Miksi push up-rintaliivejä on niin hankala löytää isorintasille?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt jo vuosikaudet samaa ja nyt alkaa riittää. Päätin opetella ompelemaan omani. Muutaman morsiuskorsetin olen pluskokoiselle ystävälleni käsin valmistanut. Ehkä ne rintaliivitkin lutviutuu.
Jos vuoden päästä alan olla pro kaavoittamisessa niin sitten perustan toiminimen ja tulen tänne mainostamaan ihan kybällä!
Olen itse reumaatikko ja helpommin puettavia edestä avautuvia KAUNIITA ja TUKEVIA rintsikoita on niin vaikea Suomesta löytää että pakko alkaa valmistaa itse.Mutta jos joku tietää hyviä myyjiä niin sais vinkata!
Tarkoitatko sun tulevien rintaliiveille myyjiä?
Vierailija kirjoitti:
Oma koko on 90G ja on todella vaikea löytää liivejä, jotka peittäisivät nännit = kangas riittävän topattu. Todella epätodennäköistä, että kuppi olisi oikean muotoinen ja levyinen.
Et kertonut mitä vaadit kupin muodolta ja leveydeltä, mutta sun koossa on hieman topattuja liivejä esim. Fantasie-merkillä. Sellaiset, joiden nimessä on sana 'moulded' voisivat sopia. Sun koko brittikoossa olisi jotain 40F.
https://www.fantasie.com/row/en/lingerie/bras/moulded-bras/c/1008/?q=%3…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti minulla ei sitten ole isot rinnat. D-kuppi.
Ei olekaan. D on täysin normaali kuppikoko, ei millään tavalla iso.
Siis eikö D ole iso kuppikoko? Oon aina ajatellut että on.
Riippuu vyötärönympäryksestä, esim. 65D on itse asiassa aika pieni koko, mutta ihan realistinen. 75D on aika keskikokoinen, mutta sitten taas jos mennään vaikka 85D, niin tisseillä on kyllä kokoa.
Rinnakkaiskokoon vertaaminen varmaan auttaa havainnollistamaan.
65D on suunnilleen samankokoinen kuin vaikka 75B, eli pieni/keskikokoinen.
75D on suunnilleen samankokoinen kuin 85B, eli edelleen keskikokoinen.
85D taas vastaa 75F ja 70G, eli alkaa olla jo kokoa niin kuin sanoinkin, mutta vartaloon suhteutettuna ei tuo isomman ympärysmitan liivit näytä ollenkaan niin massiiviselta kuin pienemmällä ympärysmitalla.
Ei pelkkä kuppimerkintä kerro rinnan koosta yhtään mitään. Minulla oli nuorena 75B kuppi, sitten kilojen tullessa oli 80C ja nyt on 85C (imettäessä suurimmillaan 85D-E välillä) tai 80D ja on kyllä ihan kohtuullisen kokoiset kun paljaana katsoo, mutta kun paidan päälle laittaa, niin ihan sopusuhtaiset muuhun vähän turhan isoon vartaloon suhteutettuna.
Eikö sen rinnan pitäisi suhteutettuna rintaliivin käyttäjään näyttää suunnilleen samankokoiselta, oli se ympärys 65 tai 85? Jos kirjainkoko siis on sama?
Miten olisi, jos teettäisi kevlar-vahvisteiset? Ihan vakavasti. Teettäminen tietysti maksaa, mutta saisit kestävän tuotteen.
Vaikea on löytää. Haluamani rintaliivit olisivat:
* Kauniit
* G/H kupilla 75 ympäyksellä
* Hillitty pushup, eli nostoa ja pyöreyttä muotoon
* Syvähkö uurre, ei mitään ylimääräisiä rättejä/rimpuloita rintavaon kohtaan
* Napakka alhaalta vaikka viidellä haalla
* Olkaimissa leveyttä varmuudeksi. Tästä voi tinkiä jos muuten istuu hyvin. Olkaimettomat olisi ihan hauska kokeilu nekin, mutta taitaa jäädä haaveeksi.
