, kun ei ole mitään kohtaa, mihin iskisi. Tuokin ilveilijä poistui paikalta, kun eväät loppuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät voi ottaa opintolainaa, jos entisiä opintolainoja on jo muutenkin eikä opintotukikuukausia ole jäljellä. Kaikki eivät voi tehdä töitä rahoittaakseen opintoja, on sairauksia tms. syitä. Kaikilla ei ole rikkaita vanhempia tai sukulaisia jotka voisivat auttaa. Ja kai se nyt ainakin on selvää ettei toimeentulotuella voi opiskella. Kaikilla ei ole kultalusikkaa syntyessään suussa ja hopealusikkaa perseessään, tajuatko?
Tarvitaanko yhteiskunnassa tuollaisia ihmisiä ihan oikeasti? He ovat pelkkä pedässävedettävä kuorma, eivät itse osallistu itsensä elättämiseen millään tavalla.
Ihmisen arvo perustuu tuottavuuteen? Oletko valtion orja?
Taas jollekkin city-kanin näköiselle karvaiselle vääräsäärelle joka ei osaa kuin papanoida hangelle on onnistuttu te-viranomaisten toimesta kehittelemään aktiviteettejä
Jos et halua puppekurssiin, älä mene. Kursseja ja oppimista on muuallakin, myös harrasteena.
Kyllä itse sain 9: n euron lisäksi työmarkkinatuen ja asumistukea ja vähän muuta.Yksityiseltä kunnan ostatamat kurssit olivat lähes hyödyttömiä. Onneksi sain hyvän virkailijan ja työn.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse sain 9: n euron lisäksi työmarkkinatuen ja asumistukea ja vähän muuta.Yksityiseltä kunnan ostatamat kurssit olivat lähes hyödyttömiä. Onneksi sain hyvän virkailijan ja työn.
Kaikki muutkin työttömät asiansa hoitaneet saavat asumistuen ja työmarkkinatuen. Tuo 9e/pvä on sama kuin tilaisi hüóran ja ottaisi häneltä vain halauksen. Noista kursseista ei ole hyötyä kun niiden järjestäjille ja valtiolle jää vain maksajan rooli.
N32
Menet töihin, niin ei tarvitse työkkärissä asioida. Saa olla ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Millon työtön siirtyy kunnalle?
Olen ollut yli 2v työtön eikä ole kyllä ilmoitettu että olen siirtynyt kunnalle eikä mua kyllä ole tungettu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muutkin työttömät asiansa hoitaneet saavat asumistuen ja työmarkkinatuen. Tuo 9e/pvä on sama kuin tilaisi hüóran ja ottaisi häneltä vain halauksen. Noista kursseista ei ole hyötyä kun niiden järjestäjille ja valtiolle jää vain maksajan rooli.
N32
Ei kaikki työttömät saa asumistukea vaikla kuinka hyvin hoitaisivat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idea oli kokoomuksen edustajan.
[ ] yllättynyt
[X] ei-yllättynyt
Vierailija kirjoitti:
Kunt.työtoimintaa järjestetään myös siksi ettei kaikki jaksa olla kotonaan yksinään ilman mitään tekemistä. Sillä siis on vaikutusta mielenterveyteen. Jotkut haluaa myös juomisesta eroon ja siksi pitää olla jotain joka katkaisee putken.
A-klinikat on olemassa sitä varten jos on alkon kanssa ongelmaa. Siellä voi asioida sekä työttömät että työssä käyvät alkkikset.
Itsekin aika ajoin työttömänä olleena ja te-hallinnon älyttömyyksiin usein suivaantuneena ihmettelen kuitenkin tätä. Onhan nyt lapsellisia naisia työpaikat väärällään, niin kokoaika- kuin osa-aikaisissakin. Tuskinpa monellakaan alalla on varaa valita pelkästään lapsettomia. Ensimmäisen kerran kuulen tuollaisen väitteen.