On vaikea löytää.
Kaikki silmään sopivat mallit loppuu D:hen ja ABC:llä valinnanvara on lähes loputon.
Ei näistä arkiliivit tulisi, mutta joskus on tarvetta tuntea itsensä erityisen seksikkääksi ja hiukan korostaa sitä mitä on annettu. Vikojakin on, niin en koe itseäni kovin huonoa omaa tuntoa tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vyötärönympäryksestä, esim. 65D on itse asiassa aika pieni koko, mutta ihan realistinen. 75D on aika keskikokoinen, mutta sitten taas jos mennään vaikka 85D, niin tisseillä on kyllä kokoa.
85D taas vastaa 75F ja 70G, eli alkaa olla jo kokoa niin kuin sanoinkin, mutta vartaloon suhteutettuna ei tuo isomman ympärysmitan liivit näytä ollenkaan niin massiiviselta kuin pienemmällä ympärysmitalla.
Ei pelkkä kuppimerkintä kerro rinnan koosta yhtään mitään. Minulla oli nuorena 75B kuppi, sitten kilojen tullessa oli 80C ja nyt on 85C (imettäessä suurimmillaan 85D-E välillä) tai 80D ja on kyllä ihan kohtuullisen kokoiset kun paljaana katsoo, mutta kun paidan päälle laittaa, niin ihan sopusuhtaiset muuhun vähän turhan isoon vartaloon suhteutettuna.
Eikö sen rinnan pitäisi suhteutettuna rintaliivin käyttäjään näyttää suunnilleen samankokoiselta, oli se ympärys 65 tai 85? Jos kirjainkoko siis on sama?
Eeeeei.
Kuppikoko on suhteutettu selänympärykseen. Mitä kapeampi selkä, sitä pienempi se D-kuppikin on suhteessa. Tai mitä leveämpi selänympärys, sitä isommalta se C-kuppi näyttää, jne...
Rintaliivin koko senttimetreissä menee nimittäin niin että selänympärys + kupin erotus = rinnanympärys.
65 cm + D kuppi = 84 cm
75 cm + D-kuppi = 94 cm.
90 cm + D-kuppi = 109 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt jo vuosikaudet samaa ja nyt alkaa riittää. Päätin opetella ompelemaan omani. Muutaman morsiuskorsetin olen pluskokoiselle ystävälleni käsin valmistanut. Ehkä ne rintaliivitkin lutviutuu.
Jos vuoden päästä alan olla pro kaavoittamisessa niin sitten perustan toiminimen ja tulen tänne mainostamaan ihan kybällä!
Olen itse reumaatikko ja helpommin puettavia edestä avautuvia KAUNIITA ja TUKEVIA rintsikoita on niin vaikea Suomesta löytää että pakko alkaa valmistaa itse.Mutta jos joku tietää hyviä myyjiä niin sais vinkata!
Tarkoitatko sun tulevien rintaliiveille myyjiä?
:) Siis tarkoitin että jos olette löytäneet hyviä putiikkeja tai valmistajia niin vinkatkaa vaan. Vaikka tuntuu että olen kaikkialta Suomesta jo kolunnut.
Voin tulla toki yrittää täältä tulla värväämään koekaniineja ja sovittajia ja parhaassa tapauksessa myyjiäkin jos oikeasti tissiliivinvalmistukseen uraorientoidun :) laitan keskustelun kirjanmerkkeihin ja tulen raportoimaan viimeistään vuoden päästä uudelleen olenko saanut mitään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeeeei.
Kuppikoko on suhteutettu selänympärykseen. Mitä kapeampi selkä, sitä pienempi se D-kuppikin on suhteessa. Tai mitä leveämpi selänympärys, sitä isommalta se C-kuppi näyttää, jne...
Rintaliivin koko senttimetreissä menee nimittäin niin että selänympärys + kupin erotus = rinnanympärys.
65 cm + D kuppi = 84 cm
75 cm + D-kuppi = 94 cm.
Miten niin ei, siis se rinnan kokohan on suhteutettuna siihen ihmiseen? Isommalla ihmisellä se selänympärys on tietysti isompi, mutta senttimääräisesti sama erotus molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
* Kauniit
* Olkaimissa leveyttä varmuudeksi. Tästä voi tinkiä jos muuten istuu hyvin. Olkaimettomat olisi ihan hauska kokeilu nekin, mutta taitaa jäädä haaveeksi.
On vaikea löytää.
Kaikki silmään sopivat mallit loppuu D:hen ja ABC:llä valinnanvara on lähes loputon.
Ei näistä arkiliivit tulisi, mutta joskus on tarvetta tuntea itsensä erityisen seksikkääksi ja hiukan korostaa sitä mitä on annettu. Vikojakin on, niin en koe itseäni kovin huonoa omaa tuntoa tästä.
Kun ostaa kunnon full cup -liivit oikeassa koossa sulle sopivalla leikkauksella, niin ei tarvita "push-upeja".
Push-upit ovat useimmiten huonolaatuiset, pienelle kuppikoolle tarkoitetut liivit.
Syvä uurre, tarkoitat siis ns. plunge-liivejä.
Tuossa koossa on vaikea löytää 5 hakasta. Korkeintaan 3, mutta niitäkin tekee vain muutama valmistaja.
Kahdellakin hakasella pärjää vielä tuossa koossa, jos nauha on tarpeeksi leveä ja tukea-antava.
Yleensä eniten toivesiisi sopivia merkkejä on Briteissä. Curvy Kate, Panache ja Freya. Niitä suosittelen kokeilemaan.
Esim. Curvy Kate Lifestyle Plunge Bra.
En voisi kuvitellakaan käyttäväni isorintaisena push upeja. Jos isot rinnat roikkuu, ne nostetaan tulevilla liiveillä, ei push upeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeeeei.
65 cm + D kuppi = 84 cm
75 cm + D-kuppi = 94 cm.
Se kuppikoko määräytyy siitä erotuksesta. 75C on isompirintainen kuin 85C. Kuppikoko on ympärysmitta rintojen päältä-ympärysmitta rintojen alta (=ympärysmitta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeeeei.
65 cm + D kuppi = 84 cm
75 cm + D-kuppi = 94 cm.
Se kuppikoko määräytyy siitä erotuksesta. 75C on isompirintainen kuin 85C. Kuppikoko on ympärysmitta rintojen päältä-ympärysmitta rintojen alta (=ympärysmitta).
Isompirintainen jos tarkastellaan rintaa erillisenä siitä rinnan omistajasta, pelkkänä rintana, mutta se koko suhteutetaan siihen ihmiseen. Eli jos nämä ihmiset seisovat vieretysten, vaikuttaa heidän rintansa koko vartaloonsa nähden suunnilleen samanlaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* Kauniit
On vaikea löytää.
Kun ostaa kunnon full cup -liivit oikeassa koossa sulle sopivalla leikkauksella, niin ei tarvita "push-upeja".
Push-upit ovat useimmiten huonolaatuiset, pienelle kuppikoolle tarkoitetut liivit.
Syvä uurre, tarkoitat siis ns. plunge-liivejä.
Tuossa koossa on vaikea löytää 5 hakasta. Korkeintaan 3, mutta niitäkin tekee vain muutama valmistaja.
Kahdellakin hakasella pärjää vielä tuossa koossa, jos nauha on tarpeeksi leveä ja tukea-antava.
Yleensä eniten toivesiisi sopivia merkkejä on Briteissä. Curvy Kate, Panache ja Freya. Niitä suosittelen kokeilemaan.
Esim. Curvy Kate Lifestyle Plunge Bra.
Elomin Matilda-liivi on hyvä myös https://www.lumingerie.fi/matilda-uw-plunge-rintaliivit-denim-daisy
Vierailija kirjoitti:
Tissit alkais sitten heti leuan alta. Ei oo kaunista enää.
Tyyliin Mandy Dingle.
Oikealla koolla ja oikealla liivinmallilla saa push uppia aikaan paljon paremmin ja mukavammin kuin jollain vaahtomuoveilla.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan käyttäväni isorintaisena push upeja. Jos isot rinnat roikkuu, ne nostetaan tulevilla liiveillä, ei push upeilla.
Ei nämä roiku (olen lapseton, jos se auttaa ymmärtämään omaa tilannettani). Mutta ovat painavat, mkä vaatii sitä alaosan tukea liiviltä.
Mutta nyt ei puhuta arkiliiveistä, vaan sellaisista tilanteista jolloin haluan rohkeasti tuoda esiin ja korostaa kauniisti asioita iänikuisten minimizereiden sijaan. Tätä luulen ketjun aloittajankin tarkoittaneen ja oli niissä toppausta tai ei, niin meille ei kertakaikkiaan ole paljoa tarjontaa tässä kategoriassa.
T:46
PS: kiitos ketjuun kirjoittajille. Tuo plunge sana auttoi tilaamaan ulkomailta jotain ehdokkaita, millaisia en Suomesta meinaa löytää. Ihanan kallista ja aikaa vievää, mutta odotan pakettia innolla!
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan kaikki liivini www.lumingerie.fi nettikaupasta. Sieltä löytyy kuppikokoja D:stä ylöspäin. Ainoa paikka mistä olen löytänyt hoikalle, mutta rintavalle sopivia liivejä. Etenkin kun imetyksen alussa kuppikoko on pahimmillaan ollut 65 O... Ei meinaan löydy Stokkalta. Onneksi oli ohimenevää, harkitsin jo Viron reissua. Koskaan en ole Suomessa mistään kivijalkaliikkestä löytänyt sopivia liivejä, kun kokoja ei vain ole. Nykyään taitaa onneksi olla jo hiukan paremmin tarjontaa.
Huh, nyt on kokoa, pakko kysyä että kuinka paljon sulla on painoa?
Push-up liivien pitää olla tosi jykevää tekoa jotta ne työntävät isot lollot tyrkylle. Tuo asettaa haasteita liivien mallille. Selkäosaksi ei riitä ohut spagetti.vaan sen tulee olla leveä jotta se pystyy tarjoamaan suuren painon tarvitseman tuen, jne. Sellaiset on toki tehtävissä, mutta muoto ei välttämättä ole kovin sexy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä roiku (olen lapseton, jos se auttaa ymmärtämään omaa tilannettani). Mutta ovat painavat, mkä vaatii sitä alaosan tukea liiviltä.
Mutta nyt ei puhuta arkiliiveistä, vaan sellaisista tilanteista jolloin haluan rohkeasti tuoda esiin ja korostaa kauniisti asioita iänikuisten minimizereiden sijaan. Tätä luulen ketjun aloittajankin tarkoittaneen ja oli niissä toppausta tai ei, niin meille ei kertakaikkiaan ole paljoa tarjontaa tässä kategoriassa.
T:46
PS: kiitos ketjuun kirjoittajille. Tuo plunge sana auttoi tilaamaan ulkomailta jotain ehdokkaita, millaisia en Suomesta meinaa löytää. Ihanan kallista ja aikaa vievää, mutta odotan pakettia innolla!
Ennen oli ulkomailta liivien tilaaminen paljon halvempaa mutta brexit pilasi tuon homman.
Itse ostan kaikki liivini www.lumingerie.fi nettikaupasta. Sieltä löytyy kuppikokoja D:stä ylöspäin. Ainoa paikka mistä olen löytänyt hoikalle, mutta rintavalle sopivia liivejä. Etenkin kun imetyksen alussa kuppikoko on pahimmillaan ollut 65 O... Ei meinaan löydy Stokkalta. Onneksi oli ohimenevää, harkitsin jo Viron reissua. Koskaan en ole Suomessa mistään kivijalkaliikkestä löytänyt sopivia liivejä, kun kokoja ei vain ole. Nykyään taitaa onneksi olla jo hiukan paremmin tarjontaa.